הודעות/כתבות/מאמרים

מצב
הנושא נעול.

horace wimp

New member
ארגונים עם מקורות תקציביים

יש לא מעט ארגונים שלא מתביישים לצעוק שטויות.
כשהמטרה היא לזכות לעוד פרסום/כח/השפעה/תקציבים/פרסום וחוזר חלילה, יש כאלה שכל האמצעים כשרים בעיניהם. אני לא באמת יודע, האם המטרה כאן היא דווקא לתקוף את חולדאי (אם כי מגיע לו קצת, אבל על דברים אחרים לחלוטין) ואילו היה ראש עיר אחר, גם אותו לא היו תוקפים כמעט בוודאות בכל תואנה, הזויה ככל שתיראה בעינינו. אלא אם כן ראש עיר אחר היה לוקח חסות על הארגון, או משתייך לאותו מחנה פוליטי עם מנהיגיו, או עם החשובים שבהם...
ארגונים עם מקורות תקציביים
מחויבים לתורמים... מי תורם לארגוני סביבה? גופים בעלי זיקה פוליטית מובהקת.
 
לגבי מחאת 189- היום ראיתי את הבינעירונית 2443

הודעות/כתבות/מאמרים
לגבי מחאת 189- היום ראיתי את הבינעירונית 2443
בדיוק יוצאת מהמנהרה של שטרית ונכנסת לראול וולנברג בשעה 8.30 בבוקר ורובה הייתה ריקה בקו 189. כנראה תגבור בעקבות המחאה.
 
שוקי אורן מודה: "אני לא זליכה"

הודעות/כתבות/מאמרים
שוקי אורן מודה: "אני לא זליכה"
יורשו של זליכה, שוקי אורן, שכבר סיים את תפקידו, הודה שהאוצר בתקופתו נכשל בקידום פרוייקטים תחבורתיים בשיטת PPP והתייחס במיוחד לכביש 531, שהפך לפרוייקט תקציבי (אני הייתי מדגיש דווקא את רק"ל ת"א, אבל שיהיה). לדבריו עקב הפיכת הפרוייקט לתקציבי הוא ייקח יותר זמן ויעלה יותר כסף - לא שלא ידענו זאת קודם...
כשלון האוצר בו מודה כעת אורן בולט במיוחד על רקע 3 הצלחות הPPP האדירות של זליכה: כביש 6 (אותו הוציא מפקק של 7 שנים), מנהרות הכרמל (אותן הוציא מפקק של 11 שנה), וכביש 431 (הפרוייקט התחבורתי מס' 1 בתולדות המדינה). זה הזמן "להודות" שוב לכנופיה אולמרט-הירשזון-בראון אשר העיפה את זליכה משיקולים בלתי ענייניים ועצרה פיתוח תשתיות תחבורה למשך שנים. כולנו משלמים את מחיר הנזקים שגרמה ממשלת האנטי-תשתיות ועוד נמשיך לשלם אותם במשך שנים רבות...
 

amit1270

New member
אתה באמת מאמין שהכל עמד על הכתפיים של זליכה?

שוקי אורן מודה: "אני לא זליכה"
יורשו של זליכה, שוקי אורן, שכבר סיים את תפקידו, הודה שהאוצר בתקופתו נכשל בקידום פרוייקטים תחבורתיים בשיטת PPP והתייחס במיוחד לכביש 531, שהפך לפרוייקט תקציבי (אני הייתי מדגיש דווקא את רק"ל ת"א, אבל שיהיה). לדבריו עקב הפיכת הפרוייקט לתקציבי הוא ייקח יותר זמן ויעלה יותר כסף - לא שלא ידענו זאת קודם...
כשלון האוצר בו מודה כעת אורן בולט במיוחד על רקע 3 הצלחות הPPP האדירות של זליכה: כביש 6 (אותו הוציא מפקק של 7 שנים), מנהרות הכרמל (אותן הוציא מפקק של 11 שנה), וכביש 431 (הפרוייקט התחבורתי מס' 1 בתולדות המדינה). זה הזמן "להודות" שוב לכנופיה אולמרט-הירשזון-בראון אשר העיפה את זליכה משיקולים בלתי ענייניים ועצרה פיתוח תשתיות תחבורה למשך שנים. כולנו משלמים את מחיר הנזקים שגרמה ממשלת האנטי-תשתיות ועוד נמשיך לשלם אותם במשך שנים רבות...
אתה באמת מאמין שהכל עמד על הכתפיים של זליכה?
לא שאני מצדיק את ממשלת אולמרט, אבל לא נראה לך קצת פשטני לחלק את העולם לטובים ורעים, שחור ולבן?
 
אין לזה שום קשר ל"חלוקה"

אתה באמת מאמין שהכל עמד על הכתפיים של זליכה?
לא שאני מצדיק את ממשלת אולמרט, אבל לא נראה לך קצת פשטני לחלק את העולם לטובים ורעים, שחור ולבן?
אין לזה שום קשר ל"חלוקה"
אני בודק את העובדות בשטח. כשזליכה היה חשכ"ל הוא הוציא לפועל את כביש 6, 431 ומנהרות הכרמל - בשניים מהמקרים לאחר שנים רבות של עיכובים שהוא פתר בשיטות שונות. הוא גם התניע את תהליך בניית מתקני ההתפלה, את פרוייקט תחנות הכח הפרטיות שהיה תקוע עד הגעתו, את פרוייקט צנרת הגז, וגם הכריח את הרכבת לארגן מחדש את תכנית החומש בקווים מציאותיים יותר לאור הבדיקה של החברה החיצונית שהזמין (ברינקהוף-פרסונס). גם מודל המימון של הרכבת השתנה בתקופתו. בשנים 03'-06' ראית התפתחויות ברשת הרכבות שכמותן לא נראו כאן במשך 50 השנים הקודמות. ועוד: ההפרטות המוצלחות שהכניסו מיליארדים לקופת המדינה הוצאו לפועל בתקופתו (בעוד בימי קודמו ניר גלעד וגם לפני כן היו הפרטות כושלות בחצי חינם). אני מתכוון כמובן לבזק, אל על, דיסקונט, בז"ן, פי גלילות. איפה ההפרטות האלו ואיפה הפרטות בנק הפועלים, צים וכיל שארעו לפני עידן זליכה? רק לבכות על המיליארדים שהפסדנו משום שהוא לא ניהל את הפרטת כיל! לאחר עזיבתו קיבלנו: הפיאסקו של רק"ל ת"א (להזכירך - עוד 4 שנים של עיכוב בפתיחת הפרוייקט), הבדיחה שנקראת "סיטיפס" (מאמין שהוא היה נותן להם לעכב את פתיחת רק"ל י-ם בחמש שנים? תמשיך להאמין גם בסנטה קלאוס), הפאשלה שאורן מודה בה בכביש 531 (שכולל גם רכבת לרעננה כמובן), עיכוב בכל מתקני ההתפלה חוץ מאחד, עיכוב בצנרת הגז, עיכוב בתחנות הכח הפרטיות (כולן), עיכוב בA1, עיכוב בהכפלת הקו לנהריה, עיכוב בהכפלת הקו לכ"ס, עיכוב בהכפלת הקו לב"ש, עיכוב בקו המערבי, עיכוב בקו לכרמיאל, עיכוב בקו העיירות, עיכוב בקו העמק... להמשיך? אם אתה חושב שאין קשר בין גישת האנטי-תשתיות של ממשלת אולמרט לבין הדחתו של זליכה מתפקידו ע"י אותה ממשלת אולמרט - יבושם לך.
 

