התעוררות

מצב
הנושא נעול.
הוא שאמרתי, גם אגד מתחדשת

לגבי הרכבת והרב-קו,
להבדיל מהאוטובוסים שהתשלום עבור הנסיעה בהם מתבצע אצל נהגי האוטובוסים ללא תשלום קנס, ברכבת אין אפשרות לעלות ללא כרטיס והנוסע חייב לרכוש כרטיס בקופה בטרם הוא נכנס לשטח ההמתנה לרכבת. מסיבה זו יש בכל תחנות הרכבת בארץ קופות מאוישות ו/או מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה, ובנוסף יש גם אנשי תחזוקה שתפקידם לדאוג לתקינותם של מערכות הכירטוס. מסיבה זו ניתן לרכוש ברכבת כרטיס נסיעה לנסיעה חד פעמית לנוסעים מזדמנים, וכך יהיה גם בעתיד... ולגבי אגד, מהי בדיוק כוונתך בכך שבעתיד ייושם הרב-קו גם בנסיעות הבינעירוניות ? האם אתה טוען שלא יהיה ניתן לרכוש כרטיס בודד לנסיעה חד פעמית לנוסעים מזדמנים כפי שיש ברכבת ? ולגבי כרטיס קופה של קואופרטיב אגד שהופק באמצעות מחשב ומדפסת ולא הודפס בבית דפוס, לא נתקלתי עדיין בכרטיס כזה, כל נסיעותיי האחרונות בקואופרטיב אגד בוצעו בעיקר בכרטיסיות מנייר או בכרטיסי קופה ישנים. הפעם האחרונה שרכשתי כרטיסי קופה בודדים בקואופרטיב אגד היתה בחודש יוני 2011 והיו אלה כרטיסים מוכנים שהודפסו בבית דפוס ולא כרטיסים שהופקו באמצעות מחשב ומדפסת.
הוא שאמרתי, גם אגד מתחדשת
בדצמבר 2011 רכשתי כרטיס לנסיעה בינעירונית בודדת והכרטיס הופק באמצעות מחשב ומדפסת. שים לב שכאשר הרב-קו נכנס, תוך פרק זמן מסויים כבר אי אפשר לרכוש כרטיסים מאותו סוג ידנית בקופה, אלא אצל הנהג בלבד ובמזומן. אני לא יודע אם יהיה אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה יקרים (מעל 25 ש"ח) מנייר באשראי בקופה, אבל אני מניח שכל מה שאפשר לרכוש במזומן בלבד, תוכל לרכוש רק אצל הנהג. לא תעבוד לך יותר השיטה של רכישת כמות גדולה של כרטיסים מנייר וגם לא תוכל לרכוש כרטיסיות מנייר. זה כך כבר היום בנסיעות העירוניות ויגיע הזמן שזה יהיה כך גם בנסיעות הבינעירוניות. לגבי הרכבת, יש להניח שבטווח הקצר אתה צודק, אבל בטווח הארוך ולאחר שהרב-קו יוטמע באפן מלא ברכבת, המציאות תעשה את שלה ומסיבות תפעוליות, תחזוקתיות, כלכליות, גם ברכבת השיטה הקיימת תלך ותיעלם. אם, למשל, יכניסו חזק כרטוס משותף בין הרכבת לחברות האוטובוסים והתח"צ האחרות (רק"ל בירושלים, כרמלית ומטרונית בחיפה, BRT ורק"ל בגוש-דן), בהכרח השיטה והמערכות ברכבת ישתנו. זה מתקדם לכוון הזה וזה יקרה. זו רק שאלה של זמן. שים לב לשינויים שצה"ל מכניס כעת לגבי נסיעות חיילים - זו עדות נוספת למעבר לרב-קו גם בנסיעות בינעירוניות.
 

