אסטרטגיות לימוד ל-ADD

../images/Emo105.gif אסטרטגיות לימוד ל-ADD

שלום לדליה ולכל המשתתפים
לאחרונה אובחנתי כסובל מ-ADD וקיבלתי מרשם לריטלין. בעוד שבועיים אעמוד בפני הבחינה הראשונה שלי באוניברסיטה ורציתי להתייעץ עמכם לגבי שיטות לימוד מומלצות לסובלים מ-ADD. מדובר במסה ענקית של חומר - שני ספרים עבי כרס, ותילי תילים של מושגים שצריך לשנן. כולי תקווה שבעזרת הריטלין ועבודה קשה, אצליח סוף סוף להתכונן כראוי ואף לעבור את המבחן בהצלחה. חשבתי לארגן לי לוח זמנים ולחלק את החומר - כמה פרקים בכל יום, לשנן מדי יום כמה עשרות מושגים (אולי בעזרת כרטיסיות?) ובימים האחרונים שלפני הבחינה לענות על מבחנים לדוגמה. למישהו יש הצעות נוספות? טיפים טכניים? משהו?
יותר מהרצון להצליח בבחינה, אני חייב להוכיח לעצמי שאני יכול לעשות את זה. עברתי יותר מדי חוויות אקדמאיות מדכאות ומסרסות, וזו ההזדמנות מבחינתי להוכיח לעצמי שאולי עם הריטלין אצליח להתמודד עם הבעיות הללו. תודה רבה לכולכם
 

יונה שו

New member
הוווו... יש כמה

א. לארגן לך את לוח הזמנים לפי מערכת, מתי אתה לומד כל יום, ומה לומד כל יום. לרשום את כלללל מערכת המבחנים - וללכת אחורה בזמן. רק אז אפשר לחלק את כל החומר. ב. נניח שאתה כבר יודע איך ללמוד את כל החומר, כדאי מאד מאד להתאמן גם בתשובות כתובות, כי הרי בסופו של עניין - המבחן הוא בכתיבה. יש צורך להתארגן בכתיבת תשובות ע"י ראשי פרקים, ורק כך לענות. זה פטנט טוב לכל אחד ובמיוחד לכאלו שיש להם איי די די.. הסיבה היא - שכך הכתיבה תהיה מסודרת, לא תברח מדי פעם לנושאים אחרים, וגם... תכלול את ככככככככול התשובה הנדרשת. ג. יש עוד אסטרטגיות הקשורות לקריאת השאלה, אך לא ציינת שיש בעיה בזה. ד. אם תספר מהן הבעיות המופיעות בזמן מבחן מבחינתך, אוכל אולי להוסיף אסטרטגיות מתאימות.
 
אם אפשר היתי רוצה לדעת על

אסטרטגיות לגבי קריאת השאלה מבלי לפספס נתונים פרט לקריא בקול רם או הקראה כי הוא לא מוכן שידעו ועוד שאלה -אני רואה שהוא מוצא לעצמו דרכים מאוד מסורבלות אבל נכונות והוא מסתדר איתם האם להשאיר להשאיר זאות כך או לנסות ליעל את העיניין?האם גם זו אסטרטגיה ? תודה.
 

יונה שו

New member
לגבי השאלה, ובכן :

א. בודקים מה מבינים מהשאלה לפני שבכלל רצים לענות לתשובה. כלומר : דוגמא : בן כמה אחיך הקטן? מבינים מהשאלה - שיש אח קטן למישהו... והשאלה בסה"כ היא בן כמה הוא. מסובך יותר : השווה בין הסיפור של אברהם לבין הסיפור של יונה לפחות לפי 3 קריטריונים. כלומר - מבינים מהשאלה שיש שני סיפורים, אחד על אברהם ואחד על יונה. יודעים שיש קריטריונים להשוואה יותר מ-3 אבל... מה נדרש ? לכתוב השוואה בין הסיפורים שלהם בשלושה קריטריונים בלבד. ב. אחרי קריאת השאלה – אפשר בהחלט בקריאה דמומה – ופענוח והבנה על מה מדובר שם.... צריך לסמן כמה שאלות יש בשאלה : לדוגמא – מדוע הלכה זהבה לבקר את יוחנן, כמה זמן שהתה שם, הסבר והדגם. מבינים מהשאלה ש – זהבה הלכה לבקר את יוחנן. יודעים שיש סיבה לעניין. יודעים שהיא שהתה זמן מסוים שם. ואז... מה צריך לענות ? 1 – מה הסיבה 2 – כמה זמן הייתה שם 3 – להסביר 4 להדגים. אחרי שמסמנים את הדברים האלה, יודעים בדיוק בדיוק על מה עונים ואיך תיראה התשובה. התשובה יהיו 4 חלקים הכרחיים. ג. אם יש אסטרטגיות מסורבלות, שאינן גוזלות זמן מיותר, אפשר להשאיר כך. אם האסטרטגיה מסורבלת ואפילו יעילה מאד... אך גוזלת זמן – זה חבל, כי מבחן – אחד המדדים שלו הוא זמן.
 
תודה ../images/Emo9.gif

לשאלתך, אין לי בעיה עם קריאתן והבנתן של השאלות. (אלא אם זו השאלה השלישית ואני כבר מרחף
זה משהו הריטלין אמור לפתור. אין לי שליטה על דברים כאלה בכוחות עצמי.) חוץ מתחושת הריחוף וחוסר היכולת להתרכז לאורך זמן, אני מוצא שלפעמים קשה לי להתנסח. לפעמים גם בדקות הראשונות של הבחינה (לפני שה-ADD נותן אותותיו.) לפעמים אני חש שחסר לי מיקוד ואני קופץ מרעיון לרעיון ומאבד רבים בדרך. אני מניח שהפתרון שהצעת בחלוקת התשובה לראשי פרקים יעזור בכך. אני באמת אנסה לתרגל זאת.
מה עם עזרים טכניים יותר ללמידה מסודרת - למישהו יש קישורים לאתרים שמתעסקים בזה? כל מיני טיפים ותוכנות עזר שעשויות להועיל בחלק הטכני של הלמידה? אני מתכוון, לדוגמה, לתבניות להכנת כרטיסיות וכו'.
 

דליה.ד

New member
התכוננות למבחנים

יש לי כאן קישור מצויין שנועד לסייע להורים ללמוד עם ילדיהם למבחן, אבל המאמר כולל מספר עקרונות ששוה לבדוק. הכנת כרטיסיות היא טכניקה מצויינת - אלא אם כן אתה בלגניסט ואז הן יתעופפו לך... דרך נוספת לארגון חומר הוא להשתמש בדפים בצבעים שונים לנושאים שונים. ארגון החומר בטבלאות ובתרשימי זרימה. ואני מצרפת את הקישור ההוא:
 

יונה שו

New member
נדמה לי שהוא מתכוון

לכרטיסיות במחשב... ואז... אני מקווה שהן לא יעופו לו... משהו כזה עדו הראה פעם... למחשב קטנטן. אולי גם לגדול יש.
 
למעלה