MIND FLOWERS IN BOSSTOWN

Jflyaway

New member
MIND FLOWERS IN BOSSTOWN

MIND FLOWERS IN BOSSTOWN בירת ניו אינגלנד בעידן הרוק הפסיכדלי THE BOSSTOWN SOUND הינו מושג מוכר לאספני הפסיכדליה, והגיע הזמן להרחיב על זה גם פה. בוסטון, מסתבר, היתה מוקד פסיכדליה ממנו יצאו הרכבים מעניינים, מוקד שונה במהותו מהחוף המערבי של ארה"ב, בצליל, בתוכן, ובגישה. המשותף לחלק גדול מן ההרכבים שצצו בבוסטון בתוך זמן כה קצר, היתה המורכבות המוסיקלית והיומרות ה"אמנותיות", ואכן הייתה לא מעט ביקורת על חלק מן היוצרים הללו שהאשימה אותם בחוסר כנות, וב"ניצול" בוטה של הסממנים של הז'אנר. זה מזכיר לכם משהו? אצלי זה מעלה הדים לגבי הביקורת הנפוצה ביחס למוסיקה המתקדמת בבריטנייה, YES , ELP...ודומיהם. אפשר אולי להרחיק לכת ולהגיד שהסצנה ב BOSTON היתה סצינת הרוק המתקדם של ארה"ב? אולי. אבל ראוי להזהר עם הכללות שכאלו, שכן ל PROG היו מאפיינים "סגנוניים" שנעדרו מה BOSTOWN SOUND, כגון שינויי מקצבים תכופים, התבלטויות וירטואוזיות, ואלבומי קונספט. ה PROGRESSIVE הבריטי היה למעשה יותר ממוסיקה, הוא היה גם ATTITUDE וגם תרבות. ההקבלה תהיה נכונה רק מנקודת מבט תפיסתית: הרחבה של הגבולות, מורכבות, איזוטריות, וההמממ....לא מעט "אגו". כל זה בולט בעיקר באלבום הראשון של ההרכב ULTIMATE SPINACH - שם מפליג ההרכב על כנפי ה"סוטול" הקוסמי שלהם למקום שבו האלבום מאבד מאמינותו והופך (כמעט) להלצה מגוחכת. שלא תבינו אותי לא נכון, בפסיכדליה זה "מותר"... ולפחות לגבי, זה עדיין אלבם מצויין ואני ממליץ עליו בחום רב. ה"עודפים" הללו בולטים אולי פחות אצל הרכבים אחרים, ועדיין, בגדול, אפשר לומר שהגודש הזה הוא מסמני ההיכר של ההרכבים היומרניים יותר של הסצנה המיוחדת והמרתקת הזו (וזה לא אומר שכל ההרכבים היו כאלו). האלבום הנהדר של FREEBORNE שנקרא PEAK IMPRESSIONS , האלבום הקצבי של LISTENING, והפולק הפסיכדלי המקסים של ILL WIND יכולים להוות דוגמא איך כל זה דווקא כן עובד, וממש ממש טוב. אגב, לדעתי האישית, גם את שלושת אלבומי ההרכב הפסיכדלי MANDRAKE MEMORIAL ניתן לשייך לגל הזה, אפילו שהם היו מפילדלפיה. הרוח שנושבת מהן - היא הרוח של BOSSTOWN SOUND - ללא ספק, ובעיקר נכונים הדברים האמורים לגבי אלבומם השלישי המהמם PUZZLE. אז מה הביא את BOSTON להיות אחד המרכזים המעניינים יותר של הפסיכדליה האמריקאית בשנות הששים המאוחרות? עד כמה הייתה התופעה אוטנתית ואיזה חלק היה ל HYPE (ולמיתוסים מאוחרים יותר) בהתפתחות הסצנה הזו? התשובות אינן חד משמעיות. הקרקע היתה שם מן ההתחלה. כבר באמצע שנות הששים החלה סצנה ענפה של פולק ושל גראז' רוק בבוסטון, שכללה שניים מהרכבי הגראז' הטובים של הסיקסטיז :THE LOST ו THE REMAINS. לגבי ההרכבים השאפתניים של סוף הסיקסטיז, מלבד המוסיקאים עצמם, היה זה המפיק והמעבד המוזיקלי ALAN LORBER, שהחליט "לייצור" את הסצנה עם לא מעט יחסי ציבור, והרבה בעזרת הלייבל MGM. לורבר קרא לפרוייקט שלו BOSSTOWN SOUND PRODUCTIONS , ומיותר לציין - הפרוייקט נכשל כשלון מסחרי חרוץ . באיזשהו מקום, ההתערבות היזומה עם הכוונה הברורה לייצור סצנה שלא באה מהרחוב, כשהמטרות לא היו מוזיקליות טהורות, וה"חיבורים" נעשו באופן מלאכותי, הביאה לכשלון הבלתי נמנע של אותה סצנה. בעניין ה HYPE המלאכותי, יש עוד עניין שראוי לציין: כוהן ה ל.ס.ד TIMOTHY LEARRY , עבר לבוסטון בתחילת הסיקטיז והצליח איכשהו לקבל תואר פרופסורה בהארווארד . סביב אירועי ומעללי LEARRY תפס הגל הפסיכדלי של בוסטון תאוצה מקומית, וקיבל קונוטציות כמעט 'אידיאליסטיות', מופרזות כמובן. מלבד הרכב הגראז' הנהדר THE REMAINS, שחברות התקליטים די בנו עליהם להוות את "התשובה האמריקאית לביטלס", אף אחד מהרכבי הסיקסטיז של בוסטון לא זכה להצלחה מסחרית של ממש, ובמחשבה שנייה, אפילו ה REMAINS לא ממש שרדו לאחר 1967. ההרכבים האיזוטריים יותר "התגלו מחדש" רק כאשר החלה ההתעניינות המחודשת בפסיכדליה, בשנות השמונים, ונכון להיום חלק גדול מן האלבומים ההרפתקנים יותר היו לפריטי אספנות, ויש גם לא מעט אלבומים שיצאו בהוצאות מחודשות ב CDS. כך או כך – לקוראי הפורום הזה כדאי לחקור ולשמוע מה היה שם, ב BOSTON, באותה תקופה, שכן - זה היה כל כך שונה ממה שאנחנו מכירים מקליפורנייה, טקסס, ניו יורק, והמערב התיכון. (המשך יבוא....)
 

