רשימה 1 (חלק ב')
9. The Kinks - Something Else By The Kinks ולו בזכות שקיעת ווטארלו, אחד השירים הקסומים ביותר שיש, Something else של הקינקס (שמכיל עוד המון שירים מצויינים) חייב להיות בכל רשימה שמכבדת את עצמה, הרשימה הזו היא כמובן לא אחת כזו, אבל בכל זאת, אי אפשר בלי. 10. Cream - Wheels of Fire אריק קלאפטון, ג´יינג´ בייקר, ג´ק ברוס, הופעה חייה מישהו צריך יותר? (אם אתם מתעקשים אז קבלו כבונוס עוד אלבום, אחד מאלבומי האולפן הטובים ביותר שנעשו בשנות השביעים. ככה רוק אנד רול צריך להיות וזה ההבדל בין וירטואזיות לשמה לבין וירטואוזיות בהגשת שיר. ובגלל זה גם 38 שנה אחרי, קריים הצליחו למכור 4 הופעות באלברט הול בתוך שעתיים בלי פרסום מוקדם כמעט. 11. Bo Diddley- Bo Diddley´s Beach Party אם אתם רוצים לדעת מה גרם למאות ואלפי ילדים מרחבי הממלכה המאוחדת בתחילת/אמצע שנות השישים, לקחת גיטרות, לגנוב תופים ולהתחיל לשיר, תשמעו את סקימינג ג´י הוקינס, צ´אק ברי, האוולין וולף, מאדי ווטארס ובו דידלי, הרבה בו דידלי, היה בו את הזעם והקסם והעצבות שעומדות ביסוד הרוק אנד רול. את האלבום הספציפי הזה, מעבר לאיכויות המדהימות שלו, לכשעצמו, אפשר לשמוע בכל אלבום הופעה של כל להקות "הפלישה הבריטית" עד 1970 כמעט, הכח המתפרץ, החל מהפתיח המצויין ממפיס ועד לשיר הסיום: Roadrunner דידלי לא מוותר לרגע ונותן רוק אנד רול טהור ומזוכך מהסוג שאיש לא עשה לפניו ומעטים הצליחו לשחזר מאז, אני לא יודע עד כמה הרוק הפשוט של שנות החמישים מדבר למאזינים צעירים היום, אבל כדאי להפתח ולנסות, תאמינו לי, זה שווה את זה. 12. The Modern Lovers- The Modern Lovers אמצע שנות השבעים בניגוד למה שמקובל עבור מרבית חובבי הרוק הישראלי, הייתה תקופה קשה לרוק אנד רול, בעוד מפלצות רוק "מתקדם" כמו Yes, אמרסון לייק ופאלמר או ג´אנסיס, לצד מפלצות כבדות כמו דיפ פרפל, לד זפלין או אוריה היפ, זכו להצלחה אדירה, מרכז המיינסטרים נתפש בידיי זוועות אמיתיות, כמו פורינר, בוסטון והנשרים, שמכרו תקליטים כמו לחמניות טריות בבוקר שאחרי פסח. באמצע העשור נראה היה שהרוק אנד רול האמיתי, זה שהתחיל עם צ´אק ברי, ביל היילי, ג´רי לי לואיס, בו דידלי ואחרים, המשיך עם הסטונס, האנימלס הקינקס ולהקות בריטיות אחרות, עבר בקושי, לסטוג´ס ו MC5, כמעט ומת, לטובת אמצע הדרך הבינוני וניסיונות מגוחכים לעשות מהרוק משהו שהוא לא. לאור כל אלו אפשר להבין את הגאוניות של ה Modern Lovers, והיוצר המרכזי שלהם: ג´ונתן ריצ´מן, האלבום הזה, מורכב מדמואים שיצרה הלהקה יחד עם ג´ון קייל ממחתרת הקטיפה ומדגיש את הקשר של הרוק המינימליסטי של המחתרת של קייל ורייד לפאנק של שלהי שנות השבעים. לא תמצאו כאן את העיבודים המורכבים האופייניים כל כך לשנות השבעים, או את משחקי המקצבים, זה רוק אמיתי, עם מילים אמיתיות. בניגוד לרייד המסוייט של מחתרת הקטיפה רייצ´מונד הוא עדיין נער, מאוהב ברוק אנד רול ובעולם המודרני, אצלו לא תמצאו את הסיוטים האורבניים של ריד, במקום זאת, ריצ´מן מציע לנו ציניות מפוכחת מחד וילדותיות כמעט נאיבית מאידך, ביד אמן הוא טווה את כל אלו ליצירה אחת, חזקה ומאוד קשה אבל לא פחות מהנה. 13. July-July לא אל תחרשו את חניות התקליטים בחיפוש אחרי הפנינה הזאת, ומדובר בפנינה אמיתית, פשוט זה אלבום בלתי ניתן לרכישה היום, אבל המוסיקה...תדמינו לעצמכם, משהו בין החדשנות והמחתרתיות של The Piper at the Gates of Dawn לבין החוש המלודי הקסום של הביטלס הפסיכדליים ותקבלו את אחד האלבומים הטובים ביותר שיצאו מהסצנה הפסיכדלית הבריטית, הלהיט היחיד מהאלבום הזה: "My Clown," היה ויהיה בעיניי אחד השירים הפסיכדליים הטובים בכל הזמנים (משהו ברמה של See emily או I am the wallros) אבל לא על שיר אחד עומד האלבום הזה, הוא כיפי, מקסים, לא מתפשר ומעניין. 14. Chocolate Watchband-No Way Out בשבילי ה Chocolate Watchband הם חלק ממה שהתחיל את כל המסע המוסיקאלי האישי שלי, להקה שהצליחה באמת לשלב הייטב רוק אמרקאי שורשי וכוחני יחד עם השפעות פסיכדליות. אני מת על אלבומים עם התחלות חזקות כאלו שתופסות אותך איפה שכואב ולא מרפות, " Let´s Talk About Girls" שפותח את האלבום הזה, הוא בהחלט מסוג הפתיחות האלה, וההמשך?, פשוט ללקק את האצבעות, שוקולד טעים מזה לא תמצאו בשום מקום. 15. The Jam-All Mod Cons קשה לשמוע את האלבום המצוין הזה ולא להבין מה השורשים המוסיקאליים של הפאנק, קשה גם לא להתרשם מיכולת הכתיבה המצוינת של פול וולר, ב All Mod Cons מרוויח וולר ביושר את התואר "הקול של דור שלם", בשנות השישים זה היה דילן ואולי הביטלס, ועכשיו בא וולר ומרים את נס המרד, הוא עושה זאת תוך שהוא נשען על ההשפעה הגדולה ביותר עליו: ריי דיוויס, שכתיבתו ניכרת בכל מילה ממש של וולר. ובלי קשר לכלום, מדובר באלבום מדהים, שכמו אלבומים טובים באמת, משאיר אותך פעור פה, המום ונדהם מהשמיעה הראשונה ועד בכלל.