25306yosef

New member
לגבי הרכבת,

הוא שאמרתי, גם אגד מתחדשת
בדצמבר 2011 רכשתי כרטיס לנסיעה בינעירונית בודדת והכרטיס הופק באמצעות מחשב ומדפסת. שים לב שכאשר הרב-קו נכנס, תוך פרק זמן מסויים כבר אי אפשר לרכוש כרטיסים מאותו סוג ידנית בקופה, אלא אצל הנהג בלבד ובמזומן. אני לא יודע אם יהיה אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה יקרים (מעל 25 ש"ח) מנייר באשראי בקופה, אבל אני מניח שכל מה שאפשר לרכוש במזומן בלבד, תוכל לרכוש רק אצל הנהג. לא תעבוד לך יותר השיטה של רכישת כמות גדולה של כרטיסים מנייר וגם לא תוכל לרכוש כרטיסיות מנייר. זה כך כבר היום בנסיעות העירוניות ויגיע הזמן שזה יהיה כך גם בנסיעות הבינעירוניות. לגבי הרכבת, יש להניח שבטווח הקצר אתה צודק, אבל בטווח הארוך ולאחר שהרב-קו יוטמע באפן מלא ברכבת, המציאות תעשה את שלה ומסיבות תפעוליות, תחזוקתיות, כלכליות, גם ברכבת השיטה הקיימת תלך ותיעלם. אם, למשל, יכניסו חזק כרטוס משותף בין הרכבת לחברות האוטובוסים והתח"צ האחרות (רק"ל בירושלים, כרמלית ומטרונית בחיפה, BRT ורק"ל בגוש-דן), בהכרח השיטה והמערכות ברכבת ישתנו. זה מתקדם לכוון הזה וזה יקרה. זו רק שאלה של זמן. שים לב לשינויים שצה"ל מכניס כעת לגבי נסיעות חיילים - זו עדות נוספת למעבר לרב-קו גם בנסיעות בינעירוניות.
לגבי הרכבת,
מה בדיוק אתה מנסה להגיד או לרמוז לגבי הרכבת ? האם אתה מנסה להגיד שלאחר שכרטיס הרב-קו יוטמע באופן מלא וסופי ברכבת לא יהיה ניתן יותר לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים ברכבת לנסיעה חד פעמית ? מה יעשו נוסעים מזדמנים שרוצים לנסוע ברכבת ? ירכשו כרטיס אצל הפקח / כרטיסן / קונדוקטור ? אולי אצל המאבטח ? אולי אצל הנהג ? אולי אצל עוזר הנהג ? אולי בכלל יחזירו לכל רכבות הנוסעים את עוזרי הנהגים ותפקידם יהיה לגבות תשלום ובמזומן בלבד מכל הנוסעים שאין להם כרטיס רב-קו ?
מה שאתה כותב על הרכבת לא הגיוני כלל !!! על מנת להיכנס לשטח ההמתנה לרכבת בתחנות (להלן הרציפים) יש לרכוש כרטיס נסיעה, אין אפשרות להיכנס לשטח הרציפים ללא כרטיס נסיעה. גם עובד רכבת שאין לו כרטיס מעבר חופשי צריך כרטיס (להלן כרטיס אפס) על מנת להיכנס לשטח הרציפים. איך בדיוק ירכשו כרטיסים נוסעים מזדמנים שנוסעים ברוב ימות השנה ברכב הפרטי ואין הם מעוניינים להשתמש בכרטיס הרב-קו ? מה יקרה ברכבת במקרה של תקלה טכנית בכרטיס הרב-קו ? הנוסעים ישלמו לפקח / כרטיסן / קונדוקטור ? * כל מה שכתבת לגבי רכישת כרטיסי נסיעה בודדים לנסיעה חד פעמית, יתכן שאולי כך יהיה בקואופרטיב אגד שבגלל הרפורמות שעוד צפויות בעתיד יעדיפו לחסל את הקופות למכירת כרטיסי נסיעה, אבל לא הגיוני שיקרה ברכבת בגלל ששיטת העבודה ברכבת שונה לחלוטין משיטת העבודה באגד, כלומר, אין אפשרות לעלות לרכבת אלא לאחר רכישת כרטיס נסיעה, לרבות עובדי רכבת, חיילים, קצינים, שוטרים, סוהרים, שירות לאומי, ועוד... שגם הם צריכים כרטיסי אפס על מנת לעלות לרכבת.
 
