סיבוב 1 - משחק 5

../images/Emo106.gif סיבוב 1 - משחק 5 ../images/Emo106.gif

רשימה מס' 1 1. החומה - פינק פלויד 2. abbey road - ביטלס 3. ok computer - רדיוהד 4. wish you were here - פינק פלויד 5. the good son - ניק קייב 6. berlin - לו ריד 7. סימנים של חולשה - ברי סחרוף 8. אסף אמדורסקי - השני 9. over - פיטר האמיל 10. strangeways, here we come - סמיתס מול רשימה מס' 2 1. Pink Floyd - A Saucerful of Secrets האלבום האהוב עליי של הפלויד, ואולי אפילו בכלל. חובב אמביינט גדול אני, ואמנם אלבום זה הוא לא אמביינט או אלקטרוני ממש, הוא בהחלט הקרוב ביותר שלהם לצליל. צלילי הבאס הפותחים את האלבום, השירה ה´מעופפת´ והזויה של גילמור (לדעתי, לפחות) וקטע הגיטרה בסוף פשוט מצוינים. אח"כ מגיע כנראה השיר האהוב עליי של הפלוידס - Remember A Day. יש המבטלים שיר זה כשאומרים שהוא בינוני ומביך. אני, כמובן, בהחלט לא תומך. זהו שיר נפלא. שוב, כמו ברוב קטעי האלבום, האוירה מאוד מרחפת ו´חללית´, והשירה הנעימה של רייט רק מוסיפים לכל העניין. לא יודע למה, אבל השיר הזה מזכיר לי זכרונות מהילדות, למרות שהוא לא היה מוכר לי עד השנים האחרונות. אח"כ עוד אחד מהשירים האהובים עליי של הפלויד, STCFTHOTS. האוירה פה אפילו יותר מרחפת ומצמררת, ואפילו מפחידה, אותי לפחות. הכל ביחד יוצר את זה - התופים, הקלידים, הבאס ויותר מכל - השירה של ווטרס. Corporal Clegg - השיר המושמץ ביותר של הפלויד? יכול להיות. אני נהנה ממנו מאוד. שאר השירים, ובמיוחד רצועת הנושא, מצוינים, אך אני מרגיש שזה יהיה קצת מוגזם להרחיב עליהם. מוזר, דווקא לjugband blues אני הכי פחות רוכש חיבה, ואני עוד אוהב את תקופת בארט. 2. Pink Floyd - A Piper at the Gates of Dawn כמה שזה אלבום מצוין. אני זוכר אותי, נער צעיר וחסר נסיון, אי שם באמצע 04 (אמנם ממש לא רחוק, אבל בשנה הזו השינוי בטעמי המוזיקלי ועיצובו היה גדול), מחזיק לראשונה באלבום הזה, ללא שום ידע מוקדם עליו. אני לא יכול אפילו לתאר כמה נדהמתי מהאלבום, שכן לא שמעתי דבר כזה מעולם. לא הכרתי את הסגנון המוזר הזה בשם פסיכדליה, ופשוט חשבתי שזו מוזיקה הזויה ולא יותר. ראוים לציון השירים matilda mother ו-bike, ששינו את כל מה שידעתי עד לנקודה זו על מוזיקה, ונשארים השירים הקסומים ביותר ששמעתי עד היום. 3. Pink Floyd - The Final Cut "מה, למה לבחור באלבום המשעמם הזה, עם ווטרס הבכיין?" כן, תתפלאו. פיינל קאט בהחלט עומד יחד עם החלילן וsaucerful. בתור אחד שמצא את החומה משעממת לגמרי (15 דקות מעניינות מ2 אלבומים המלאים ב... כלום, לא הופכות אלבום לטוב), לא ציפיתי הרבה כשניגשתי לאלבום הזה. כמובן שהופתעתי. הצעקות של ווטרס, המוזיקה המצמררת, שמתאימה יותר להלוויה, וקטעי הגיטרה של מר גילמור, הופכים את האלבום הזה למצוין. קשה לתאר כמה עוצמה רגשית יש בכל שיר פה, ואיך הקטעים ממש זורמים ביחד, רק אגיד - זהו כנראה האלבום המרגש, היפה, העדין, הכנה, והאנושי ביותר ששמעתי. בימים מוזרים אפילו תמצאו אותי אומר שלאלבום הזה יש יותר חשיבות מפייפר אצלי. 4. The Smiths - The Queen Is Dead סמית´ס היא לא להקה חסרת מתנגדים ומשמיצים. הרבה לועדים למוריסי ולבכיינות שלו. הרבה נחרדים לגלות שמשייכים את הסמית´ס לפאנק. אני, כמובן, לא אחד מהם. האלבום הזה כמעט מושלם. יש בו הכל - משירים מדהימים באנרגיה שלהם (רצועת הנושא ו-bigmouth strikes again), לשירים מלנכוליים וכואבים (i know it´s over, i had no one ever ו-there is a light that never goes out) לשירים ציניים ומשעשעים (frankly, mr shankly ו-cemetaty gates). וכמובן, כנראה שיר הסמית´ס האהוב עליי - some girls are bigger than others. בניגוד לאלבומים אחרים של הסמית´ס, אין פה הרבה רצועות מיותרות (להוציא את vicar in a tutu), והזרימה של כל השירים יחד באמת עובדת. 