חילופים בניהול

חילופים בניהול


אנו מודים ל יהודי פ ש ו ט על תקופת ניהול בפורום ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך בתפוז ובכלל. אנו מברכים את סופר מהיר עם כניסתו לניהול הפורום ומאחלים לו הצלחה והנאה בתפקיד. המשך גלישה מהנה בתפוז אנשים
 

Mr Adam

New member
בהצלחה לסופר מהיר

בתפקידו החדש .מקווה שתינתן הזדמנות גם לקולות היותר רציונלים בעולם הקבלה להשמיע את דעותם בפורום בצורה חופשית ומכובדת .שיהיה לכולנו הרבה בהצלחה בהמשך
 
תודה רבה

ב"ה נכון מאוד. בימינו אנו חשובה מאוד דעתם של אנשים אשר יותר ויותר מתעוררים ומתוודעים ללימוד חכמת הקבלה ונמשכים כבר לדרך תיקון הנשמה בפועל ממש. כל זאת כמובן, צריך להתנהל בצורה מכובדת ועניינית ומטרתית. שיהי' בהצלחה רבה לכולנו ומצפה לשיח פורה שיניב בע"ה חיבור ומימוש העקרונות שעליהם מושתתת היהדות שהיא בעצמה הענף של חכמת הקבלה הידועה גם כ"נשמת היהדות". יום טוב ומבורך, ידידי
 

Mr Adam

New member
תודה רבה ותרשה לי להוסיף ציטוט של הרב קוק

"לא תוכל לעד התורה להיות מצומצמת רק בחקר הלכה המעשית לבדו. החלק הרוחני שבתורה, לכל רחבו, עמקו והיקיפו, מוכרח גם הוא למצֹא מקום בישיבה. האגדות, המדרשים הנגלים והנסתרים, ספרי המחקר והקבלה העיונית, המוסר והרעיון, הדקדוק, הפיוט והשירה, כמובן של חכמי אמת וחסידים הראשונים, גם הם הנם גופי תורה, שאף על פי שאי אפשר לתן להם כל כך זמן וכל כך קביעות, כמו ההלכות והתלמודים, הפוסקים הראשונים והאחרונים, מכל מקום אי אפשר כלל, ביחוד בימינו, וביותר בארץ-ישראל, הדורשת תעופה רוחנית מבניה בטבע קדושתה, המלוה את כל אוירה, למנֹע את כל אלה מלקחת עבורם מקום חשוב. וצד חידוש זה הוא מוכרח בדורנו, ומוכרח הוא ביותר בישוב החדש, הדורש רפואה רוחנית. " (אגרות א', קפ"ז - קפ"ט)
 

ירושלם1

New member
בהצלחה רבה ובתקווה לאחדות וערבות בפורום הזה

שיפסקו ההשמצות חלוקות הציונים שנשפוט את עצמנו ולא את זולתנו כפי שנאמר בתפילה קודם תפילה יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שומע קול שועת עתירות, ומאזין לקול תפילת עמו ישראל ברחמים, שתכין לבנו, ותכונן מחשבותינו, ותשגר תפילתנו בפינו. ... וטהר ליבנו וקדשנו, וזרוק עלינו מים טהורים, וטהרנו באהבתך ובחמלתך, ותטע אהבתך ויראתך בליבנו תמיד בלי הפסק בכל עת ובכל זמן ובכל מקום בלכתנו בשכבנו ובקומנו, תבער תמיד רוח קדשך בקרבנו. ונשענים תמיד בך ובגדולתך ובאהבתך וביראתך ובתורתך, שבכתב ושבעל פה, הנגלה והנסתר, ובמצוותיך, ליחד שמך הגיבור והנורא. ותשמרינו מן הפניות והגיאות, ומן הכעס והקפדנות והעצבות והרכילות ושאר מדות הרעות, ומכל דבר המפסיד עבודתך הקדושה והטהורה החביבה עלינו. ותשפיע רוח קדשך עלינו, שנהיה דבקים בך ושנשתוקק תמיד אליך יותר ויותר. וממדרגה למדרגה תעלנו, שנזכה לבוא למעלת אבותינו הקדושים, אברהם יצחק ויעקב. וזכותם יעמוד לנו, שתשמע בקול תפילתנו, שנהיה תמיד נענים בעת שנתפלל אליך עלינו או על שום אחד מעמך ישראל על יחיד או על רבים. תשמח ותתפאר בנו, ונעשה פרי למעלה ושורש למטה, ואל תזכר לנו חטאתינו ובפרט חטאות נעורינו, כמאמר דוד המלך עליו השלום, חטאות נעורי ופשעי אל תזכור. ותהפוך עוונותינו ופשעינו לזכות, ותשפיע עלינו מעולם התשובה תמיד הרהור לשוב אליך בלב שלם, ולתקן את אשר פגמנו בשמותיך הקדושים והטהורים. ותצילנו מקנאת איש מרעהו, ולא יעלה קנאת אדם על ליבנו, ולא קנאתנו על אחרים. אדרבה, תן בליבנו שנראה כל אחד מעלות חברינו ולא חסרונם, ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך, ואל יעלה שום שנאה מאחד על חברו חלילה. ותחזק התקשרותנו באהבה אליך, כאשר גלוי וידוע לפניך, שיהא הכל נחת רוח אליך. וזה עקר כונתינו. ואם אין לנו שכל לכוון את לבבנו אליך, אתה תלמדינו, אשר נדע באמת כונת רצונך הטוב. ועל כל זאת מתחננים אנחנו לפניך, אל מלא רחמים, שתקבל את תפילתנו ברחמים וברצון, אמן כן יהי רצון.
 