בשביל המקרים שאתה מציין המציאו את ייצור

לגבי הרכבת,
מה בדיוק אתה מנסה להגיד או לרמוז לגבי הרכבת ? האם אתה מנסה להגיד שלאחר שכרטיס הרב-קו יוטמע באופן מלא וסופי ברכבת לא יהיה ניתן יותר לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים ברכבת לנסיעה חד פעמית ? מה יעשו נוסעים מזדמנים שרוצים לנסוע ברכבת ? ירכשו כרטיס אצל הפקח / כרטיסן / קונדוקטור ? אולי אצל המאבטח ? אולי אצל הנהג ? אולי אצל עוזר הנהג ? אולי בכלל יחזירו לכל רכבות הנוסעים את עוזרי הנהגים ותפקידם יהיה לגבות תשלום ובמזומן בלבד מכל הנוסעים שאין להם כרטיס רב-קו ?
מה שאתה כותב על הרכבת לא הגיוני כלל !!! על מנת להיכנס לשטח ההמתנה לרכבת בתחנות (להלן הרציפים) יש לרכוש כרטיס נסיעה, אין אפשרות להיכנס לשטח הרציפים ללא כרטיס נסיעה. גם עובד רכבת שאין לו כרטיס מעבר חופשי צריך כרטיס (להלן כרטיס אפס) על מנת להיכנס לשטח הרציפים. איך בדיוק ירכשו כרטיסים נוסעים מזדמנים שנוסעים ברוב ימות השנה ברכב הפרטי ואין הם מעוניינים להשתמש בכרטיס הרב-קו ? מה יקרה ברכבת במקרה של תקלה טכנית בכרטיס הרב-קו ? הנוסעים ישלמו לפקח / כרטיסן / קונדוקטור ? * כל מה שכתבת לגבי רכישת כרטיסי נסיעה בודדים לנסיעה חד פעמית, יתכן שאולי כך יהיה בקואופרטיב אגד שבגלל הרפורמות שעוד צפויות בעתיד יעדיפו לחסל את הקופות למכירת כרטיסי נסיעה, אבל לא הגיוני שיקרה ברכבת בגלל ששיטת העבודה ברכבת שונה לחלוטין משיטת העבודה באגד, כלומר, אין אפשרות לעלות לרכבת אלא לאחר רכישת כרטיס נסיעה, לרבות עובדי רכבת, חיילים, קצינים, שוטרים, סוהרים, שירות לאומי, ועוד... שגם הם צריכים כרטיסי אפס על מנת לעלות לרכבת.
בשביל המקרים שאתה מציין המציאו את ייצור
הביניים שנקרא רב-קו אנונימי. זו כמובן השערה שלי, אבל אני מניח שעל מנת לא לתחזק ריבוי מערכות, לאחר שהרב-קו יוטמע באופן מלא ברכבת ויצברו איתו נסיון, עבור הנוסעים המזדמנים ימכרו בקופות הרכבת את הרב-קו האנונימי ויטעינו בו את כרטיס הנסיעה הרלוונטי.
 

25306yosef

New member
ומי שלא רוצה רב-קו ?

בשביל המקרים שאתה מציין המציאו את ייצור
הביניים שנקרא רב-קו אנונימי. זו כמובן השערה שלי, אבל אני מניח שעל מנת לא לתחזק ריבוי מערכות, לאחר שהרב-קו יוטמע באופן מלא ברכבת ויצברו איתו נסיון, עבור הנוסעים המזדמנים ימכרו בקופות הרכבת את הרב-קו האנונימי ויטעינו בו את כרטיס הנסיעה הרלוונטי.
ומי שלא רוצה רב-קו ?
ומה יעשו במקרה של תקלה ? מה יעשה נוסע מזדמן שנוסע ברכבת פעם בשלוש שנים בלבד ורוצה לרכוש כרטיס נסיעה לנסיעה חד פעמית שעלותה 49.50 ש"ח ?
 
זה לא יהיה נתון לשיקול דעתו של הנוסע

ומי שלא רוצה רב-קו ?
ומה יעשו במקרה של תקלה ? מה יעשה נוסע מזדמן שנוסע ברכבת פעם בשלוש שנים בלבד ורוצה לרכוש כרטיס נסיעה לנסיעה חד פעמית שעלותה 49.50 ש"ח ?
זה לא יהיה נתון לשיקול דעתו של הנוסע
הנוסע יקבל כרטיס נסיעה לנסיעה חד-פעמית שעלותה 49.50 ש"ח טעון בתוך כרטיס פלסטיק שנקרא רב-קו. אם הנוסע ירצה יוכל לאחר הנסיעה להשליך את הכרטיס לפח ובנסיעה הבאה לקבל כרטיס נסיעה חדש ששוב יהיה טעון בתוך כרטיס רב-קו. זה בכלל לא יהיה נתון לשיקול דעתו כיצד לקבל מהקופה את הכרטיס. האם את צורת הכרטיס הנוכחית של הרכבת אתה בחרת? לא. גם את צורת הכרטיס בעוד 5 שנים לא אתה תבחר. תקלות תמיד יכולות לקרות. מה קורה אם יש תקלה בכרטיס או בקורא הכרטיסים של פקח של חברת דן? לא על תקלות מבססים תשתית. עם תקלות מתמודדים. וכיום בולידטורים של הרכבת אין לעיתים תקלות? מה שבטוח - ככל שיהיו יותר מערכות מקבילות פעילות כך התקלות יהיו רבות יותר.
 