5. Roy Harper - Stormcock "מי זה רוי הארפר?" שאלתי את עצמי לאחר ששמעתי את קולו הנפלא בhave a cigar. לא היה לי מושג שרוי הארפר ישפיע עליי כ"כ. התלבטתי בין sophisticated barger לבין האלבום הזה, אבל מכיוון שstormcock מאוזן ומצוין בכל הקטעים, בחרתי בו. מה הקסם בדיוק ברוי הארפר? אני לא יכול להסביר. לשמוע את הקול העדין שלו פשוט עושה טוב. אם זה מכניס למצב רוח רע או מעלה חיוך על פניי - לרוי הארפר יש את הקסם שלו. 6. King Crimson - In The Court of The Crimson King אחחח, קינג קרימזון. כנראה מהאלבומים שהשפיעו עליי ביותר. שום אלבום שהוציאו אחרי לא הגיע לרמה של זה, לדעתי, אבל כמובן שפה העבודה של קרימזון לא נפסקת. אני מאוד אוהב חליל וכלי נשיפה בכללי. כנראה הדומיננטיות של כלי הנשיפה פה והקול העדין כ"כ של גרג לייק, כנראה הקול מקסים ביותר בעולם הרוק, גרמו לי לאהוב את האלבום כ"כ. הפתיחה האנרגטית של 21st century..., המעבר לi talk to the wind, שהוא השיר האהוב עליי של קרימזון, הדרמטיות של epitaph, שעם הזמן האהבה שלי אליו קצת פחתה, וmoonchild ורצועת הנושא, שהן לא נופלות מהשאר. אולי האלבום שהכי עובד כאלבום מאשר כאוסף שירים. 7. Camel - Mirage הו, נתתי סיבה למשמיצי הפרוג לקום. במיוחד כשמדובר בקאמל. אבל לא איכפת לי, אין משקל לדעות אחרים בנוגע ליצירות אהובות עליי. אני חייב להודות, לא לכל האלבום יש לי אהבה מטורפת. freefall זהו שיר נחמד מאוד, אבל לא משהו שהשאיר אותי בפה פעור או פשוט מוקסם. על earthwise כל מה שאני יכול להגיד זה שאנדי וורד עושה עבודה טובה שם. אבל מה לעשות, זה לא מספיק לי. למען האמת,זה לא כ"כ מעניין אותי. ללא העומה הרגשית בשיר - אין לי דבר חיובי להגיד. אבל כשיש לך את nimrodel (למרות שנימרודל זהו שם החלק הראשון בשיר, כוונתי היא לכל חלקי השיר), את supertwister ואת lady fantasy באלבום, החסרונות האחרים נעלמים. אנדי לטימר מצליח להקסים שוב ושוב עם החליל שלו, מה שאיאן אנדרסון, לדוג´, לא הצליח מעולם לעשות, למרות שמהללים וסוגדים לו רבות. 8. Nick Drake - Pink Moon האלבום האהוב עליי של ניק דרייק. הקול שנשמע כ"כ עצוב, ועם זאת כ"כ מלא בשלווה, צליל הגיטרה האקוסטית העדין, ופשוט ניק דרייק. אחת הסיבות שלא התחברתי כ"כ לאלבומים האחרים היא הכלים הרבים המלווים. 9. Steeleye Span - Below the Salt מאדי פריור. כמה שאני אוהב את הקול שלה. האלבום האהוב עליי של סטיליי. אמנם צד א´ פחות חזק, אבל הוא מצוין. אני הרבה פעמים מוצא את עצמי מאזין לאלבום הזה כל בוקר. כל בוקר, לפני בי"ס, לפני היום המעייף, לשמוע את האלבום הזה פשוט ממלא אותי באושר. מוזר שדווקא על האלבום הזה אני לא מוצא הרבה מה להגיד. רק דבר אחד - king henry ו-gaudete. למרות שלבחור שיר אהוב נשמע לי בעבר מגוחך, שכן יש כ"כ הרבה יצירות מוזיקליות אהובות עליי, אני בהחלט יכול להגיד שהמלך הנרי הוא, ללא ספק, השיר האהוב עליי ביותר, ואחד השירים המקסימים ששמעתי. 10. Brian Eno - Ambient 2: The Plateaux of Mirror "מה, מה לכל הרוחות?!". כן, מכיוון שאין מגבלת רוקנרול פה, החלטתי לבחור באלבום זה של בריאן אנו. קצת לא נוח לי כשאומרים הרבה על מוזיקת האמביינט שהיא מוזיקת רקע ולא יותר. אוקיי, לי היא בהחלט נוחה ללמידה או פעולות אחרות, אבל זה מה שקורה לי עם כל מוזיקה שקטה ולא אלימה, ולרוב עם מוזיקה קלאסית. האלבום הזה הוא המועדף עליי מבין אלבומי אינו ששמעתי (שאני מודה, לא הרבה), והוא בהחלט אלבום שלקח אותי ל"עולמות אחרים", כמו שאוהבים להגיד, אבל זה באמת מה שקרה. מפאת החגים, ההצבעה תסגר רק ביום שישי, ב-8 בבוקר.
 