אם תקרא את מהות הפורום בראש העמוד..

אז תבין שאין פה השמצות! אלא קריאה לילד בשמו, וברור אמיתי על פי המותר והנדרש בתורה וההלכה, בין מקומות כשרים ללימוד קבלה ויהדות, לבין שרלטנים שמעוותים ומסלפים את הקבלה והיהדות למטרות זרות של פרסום עצמם, שררה, כסף וכבוד. והמבין יבין, והרוצה לטעות (כדי להצדיק את אורח חייו) ימשיך ויטעה.
 
ציטוט מאוד רלוונטי במיוחד לדורנו זה

ב"ה "שאף על פי שאי אפשר לתן להם כל כך זמן וכל כך קביעות, כמו ההלכות והתלמודים, הפוסקים הראשונים והאחרונים, מכל מקום אי אפשר כלל, ביחוד בימינו, וביותר בארץ-ישראל, הדורשת תעופה רוחנית מבניה " ------------------------------------------------------------ תרשה לי לציין ולומר, כי זהו ציטוט מבורך מאוד! כאן טמון החוק הרוחני הבסיסי שהאור והכלי כרוכים יחד, כלומר האור נקרא תענוג, משום שממלא חיסרון שקדם למילוי הכלי הנקרא "אור". איך זה מתקשר לענייננו? הרי הנה נגלה דתורה נקרא "גוף" ונסתר דתורה נקרא "נשמה". ובכדי שייתכן קיום כלשהו, אנו צריכים לכלי תחילה כדי שיהי' בו היכר של מילוי. לשם כך, בראוכאן היא הנקודה ש ובראשונה צריך שיהי', כאמור, אלא שצריך מילוי הכלי באור בכדי שלקיום תיהי' המשכיות! לכן הראי"ה זצ"ל כתב "מכל מקום אי אפשר כלל, ביחוד בימינו, וביותר בארץ-ישראל..." מה אי אפשר כלל? אלא הכוונה היא שבכדי שיהי' המשכיות וקיום ללימוד התורני, הנה הוא חייב ומחוייב להיות "מתוחזק" ב"נשמת התורה". "לא תוכל לעד התורה להיות מצומצמת רק בחקר הלכה המעשית לבדו. החלק הרוחני שבתורה, לכל רחבו, עמקו והיקיפו, מוכרח גם הוא למצֹא מקום בישיבה" וכאן היא הנקודה העיקרית ויש לשום תשומת לב רבה לנכתב להלן: שעל האדם ללמוד בקביעות לימודי תורה בלשון ההלכה לתחומיה לא רק מטעם שיהי' כלי (גוף) תחילה לפני מילוי הכלי הנקרא "אור הנשמה", שכלי או גוף הכוונה לנגלה דתורה והנסתר דתורה הוא האור או הנשמה, אלא גם כי ובעיקר משום שהדבר הנרצה ביותר הוא מעלת הלימוד שבו הנגלה והנסתר משמשים בלימוד אחד (לפי הכלל "שני הפכים בנושא אחד הוא סוד "אדם" שהוא הנקרא בקבלה "קו אמצעי" המבר ב' קצוות הנ"ל). ובפשטות העניין, וזהו דבר פנימי מאוד כנ"ל, שבעת לימוד החלק הנגלה של התורה, הידוע כ"שליש מקרא, שליש משנה, שליש תלמוד" וכן פוסקים ראשונים ואחרונים יאיר לנו "אור יקרות" ממרום שע"י לימוד פנימיות התורה פועל האדם המאור הידוע בלימוד כ"חכמת האמת" מחזיר את האדם למוטב, דהיינו, ככל שהאדם יזדכך ע"י תלמוד פנימיות התורה כל יזכה לגלות את הרוחניות והעבודה הרוחנית המלבושת והנסתרת בנגלה של התורה!
 

Mr Adam

New member
מצטרף

תודה רבה ליהודי פ ש ו ט על תקופת העבודה כאן .
 
למעלה