Jflyaway

New member
MIND FLOWERS IN BOSSTOWN חלק ב

******* להלן רשימת המלצות / הכוונות, אישית וחלקית ********* מלבד FORD THEATRE ו BEADGAME - כמעט כל אלבומי ההרכבים הרשומים מטה יצאו בהוצאות "חדשות" בדיסקים, וניתן למצוא את רובם ב"קצת אחרת" , חנות שעיסוקה ביבוא אישי של החומרים הללו. קודם כל ה REMAINS ו THE LOST הגראז'יים הנהדרים. REMAINS היו לדעתי אגדת רוק שלל ממש, ואין מצב לעבור עליהם לסדר היום. מי שיכול להניח ידיו על האלבום שנקרא THE REMAINS - שלא יהסס. אני לא יודע אם יצא בדיסק, ייתכן שיצאו רק אוספים. ולמי שיותר בעניין הסיקסטיז המאוחרים והפסיכדליה ההזוייה - יש את אלו: FORD THEATRE - הוציאו שניים או שלושה אלבומים מצויינים, שניים מהם יש לי - ואני אישית אוהב מאוד. לא ידוע לי על הוצאה מחודשת בדיסק , ולא על כוונות להוצאה שכזו. בכל מקרה - במידה ןתהיה הוצאה - אני ממליץ ללכת לחנות ולשמוע את האלבומים. FRONT PAGE PREVIEW - אלבום אחד קצרצר... אבל נהדר. שילוב יפה של אורגן וגיטרות. LISTENING - יופי של רוק, בסיסי יותר מרוב ההרכבים בעלי האוריינטציות האמנותיות, ולא משעמם לרגע. בעיקר גיטרות מצויינות. הוצאה מחודשת: AKARMA FREEBORNE - האלבום ההזוי שלהם הוא מן הטובים שנעשו בארה"ב בסיקסטיז. מומלץ בחום, וחבל שהוא כל כך קצר. הזהרו מהביקורת ב AMG, יותר נכון: התעלמו! זיכרו שביקורות על PSYCH קוראים רק בספרים/באתר של VERNON JOYNSON. הוצאה מחודשת (שנייה כבר): SUNDAZED ULTIMATE SPINACH - הרכב יומרני, אך מעניין מאוד. ממליץ על האלבום הראשון ועל האלבום BEHOLD AND SEE . השיר הנהדר MIND FLOWERS לבדו שווה כמו אלבום שלם. לא כדאי לכם לפספס את השיר הזה. הוצאות מחודשות: AKARMA ו BIG BEAT BEACON STREET UNION - נחשב לאחד ההרכבים הטובים שיצאו מבוסטון. אני ממליץ על הראשון שלהם ועל האלבום: THE CLOWN DIED IN MARVIN GARDENS . הזהרו מהאלבום המאוחר של אותו הרכב תחת השם EAGLE, זו נפילה. הוצאה מחודשת: AKARMA ויש עוד הוצאה ישנה יותר. ORPHEUS - אין לי את האלבום.... או שיש לי ושכחתי איפה הוא
CHAMELEON CHURCH - זה מעניין, כי בהרכב הזה היה שחקן קומיקאי שהתפרסם מאוחר יותר: CHEVY CHASE אלבום חביב והרמוני. די POPPY ונעים כמוסיקת רקע. הוצאה מחודשת: AKARMA PHLUPH - אלבום מצויין, מורכב ומעניין. שווה מאוד! הוצאה מחודשת: AKARMA EDENS CHILDREN - יופי של הרכב, אקלקטי ומעניין, עם גיטריסט מוכשר ויוצא דופן. ממליץ בחום על שני אלבומיהם שיצאו על דיסק אחד. ההוצאה המחודשת קשה להשגה. EARTH OPERA - שני הדיסקים שיש לי לא כל כך לטעמי, העטיפות יפהפיות, התוכן ככה ככה....