25306yosef

New member
מה באמת קורה כיום בחברת דן במקרה של תקלה ?

זה לא יהיה נתון לשיקול דעתו של הנוסע
הנוסע יקבל כרטיס נסיעה לנסיעה חד-פעמית שעלותה 49.50 ש"ח טעון בתוך כרטיס פלסטיק שנקרא רב-קו. אם הנוסע ירצה יוכל לאחר הנסיעה להשליך את הכרטיס לפח ובנסיעה הבאה לקבל כרטיס נסיעה חדש ששוב יהיה טעון בתוך כרטיס רב-קו. זה בכלל לא יהיה נתון לשיקול דעתו כיצד לקבל מהקופה את הכרטיס. האם את צורת הכרטיס הנוכחית של הרכבת אתה בחרת? לא. גם את צורת הכרטיס בעוד 5 שנים לא אתה תבחר. תקלות תמיד יכולות לקרות. מה קורה אם יש תקלה בכרטיס או בקורא הכרטיסים של פקח של חברת דן? לא על תקלות מבססים תשתית. עם תקלות מתמודדים. וכיום בולידטורים של הרכבת אין לעיתים תקלות? מה שבטוח - ככל שיהיו יותר מערכות מקבילות פעילות כך התקלות יהיו רבות יותר.
מה באמת קורה כיום בחברת דן במקרה של תקלה ?
הנוסע נדרש לשלם לנהג האוטובוס במזומן ? אם התשובה היא כן, אז מה יקרה ברכבת במקרה של תקלה שכזו ? הנוסע ידרש לשלם לפקח/כרטיסן במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם על כרטיס הפלסטיק שנקרא רב-קו ? איך בדיוק הנוסע יוכל להוכיח ששילם עבור הנסיעה ולנסוע בחינם ללא כל צורך בתשלום נוסף לפקח/כרטיסן במקרה של תקלה טכנית ? האם קבלה עבור התשלום תוכל לשמש כאסמכתא משפטית במקרה של רכישת כרטיסים מראש ? האם בכל פעם כשתהיה תקלה טכנית הנוסעים יאלצו להתווכח ולריב עם הפקחים בגלל שלא יהיה באפשרותם להוכיח ששילמו עבור הנסיעה ? אם התשובה היא כן, אז הנסיעה ברכבת ובתחבורה הציבורית בכלל תהפוך להיות סיוט ולתחבורה הציבורית לא יהיה שום יתרון על המוניות ומוניות השירות שהכותבים כאן בפורום מאוד שונאים.... הרי בשביל לנסוע במוניות חייבים להשתמש בכסף מזומן, אין אפשרות תשלום במוניות בכרטיסי אשראי. עם הטמעת כרטיס הרב-קו בצורה מלאה בתחבורה הציבורית לרבות הרכבת, גם הנסיעה ברכבת ובתח"צ בכלל תחייב שימוש בכסף מזומן מכיוון שלטענתך לא יהיה ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה מנייר ולנוסע לא תהיה שום אפשרות להוכיח ששילם עבור הנסיעה ואז הוא יאלץ לשלם לפקח ברכבת תשלום נוסף (ואולי אפילו קנס) במקרה של תקלה טכנית. אז מה הועילו חכמים בתקנתם, ומדוע במקרה שכזה התחבורה הציבורית טובה יותר ממוניות השירות ? אם כבר משתמשים בכסף מזומן, אז אפשר לנסוע גם במוניות ספיישל וגם במוניות שירות ואז ניתן להנות מתחבורה שפועלת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע 365 ימים בשנה כולל יום הכיפורים וכולל ערב יום הכיפורים וכולל כל יום אחר בשנה וללא יוצא מן הכלל....
 
