סוג של סיוע..

../images/Emo101.gif סוג של סיוע..

הקבוצה שלי החליטו להתנהג בצורה "מאוד" בוגרת.. בזמן האחרון כולם שם ברוגז עם כולםואפחד לא מדבר עם אפחד..
זה יוצר מצבים בכלל לא נחמדים בבית שלנו. היינו רוצים להעביר להם פעיליות על הענין רק שמחוסר תקציב אין לנו מרכזיה שכזאת.. מה שאומר שאנחנו צריכים לחשוב על הכל לבד
. העניין הוא שמדובר בטווח גילאים עצום!! אבל בכל אופן הייתי רוצה משהו שיבהיר להם . יש למישהו רעיון לעזרה ?!
 

joyjoy

New member
אני מבטיחה לנסות לחשוב על משהו

אז רק שאלות הכוונה כלליות את מחפשת פעילויות גיבוש שיוצרות אוירה של שיתוף פעולה ... או פעילות שעיסוקה באופן ישיר הוא ברוגז או פיתרון סיכסוכים בין חברים ? מה טווח הגילאים תזכירי לי שוב ? ואני מבינה מדבריך שאת מחפשת פעילות לכולם יחד ללא הפרדה לקבוצות גיל ?
 
אני פה ויש לי תשובות

סורי שנעלמתי קצת לחץ בעבודה.. אממ בעיקרון אני מחפשת גם וגם , גם לדבר איתם על הברוגזים וגם לגבש אותם בתור קבוצה. הבעיה היא טווח הגילאים ,הוא עצום (10-17). לכן חשבנו לפרק את זה לקבוצות קטנות של גילאים שנוכל להפיק יותר עבודה..
 

my sTar

New member
מממ..

אני כותבת מה שעולה לי עכשיו לראש, אני לא בפנימייה עכשיו [סופ"ש חופשי!
] אז סתם ככה מה שאני חושבת, את יכולה לחלק את הפעילות לשלושה השלבים, השלב הראשון- זה המשחק הזה עם הכתרים, כל אחד חובש כתר שעליו רשומה שם של תכונה [עצלן, שתלטן, אחראי, מפונק וכדו' (בטח את תמצאי דברים יותר מתאימים..)], כמובן שהוא לא רואה מה כתוב לו על הכתר אבל רואה מה שכתוב על שאר הכתרים, נותנים להם לארגן משהו, למשל לארגן מסיבת הפתעה לחבר משותף והם צריכים לדבר בינם לבין עצמם, ולהתנהג אחד לשני לפני התכונה שרשומה להם על הכתר, בסופו של דבר כל אחד צריך לנחש מה כתוב לו על הכתר לפי איך שמתהגים אליו. שלב שני- לכתוב על פתקים כל מיני מגבוליות [אפשר גם פיזי וגם 'נפשי' למשל חסרה לך יד, כל פעם שאומרים את השם שלך אתה קופץ, אתה לא רואה.. וכו וכו (גם פה בטח תמצאי דברים יותר מעניינים )] ושוב נותנים להם משימה משותפת, אבל הפעם משימה פיזית, למשל לסדר את הכסאות בצורה מסויימת, או לצייר ציור ביחד, לעשות פירדמה [אפשר תחרות בין 2 קבוצות (ל2 הקבוצות יש מגבלות שונות)] כאלה דברים.. וכשהם עושים את זה, באמת לדאוג שכל אחד 'שומר' על המגבלה שלו. השלב השלישי- לעמוד כולם במעגל ולהרים ידיים ואז לתפוס באופן אקרעי יד של מישהו ככה שיהיה באגלן עם הידיים [לא לתפוס את היד של מי שעומד לידך] והמשימה תהיה לפתור את הפלונטר שנוצר בלי להפריד את הידיים. [זה אפשרי, תתפלאו :)] זהו. אחכ מדברים איתם על זה שכל אחד הוא ייחודי לכלא חד יש תכונות יותר בולטות או פחות בולטות וצריך לנהוג בכל אחד בכבוד ובלה בלה בלה..[אפשר לדבר על זה הרבה..
] ואם את רוצה משחקי גיבוש גם, אפשר לעשות את המשחק עם הכיסאות שכל אחד עומד על כסא, אסור לרדת למטה וצריך לעבור מהצד האחד של החדר לצד השני, או המשחק שכולם יושבים במעגל על כסאות ואחד עומד באמצע ורוצה לשבת על הכסא הריק אבל אסור לתת לו [ואז הם מסתובבים מהר מהר על הכיסאות...] יש מלא משחקי גיבוש... טוב, זה מה שעולה לי כרגע לראש. שיהיה בהצלחה !!!! [אני מקווה שאני ברורה כי לא הצלחתי לנסח ת'צמי כמו שצריך]
 

joyjoy

New member
../images/Emo112.gif

טוב אני לא יודעת אם זה עדיין אקטואלי אבל בכל אופן קצת מחשבות שלי על הנושא ומעט מהניסיון שלי ושל הצוותים שעבדתי איתם- בד"כ בכל קבוצה יש את אלו שהם יותר בעלי השפעה חברתית על היתר אז הייתי מנסה לאתר קודם כל את הדרך אליהם ולנסות להשפיע עליהם לנתב את המנהיגות שלהם בצורה חיובית- כלומר לנסות לשוחח עם הילד/נער שיותר דומיננטי בקטע של הברוגז להבין יחד איתו מה הרגיז אותו ולנסות ללוות אותו תוך כדי שיחה להגיע למסקנה שהמצב יותר נעים ויותר מהנה ללא הברוגזים ולנסות לחתור לשיחה בינו לבין הילד האחר שבה כל אחד יישמע את השני ויחזור על דבריו [ישקף את מה ששמע] כך שבסוף השיחה הזאת יש הרגשה שהבינו אותך. אנחנו גם נהגנו בתקופות סוערות לתגמל באופן מאד חזק ומוגזם בכוונה כל התנהגות חברית טובה לציין בע"פ לשבח לעודד, נהגנו ליזום יותר מצבים ואפילו תחרויות קטנות עם תגמול בצידן שיעודדו שיתוף פעולה למשל לחלק אותם לקבוצות ולתת לכל קבוצה לנקות/לסדר/לקשט [בהתאם לנהגי המקום] חלק בביתן או בפנימייה כשהקבוצה שתעבוד הכי יפה תתוגמל איכשהו. אם מדובר על ח'ברה שהברוגזים שלהם חוזרים ונשנים למשל בתוך אותו חדר אז אפשר לעשות קבוצה של כמה מפגשים שכל אחד מעלה מה שמפריע לו ושאפילו מנסחים ביחד כללי התנהגות לחדר שזה יבוא מהם , אפשר לעשות משחקי תפקיד אחרי שמצליחים לסמן את המצבים הבעייתים ובהם לתת לילדים לשחק תפקיד של הילד שממול כך שהם יוכלו להתחיל להרגיש/להבין שכל אחד רואה את המצב בצורה שונה לגמרי. לגיבוש - יש המון פעילויות כייפיות שאפשר לעשות כמו הדוגמאות שכבר ניתנו פה, וגם הפעלות כמו גמדים וענקים , או שפעם אנחנו עשינו בחנוכה לדוגמא בריסטול של נר לכל ילד שעליו כל האחרים כותבים משהו טוב ואז בסוף לכל אחד יש נר עם שמו שעליו כתובים כל מיני דברים חיובים עליו ובסוף כל הנרות ביחד מתווספים לאור אחד גדול.. אני יכולה לנסות לחשוב על משהו בהקשר של פורים אולי... עכשיו טו בשבט אז אולי פעילות סביב העץ הנדיב..לעודד שיחות על נתינה מה זה נותן לנו להיות חברים טובים ואיך זה מרגיש כשאין לך על מי להישען. עוד דבר שעשינו בתקופות של ברוגז זה לשלוף תמונות מהעבר ולהכין מהם קולאז'ים יחד עם הילדים וככה נזכרים בקטעים מהנים וכייפים שהיו לנו בתקופות יותר נעימות זה גם מעודד למצוא את הדרך חזרה אחד לשני. בכל הקשור לשיחות בנושאים האלו של ברוגז הייתי יותר מנסה להיות רק מתווך מהצד שעוזר להם לשמור על השפה ומבטיח שהם יקשיבו אחד לשני, אבל בגדול מנסה שהשיחה תהיה שהם אומרים אחד לשני מה הפריע , מה פגע, אם היתה אכזבה, אז ממה? ובכלל מה היה קורה אם היינו אומרים אחד לשני מה אנחנו מצפים או מה היינו רוצים שיקרה, ובמה אפשר בעתיד להתחשב אחד בשני . וגם להיות עם היד על הדופק וברגע שהמצב מתחיל להשתפר טיפה להרבות בפעילויות חברתיות מהנות, להחזיר את הכייף לאוירה - כמו ערב סרט עם פופקורן ממש עם כרטיסים , ערב דיסקו וכיו"ב.
 

joyjoy

New member
הנה אתר חמוד שמצאתי על חברות

אמנם באנגלית אבל חביב
 
למעלה