אך יש שיאהבו... ILL WIND - פנטסתי! האלבום FLASHES הוא פולק-פסיכדלי מן השורה הראשונה. אוהבי HP LOVECRAFT יחגגו. יצא לפחות בשתי הוצאות מחודשות, האחרונה של AKARMA BEADGAME - לא יצא בדיסק (או שכן?), לי יש RIP של האלבום. זה אחד ההרכבים ההרפתקנים המרתקים ויוצאי הדופן בסצנה, האלבום מוזר במקצת, אך בהחלט שווה בדיקה. שימו לב שהלייבל האיטלקי AKARMA אחראי להרבה מן ההוצאות המחודשות של הרכבי בוסטון. ואם כבר מדברים על AKARMA, הגיע הזמן שמישהו יגיד בקול את מה שכל חובבי הפסייח חושבים בליבם: הלייבל AKARMA הוא בית חרושת למארזי קרטון יפהפיים, שכוללים כדרך אגב גם דיסקים.... מה זה אומר? זה אומר שהטיפול של אקרמה בעטיפה תמיד מהמם, והטיפול של AKARMA בהעברה לדיגיטלי כמעט תמיד מבעס. הממזרים האיטלקים האלו טורחים לעיתים נדירות לשים ידיהם על ה SOURCE, ולעשות העברה נאותה של אנאלוגי לדיגיטלי. הם מעדיפים להשקיע במארז, ולא בהשגת המאסטרים. אחיזת עיניים ים תיכונית, ומשהו שגורם לא מעט תרעומת. לפיכך, במידה ואתם רואים בחנות את אותו הדיסק בהוצאה של חברה מכובדת כמו SUNDAZED - לכו על האופצייה הזו. ועדיין, לא מוותרים על אלבום טוב גם אם הלייבל התעצל לטפל בהעברה, והשתמש בתקליט במקום ב MASTER TAPES. לכן, בהיעדר REISSUE אחר - אני הולך על ההוצאות של "אקרמא", ושוב אני מדגיש - העקטיפות שלהם פשוט נהדרות, הרבה מעבר ללייבלים אחרים, וגם זה משהו ששווה לשלם בשבילו. אגב - הטיפול של "אקרמא" ב ULTIMATE SPINACH וב BEACON STREET UNION היה יפה גם מבחינת סאונד. זהו להיום GOD BLESS
 

LadyG

New member
איזה יופי ../images/Emo13.gif

אני יודעת ממש מעט על הסצינה הזאת. Beacon Street Union ו- Ultimate Spinach הן בגדול היחידות מהסצינה, שאני מכירה, ממש טיפה קטנה בים. ואני ממש ממש אוהבת את עטיפת Ultimate Spinach, ששמת. היא תמיד הגניבה אותי.
 

Jflyaway

New member
אגב לשני ההרכבים האלו יצאו קופסאות

מהודרות.... אם יתחשק לך לבזבז
 

modulo1000

New member
יופי של המלצות

ומתאים לכל מי שאוהב פסיכדליה אנגלית וחוצה את האוקיאנוס לארה"ב ....מסכים איתך JFLY...המקום הכי מתאים להתחיל זה בבוסטון.
 

melancholy man

New member
אחלה

אתה יודע לאט לאט אתה משנה את היחס שלי למוסיקה וזה מוצא חן בעיני... האמת שאישית אני מעדיף פסיכדליה של החוף המערבי אבל ממה ששמעתי עד עכשיו מבוסטון (ופילי, משום העיר האהובה עלי באמריקה חברים אומרים לי שזה קשור לזה שמעולם לא הייתי עוד בארה"ב) I Like It!.
 
למעלה