amit1270

New member
בקיצור - זליכה הוא סופרמן

אין לזה שום קשר ל"חלוקה"
אני בודק את העובדות בשטח. כשזליכה היה חשכ"ל הוא הוציא לפועל את כביש 6, 431 ומנהרות הכרמל - בשניים מהמקרים לאחר שנים רבות של עיכובים שהוא פתר בשיטות שונות. הוא גם התניע את תהליך בניית מתקני ההתפלה, את פרוייקט תחנות הכח הפרטיות שהיה תקוע עד הגעתו, את פרוייקט צנרת הגז, וגם הכריח את הרכבת לארגן מחדש את תכנית החומש בקווים מציאותיים יותר לאור הבדיקה של החברה החיצונית שהזמין (ברינקהוף-פרסונס). גם מודל המימון של הרכבת השתנה בתקופתו. בשנים 03'-06' ראית התפתחויות ברשת הרכבות שכמותן לא נראו כאן במשך 50 השנים הקודמות. ועוד: ההפרטות המוצלחות שהכניסו מיליארדים לקופת המדינה הוצאו לפועל בתקופתו (בעוד בימי קודמו ניר גלעד וגם לפני כן היו הפרטות כושלות בחצי חינם). אני מתכוון כמובן לבזק, אל על, דיסקונט, בז"ן, פי גלילות. איפה ההפרטות האלו ואיפה הפרטות בנק הפועלים, צים וכיל שארעו לפני עידן זליכה? רק לבכות על המיליארדים שהפסדנו משום שהוא לא ניהל את הפרטת כיל! לאחר עזיבתו קיבלנו: הפיאסקו של רק"ל ת"א (להזכירך - עוד 4 שנים של עיכוב בפתיחת הפרוייקט), הבדיחה שנקראת "סיטיפס" (מאמין שהוא היה נותן להם לעכב את פתיחת רק"ל י-ם בחמש שנים? תמשיך להאמין גם בסנטה קלאוס), הפאשלה שאורן מודה בה בכביש 531 (שכולל גם רכבת לרעננה כמובן), עיכוב בכל מתקני ההתפלה חוץ מאחד, עיכוב בצנרת הגז, עיכוב בתחנות הכח הפרטיות (כולן), עיכוב בA1, עיכוב בהכפלת הקו לנהריה, עיכוב בהכפלת הקו לכ"ס, עיכוב בהכפלת הקו לב"ש, עיכוב בקו המערבי, עיכוב בקו לכרמיאל, עיכוב בקו העיירות, עיכוב בקו העמק... להמשיך? אם אתה חושב שאין קשר בין גישת האנטי-תשתיות של ממשלת אולמרט לבין הדחתו של זליכה מתפקידו ע"י אותה ממשלת אולמרט - יבושם לך.
בקיצור - זליכה הוא סופרמן
מחליפיו הם כנראה נציגי כוחות השחור עלי אדמות. אין לי הסבר אחר למה שאתה כותב.
 

darkshadow1

New member
מה בדיוק הקשר בין זליכה לכביש 6?

אין לזה שום קשר ל"חלוקה"
אני בודק את העובדות בשטח. כשזליכה היה חשכ"ל הוא הוציא לפועל את כביש 6, 431 ומנהרות הכרמל - בשניים מהמקרים לאחר שנים רבות של עיכובים שהוא פתר בשיטות שונות. הוא גם התניע את תהליך בניית מתקני ההתפלה, את פרוייקט תחנות הכח הפרטיות שהיה תקוע עד הגעתו, את פרוייקט צנרת הגז, וגם הכריח את הרכבת לארגן מחדש את תכנית החומש בקווים מציאותיים יותר לאור הבדיקה של החברה החיצונית שהזמין (ברינקהוף-פרסונס). גם מודל המימון של הרכבת השתנה בתקופתו. בשנים 03'-06' ראית התפתחויות ברשת הרכבות שכמותן לא נראו כאן במשך 50 השנים הקודמות. ועוד: ההפרטות המוצלחות שהכניסו מיליארדים לקופת המדינה הוצאו לפועל בתקופתו (בעוד בימי קודמו ניר גלעד וגם לפני כן היו הפרטות כושלות בחצי חינם). אני מתכוון כמובן לבזק, אל על, דיסקונט, בז"ן, פי גלילות. איפה ההפרטות האלו ואיפה הפרטות בנק הפועלים, צים וכיל שארעו לפני עידן זליכה? רק לבכות על המיליארדים שהפסדנו משום שהוא לא ניהל את הפרטת כיל! לאחר עזיבתו קיבלנו: הפיאסקו של רק"ל ת"א (להזכירך - עוד 4 שנים של עיכוב בפתיחת הפרוייקט), הבדיחה שנקראת "סיטיפס" (מאמין שהוא היה נותן להם לעכב את פתיחת רק"ל י-ם בחמש שנים? תמשיך להאמין גם בסנטה קלאוס), הפאשלה שאורן מודה בה בכביש 531 (שכולל גם רכבת לרעננה כמובן), עיכוב בכל מתקני ההתפלה חוץ מאחד, עיכוב בצנרת הגז, עיכוב בתחנות הכח הפרטיות (כולן), עיכוב בA1, עיכוב בהכפלת הקו לנהריה, עיכוב בהכפלת הקו לכ"ס, עיכוב בהכפלת הקו לב"ש, עיכוב בקו המערבי, עיכוב בקו לכרמיאל, עיכוב בקו העיירות, עיכוב בקו העמק... להמשיך? אם אתה חושב שאין קשר בין גישת האנטי-תשתיות של ממשלת אולמרט לבין הדחתו של זליכה מתפקידו ע"י אותה ממשלת אולמרט - יבושם לך.
מה בדיוק הקשר בין זליכה לכביש 6?
העבודות על כביש 6 החלו כבר ב-1999, זליכה הגיע ל"חוצה ישראל" רק ב-2002 והחל לכהן כחשב הכללי רק ב-2003. לגבי 03-06, העניין הוא שזליכה היה החשב הכללי עד 2007, כלומר חלק לא קטן מהקיצוצים בהשקעות הממשלתיות בתשתיות היו בתקופה שבה הוא היה באוצר. מאוד יכול להיות שבתקופה הזאת הוא הוגבל ע"י ממשלת אולמרט, אבל האם נכון לצמצם את הקרדיט שניתן לו בתקופה הזאת ובמקביל לנפח את הקרדיט בתקופה הנוצצת יותר? לגבי ההפרטות שציינת- אתה מערבב כמה מקרים שונים מאוד. במקרה של צים למשל, נעשו עלאק-תחקירים בתקופה שבה ענף הספנות ברחבי העולם נהנה מפריחה אדירה. התחקירנים השוו את הערך של צים ב-2006-2007 לערך שלה בזמן ההפרטה, וטענו שההפרשים הם ההפסד של המדינה. במציאות אף אחד לא יכל לחזות את הצמיחה בענף הספנות בשנים הללו. המשבר הכלכלי הגדול שהתחיל ב-2008 גרם לבעיות אדירות בענף, שהפכו את צים לחברה לא רווחית והבעלים הפרטיים נאלצו לשלם מאות מיליונים מכיסם כדי לכסות את ההפסדים. גם אל-על היא לא חברה מצליחה במיוחד. משום מה בתקופה הזאת פתאום נעלמו התחקירנים הגדולים. אני לא אומר שכל ההפרטות בוצעו במקביל לחשיבה נכונה לטווח הארוך, אבל אני לא חושב שמכרו פה נכסים של המדינה תמורת נזיד עדשים לבעלי הון מושחתים. לגבי הרק"ל בתל אביב- ההשוואה מאוד לא נכונה. מדובר בפרוייקט גדול הרבה יותר מ-431, כביש 6 ומנהרות הכרמל מבחינת התקציב שלו, שנתקע בגלל המשבר הכלכלי העולמי. לגבי שאר הדברים שציינת- ההקמה של A1 למשל הייתה אמורה להתחיל בהיקף מלא בזמן תקופתו של זליכה, מה שכמובן לא קרה. כמו כן לא ברור לי איך מצד אחד אתה טוען שזליכה לא היה נותן לסיטיפס לעכב את הרק"ל ב-5 שנים כשבפועל בהנחה שהערכת ה-5 שנים נכונה, אם הרק"ל נפתחה בספטמבר 2011- העיכוב החל כבר בתקופת כהונתו של זליכה באוצר (אני עוד זוכר שלטים שהוצבו ברחוב יפו בסמוך לחניון קרתא שהודיעו על פתיחה של הרק"ל ב-2008
בקיצור, לדעתי אתה נותן קרדיט מוגזם לזליכה. ההשקעות הממשלתיות בתשתיות הן פונקציה של המדיניות של הממשלה וההשקעות הפרטיות הן פונקציה של המצב הכלכלי במשק. "נערי האוצר" ממלאים תפקיד הרבה יותר קטן מכפי שטוענים שיש להם ואם הממשלה רוצה, היא יכולה לכופף אותם בקלות (אם היא רוצה כמובן). חוץ מזה, זליכה לא הודח ע"י ממשלת אולמרט בדיוק כמו שגבי אשכנזי לא הודח ע"י ממשלת נתניהו- המרחק בין הדחה לבין אי הארכת הכהונה גדול מאוד.
 
