ציףציף1000
New member
../images/Emo106.gif סיבוב 2 - משחק 2 (א) ../images/Emo106.gif
אנא בחרו ברשימת האלבומים המועדפת עליכם מבין שתי הרשימות להלן. ברשימות כלולים 10 האלבומים מהסיבוב הקודם, ועוד 3 חדשים. רשימה מס' 1 1. Van Morrison - Astral Weeks ניו יורק, או פריז, או אפילו תל אביב, לא יגלו לכם את עצמן במקומות המפורסמים של התיירים, ניו יורק היא לא האמפייר סטייט, פריז היא לא שאנז אליזה וירושלים היא לא הכותל, את היופי האמיתי תמצא תמיד במסעדה שכונתית, פארק שאף אחד לא מכיר או כנסיה נסתרת מעיין. גם עולם הרוק יתגלה לך במלוא הדרו דווקא בפינות הקטנות המעט נידחות והיותר אנינות שלו. האלבום הזה של ואן מוריסון, הוא בדיוק אומן כזה, ההתמדה שלו הביאה לו אוהדים שרופים, אבל בסך הכל הוא שמר על האמת שלו, אבל בלי להכנס לקרירה של ואן מוריסון כולה, האלבום הזה הוא פשוט יצירת מופת, כל שיר כאן במקום והיכולת של ואן מוריסון לרגש, גם במילים וגם במילים היא כמעט ללא תקדים בעולם הרוק/פופ.. והערה אחרונה, אם אתם מוציאים מישהי/מישהו שאוהב כמוכם את ואן מוריסון, אל תעזבו אותו/אותה לא משנה מה... 2. The Rolling Stones - Beggars Banquet יצירת המופת של הסטונס, יחד עם הביטלס, בעיני הלהקה החשובה ביותר בתולדות הרוק, האלבום הזה כל מלא בשירים טובים שפשוט אי אפשר לא לאהוב אותו. זה מעין אלבום comeback של הסטונס, לפחות בעיני מעריציהם, הם זנחו את הפסיכדליה ואת "השטויות ההיפיות" בשביל לחזור לבלוז ולצליל האפל שלהם, הסטונס חוזרים כאן להיות האלטרנטיבה שהם היו תמיד, של הילדים הרעים שלא מפחדים מכלום וצריך להסתיר אותם מההורים וחוץ מזה, אלבום עם Street Fighting Man, Sympathy for the Devil ו Sympathy for the Devil פשוט חייב להכנס לרשימת עשרת הנבחרים שלי... 3. The Yardbirds – Ultimate היארדבירדס להקה מאוד חשובה, לא באמת תאמינו לי, הם נורא נורא נורא חשובים, כל העיתונים החשובים כתבו את זה וכל הכותבים הגדולים אמרו את זה, הם להקה מאוד חשובה. וכשעברנו את השלב המשמים הזה, אפשר לדבר על מוסיקה, הלהקה שהתחילה כניסיון ליצור בלוז רוק מהסוג של ג´ון מאייל, עם אריק קלפטון על הגיטרות, קית´ רולף בקדמת הבמה, פול סמוול סמית´ על הבאסים (סמיט היה אחראי להפקת מרבית שירי הלהקה, ב 66 אגב הוא עזב והוחלף בנגן אולפן שאולי שמעתם עליו: ג´ימי פייג´) כריס דאריה ברית´ם גיטר וג´ים מקרטי על התופים, היארדבירדס היו הרכב בלוז רוק יעיל גם עם מעט מיושן וחסר שאר רוח, באופן מוזר. דווקא צרופו של ג´ף בק, עשה את השינוי הרצוי, בק, אולי לראשונה במוסיקה הפופלרית "ליכלך" בכוונה את הגיטרה שלו עם צליל פאז (ובכך יצר את הסאונד שכ"כ מזוהה עם הרוק הפסיכדלי, הלהקה לא הפכה מעולם ללהקה פסיכלית של ממש, אבל בעיקר בסינגלים שלה, אפשר למצוא פסיכדליה והשפעות פסיכדליות לרוב (עד כדי כך שבעיני רבים הסינגל: "Happenings Ten Years Time Ago הוא אחד משירי הפסייח הגדולים בכל הזמנים ובטח אחד משירי הפסייח הבריטים הגדולים. אבל בכל זאת, למה אוסף?, בעיקר משום שליארדבירדס יש רק אלבום אולפן אמיתי אחד Roger the Engineer המצוין ועיקר כוחה של הלהקה היה בהופעות ובסינגלים,, האוסף הזה כמו ששמו יכול להעיד הוא באמת אוסף אולטימטיבי של הלהקה, מבחר סינגלים יוצאים מהכלל (וצריך להזכיר כאן את השיר שבעיני הוא אולי הסינגל הכי טוב שיצא בבריטניה: Still I´m Sad) לצד הופעות חיות מעולות, ונותן ביטוי לאחת הלהקות הכי מדליקות שגם (בשונה מהרבה להקות בריטיות אחרות) נתנה ביטוי אמיתי לבעיות חברתיות והייתה ממש בחוד החנית גם של השינוי המוסיקלי של הרוק הבריטי וגם לשינוי שחל במילות השירים 