melancholy man

New member
רשימה 2 אבל...

עודף אלבומי הפ"פ ברשימה נראה לי בעיתי, נדמה לי שהכלל היה שצריך אלבום אחד של הורודים, ונדמה לי ציף שכדאי היה לשמור במיוחד כאן, גם בשביל להרחיב את האופקים של החברים קצת מעבר לנושא הפורום וגם כי זו דרך להתחבב על הבוחרים, בכל מקרה, לפחות "החומה" נעדרה מכאן וגם זו לטובה
 
זה נובע רק מהנאיביות שלי...

לא חשבתי שאנשים יתנו יותר מאלבום אחד של הפלויד. למעשה, חששתי שהם כלל לא ירשמו אלבומים של הפלויד - מתוך הנחה שהם שומעים הרבה דברים אחרים, מה גם שהתחרות פתוחה לכלל הגולשים בתפוז, ולאו דווקא לאוהדי פלויד, וגם פורסמה ברחבי הפרדס ככזו - ולכן אמרתי שרצוי שיהיה אלבום אחד שלהם. אקח בחשבון לפעם הבאה.
 

melancholy man

New member
למרות שזה נוסח לא נכון

זו לא הייתה ביקורת נגד הניהול של המשחק, יותר לזה שלי מאוד קשה לבחור בין הרשימות הללו, שכמו שאמרת מראש נראות ברובן דומות להחריד.
 