נראה לי שכלל לא קראת את מה שכתבת

מה בדיוק הקשר בין זליכה לכביש 6?
העבודות על כביש 6 החלו כבר ב-1999, זליכה הגיע ל"חוצה ישראל" רק ב-2002 והחל לכהן כחשב הכללי רק ב-2003. לגבי 03-06, העניין הוא שזליכה היה החשב הכללי עד 2007, כלומר חלק לא קטן מהקיצוצים בהשקעות הממשלתיות בתשתיות היו בתקופה שבה הוא היה באוצר. מאוד יכול להיות שבתקופה הזאת הוא הוגבל ע"י ממשלת אולמרט, אבל האם נכון לצמצם את הקרדיט שניתן לו בתקופה הזאת ובמקביל לנפח את הקרדיט בתקופה הנוצצת יותר? לגבי ההפרטות שציינת- אתה מערבב כמה מקרים שונים מאוד. במקרה של צים למשל, נעשו עלאק-תחקירים בתקופה שבה ענף הספנות ברחבי העולם נהנה מפריחה אדירה. התחקירנים השוו את הערך של צים ב-2006-2007 לערך שלה בזמן ההפרטה, וטענו שההפרשים הם ההפסד של המדינה. במציאות אף אחד לא יכל לחזות את הצמיחה בענף הספנות בשנים הללו. המשבר הכלכלי הגדול שהתחיל ב-2008 גרם לבעיות אדירות בענף, שהפכו את צים לחברה לא רווחית והבעלים הפרטיים נאלצו לשלם מאות מיליונים מכיסם כדי לכסות את ההפסדים. גם אל-על היא לא חברה מצליחה במיוחד. משום מה בתקופה הזאת פתאום נעלמו התחקירנים הגדולים. אני לא אומר שכל ההפרטות בוצעו במקביל לחשיבה נכונה לטווח הארוך, אבל אני לא חושב שמכרו פה נכסים של המדינה תמורת נזיד עדשים לבעלי הון מושחתים. לגבי הרק"ל בתל אביב- ההשוואה מאוד לא נכונה. מדובר בפרוייקט גדול הרבה יותר מ-431, כביש 6 ומנהרות הכרמל מבחינת התקציב שלו, שנתקע בגלל המשבר הכלכלי העולמי. לגבי שאר הדברים שציינת- ההקמה של A1 למשל הייתה אמורה להתחיל בהיקף מלא בזמן תקופתו של זליכה, מה שכמובן לא קרה. כמו כן לא ברור לי איך מצד אחד אתה טוען שזליכה לא היה נותן לסיטיפס לעכב את הרק"ל ב-5 שנים כשבפועל בהנחה שהערכת ה-5 שנים נכונה, אם הרק"ל נפתחה בספטמבר 2011- העיכוב החל כבר בתקופת כהונתו של זליכה באוצר (אני עוד זוכר שלטים שהוצבו ברחוב יפו בסמוך לחניון קרתא שהודיעו על פתיחה של הרק"ל ב-2008
בקיצור, לדעתי אתה נותן קרדיט מוגזם לזליכה. ההשקעות הממשלתיות בתשתיות הן פונקציה של המדיניות של הממשלה וההשקעות הפרטיות הן פונקציה של המצב הכלכלי במשק. "נערי האוצר" ממלאים תפקיד הרבה יותר קטן מכפי שטוענים שיש להם ואם הממשלה רוצה, היא יכולה לכופף אותם בקלות (אם היא רוצה כמובן). חוץ מזה, זליכה לא הודח ע"י ממשלת אולמרט בדיוק כמו שגבי אשכנזי לא הודח ע"י ממשלת נתניהו- המרחק בין הדחה לבין אי הארכת הכהונה גדול מאוד.
נראה לי שכלל לא קראת את מה שכתבת
אחרת היית מבין בעצמך את הסתירה הפנימית ואת הכשלים הלוגיים שבדבריך. נתחיל עם הקיצוצים. מה ששכחת לציין הוא שהליכי ההדחה של אולמרט נגד זליכה (ובניגוד לגישת בת היענה שלך, זו היתה הדחה לכל דבר - אולמרט עצמו הודה בכך כשטען בתקופת חקירות המשטרה נגדו שזליכה התלונן על פרשת בנק לאומי בגלל שאולמרט ניסה להדיח אותו. אני מניח שעכשיו תמציא תירוצים שאני אמרתי לאולמרט להגיד את זה...) החלו בדיוק אבל בדיוק בעת שהחלו הקיצוצים. כמו שאמרתי לעמית, אם אתה מאמין שזה מקרי תאמין גם בסנטה קלאוס. נמשיך עם כביש 6. המעורבות של זליכה בפרוייקט שהחלה כפי שאמרת בשנת 02' הביאה לא רק לפתיחתו לאחר כ-7 שנים של חוסר מעש אלא גם להשלמת הקטע המרכזי שלו תוך חודשים ספורים לאחר הפתיחה, בעוד שללא התערבותו היו מושכים את זה בדיוק כמו קודם. הלאה, ההפרטות. מי שמערבב כאן הוא אתה. אני לא הזכרתי את ה"תחקירים" והם לא מעניינים אותי בכלל. מה שמעניין אותי הם הסכומים שקיבלה המדינה בהפרטה. צים נמכרה במחיר של מסטיק בזוקה והחשב הכללי שאישר את הקשקוש הזה קיבל מייד לאחר עזיבתו משרה בכירה אצל הקונים. כיל נמכרה למעשה בחינם, והמדינה הפסידה מיליארדים כי מדובר בחברה הגדולה בישראל עם פוטנציאל רווח אינסופי כמעט. בנק הפועלים נמכר במחיר ארטיק והקונה המאושר כיסה את המחיר מדיבידנדים תוך 3-4 שנים. כולנו הפסדנו בעסקאות האלו. לעומת זאת, ללא כל קשר ל"תחקירנים", 5 ההפרטות הגדולות שעליהן היה זליכה אחראי היו בסכומי עתק שגם יישרו את תקציב המדינה, גם הורידו את יחס החוב/תוצר שלנו אל מתחת לממוצע של הOECD (חזון אחרית הימים) וגם סייעו בעקיפין לצמיחה הגדולה במשק. בניגוד למה שכתבת, בכלל לא צריך להיות אכפת לנו שצים הפסידה ושאל על לא מצליחה - לאחר ההפרטות. כיום זו בעיה של הקונים ושהם ישברו את הראש. זו הסיבה העיקרית להפרטה, אחרי הכל. לא צריך לעשות שום "תחקיר" ושום נעליים. המדינה מכרה את החברות כדי שלא תיאלץ לנהל אותן ולהזרים להן כספים. לפני זליכה התהליך הזה היה גרוע ומושחת. בתקופתו הוא היה מוצלח מעל למשוער. לאחר תקופתו התהליך פשוט לא קיים. זה הכל. כעת לגבי הרק"ל. מה מעניין אותי המשבר העולמי? היה חוזה שנחתם עם MTS. יורשיו של זליכה אפשרו לחברה למסמס את החוזה ולמרוח את הזמן במשך ארבע שנים! וכתוצאה מכך הפרוייקט יושלם באיחור על כל העלויות העצומות הנובעות מכך למשק. כשכרמלטון ניסתה לעשות תרגילים דומים בתקופת זליכה, הוא הצליח בקלות רבה ליישר אותה (חילט לה כמה ערבויות ופתאום הפרוייקט זז! איזה פלא!) ורק בזכותו יש היום מנהרות פעילות מתחת לכרמל. העיכוב בעבודות סיטיפס אכן החל בתקופתו של זליכה באוצר, אולם הוא היה בתפקיד רק למשך חלק קטן מאד מתקופת העיכוב. לנוכח התנהלותו מול כרמלטון ודרך ארץ, אני חושב שצריך להיות מאד מאד תמים או עיוור (כפי שאמרתי לעמית) כדי להאמין שסיטיפס היתה ממשיכה לדשדש במשך עוד 4.5 שנים כשזליכה חשב כללי, מבלי שהיתה באה תגובה מאד חריפה מצדו. שים לב: לאורך כל אותן 4.5 שנים לא גילה האוצר כל מעורבות בפרוייקט ולא ניסה כלל לכפות על סיטיפס לקיים את חלקה בחוזה. המדינה הפגינה פסיביות מוחלטת ואפשרה לסיטיפס להשתולל (ובמידה מסויימת ממשיכה בכך גם היום). הנה בקליפת אגוז קיבלת את ההבדל בין תקופת זליכה לתקופת יורשיו. ולסיום לגבי המדיניות: להכריז על מדיניות זו חוכמה קטנה מאד. לבצע אותה זה סיפור שונה לחלוטין. צריך מי שיוודא כי המדיניות מבוצעת, יילחם במכשולים, ילחץ על הזכיינים והקבלנים, ויוודא שלא פושטים את עור המדינה (ע"ע סיטיפס). פעם היה לנו אדם כזה באוצר. היום יש גורנישט מיט גורנישט.
 

darkshadow1

New member
איזו סתירה פנימית יש בדברים שלי?