מדוע אתה יוצא מנקודת הנחה שבמקרה של תקלה

מה באמת קורה כיום בחברת דן במקרה של תקלה ?
הנוסע נדרש לשלם לנהג האוטובוס במזומן ? אם התשובה היא כן, אז מה יקרה ברכבת במקרה של תקלה שכזו ? הנוסע ידרש לשלם לפקח/כרטיסן במזומן עבור הנסיעה למרות שכבר שילם על כרטיס הפלסטיק שנקרא רב-קו ? איך בדיוק הנוסע יוכל להוכיח ששילם עבור הנסיעה ולנסוע בחינם ללא כל צורך בתשלום נוסף לפקח/כרטיסן במקרה של תקלה טכנית ? האם קבלה עבור התשלום תוכל לשמש כאסמכתא משפטית במקרה של רכישת כרטיסים מראש ? האם בכל פעם כשתהיה תקלה טכנית הנוסעים יאלצו להתווכח ולריב עם הפקחים בגלל שלא יהיה באפשרותם להוכיח ששילמו עבור הנסיעה ? אם התשובה היא כן, אז הנסיעה ברכבת ובתחבורה הציבורית בכלל תהפוך להיות סיוט ולתחבורה הציבורית לא יהיה שום יתרון על המוניות ומוניות השירות שהכותבים כאן בפורום מאוד שונאים.... הרי בשביל לנסוע במוניות חייבים להשתמש בכסף מזומן, אין אפשרות תשלום במוניות בכרטיסי אשראי. עם הטמעת כרטיס הרב-קו בצורה מלאה בתחבורה הציבורית לרבות הרכבת, גם הנסיעה ברכבת ובתח"צ בכלל תחייב שימוש בכסף מזומן מכיוון שלטענתך לא יהיה ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה מנייר ולנוסע לא תהיה שום אפשרות להוכיח ששילם עבור הנסיעה ואז הוא יאלץ לשלם לפקח ברכבת תשלום נוסף (ואולי אפילו קנס) במקרה של תקלה טכנית. אז מה הועילו חכמים בתקנתם, ומדוע במקרה שכזה התחבורה הציבורית טובה יותר ממוניות השירות ? אם כבר משתמשים בכסף מזומן, אז אפשר לנסוע גם במוניות ספיישל וגם במוניות שירות ואז ניתן להנות מתחבורה שפועלת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע 365 ימים בשנה כולל יום הכיפורים וכולל ערב יום הכיפורים וכולל כל יום אחר בשנה וללא יוצא מן הכלל....
מדוע אתה יוצא מנקודת הנחה שבמקרה של תקלה
נוסע יצטרך לשלם תשלום נוסף? אם התקלה במכשיר, אז ודאי שלא יצטרך לשלם ואם התקלה בכרטיס, במקרה הכי גרוע, יצטרך לשלם ויקבל החזר מאוחר יותר על-ידי החברה הרלוונטית לאחר בירור. תקלה יכולה להיות גם איבוד כרטיס נסיעה מנייר, מה הנוסע יעשה אז אם ייתקל בפקח? לא יצטרך לשלם שוב ובמזומן? אתה מערער על כל השיטה של כרטיס נסיעה אלקטרוני ויוצא מנקודת הנחה שמצב של תקלה יהיה המצב השכיח. אבל עם נקודת הנחה של מצב תקלתי תמידי לא מתקדמים לשום מקום. נקודת המוצא צריכה להיות שהמערכת תעבוד ושתקלות לא יהיו שכיחות. חבלי לידה יש לכל מערכת חדשה, אבל לאחר שמתגברים עליהם, אין סיבה שהמערכת לא תעבוד עם מיעוט תקלות. אתה פשוט שוחה נגד הזרם. הזרם הוא לכיוון של מעבר כל התחבורה הציבורית לשימוש ברב-קו. זה לא חלק בשלבי המעבר, אבל בסופו של דבר זו תהיה השיטה. כשיהיו תקלות - יידעו למצא להן את הפתרון. אני יכול להעיד ממקור ראשון שבינתיים אף פעם לא הפסדתי בגלל תקלה או חוסר ידע של נהגים לגבי השימוש ברב-קו - היו מקרים שאף "הרווחתי", "הרווחתי" כי נהגים העדיפו לוותר ולקחת ממני פחות ממה שהייתי צריך לשלם (למרות שאישית לא הרגשתי נוח עם זה), מאשר לקחת ממני יותר ממה שהייתי צריך לשלם.
 