itaikuskus

New member
קשה

קשה כי שתיהן לא משהו. הפעם ארחיב. רשימה 1: החומה-אלבום בסדר...נגיד...יש לפלויד ולאחרים הרבה יותר להציע. ביטלס-אבי רואד- בהחלט! אלבום מופת. רדיוהד-אוקי קומפיוטר - לא ולא, תעיפו את טום יורק הזה מהמסך שלי. פינק פלויד-WYWH כמובן, אחד הכי טובים שלהם. ניק קייב לא מחבב..לא שמעתי את האלבום לו ריד כנ"ל בעקבות האכזבה שלי מהוולווט אנדרגראונד והאלבום ההוא שלו עם פרפקט דיי. ברי סחרוף- אני מלא סימפטיה לבחור, את האלבום הספציפי לא שמעתי. אינני חסיד של רוק ישראלי. אסף אמדורסקי- אוי ואבוי פיטר האמיל-לא שמעתי סמית'ס-בחיים לא. מוריסיי חייב לשתוק לצמיתות. רשימה 2: פינק פלויד ASOS אלבום מצוין. מה שאני לא מסכים זה שJB עולה על כל השירים באלבום, עם הסמליות והאירוניה שבו, ובארט שבשיר פשוט מצליח לצמרר אותי כל פעם מחדש. בהחלט. פינק פלויד APATGOD כמובן. האהוב עלי באלבומי פינק פלויד. פינק פלויד TFC- כאן הרשימה מתחילה להחלש, אלבום חלש ונוראי. לא חסכתי שבטי ממנו בעבר ואין לי כוח להתחיל שוב. הסמית'ס- חשבתי שאמרנו שמוריסיי חייב לשתוק לא? רוי הרפר-שמעתי אותו רק בקבל סיגר....לא התעניינתי, לא שמעתי. קינג קרימזון-אחד מאלבומי הפרוג הבודדים שאני מסוגל לסבול. הולך. קאמל- קאמל זה לא סיגריות? שלילי. את שלושת האחרונים לא שמעתי, האמנים לא נשמעים מעניינים במיוחד... למרות ההשקעה ב2, וההתחלה המצוינת, 1 תהנה מחמת הספק (ואם אכן תעלה לשלב הבא אבקש מציף לדחוק בבעל הרשימה לצרף הסבר לרשימתו).
 

avki

New member
רשימה 2

רשימה 2 יותר טובה כי היא פשוט לא מגרדת את התחתית כמו 1
 
אכן רשימה מס' 1

מה לעשות שאני אוהב את רדיוהד ואבי רוד ו"ויש". מעט נפילות קטנות אבל עולה מעל הרשימה שניה. פשוט יותר מדי נפילות (רוי הארפר? ג'יזס אייצ' קרייסט). רק חבל שלא הסבירו יותר למה מי איך וכמה...
 

Elinor BC

New member
../images/Emo26.gif אני אבחר

ברשימה 1.. יש הרבה דיסקים שאני אוהבת וחלק לא שמעתי אף פעם.. בקשר לרשימה 2, אתה בהחלט רשמת המלצות מאוד מעניינות, ואני אאזין לדיסקים שכתבת, כי למען האמת, את רובם אינני מכירה כלל(כלומר לא שמעתי אף פעם). יום טוב לכולם!!
 

brotos

New member
רשימה 2.

שני אלבומים מעולים של הפלוידז, לעומת שניים חלשים-יחסית ברשימה ה-1. את השאר אני לא מכיר כזה טוב, אז חבל להרחיב...
 

מורנא007

New member
רשימה מס' 2

ננסה את שיטת הניקוד תקליט שאני לא מכיר זוכה לציון אפס. (הניקוד בסקאה של 15) 1. החומה - פינק פלויד - 7 abbey road - ביטלס - 10 ok computer - רדיוהד - 0 wish you were here - פינק פלויד - 13 the good son - ניק קייב - 0 berlin - לו ריד (שמעתי לפני 20 שנה ושחכתי) 0 סימנים של חולשה - ברי סחרוף - 0 אסף אמדורסקי - השני - 0 over - פיטר האמיל - 0 strangeways, here we come - סמיתס - 0 Sum1 = 30 .2 Pink Floyd - A Saucerful of Secrets - 11 Pink Floyd - A Piper at the Gates of Dawn - 12 Pink Floyd - The Final Cut - 7 The Smiths - The Queen Is Dead - 0 Roy Harper - Stormcock - 0 King Crimson - In The Court of The Crimson King - 14 Camel - Mirage - 12.5 Nick Drake - Pink Moon - 0 Steeleye Span - Below the Salt - 14 Brian Eno - Ambient 2: The Plateaux of Mirror - 0 Sum2 = 70.5 הערה: חלק מציוני האפס הם באמת אפס וחלק אני לא מכיר.
 