נראה לי שכלל לא קראת את מה שכתבת
אחרת היית מבין בעצמך את הסתירה הפנימית ואת הכשלים הלוגיים שבדבריך. נתחיל עם הקיצוצים. מה ששכחת לציין הוא שהליכי ההדחה של אולמרט נגד זליכה (ובניגוד לגישת בת היענה שלך, זו היתה הדחה לכל דבר - אולמרט עצמו הודה בכך כשטען בתקופת חקירות המשטרה נגדו שזליכה התלונן על פרשת בנק לאומי בגלל שאולמרט ניסה להדיח אותו. אני מניח שעכשיו תמציא תירוצים שאני אמרתי לאולמרט להגיד את זה...) החלו בדיוק אבל בדיוק בעת שהחלו הקיצוצים. כמו שאמרתי לעמית, אם אתה מאמין שזה מקרי תאמין גם בסנטה קלאוס. נמשיך עם כביש 6. המעורבות של זליכה בפרוייקט שהחלה כפי שאמרת בשנת 02' הביאה לא רק לפתיחתו לאחר כ-7 שנים של חוסר מעש אלא גם להשלמת הקטע המרכזי שלו תוך חודשים ספורים לאחר הפתיחה, בעוד שללא התערבותו היו מושכים את זה בדיוק כמו קודם. הלאה, ההפרטות. מי שמערבב כאן הוא אתה. אני לא הזכרתי את ה"תחקירים" והם לא מעניינים אותי בכלל. מה שמעניין אותי הם הסכומים שקיבלה המדינה בהפרטה. צים נמכרה במחיר של מסטיק בזוקה והחשב הכללי שאישר את הקשקוש הזה קיבל מייד לאחר עזיבתו משרה בכירה אצל הקונים. כיל נמכרה למעשה בחינם, והמדינה הפסידה מיליארדים כי מדובר בחברה הגדולה בישראל עם פוטנציאל רווח אינסופי כמעט. בנק הפועלים נמכר במחיר ארטיק והקונה המאושר כיסה את המחיר מדיבידנדים תוך 3-4 שנים. כולנו הפסדנו בעסקאות האלו. לעומת זאת, ללא כל קשר ל"תחקירנים", 5 ההפרטות הגדולות שעליהן היה זליכה אחראי היו בסכומי עתק שגם יישרו את תקציב המדינה, גם הורידו את יחס החוב/תוצר שלנו אל מתחת לממוצע של הOECD (חזון אחרית הימים) וגם סייעו בעקיפין לצמיחה הגדולה במשק. בניגוד למה שכתבת, בכלל לא צריך להיות אכפת לנו שצים הפסידה ושאל על לא מצליחה - לאחר ההפרטות. כיום זו בעיה של הקונים ושהם ישברו את הראש. זו הסיבה העיקרית להפרטה, אחרי הכל. לא צריך לעשות שום "תחקיר" ושום נעליים. המדינה מכרה את החברות כדי שלא תיאלץ לנהל אותן ולהזרים להן כספים. לפני זליכה התהליך הזה היה גרוע ומושחת. בתקופתו הוא היה מוצלח מעל למשוער. לאחר תקופתו התהליך פשוט לא קיים. זה הכל. כעת לגבי הרק"ל. מה מעניין אותי המשבר העולמי? היה חוזה שנחתם עם MTS. יורשיו של זליכה אפשרו לחברה למסמס את החוזה ולמרוח את הזמן במשך ארבע שנים! וכתוצאה מכך הפרוייקט יושלם באיחור על כל העלויות העצומות הנובעות מכך למשק. כשכרמלטון ניסתה לעשות תרגילים דומים בתקופת זליכה, הוא הצליח בקלות רבה ליישר אותה (חילט לה כמה ערבויות ופתאום הפרוייקט זז! איזה פלא!) ורק בזכותו יש היום מנהרות פעילות מתחת לכרמל. העיכוב בעבודות סיטיפס אכן החל בתקופתו של זליכה באוצר, אולם הוא היה בתפקיד רק למשך חלק קטן מאד מתקופת העיכוב. לנוכח התנהלותו מול כרמלטון ודרך ארץ, אני חושב שצריך להיות מאד מאד תמים או עיוור (כפי שאמרתי לעמית) כדי להאמין שסיטיפס היתה ממשיכה לדשדש במשך עוד 4.5 שנים כשזליכה חשב כללי, מבלי שהיתה באה תגובה מאד חריפה מצדו. שים לב: לאורך כל אותן 4.5 שנים לא גילה האוצר כל מעורבות בפרוייקט ולא ניסה כלל לכפות על סיטיפס לקיים את חלקה בחוזה. המדינה הפגינה פסיביות מוחלטת ואפשרה לסיטיפס להשתולל (ובמידה מסויימת ממשיכה בכך גם היום). הנה בקליפת אגוז קיבלת את ההבדל בין תקופת זליכה לתקופת יורשיו. ולסיום לגבי המדיניות: להכריז על מדיניות זו חוכמה קטנה מאד. לבצע אותה זה סיפור שונה לחלוטין. צריך מי שיוודא כי המדיניות מבוצעת, יילחם במכשולים, ילחץ על הזכיינים והקבלנים, ויוודא שלא פושטים את עור המדינה (ע"ע סיטיפס). פעם היה לנו אדם כזה באוצר. היום יש גורנישט מיט גורנישט.
איזו סתירה פנימית יש בדברים שלי?
גם אם יש- לא ציינת אותה. זה בסדר, אני לא אעלב אם אתה תטען שאני פשוט טועה
ועכשיו: 1. שוב, לא ענית מדוע אתה קורא לאי הארכת כהונה "הדחה". מה שאולמרט אמר או לא אמר לא מעניין אותי כלל. ארבעת החשבים הכלליים שלפני זליכה כיהנו כולם ארבע שנים או פחות, האם גם אותם הדיחו? לגבי כביש 6- איך בדיוק אתה יכול לדעת שב"דרך ארץ" היו מעכבים את הפרוייקט? אתה לא יכול לדעת. כמו שכתבתי, העבודות החלו במלוא המרץ כבר ב-1999. 2. אם אתה מדבר על שחיתות, השאלה שצריכה להישאל היא האם המחיר ששולם עבור החברות תאם את הערכות השווי שלהן בזמן המכירה ולא האם הוא תאם את הצמיחה שלהן בשנים הבאות. זה לא שזליכה חיכה לשנייה הנכונה כדי להפריט חברה זו או אחרת- עפ"י העיקרון שלך, אפשר לומר שהוא מושחת כי הוא לא חיכה עד תחילת 2008 כשהבורסה הייתה בשיאה. 3. ואם הפרוייקט היה מועבר ישר לרשות הממשלה- האם היו מתקצבים אותו במיליארדים בתקופה ההיא? מן הסתם לא. עובדה שבסופו של דבר חילטו את כל הערבויות של MTS פשוט כי היא לא יכלה לעמוד בחוזה, בניגוד לכרמלטון ולחוצה ישראל. 4. העבודות על מנהרות הכרמל החלו ב-2007 והסתיימו ב-2010. העבודות על הרק"ל החלו ב-2003 והסתיימו ב-2011. מצד אחד אתה טוען שזליכה הוא האחראי להקמה המהירה של מנהרות הכרמל, אעפ"י שרוב העבודות נמשכו אחרי סיום כהונתו- ומצד שני טוען שהוא לא אחראי להתארכות העבודות על הרק"ל, אעפ"י שבתקופת כהונתו הן כבר עברו כברת דרך. המצב הזה דווקא סותר את הטענות שלך- כי החפיפה בין כהונתו של זליכה לבין ההקמה של הרק"ל ארוכה הרבה יותר מאשר בין כהונתו לבין ההקמה של מנהרות הכרמל. לדעתי ההשוואה הכי נחמדה כאן היא בין כביש 6 לבין מנהרות הכרמל: מצד אחד אתה טוען שזליכה אחראי לפתיחה בזמן של כביש 6 אעפ"י שהכהונה שלו חפפה רק לסיום העבודות, ומצד שני טוען שהוא אחראי לפתיחה בזמן של מנהרות הכרמל אעפ"י שהכהונה שלו חפפה רק לתחילת העבודות.
 