25306yosef

New member
איך בדיוק אפשר להשתמש בחברת מטרופולין עם

אתה צודק בעניין הקופות/מכונות. לא ביתר
מסכים איתך, שמוטב שהיו קופות/מכונות לרכישת כרטיסים. אבל זה לא רק של "מטרופולין", אלא של כל החברות. גם ב"אגד" מצמצמים את הקופות ולא ניתן להטעין "רב קו" באשראי, אלא אם דברים השתנו לאחרונה. כבר בפתיחה אתה טועה. ניתן גם ניתן להשתמש בכרטיסי הנסיעה של "אגד" וגם של "רכבת ישראל", לצורך נסיעה ב"מטרופולין". דווקא השירות בשרון הוא בסך הכל טוב והוא מהאזורים, שאפשר לומר, שנעשו לא שיפורים קוסמטיים, אלא שיפורים של ממש לשירות הנוסעים, בתגבור נסיעות, בשדרוג קווים ובפתיחת קווים חדשים. לא הכל מושלם ויש עוד מה לשפר, אבל גם השיפורים עד כה טובים. גם עושה הרושם, שהם מטפלים בפניות הציבור, במלוא הרצינות, מה שלא ממש קיים בחלק ממפעילי התח"צ האחרים ולמעשה גם בחלק גדול של נותני שירותים שונים בשלל התחומים.
איך בדיוק אפשר להשתמש בחברת מטרופולין עם
כרטיסי הנסיעה של קואופרטיב אגד או רכבת ישראל ? האם אני יכול לרכוש בתחנת הרכבת כרטיס נסיעה ברכבת מתל אביב לבאר שבע ולהשתמש איתו לצורך נסיעה מתל אביב לבאר שבע בחברת מטרופולין או חברת אגד תעבורה בע"מ במקרה ותנועת הרכבת לבאר שבע מושבתת ? למיטב ידיעתי, לא !!! האם אני יכול לרכוש בתחנת הרכבת בתל אביב כרטיס נסיעה ברכבת להוד השרון / כפר סבא ולהשתמש איתו לצורך נסיעה בחברת מטרופולין מתל אביב להוד השרון/כפר סבא ? למיטב ידיעתי, לא !!!
 
לגבי השאלה השניה:

איך בדיוק אפשר להשתמש בחברת מטרופולין עם
כרטיסי הנסיעה של קואופרטיב אגד או רכבת ישראל ? האם אני יכול לרכוש בתחנת הרכבת כרטיס נסיעה ברכבת מתל אביב לבאר שבע ולהשתמש איתו לצורך נסיעה מתל אביב לבאר שבע בחברת מטרופולין או חברת אגד תעבורה בע"מ במקרה ותנועת הרכבת לבאר שבע מושבתת ? למיטב ידיעתי, לא !!! האם אני יכול לרכוש בתחנת הרכבת בתל אביב כרטיס נסיעה ברכבת להוד השרון / כפר סבא ולהשתמש איתו לצורך נסיעה בחברת מטרופולין מתל אביב להוד השרון/כפר סבא ? למיטב ידיעתי, לא !!!
לגבי השאלה השניה:
כרטיס לנסיעה בודדת לא. חופשי-חודשי משולב כן.
 

25306yosef

New member
אבל חופשי חודשי משולב לא עוזר לי במקרה

לגבי השאלה השניה:
כרטיס לנסיעה בודדת לא. חופשי-חודשי משולב כן.
אבל חופשי חודשי משולב לא עוזר לי במקרה
ומושבתת תנועת הרכבות. וחוץ מזה, אני לא משתמש כלל בחופשי חודשי מכיוון שאני מבצע נסיעות בינעירוניות בכל הארץ ואין לי מסגרת נסיעות קבועה, כך שחופשי חודשי לאזור מוגדר לא מביא לי שום תועלת, לעומת זאת כרטיס נסיעה מנייר של קואופרטיב אגד מביא לי הרבה מאוד תועלת מכיוון שיש באפשרותי להשתמש בו בכל הארץ ללא כל הגבלה בהתאם למחיר ו/או לקוד המחיר.
 
איזו אפשרות יש לך להשתמש בכרטיס מנייר של אגד

אבל חופשי חודשי משולב לא עוזר לי במקרה
ומושבתת תנועת הרכבות. וחוץ מזה, אני לא משתמש כלל בחופשי חודשי מכיוון שאני מבצע נסיעות בינעירוניות בכל הארץ ואין לי מסגרת נסיעות קבועה, כך שחופשי חודשי לאזור מוגדר לא מביא לי שום תועלת, לעומת זאת כרטיס נסיעה מנייר של קואופרטיב אגד מביא לי הרבה מאוד תועלת מכיוון שיש באפשרותי להשתמש בו בכל הארץ ללא כל הגבלה בהתאם למחיר ו/או לקוד המחיר.
איזו אפשרות יש לך להשתמש בכרטיס מנייר של אגד
בתוך גוש דן או בתוך ירושלים או בתוך חיפה (מלבד כרטיס המשך בחיפה)?
 