רשימה 2

רשימה 1 החומה + (אני מעדיפה את גרסת ההופעה, ב-Is There Anybody וכו'. שמעתי לאחרונה, וזה קצת שינה את דעתי על היצירה הנ"ל). ביטלס + . רחוק מלהיות האלבום הכי טוב שלהם. לדעתי, נפילה. רדיוהד ++ . אלבום טוב, אבל אני לא מתחברת אליו עד הסוף. WYWH +++ ניק קייב 0 . יש לי את האלבום איפשהו. היתה תקופה בה התעניינתי בקייב. אבל זה עבר לי. יותר מדי אפל לטעמי. ברלין + . שמעתי לפני שנים רבות. התקופה הזו של ריד היא מעניינת מבחינה אמנותית, אבל גם בעייתית. כיום כבר לא כ"כ מעניינת אותי ההתעסקות שלו בחיים בביבים, גם אם יש לי הערכה כלפי פועלו בתקופה הנ"ל (שהיתה בעלת השפעה, יש לציין). ברי סחרוף + . אני בטוחה ששמעתי, ואפילו אהבתי, אבל אני לא מצליחה להזכר באף שיר, בלי להסתכל. אמדורסקי... לא בטוחה ששמעתי את הנ"ל. שמעתי דברים אחרים שלו, והתרשמתי לטובה. פיטר האמיל -- . מעולם לא סבלתי אותו. סמיתס + . פעם הייתי שפוטה שלהם. אבל זה היה לפני 20 שנה. מאר הוא גיטריסט טוב ומלחין מחונן. ממוריסי נמאס לי מזמן. רשימה 2 SOS +++ אכן אלבום גדול. CC הוא הנפילה היחידה בו, מבחינת איכות השירים. JB הוא אחד משיאיו של בארט, ללא ספק. פייפר +++ . נו, ברור. Final Cut + כמה רגעים טובים, אלבום רחוק משלמות, כנראה בגלל הבעיות בזמן הקלטתו. סמיתס + . ראו לעיל. הארפר... האלבום לא מוכר לי. הארפר הוא אמן מעניין, ככלל. קרימזון + . moonchild והמילים המעיקות של סינפילד לא עשו עם האלבום הזה חסד. אבל יש לי רגשות נוסטלגיים כלפיו. קאמל 0 . ניק דרייק +++ . כל האלבומים שלו נפלאים. האלבום הזה, כפי שנאמר, שונה משני הקודמים שהוציא משום שהוא נטול כלי-ליווי. זה רק דרייק והגיטרה והדיכאון שביניהם. לטעמי, גם אלבומיו הקודמים נפלאים. כל אחד מהם, ואיכויותיו. המלצה חמה לכולכם להכיר את כלל יצירתו (רק 3 אלבומים, וכולם נמכרים במחיר מוזל בחנויות). סטיליי ספאן + . גם לאלבום זה יש לי פינה חמה. סטיליי לא היו להקה טובה במיוחד, יחסית למתחרותיה, אבל היא היתה להקה חביבה, והאלבום אכן יכול להעלות חיוך גם על הפנים החמוצות ביותר. אינו ... מזמן רשום לי להאזין לפרוייקטים האמביינטיים שלו. עוד לא הגעתי לזה, אבל בקרוב. סה"כ - רשימה 2 לוקחת.
 

brotos

New member
עשית לי תיאבון לניק דרייק.

אגב, איך הוא נשמע? כמו אלבומי הסולו של בארט (עכשיו, שאני מכיר את כולם)? יש אלבום מומלץ?
 
דרייק לא נשמע כמו בארט

הסגנון שלו הוא עירוב של רוק אקוסטי + פולק + בלוז + ג'אז. השפעות אמריקאיות ברורות, ועם זאת - הוא מאוד מאוד אנגלי. ההקבלה בינו לבין בארט היא בעיקר בכך ששניהם יוצרים מחוננים, שהפסיקו ליצור בגיל צעיר מאוד. דרייק הקליט שלושה אלבומים בלבד, בימי חייו. באותה תקופה, הם נמכרו במספר עותקים זעום (כמה אלפים בודדים כל אחד). דרייק לא הופיע בפני קהל, וזה כנראה האלמנט שפגע במכירות תקליטיו יותר מכל. הוא היה, פשוט, אמן אלמוני, למרות שהופק ע"י ג'ו בויד (שהפיק גם את הפלויד בראשית דרכם, ואמנים רבים ומכובדים אחרים), ולמרות שג'ון קייל הפיק את אחד מאלבומיו, והוא זכה לתמיכה של הדמויות המובילות בסצינת הפולק האנגלית של אותה תקופה. מותו, בשנת 1974, צויין בכמה שורות בודדות בדפים האחוריים של עיתוני המוסיקה. בדומה לבארט, האגדה עליו הלכה וצברה תאוצה עם השנים, במיוחד מאמצע שנות השמונים. היום אלבומיו נחשבים לנכס צאן ברזל. למרבית האירוניה, דרייק הצליח להשיג אף את ההצלחה המסחרית עליה חלם - ועוד בארה"ב - בעקבות שימוש באחד משיריו (שיר הנושא מתוך Pink Moon) בפרסומת לפולקסוואגן, לפני כמה שנים. כיום אפשר לשמוע תכניות דוקומנטריות על דרייק, בהנחיית בראד פיט, וזה נהיה מאוד אפנתי 'לזרוק' את שמו במסיבות עטורות-סלבריטאים, כראיה לטעם מוסיקלי משובח. באשר לאלבומיו, יש הבדל מהותי בין הסאונד של שני האלבומים הראשונים, לאלבומו האחרון, Pink Moon. שני האלבומים הראשונים הם מינוריים באופיים, אך עדיין מראים שימחת חיים. דרייק - שהיה גיטריסט וירטואוז באמת (ואת זה אני לא אומרת בד"כ על גיטריסטים) לווה באלבומים אלו בנגנים נוספים - ובליווי תזמורתי עשיר ודרמטי, בעיבודו של ידידו, המוסיקאי רוברט קירבי. העיבודים התזמורתיים הם מדהימים ביופיים, ומשלימים ומעצימים את המלנכוליה שבשיריו של דרייק. שמותיהם של האלבומים הם Five Leaves Left ו-Bryter Layter. אלבומו השלישי הוקלט כאשר דרייק היה שקוע בדיכאון עמוק, והדבר ניכר בשירים. הם 'עירומים', ובוטים - הנקודה האחרונה אליו היאוש יכול להגיע. נגינתו של דרייק היא עצורה, עם זוויות חדות, לא 'זורמת' כפי שהיתה באלבומים הקודמים. מילות השירים והביצוע קרובים יותר לזעקה חרישית, מאשר לשירה. דרייק ממילא נטה למלמל את מילות שיריו, וכאן הוא נשמע כאילו הוא מאלץ את עצמו להוציא את המילים מהפה. הייתי ממליצה לכם להתחיל מהאלבומים הראשונים, או מהאוסף Way To Blue, ממנו אני התחלתי, ולאו דווקא מהאלבום האחרון. את כולם ניתן, כאמור, לרכוש במחיר מוזל בכל החנויות. כמו כן, כל כמה שנים יוצא איזשהו אוסף או "הקלטות נדירות" שלו. אין כ"כ הרבה הקלטות כאלו, אבל הדרישה לחומר שלו רק הולכת וגדלה, ומכאן המיחזור. האוספים המאוחרים (כגון זה שיצא בשנה שעברה I was made to love magic), הם באמת רק לאוהדים שרופים (כמוני) שצריכים את כל ה-outtakes וכל השחזורים האפשריים, של כל שיר שלו. אחד הקטליזטורים לנסיקה במעמדו של דרייק בעשור האחרון, הוא מאמר מדהים שכתב המבקר איאן מקדונלד ז"ל, ב-Mojo בסוף שנות התשעים. לטעמי, זהו אחד המאמרים החשובים שנכתבו בתחום הרוק בעשורים האחרונים בכלל. לא בגלל שאני מסכימה עם כל הנאמר שם, אלא בגלל איכות הכתיבה. למעוניינים, ניתן לקרוא את המאמר במלואו, בלינק הזה. (אגב,זהו מאמר ארוך מאוד, והוא גם מיועד לאנשים המכירים את יצירתו של דרייק). אתרים נוספים עליו, הוספתי למטה. וגם הנ"ל.
 
למעלה