עכשיו הוספת עוד כמה סתירות

איזו סתירה פנימית יש בדברים שלי?
גם אם יש- לא ציינת אותה. זה בסדר, אני לא אעלב אם אתה תטען שאני פשוט טועה
ועכשיו: 1. שוב, לא ענית מדוע אתה קורא לאי הארכת כהונה "הדחה". מה שאולמרט אמר או לא אמר לא מעניין אותי כלל. ארבעת החשבים הכלליים שלפני זליכה כיהנו כולם ארבע שנים או פחות, האם גם אותם הדיחו? לגבי כביש 6- איך בדיוק אתה יכול לדעת שב"דרך ארץ" היו מעכבים את הפרוייקט? אתה לא יכול לדעת. כמו שכתבתי, העבודות החלו במלוא המרץ כבר ב-1999. 2. אם אתה מדבר על שחיתות, השאלה שצריכה להישאל היא האם המחיר ששולם עבור החברות תאם את הערכות השווי שלהן בזמן המכירה ולא האם הוא תאם את הצמיחה שלהן בשנים הבאות. זה לא שזליכה חיכה לשנייה הנכונה כדי להפריט חברה זו או אחרת- עפ"י העיקרון שלך, אפשר לומר שהוא מושחת כי הוא לא חיכה עד תחילת 2008 כשהבורסה הייתה בשיאה. 3. ואם הפרוייקט היה מועבר ישר לרשות הממשלה- האם היו מתקצבים אותו במיליארדים בתקופה ההיא? מן הסתם לא. עובדה שבסופו של דבר חילטו את כל הערבויות של MTS פשוט כי היא לא יכלה לעמוד בחוזה, בניגוד לכרמלטון ולחוצה ישראל. 4. העבודות על מנהרות הכרמל החלו ב-2007 והסתיימו ב-2010. העבודות על הרק"ל החלו ב-2003 והסתיימו ב-2011. מצד אחד אתה טוען שזליכה הוא האחראי להקמה המהירה של מנהרות הכרמל, אעפ"י שרוב העבודות נמשכו אחרי סיום כהונתו- ומצד שני טוען שהוא לא אחראי להתארכות העבודות על הרק"ל, אעפ"י שבתקופת כהונתו הן כבר עברו כברת דרך. המצב הזה דווקא סותר את הטענות שלך- כי החפיפה בין כהונתו של זליכה לבין ההקמה של הרק"ל ארוכה הרבה יותר מאשר בין כהונתו לבין ההקמה של מנהרות הכרמל. לדעתי ההשוואה הכי נחמדה כאן היא בין כביש 6 לבין מנהרות הכרמל: מצד אחד אתה טוען שזליכה אחראי לפתיחה בזמן של כביש 6 אעפ"י שהכהונה שלו חפפה רק לסיום העבודות, ומצד שני טוען שהוא אחראי לפתיחה בזמן של מנהרות הכרמל אעפ"י שהכהונה שלו חפפה רק לתחילת העבודות.
עכשיו הוספת עוד כמה סתירות
נתחיל בסתירה המקורית - הסברתי אותה בתגובה, אבל אם אתה מתעקש לא להבין אז שוב: מרגע שהחברה נמכרה זה לא מעניין את המדינה ואת הציבור כקליפת השום אם היא מפסידה, אם היא מרוויחה או אם הבעלים מזרימים לה כספים. זו המטרה המרכזית בהפרטה, ולכן העובדה שאתה מביא את ההפסדים של חברה מופרטת כטיעון נגד פעולותיו של זליכה עומדת בסתירה מוחלטת לנושא הוויכוח כאן. (אני מניח שזה נובע מהעובדה שאין לך טענות לגופו של עניין ולכן אתה מעלה טיעונים לא רלבנטיים). ועכשיו לסתירה החדשה: מצד אחד אתה טוען שזליכה לא הודח. מצד שני כשאני מזכיר לך שאולמרט עצמו הודה שהדיח אותו - פתאום לא אכפת לך כיצד סיים זליכה את תפקידו. תחליט! מעבר לכך, התירוץ שלך בעניין 4 החשבים הקודמים (גם אם הוא נכון) לא מחזיק מים, כי שום ראש ממשלה לא ניסה להדיח אותם מכיוון שחשפו את שחיתותו, כמו שקרה עם אולמרט וזליכה, ושום שר אוצר לא ניסה להדיח אותם בגלל קשרים מושחתים עם אנשים שהתנגשו עם החשבים, כמו שקרה עם הירשזון וזליכה. אתה שוב מדבר לא לעניין ומנסה להסיט את הדיון למישורים לא רלבנטיים. עוד טעות שלך: זה בכלל לא משנה אם ההפרטה היתה מושחתת או לא. במקרה של ניר גלעד היתה הוכחה ברורה לשחיתות אך לא זה העניין. ההפרטות של זליכה הכניסו למדינה מיליארדים, כמו שפירטתי. ההפרטות של ניר גלעד וקודמיו הכניסו למדינה כמה גרושים ועטיפה ריקה של מסטיק בזוקה. אלו עובדות, וכל הנסיונות שלך להתחמק מהן ע"י סיפורי סבתא על "שחיתות", "שוק הספנות", "צמיחה", "בורסה" וכו' - לא יועילו לך. והנה עלית על הנקודה הנכונה אבל לא הבנת זאת: מה שכתבת על MTS נכון מאד. אלא מאי? זליכה היה מחלט הכל בסוף 07' תחילת 08'. יורשיו חדלי האישים נתנו לMTS עוד 3 שנים (!) של משחקים ותרגילים. את המחיר על כך כולנו משלמים ועוד נשלם עשרות שנים. הנה בקליפת אגוז ההבדל בין זליכה לבין יורשיו. ועכשיו למנהרות הכרמל. העבודות במנהרות הכרמל לא "החלו" כנס משמים. הן החלו כי זליכה הכריח את כרמלטון להזיז את הישבן, הביא ע"י לחץ בלתי פוסק להסדר בין האוצר, דיסקונט וכרמלטון ולאישורו בביהמ"ש, ואז ורק אז נפרצה הדרך לביצוע הפרוייקט. כל מה שארע מנקודה זו אוילך כבר התנהל בטייס אוטומטי (סיני). נקודת המפנה היתה כולה בזכותו של זליכה. לעניין הרק"ל בי-ם אתה פשוט טועה בתאריכים, העיכוב בהקמת הפרוייקט החל כחצי שנה בלבד לפני ההדחה. באותו זמן לא היה ידוע עדיין (אם כי אפשר היה לנחש) מה יהיה גודל העיכוב, ובוודאי שלא היה ידוע כיצד תפעל סיטיפס לחבל בפרוייקט של עצמה. עיקרו של העיכוב (4.5 שנים) כולל הבוררויות, התביעות, ההארכות החוזרות והנשנות במועד הפתיחה, פיאסקו הרמזורים וכו' - ארע לאחר עזיבת זליכה. מאד הגיוני לאור נסיון העבר להניח כי גם בפרוייקט זה היה זליכה מבצע פעולת האצה נקודתית שהיתה משחררת את הפלונטר. תודות לאולמרט/הירשזון/בראון, לעולם לא נדע. ולסיום לעניין כביש 6 - החישוב שלך שגוי מיסודו. השאלה היא לא מה היה משך הזמן של החפיפה. השאלה היא מה זליכה ***עשה*** באותו זמן (עשה, להבדיל מקשקש ובלבל את המוח כמו יונה יהב). כביש עמד על סף השלמה אך לא נפתח כי לא היה מי שייתן את הפוש הקריטי. אחרי שנים של דשדוש הגיע זליכה ונתן את הפוש עם ריבית. אל תשכח שזמן קצר לאחר מכן הוא גם ניצח על הרפורמה המשמעותית במע"צ (כיום חל"ד) שגם היא מאד הועילה לדחיפת כבישי הרוחב של כביש 6, שבימי קודמיו לא זזו מילימטר. גם הארכת הכביש צפונה ודרומה המשיכה ברצף מהיר יחסית בעיקר בגלל מעורבותו של זליכה מול חברת דרך ארץ. אז ההשוואה הרלבנטית כלל אינה מה היה שלב העבודות אלא מה היתה הפעולה הקריטית שקידמה את הפרוייקט. כך ששוב אתה מדבר לא לעניין ומתחמק מהעובדות היבשות.
 

darkshadow1

New member
כנראה שלא הבנת את התגובה שלי.

עכשיו הוספת עוד כמה סתירות
נתחיל בסתירה המקורית - הסברתי אותה בתגובה, אבל אם אתה מתעקש לא להבין אז שוב: מרגע שהחברה נמכרה זה לא מעניין את המדינה ואת הציבור כקליפת השום אם היא מפסידה, אם היא מרוויחה או אם הבעלים מזרימים לה כספים. זו המטרה המרכזית בהפרטה, ולכן העובדה שאתה מביא את ההפסדים של חברה מופרטת כטיעון נגד פעולותיו של זליכה עומדת בסתירה מוחלטת לנושא הוויכוח כאן. (אני מניח שזה נובע מהעובדה שאין לך טענות לגופו של עניין ולכן אתה מעלה טיעונים לא רלבנטיים). ועכשיו לסתירה החדשה: מצד אחד אתה טוען שזליכה לא הודח. מצד שני כשאני מזכיר לך שאולמרט עצמו הודה שהדיח אותו - פתאום לא אכפת לך כיצד סיים זליכה את תפקידו. תחליט! מעבר לכך, התירוץ שלך בעניין 4 החשבים הקודמים (גם אם הוא נכון) לא מחזיק מים, כי שום ראש ממשלה לא ניסה להדיח אותם מכיוון שחשפו את שחיתותו, כמו שקרה עם אולמרט וזליכה, ושום שר אוצר לא ניסה להדיח אותם בגלל קשרים מושחתים עם אנשים שהתנגשו עם החשבים, כמו שקרה עם הירשזון וזליכה. אתה שוב מדבר לא לעניין ומנסה להסיט את הדיון למישורים לא רלבנטיים. עוד טעות שלך: זה בכלל לא משנה אם ההפרטה היתה מושחתת או לא. במקרה של ניר גלעד היתה הוכחה ברורה לשחיתות אך לא זה העניין. ההפרטות של זליכה הכניסו למדינה מיליארדים, כמו שפירטתי. ההפרטות של ניר גלעד וקודמיו הכניסו למדינה כמה גרושים ועטיפה ריקה של מסטיק בזוקה. אלו עובדות, וכל הנסיונות שלך להתחמק מהן ע"י סיפורי סבתא על "שחיתות", "שוק הספנות", "צמיחה", "בורסה" וכו' - לא יועילו לך. והנה עלית על הנקודה הנכונה אבל לא הבנת זאת: מה שכתבת על MTS נכון מאד. אלא מאי? זליכה היה מחלט הכל בסוף 07' תחילת 08'. יורשיו חדלי האישים נתנו לMTS עוד 3 שנים (!) של משחקים ותרגילים. את המחיר על כך כולנו משלמים ועוד נשלם עשרות שנים. הנה בקליפת אגוז ההבדל בין זליכה לבין יורשיו. ועכשיו למנהרות הכרמל. העבודות במנהרות הכרמל לא "החלו" כנס משמים. הן החלו כי זליכה הכריח את כרמלטון להזיז את הישבן, הביא ע"י לחץ בלתי פוסק להסדר בין האוצר, דיסקונט וכרמלטון ולאישורו בביהמ"ש, ואז ורק אז נפרצה הדרך לביצוע הפרוייקט. כל מה שארע מנקודה זו אוילך כבר התנהל בטייס אוטומטי (סיני). נקודת המפנה היתה כולה בזכותו של זליכה. לעניין הרק"ל בי-ם אתה פשוט טועה בתאריכים, העיכוב בהקמת הפרוייקט החל כחצי שנה בלבד לפני ההדחה. באותו זמן לא היה ידוע עדיין (אם כי אפשר היה לנחש) מה יהיה גודל העיכוב, ובוודאי שלא היה ידוע כיצד תפעל סיטיפס לחבל בפרוייקט של עצמה. עיקרו של העיכוב (4.5 שנים) כולל הבוררויות, התביעות, ההארכות החוזרות והנשנות במועד הפתיחה, פיאסקו הרמזורים וכו' - ארע לאחר עזיבת זליכה. מאד הגיוני לאור נסיון העבר להניח כי גם בפרוייקט זה היה זליכה מבצע פעולת האצה נקודתית שהיתה משחררת את הפלונטר. תודות לאולמרט/הירשזון/בראון, לעולם לא נדע. ולסיום לעניין כביש 6 - החישוב שלך שגוי מיסודו. השאלה היא לא מה היה משך הזמן של החפיפה. השאלה היא מה זליכה ***עשה*** באותו זמן (עשה, להבדיל מקשקש ובלבל את המוח כמו יונה יהב). כביש עמד על סף השלמה אך לא נפתח כי לא היה מי שייתן את הפוש הקריטי. אחרי שנים של דשדוש הגיע זליכה ונתן את הפוש עם ריבית. אל תשכח שזמן קצר לאחר מכן הוא גם ניצח על הרפורמה המשמעותית במע"צ (כיום חל"ד) שגם היא מאד הועילה לדחיפת כבישי הרוחב של כביש 6, שבימי קודמיו לא זזו מילימטר. גם הארכת הכביש צפונה ודרומה המשיכה ברצף מהיר יחסית בעיקר בגלל מעורבותו של זליכה מול חברת דרך ארץ. אז ההשוואה הרלבנטית כלל אינה מה היה שלב העבודות אלא מה היתה הפעולה הקריטית שקידמה את הפרוייקט. כך ששוב אתה מדבר לא לעניין ומתחמק מהעובדות היבשות.