25306yosef

New member
אני לא נוסע נסיעות עירוניות בתח"צ ולכן אני לא

איזו אפשרות יש לך להשתמש בכרטיס מנייר של אגד
בתוך גוש דן או בתוך ירושלים או בתוך חיפה (מלבד כרטיס המשך בחיפה)?
אני לא נוסע נסיעות עירוניות בתח"צ ולכן אני לא
בקיא באפשרויות. כל הנסיעות שלי בתח"צ הם נסיעות בינעירוניות בלבד. בתוך גוש דן אפשר להעזר בשירותיה של רכבת ישראל לנסיעות בין תחנות הרכבת שבגוש דן. גם בחיפה אפשר להעזר בשירותיה של רכבת ישראל לצורך נסיעות בין התחנות שבקטע חוף הכרמל - לב המפרץ.
 
איך הרכבת עוזרת כשצריך להגיע לרחוב בן יהודה

אני לא נוסע נסיעות עירוניות בתח"צ ולכן אני לא
בקיא באפשרויות. כל הנסיעות שלי בתח"צ הם נסיעות בינעירוניות בלבד. בתוך גוש דן אפשר להעזר בשירותיה של רכבת ישראל לנסיעות בין תחנות הרכבת שבגוש דן. גם בחיפה אפשר להעזר בשירותיה של רכבת ישראל לצורך נסיעות בין התחנות שבקטע חוף הכרמל - לב המפרץ.
איך הרכבת עוזרת כשצריך להגיע לרחוב בן יהודה
בת"א או למרכז חורב בחיפה?
 

25306yosef

New member
לרחוב בן יהודה הולכים ברגל מתחנת הרכבת הקרובה

איך הרכבת עוזרת כשצריך להגיע לרחוב בן יהודה
בת"א או למרכז חורב בחיפה?
לרחוב בן יהודה הולכים ברגל מתחנת הרכבת הקרובה
למרכז חורב בחיפה נוסעים באמצעות הרכב הפרטי או בטרמפים...
 

olli3

New member
מנהל
מערכת האלקטרונית אל הכי עוזרת...

הקביעות שלך נחרצות מדי
אני לא חושב שיש סיבה להעדיף רכבת על פני אוטובוס בנסיעה מתל אביב לחלקים בשרון, למשל, הרצליה פיתוח. לפחות לי אין שום יתרון ברכבת. הרכב פרטי כבודו במקומו מונח. לא כולם יכולים להשתמש בו מסיבות שונות (רפואיות, כלכליות, אידיאולוגיות ואחרות אולי). אי אפשר לסמוך על לוחות הזמנים כפי שמופיעים באתרי המובילים השונים, כולל אגד. יש פקקים, יש עיכובים ולא פעם אין קשר בין מה שמופיע באתר למציאות. שילוט אלקטרוני בתחנות שמחובר בזמן אמת לאוטובוסים + אינטגרציה של המערכת עם אתר האינטרנט ואפליקציות נלוות לסמארטפונים זו אינה דרישה מוגזמת ל 2012. זה המינימום שבמינימום, בטח בהתחשב בתדירויות העלובות וחוסר הדיוק של לוחות הזמנים. להגיע 10 דקות לפני הזמן זה המון. תאר לך שיורד גשם חזק, או חם רצח, שתי תופעות שקורות לא מעט יחסית כאן, ואתה מגיע 10 דקות לפני הזמן המיועד ואז האוטובוס מאחר ברבע שעה, זה נשמע לך סביר? מערכת אלקטרונית תצמצם את המצב הזה למינימום. כבונוס, אם אתה כבר בתחנה, תוכל לדעת אם יש לך זמן לקפוץ שניה לקנות קפה או לעשות עוד סידור קטן בטרם האוטובוס מגיע. ואם אתה מחכה למישהו שאמור להגיע כדי לאסוף אותו תדע מה המצב בדיוק גם בלי להתקשר אליו.
מערכת האלקטרונית אל הכי עוזרת...
היא מחשבת את מהירות הנסיעה לזמן נתון כפול הקילומטרים עד לתחנה וככה אומרת לך כמה זמן נותר להגעה. האוטובוס עוצר ברמזור, הזמן קופץ... האוטובוס נוסע מהר, הזמן מתקצר, האוטובוס נתקע בפקק שוב מתארך... כמה פעמים עמדתי בתחנה כלשהי, הסתכלתי על הלוח הזה וראיתי שכתוב עוד 5 דקות האוטובוס מגיע, כאשר מסתבר שהוא היה תקוע ברמזור ליד בגלל פקק ופתאום הוא שועט כלפיך... דר"א אגד לא מציבה אותן, גם כאן זה משרד התחבורה. גם הפיילוט שהחל בפתח תקווה שבו ניתן מידע לקווי חברת קווים בלבד, הוא של משרד התחבורה. וניסיתי כמה וכמה פעמים להשתמש בשירותי המידע של התחנות במטרופולין. הקשתי את מספר התחנה ואו שקיבלתי - אין מידע או שקיבלתי תחנה לא קיימת. אף פעם זה לא עבד לי הדבר הזה. אומנם ניסיתי לפני זמן רב... אני פחות מסתכל על הדברים האלו כשירות טוב, אם האוטובוס מגיע ויש שילוט אלקטרוני ואין לי עליו מקום, מזה שווה? יש פה מכלול של דברים. ואני מסכים איתך שהתח"צ בישראל לא טובה. אבל אני פחו מסכים אם זה שבגלל שאגד ותיקה היא צריכה להיות בשיא הקידמה. לפעמים זה יותר קל להתחיל את הכל מההתחלה מאשר להתחדש וכו'. שים לב שאתה קיבלת מוצר מוגמר באיזור השרון ממטרופולין. אני בדרום עדיין סובל מהאוטובוסים בלי המקום לרגליים ומעוד בעיות זעירות שקשורות ישירות לחבלי הלידה מאז... אבל זה כבר זניח.
 

