עמוד השדרה
New member
הוא שאמרתי, גם אגד מתחדשת
בדצמבר 2011 רכשתי כרטיס לנסיעה בינעירונית בודדת והכרטיס הופק באמצעות מחשב ומדפסת. שים לב שכאשר הרב-קו נכנס, תוך פרק זמן מסויים כבר אי אפשר לרכוש כרטיסים מאותו סוג ידנית בקופה, אלא אצל הנהג בלבד ובמזומן. אני לא יודע אם יהיה אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה יקרים (מעל 25 ש"ח) מנייר באשראי בקופה, אבל אני מניח שכל מה שאפשר לרכוש במזומן בלבד, תוכל לרכוש רק אצל הנהג. לא תעבוד לך יותר השיטה של רכישת כמות גדולה של כרטיסים מנייר וגם לא תוכל לרכוש כרטיסיות מנייר. זה כך כבר היום בנסיעות העירוניות ויגיע הזמן שזה יהיה כך גם בנסיעות הבינעירוניות. לגבי הרכבת, יש להניח שבטווח הקצר אתה צודק, אבל בטווח הארוך ולאחר שהרב-קו יוטמע באפן מלא ברכבת, המציאות תעשה את שלה ומסיבות תפעוליות, תחזוקתיות, כלכליות, גם ברכבת השיטה הקיימת תלך ותיעלם. אם, למשל, יכניסו חזק כרטוס משותף בין הרכבת לחברות האוטובוסים והתח"צ האחרות (רק"ל בירושלים, כרמלית ומטרונית בחיפה, BRT ורק"ל בגוש-דן), בהכרח השיטה והמערכות ברכבת ישתנו. זה מתקדם לכוון הזה וזה יקרה. זו רק שאלה של זמן. שים לב לשינויים שצה"ל מכניס כעת לגבי נסיעות חיילים - זו עדות נוספת למעבר לרב-קו גם בנסיעות בינעירוניות.
הוא שאמרתי, גם אגד מתחדשתלגבי הרכבת והרב-קו,
להבדיל מהאוטובוסים שהתשלום עבור הנסיעה בהם מתבצע אצל נהגי האוטובוסים ללא תשלום קנס, ברכבת אין אפשרות לעלות ללא כרטיס והנוסע חייב לרכוש כרטיס בקופה בטרם הוא נכנס לשטח ההמתנה לרכבת. מסיבה זו יש בכל תחנות הרכבת בארץ קופות מאוישות ו/או מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה, ובנוסף יש גם אנשי תחזוקה שתפקידם לדאוג לתקינותם של מערכות הכירטוס. מסיבה זו ניתן לרכוש ברכבת כרטיס נסיעה לנסיעה חד פעמית לנוסעים מזדמנים, וכך יהיה גם בעתיד... ולגבי אגד, מהי בדיוק כוונתך בכך שבעתיד ייושם הרב-קו גם בנסיעות הבינעירוניות ? האם אתה טוען שלא יהיה ניתן לרכוש כרטיס בודד לנסיעה חד פעמית לנוסעים מזדמנים כפי שיש ברכבת ? ולגבי כרטיס קופה של קואופרטיב אגד שהופק באמצעות מחשב ומדפסת ולא הודפס בבית דפוס, לא נתקלתי עדיין בכרטיס כזה, כל נסיעותיי האחרונות בקואופרטיב אגד בוצעו בעיקר בכרטיסיות מנייר או בכרטיסי קופה ישנים. הפעם האחרונה שרכשתי כרטיסי קופה בודדים בקואופרטיב אגד היתה בחודש יוני 2011 והיו אלה כרטיסים מוכנים שהודפסו בבית דפוס ולא כרטיסים שהופקו באמצעות מחשב ומדפסת.
בדצמבר 2011 רכשתי כרטיס לנסיעה בינעירונית בודדת והכרטיס הופק באמצעות מחשב ומדפסת. שים לב שכאשר הרב-קו נכנס, תוך פרק זמן מסויים כבר אי אפשר לרכוש כרטיסים מאותו סוג ידנית בקופה, אלא אצל הנהג בלבד ובמזומן. אני לא יודע אם יהיה אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה יקרים (מעל 25 ש"ח) מנייר באשראי בקופה, אבל אני מניח שכל מה שאפשר לרכוש במזומן בלבד, תוכל לרכוש רק אצל הנהג. לא תעבוד לך יותר השיטה של רכישת כמות גדולה של כרטיסים מנייר וגם לא תוכל לרכוש כרטיסיות מנייר. זה כך כבר היום בנסיעות העירוניות ויגיע הזמן שזה יהיה כך גם בנסיעות הבינעירוניות. לגבי הרכבת, יש להניח שבטווח הקצר אתה צודק, אבל בטווח הארוך ולאחר שהרב-קו יוטמע באפן מלא ברכבת, המציאות תעשה את שלה ומסיבות תפעוליות, תחזוקתיות, כלכליות, גם ברכבת השיטה הקיימת תלך ותיעלם. אם, למשל, יכניסו חזק כרטוס משותף בין הרכבת לחברות האוטובוסים והתח"צ האחרות (רק"ל בירושלים, כרמלית ומטרונית בחיפה, BRT ורק"ל בגוש-דן), בהכרח השיטה והמערכות ברכבת ישתנו. זה מתקדם לכוון הזה וזה יקרה. זו רק שאלה של זמן. שים לב לשינויים שצה"ל מכניס כעת לגבי נסיעות חיילים - זו עדות נוספת למעבר לרב-קו גם בנסיעות בינעירוניות.