כנראה שלא הבנת את התגובה שלי.
אני לא ציינתי את ההפסדים של צים כטיעון נגד זליכה אלא כטיעון נגד מי שמשווה את השווי של החברות שהופרטו בזמן ההפרטה לשווי שלהן כיום ואם נוצר מצב שבו יש פערים בשווי- טוען שבוצע הליך מושחת/לא תקין. השאלה היחידה שצריכה להישאל היא מה היה השווי של החברות בזמן ההפרטה. מן הסתם היו פערים גדולים בין השווי של החברות בסוף שנות ה-90 לבין השווי שלהן באמצע שנות ה-2000, לכן ההפרטות שביצע זליכה נראות לכאורה יותר "מוצלחות" מבחינת המדינה. לא ברור לי על מה אתה מתווכח. אם היו מסיימים את כהונתו של זליכה לפני סיומה- היה מדובר בהדחה. אם לא היו מאריכים אותה אעפ"י שזה הנוהג המקובל- היה מדובר בהדחה. אבל במקרה הזה זליכה כיהן כהונה מלאה, כמו החשבים שהיו לפניו, וכהונתו לא הוארכה. כמו שכבר כתבתי- השאלה היחידה שצריכה להישאל היא האם החברות נמכרו תמורת הערכות השווי שהוצמדו להן. אם זליכה היה מונע הפרטה כלשהי בטענה שלחברה יש פוטנציאל צמיחה גדול, היה אפשר להבין את הטענה שלך. אבל לפי מה שאני יודע, דבר כזה לא קרה בתקופת הכהונה שלו. לכן, מגוחך לטעון שאם הוא היה מכהן בסוף שנות ה-90, פתאום הערכות השווי של החברות שהופרטו היו קופצות ו/או הוא היה דוחה את ההפרטות לחלוטין. למה בדיוק החלטת שהוא היה מחלט הכל אם אין לך שום תקדים לכך שהוא עשה דבר דומה? אתה טוען שהוא איים על היזמים של מנהרות הכרמל. גם אם נניח שזה נכון, שני המקרים שונים לחלוטין- כי באווירה של המשבר הכלכלי העולמי, ל-MTS לא היה סיכוי לסגור את המימון הפיננסי לקו האדום. במילים אחרות, אתה טוען שזליכה היה עושה משהו אעפ"י שאין לכך שום תקדים מהפעולות שלו. שוב פעם- אותו סיפור. אתה לא יכול לטעון מצד אחד שההתנהלות התקינה של פרוייקט "מנהרות הכרמל" לאחר סיום כהונתו של זליכה התרחשה אך ורק כי זליכה היה מעורב בסגירה הפיננסית של הפרוייקט, ומצד שני לטעון שההתנהלות הלא תקינה של הרק"ל בירושלים לאחר סיום כהונתו של זליכה כלל לא קשורה לזליכה. תחליט- או שהוא אחראי על מה שקורה לאחר כהונתו, ואז הוא גם אחראי למחדל "סיטיפס", או שהוא לא אחראי- ואז אי אפשר לזקוף לזכותו את ההצלחה של מנהרות הכרמל. לגבי הרק"ל, לא דיברתי רק על העיכוב אלא על כל העבודות. כי מבחינת מנהרות הכרמל, נקודת הזמן שאתה מתייחס אליה היא תחילת העבודות ולא תחילת העיכוב. למה במקרה של הרק"ל אתה החלטת להתייחס לתחילת העיכוב בתור נקודת הזמן הרלוונטית- תסביר לי אתה. שוב חוזר אותו הניגון. זליכה אחראי לפתיחה של כביש 6 כי הוא "נתן את הפוש הקריטי" וגם אחראי לפתיחה של מנהרות הכרמל אעפ"י שבזמן שהן היו צריכות את ה"פוש הקריטי" הוא כלל לא היה בתפקיד? אם כבר מדברים על סתירות פנימיות
במילים אחרות- אתה טוען שבכל פרוייקט שמצליח וזליכה נגע בו, הפעולה של זליכה הייתה הפעולה הקריטית, ובכל פרוייקט שזליכה נגע בו ולא הצליח, הפעולות של זליכה לא היו קריטיות כלל ולכן הוא לא אשם.
 

