מישהו יודע אם זה נכון? לי נראה כמתיחה- מה דעתכם: ++++++++++++++++++++++++++ דברים שחברת החשמל לא מספרת לנו: ניתן לחסוך עשרות אחוזים בחשבון החשמל בשיחת טלפון אחת. לא ייאמן, אך זה נכון: חברת החשמל לישראל אינה מפרסמת את האפשרות הזאת, כי אין זה משרת את האינטרסים שלה. כל מה שצריך לעשות, הוא להתקשר למוקד 103 ולבקש לעבור למונה תעו"ז (= תעריף עומס וזמן). מה זה מונה תעו"ז, ואיך חוסכים איתו? מחיר החשמל נקבע על ידי גוף ממשלתי המפקח על משק החשמל ונקרא "הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל". גוף זה קבע את מחיר החשמל (כ-43 אגורות לכל קילוואט שעה) על ידי ממוצע כלל-ארצי של כל הצרכנים ושעות השימוש בחשמל. יש שעות שבהן ייצור החשמל יקר מאוד (בקיץ בימי חול בין השעות 11:00-17:00 ובחורף בימי חול בין השעות 17:00-22:00) וכל שאר השעות בהן הוא הרבה יותר זול (כל שישי ושבת, כל האביב והסתיו, בקיץ בשעות 0:00-11:00 ו-17:00-24:00 ובחורף בשעות 0:00-17:00 ו-22:00-24:00). ההבדלים מגיעים לפי 4 מהמחיר הזול! אם עוברים למונה תעו"ז משלמים לפי המחיר האמיתי באותו זמן ולא לפי ממוצע. אם אתם מחממים את הבית בחורף בסולר, נפט או גז (ולא בחשמל), ואינכם משתמשים הרבה במזגן בקיץ, תשלמו הרבה פחות לחברת החשמל כשתשתמשו במונה תעו"ז. הסיבה היא בגלל שכבר לא עושים לכם ממוצע עם כל האנשים והחברות שמחממים כל החורף בחשמל ומקררים כל הקיץ במזגן. החיסכון יכול להגיע למעל 20%! חיסכון נוסף ניתן להשיג אם משתמשים במכשירים "זוללי" חשמל (כגון מייבש כביסה) בשעות הזולות יותר ולא בשעות הכי יקרות (השעות היקרות הם בקיץ בימי חול בין השעות 11:00-17:00 בלבד ובחורף בימי חול בין השעות 17:00-22:00 בלבד, לא כולל ימי שישי). כאן החיסכון יכול להגיע לעוד 10%. חיסכון שלישי יבוא מתוך כך שכאשר מספיק אנשים יעברו לתעו"ז, חברת החשמל לא תצטרך לבנות עוד תחנות כוח מיותרות. זאת הסיבה (כנראה) שחברת החשמל לא מפרסמת את אפשרות המעבר למוני תעו"ז, כי היא צריכה למצוא תעסוקה לכל עובדיה. כאשר צריכת החשמל מתפזרת על פני כל שעות היום ולא בעיקר בשעות היקרות, אין צורך לבנות תחנות כוח נוספות במחיר של מיליארדים כדי לספק את הביקוש. כולנו נרוויח מכך שמחיר החשמל לא יעלה, וגם האוויר שלנו יהיה נקי ובריא יותר. אז עשו לעצמכם טובה, התקשרו למוקד 103 ובקשו לעבור למונה תעו"ז. כל עלויות המעבר נופלות על חברת החשמל ולא עליכם, ואתם תראו חיסכון מיידי. במקרה שחברת החשמל עושה לכם בעיות, ניתן להתלונן עליהם ברשות הממשלתית המפקחת עליהם (הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל www.pua.gov.il).