alantan

New member
אגב ימית

הממשלה שלך הרסה אותה. הממשלה הנוכחית גרמה
לאנדרלמוסייה מוחלטת בשוק התחבורה הציבורית, עם רפורמות מטופשות ועם חברות חדשות ברובן קיקיוניות, עם נהגים חסרי ניסיון ועם אוטובוסים המשולים לגרוטאות. חבל שההגה בידיים של הממשלה הנוכחית. נאחל למר לפיד להצטרף לקדימה כדי להביס את מפלגת השלטון האולטרא דיקטטורית השולטת כעת. עדיף לי רע"ם בל"ד או ישראל ביתנו - רק לא ליכוד ! הליכוד הרס הכל - כולל את עצמו. ראש הממשלה היחיד שהיה ראש ממשלה אמיתי מאז 1948 היה כמובן יצחק שמיר המעולה. כל השאר לא נחשבים, במיוחד לא מנחם בגין שהיה הגרוע מכולם ונתן ללא שום תמורה בניגוד לרצון בוחריו מיום 17.05.1977 את השטח הישראלי הטהור הקרוי "סיני" לידי האוייב. לילה טוב ונקווה לשוב לאופירה ולימית בכח הזרוע.
אגב ימית
בביקור בבית אימי מצאתי תמונות דהויות שלי בגיל 10 עומד באנדרטה כשבתי ימית ברקע, כחודש לפני הפינוי. אח"כ נסענו לחוף הים המדהים שסמוך לימית ז"ל. התמלאתי נוסטלגיה כי אני זוכר היטב את היום ההוא.
 

oschlick

New member
חבר'ה, לא צריך להסחף. גם אם יש בעיות באגד,

אגד החברה הגרועה ביותר
חבל שההגה בידיים של אגד.
חבר'ה, לא צריך להסחף. גם אם יש בעיות באגד,
הן נובעות מחוסר נכונות של הממשלה לעזור. ביום שהממשלה תבין שתחבורה ציבורית זה לא ענף שנועד לייצר רווחים לבעלי השליטה אלא רווחה לנוסעים, הכל יראה אחרת.
 

אוהד11

New member
ומתי יגיע היום המיוחל הזה ?

חבר'ה, לא צריך להסחף. גם אם יש בעיות באגד,
הן נובעות מחוסר נכונות של הממשלה לעזור. ביום שהממשלה תבין שתחבורה ציבורית זה לא ענף שנועד לייצר רווחים לבעלי השליטה אלא רווחה לנוסעים, הכל יראה אחרת.
ומתי יגיע היום המיוחל הזה ?
 
וכשנתנו לאגד להחליט לבד איזה אוטובוסים לקנות

אגד החברה הגרועה ביותר
חבל שההגה בידיים של אגד.
וכשנתנו לאגד להחליט לבד איזה אוטובוסים לקנות
מה היא קנתה? מרצדס???? מה פתאום! סקניה!!! הכוונה כמובן לחברת EBS בהולנד הנמצאת בבעלות מלאה של אגד ואשר קנתה צי חדש לחלוטין של סקניות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה