למה לקצר?
חלק ניכר מן הקושי זה המרחק. נראה לי שהעניין המרכזי הוא גודל הרכבי הנבחרות המובילות. לדעתי, זה לא שזה מאפשר מירוץ יותר טקטי, אלא הטקטיקה היא פשוט אחרת: רכיבה יותר 'הגנתית', אם תרצה. באולימפיאדה היו הרכבים קטנים, ולדעתי גם הנשים וגם הגברים נתנו לנו מירוץ מעניין יותר שם (האם זה בגלל שהמדליות גדולות יותר?). בסה"כ רוב המירוץ אתמול היה משעמם (חוץ מהופעות של פליאריני וכו') ולקח הרבה זמן עד שהעניינים התחילו. לדעתי דווקא באליפות עולם אין סיבה שהמדינות המובילות יקבלו כזה יתרון מספרי, שלא לומר שאולי קשה יותר לגבש 12 רוכבים. במירוץ גביע, על אותו מרחק, ישנם רק 8 רוכבים. הרכב קטן מחייב טקטיקה אחרת, מכיוון שקשה יותר 'לשמור', נכנסים ליותר בריחות,נוצרים יותר בריחות חזקות... ויותר דינמיות. דוגמא לכך אפשר לראות ברכיבה של הקולומביאנים אתמול. כולה הרכב של 5 רוכבים, אבל הם עשו יותר 'רעש' מהרבה הרכבים שהיו פי שניים מגודלם. בטיני והאיטלקים - הטיעון הזה של לא " ידעו שהוא פצוע" לא נראה לי. אבל לדעתי הם גמגמו שם יותר מידי זמן לפני שקיבלו החלטה לרדת ממנו (עניין לא פשוט כשמדובר באלוף אולימפי איטלקי באליפות על אדמת איטליה) ובזבזו הרבה כוחות על להחזיר/להשאיר אותו בפלוטון, למרות שהיו להם מובילים אלטרנטיבים. האמת, שלזמן מה היה נראה שהפלוטון עושה לו ג'סטה, קצת כמו שעשו לואלוורדה בוואלטה. אולי. הספרינטרים - הלו, הלו, לא כולם פטאקי. לא כולם פותחים מנוע רק בק"מ האחרונים כשמדובר באיזה מישור לא טקטי מידי עם רכבת מפולסת היטב בחזית. כיצד זה מטיל אתה ספק באיכותם? כבר שכחת את צ'ורט דה קאטי? פריירה הראשון שיוצא לרדוף אחר חימנז בתלילות של איזה 18% ? או'גריידי נכנס רק איזה חצי דקה אחרי חימנז (הרוכב המטפס)? המיקומים של צאבל בקטעי ההרים? בנוסף לכל הם גם יודעים לעשות ספרינט.