המלצה לאבחון לקויות למידה לילד עם PDD

המלצה לאבחון לקויות למידה לילד עם PDD

ילד בן 10, בכיתה ד' בשילוב מלא.
ילד חכם כמו שד (
), למד מספרים ואותיות בגיל 4 "מהאוויר". עד עכשיו התיחסנו לקשיים שלו בלימודים כפועל יוצא של אוטיזם ו-ADHD - הסחות, התנגדויות על רקע חרדת ביצועים, פרפקציונאליזם, התנגדויות "מוזרות" כמו "יש בנות בסיפור, לא מתאים לבן", "לא מתכוון לצייר מה שאומרים כי ציור זה חופשי" וכו'
אבל שנה שעברה, ובמיוחד השנה הדרישות עליו, וילד עדיין מתקשה לרכוש קריאה, כתיבה מסודרת (שתירגלו בזמן כתיבת סיפורים, וזו בעיה בפני עצמה בשבילו...)
רוצה לבדוק נושא לקויות למידה, אולי לחפש עזרה בהוראה מתקנת.
יש המלצות למאבחן שיוכל להבדיל מ-PDD?
תודה
 

TikvaBonneh

New member
ממליצה על בית ברל

החברה של הבן שלי עשתה שם איבחון פסיכו-דידקטי.
 

SMADAR55

New member
מדוע אתם לא מבקשים הוראה מתקנת במסגרת שעות בית ספר? ?

הוא לא צריך לעבור אבחון בשביל זה !
 
בית ספר "לא יודע מה לעשות איתו"

מכיתה א' אני מבקשת הוראה מתקנת, לוקחים אותו למבדק ומגלים שהוא הרבה יותר גבוהה מכל הילדים שבקבוצת גיל וגם שנה ושנתיים מעליו שמיועדים להוראה מתקנת. השנה הם פתאום אמרו - הוא כל כך מאחורה בקריאה שאין לו שום קבוצה מתאימה לו...
ושאר המקצועות מבוססות על קריאה...
 

SMADAR55

New member
נתנו לך תשובה מאוד מוזרה !!

פשוט מתחמקים מלתת לו את מה שצריך !!

הבן שלי גם בשילוב יחידני כתה ד'. מאמצע כתה א' היה לו קושי רציני ללמוד קריאה. בועדת השילוב שנעשתה במהלך כתה א' הכירו בצורך בהוראה מתקנת ואף הובטח לי שיקבל החל מכתה ב' ואולי אפילו בסוף אותה שנה. חיכיתי בסבלנות בשקט מבערך אפריל עד ספטמבר ובינתיים הפערים בינו לבין הילדים האחרים גדלו.
בתחילת כתה ב' נאמר לי שלא יקבל משום שערכו לו מבחן קריאה בסוף כתה א' ו"המצב אינו קטסטרופלי". מאחורי הקלעים המחנכת סיפרה לי שהיא סבורה שמשום שיש לה תעודה בהוראה מתקנת לא אישרו מתוך הנחה שהיא יכולה לשבת איתו בין לבין או להדריך את הסייעת שתלמד אותו..........
הילד ממש לא היה מסוגל לקרוא, פער משמעותי ביותר בינו לבין שאר תלמידי הכתה. לא עזרו הויכוחים ולקחתי אותו באופן פרטי להוראה מתקנת בעברית פעמיים בשבוע עד סוף כתה ב'. בנוסף גם הוספתי הוראה מתקנת באנגלית משום שגם שם היה קושי .

כתוצאה מההוראה המתקנת חל שיפור משמעותי . בועדת השילוב שהתכנסה במהלך כתה ב' לקראת כתה ג' כולם התמוגגו מהשיפור שחל בלימודים. לאחר שהסתיים סבב הדוברים ואף אחד לא טרח לציין את הקשיים שעדיין קיימים ואת העובדה שהילד מקבל באופן פרטי הוראה מתקנת 3 פעמים בשבוע פשוט התפוצצתי ! אני זוכרת שאמרתי להם "לפני שנה ישבנו כאן והכרתם בצורך לתת לילד הוראה מתקנת. בסופו של דבר הוא לא קיבל בבית ספר. אם לא הייתי נותנת לו באופן פרטי היינו מנהלים היום שיחה לגמרי אחרת- שיחה האם הוא יכול להמשיך בשילוב יחידני בכתה ג'" . בבת אחת השתנתה האווירה. כל הצוות ובראשו המנהלת השתתקו ולא ידעו מה לומר. בסופו של דבר המנהלת אמרה לי : "תביני, אנחנו רצינו לתת אך לא אישרו". רק אז החל דיון לגבי הצורך בהוראה מתקנת לכתה ג' והייתה תמימות דעים שהוא צריך. מכתה ג' וגם השנה יש לו הוראה מתקנת בבי"ס ואף אחד לא מתווכח על הצורך. יש מורת שילוב מומחית להוראה מתקנת. היא מוציאה אותו לפעמים לבד ולעתים עם ילד נוסף מהכתה שגם זקוק.

אם הילד שלך אינו מתאים לשום קבוצה אז שיוציאו אותו לבד !!!! אל תוותרי !! זה מאוד חשוב !!
 
למעלה