droriko

New member
ראיתי לא מזמן כתבה על זה בעיתון

מופע האימים של עיריית חיפה ו"הירוקים" נמשך
"איך אפשר יהיה להגיע לים"?
ראיתי לא מזמן כתבה על זה בעיתון
הראו תמונה של חוטי הרכבת כשמאחוריהם הים עם הכיתוב "הפסים שיסתירו לתושבים את הים". עכשיו נניח ואני חיפאי שגר בגובה הים (שהרי אם אני גר על ההר אז ממילא אני רואה את כל הים) יכול ליהות שהפסים יסתירו לי לראות חלק מהים, אבל כך גם כל הבתים שנמצאים ביני לבין הים , לשיטתו של הכתב צריך גם אותם להעיף משם.
 

easylivin

New member
חו"ח לא להעיף:

ראיתי לא מזמן כתבה על זה בעיתון
הראו תמונה של חוטי הרכבת כשמאחוריהם הים עם הכיתוב "הפסים שיסתירו לתושבים את הים". עכשיו נניח ואני חיפאי שגר בגובה הים (שהרי אם אני גר על ההר אז ממילא אני רואה את כל הים) יכול ליהות שהפסים יסתירו לי לראות חלק מהים, אבל כך גם כל הבתים שנמצאים ביני לבין הים , לשיטתו של הכתב צריך גם אותם להעיף משם.
חו"ח לא להעיף:
לשקע!
ולמה שהראו שם לא הייתי קורא במילה "הדמיה"... אלא "הזיה".
 

scooby5

Member
זה אחד הדברים הגרועים הסרטון הזה...

חו"ח לא להעיף:
לשקע!
ולמה שהראו שם לא הייתי קורא במילה "הדמיה"... אלא "הזיה".
זה אחד הדברים הגרועים הסרטון הזה...
טלוויזיה קהילתית שמופעלת ע"י ילדים בכיתה ו'. תת רמה ורצף של הטעיות, שאפילו לא טרחו לערוך ולהסיר בעריכה...
 

droriko

New member
אין לי תלונות נגד מי שהעלה את הסרטון

זה אחד הדברים הגרועים הסרטון הזה...
טלוויזיה קהילתית שמופעלת ע"י ילדים בכיתה ו'. תת רמה ורצף של הטעיות, שאפילו לא טרחו לערוך ולהסיר בעריכה...
אין לי תלונות נגד מי שהעלה את הסרטון
הרי יוטיוב זה ג'ונגל שכל אחד יכול להעלות בו מה שהוא רוצה , וכללי האתיקה לא תופסים . באתר שבו מעלים אנשים מעלים סירטונים של עצמם מאוננים יש מקום גם לסרטים דמגוגים על הרכבת . הבעיה שלי זה עם NRG שבמקום לייצר כתבות מעלה סירטונים מהאתר הזה.
 

raminec

New member
אולי באותה ההזדמנות ישקעו גם את מגדלי חוף

חו"ח לא להעיף:
לשקע!
ולמה שהראו שם לא הייתי קורא במילה "הדמיה"... אלא "הזיה".
אולי באותה ההזדמנות ישקעו גם את מגדלי חוף
הכרמל המכונים בפי הציבור החיפאי "מפלצות חוף הכרמל"??? שהרי מגדלים כבירים מסוג זה שנבנו על חוף הים לא רק שחוסמים את הגישה לים דה-פקטו אלא גם חוסמים את הנוף לים לשכונות שלמות בישראל
 
סרטון עלוב

מופע האימים של עיריית חיפה ו"הירוקים" נמשך
"איך אפשר יהיה להגיע לים"?
סרטון עלוב
למה מתבקש הצביקה הנ"ל להגיע לים דרך הגדרות כשיש לו אפשרות להגיע לים במקומות לא מגודרים? מאזור בת גלים הוא הלך צפונה לעבר חוף דדו, כדי שוב להראות שגם משם אין גישה, כאשר לא רחוק אפשר להגיע אל הים. אני מציע לעיריית חיפה לעשות קמפיין כנגד מגדלי חוף הכרמל שנמצאים כמו חומה אל הים ולמנוע להבא בנייה של בניינים שכאלה במסגרת התכנון העתידי של פיתוח חוף הים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה