רוב בעלי העסקים מכירים בדרך כלל את אפשרויות הפרסום, אם זה באמצעי המדיה הקלאסים: עיתונות, רדיו, אינטרנט,חוצות, ובעלי הממון גם בטלוויזיה.
אך מעטים יותר מודעים לעוצמת יחסי הציבור, והעלויות הנמוכות לאין שיעור לעומת עלויות הפרסום. כמובן שיש יתרונות וחסרונות ליחסי ציבור, אבל בעבודה לטווח בינוני וארוך, יחסי ציבור מנצחים בגדול, שוב, במיוחד לעסקים שאין להם תקציב פרסום, או לבעלי מקצוע שלא יכולים לפרסם מסיבות אתיקה מקצועית, כמו עורכי דין, רופאים וכדומה.