4. The Animals – Animalism מה יש להגיד?, אריק בורדון, סקס, זיעה, כאסח עד הסוף ורוק אנד רול מהגיהנום, האנימלס במיטב והרוק באחד הרגעים היותר יפים שלו 5. Traffic - John Barleycorn Must Die טראפיק כבר התפרקו, זהו. הלהקה החשובה והמעניינת הזו החליטה לסגור את העסק, ווינווד התחיל לעבוד עם קלפטון ב בליינד פיית´, וכל הסיפור נראה גמור לגמרי. סטיב ווינווד בסך הכל רצה ליצור אלבום סולו, הוא התחייב לעשות זאת מול חברת התקליטים שלו והוא באמת רצה, הוא עשה שיר אחד, ואז קרא לשותפו המרכזי לכתיבה בטרפיק: Jim Capaldi השיניים הקליטו עוד שיר ואז שיר אחר שיר הם קראו לעוד חבר עד שנוצר אלבום חדש של טראפיק,: John Barleycorn Must Die ואיזה יופי של אלבום יצא להם, הקסם של הישן של טראפיק הפסיכדלית יחד עם הבלוז רוק שזרם כנראה תמיד בעצמותיהם הובילו לאחד האלבומים הקסומים האלה שגם אחרי עשרות שנים של האזנה רצופה עושה לי את זה ובגדול. 6. Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn אם אתם צריכים הסבר כאן, אתם כנראה בפורום הלא נכון 7. The Ramones - The Ramones פאנק אמיתי עד הסוף, רוק אנד רול שמפוצץ את הראש כמו שצריך, אלבום הבכורה של הראמונס הוא ממש קפיצה קוונטומית יחסית לשנות השבעים כולם וחזרה משמחת לזמנים הטובים של המי, הקינקס והסטונס בתחילת דרכם, ככה עושים את זה כמו שצריך. 8. The Byrds - Sweetheart of the Rodeo "אני חושב שנסתדר יותר טוב בלעדיך" זה היה המשפט שמע דיוויד קרוסבי כשהוא הרגיש את המגף של רוג´ר מקגווין באחוריו בדרכו החוצה מהבירדס, אומנם ההיסטוריה הוכיחה שדווקא קרוסבי הסתדר יותר טוב בלי הבירדס, אבל האלבום הזה, הראשון שלהם בלי קרוסבי, הוא אלבום מופת אמיתי של שילוב של קאנטרי ורוק, גם בתקופה הפסיכדלית שלהם, שילבו הבירדס קאנטרי, אבל כאן הם הולכים עם האמת שלהם עד הסוף ומוצאים מופת אמיתי. שירים קסומים, אווירה מרגשת וגיטרת 12 המיתרים של מקגווין כולם אומרים שמדובר לא רק באלבום סופר חשוב ומעניין אלא גם ואולי בעיקר בתענוג אמיתי. 9. The Kinks - Something Else By The Kinks ולו בזכות שקיעת ווטארלו, אחד השירים הקסומים ביותר שיש, Something else של הקינקס (שמכיל עוד המון שירים מצויינים) חייב להיות בכל רשימה שמכבדת את עצמה, הרשימה הזו היא כמובן לא אחת כזו, אבל בכל זאת, אי אפשר בלי. 10. Cream - Wheels of Fire אריק קלאפטון, ג´יינג´ בייקר, ג´ק ברוס, הופעה חייה מישהו צריך יותר? (אם אתם מתעקשים אז קבלו כבונוס עוד אלבום, אחד מאלבומי האולפן הטובים ביותר שנעשו בשנות השביעים. ככה רוק אנד רול צריך להיות וזה ההבדל בין וירטואזיות לשמה לבין וירטואוזיות בהגשת שיר. ובגלל זה גם 38 שנה אחרי, קריים הצליחו למכור 4 הופעות באלברט הול בתוך שעתיים בלי פרסום מוקדם כמעט. 11. Bo Diddley- Bo Diddley´s Beach Party אם אתם רוצים לדעת מה גרם למאות ואלפי ילדים מרחבי הממלכה המאוחדת בתחילת/אמצע שנות השישים, לקחת גיטרות, לגנוב תופים ולהתחיל לשיר, תשמעו את סקימינג ג´י הוקינס, צ´אק ברי, האוולין וולף, מאדי ווטארס ובו דידלי, הרבה בו דידלי, היה בו את הזעם והקסם והעצבות שעומדות ביסוד הרוק אנד רול. את האלבום הספציפי הזה, מעבר לאיכויות המדהימות שלו, לכשעצמו, אפשר לשמוע בכל אלבום הופעה של כל להקות "הפלישה הבריטית" עד 1970 כמעט, הכח המתפרץ, החל מהפתיח המצויין ממפיס ועד לשיר הסיום: Roadrunner דידלי לא מוותר לרגע ונותן רוק אנד רול טהור ומזוכך מהסוג שאיש לא עשה לפניו ומעטים הצליחו לשחזר מאז, אני לא יודע עד כמה הרוק הפשוט של שנות החמישים מדבר למאזינים צעירים היום, אבל כדאי להפתח ולנסות, תאמינו לי, זה שווה את זה.
אנא בחרו ברשימת האלבומים המועדפת עליכם מבין שתי הרשימות להלן. ברשימות כלולים 10 האלבומים מהסיבוב הקודם, ועוד 3 חדשים. רשימה מס' 1 1. Van Morrison - Astral Weeks ניו יורק, או פריז, או אפילו תל אביב, לא יגלו לכם את עצמן במקומות המפורסמים של התיירים, ניו יורק היא לא האמפייר סטייט, פריז היא לא שאנז אליזה וירושלים היא לא הכותל, את היופי האמיתי תמצא תמיד במסעדה שכונתית, פארק שאף אחד לא מכיר או כנסיה נסתרת מעיין. גם עולם הרוק יתגלה לך במלוא הדרו דווקא בפינות הקטנות המעט נידחות והיותר אנינות שלו. האלבום הזה של ואן מוריסון, הוא בדיוק אומן כזה, ההתמדה שלו הביאה לו אוהדים שרופים, אבל בסך הכל הוא שמר על האמת שלו, אבל בלי להכנס לקרירה של ואן מוריסון כולה, האלבום הזה הוא פשוט יצירת מופת, כל שיר כאן במקום והיכולת של ואן מוריסון לרגש, גם במילים וגם במילים היא כמעט ללא תקדים בעולם הרוק/פופ.. והערה אחרונה, אם אתם מוציאים מישהי/מישהו שאוהב כמוכם את ואן מוריסון, אל תעזבו אותו/אותה לא משנה מה... 2. The Rolling Stones - Beggars Banquet יצירת המופת של הסטונס, יחד עם הביטלס, בעיני הלהקה החשובה ביותר בתולדות הרוק, האלבום הזה כל מלא בשירים טובים שפשוט אי אפשר לא לאהוב אותו. זה מעין אלבום comeback של הסטונס, לפחות בעיני מעריציהם, הם זנחו את הפסיכדליה ואת "השטויות ההיפיות" בשביל לחזור לבלוז ולצליל האפל שלהם, הסטונס חוזרים כאן להיות האלטרנטיבה שהם היו תמיד, של הילדים הרעים שלא מפחדים מכלום וצריך להסתיר אותם מההורים וחוץ מזה, אלבום עם Street Fighting Man, Sympathy for the Devil ו Sympathy for the Devil פשוט חייב להכנס לרשימת עשרת הנבחרים שלי... 3. The Yardbirds – Ultimate היארדבירדס להקה מאוד חשובה, לא באמת תאמינו לי, הם נורא נורא נורא חשובים, כל העיתונים החשובים כתבו את זה וכל הכותבים הגדולים אמרו את זה, הם להקה מאוד חשובה. וכשעברנו את השלב המשמים הזה, אפשר לדבר על מוסיקה, הלהקה שהתחילה כניסיון ליצור בלוז רוק מהסוג של ג´ון מאייל, עם אריק קלפטון על הגיטרות, קית´ רולף בקדמת הבמה, פול סמוול סמית´ על הבאסים (סמיט היה אחראי להפקת מרבית שירי הלהקה, ב 66 אגב הוא עזב והוחלף בנגן אולפן שאולי שמעתם עליו: ג´ימי פייג´) כריס דאריה ברית´ם גיטר וג´ים מקרטי על התופים, היארדבירדס היו הרכב בלוז רוק יעיל גם עם מעט מיושן וחסר שאר רוח, באופן מוזר. דווקא צרופו של ג´ף בק, עשה את השינוי הרצוי, בק, אולי לראשונה במוסיקה הפופלרית "ליכלך" בכוונה את הגיטרה שלו עם צליל פאז (ובכך יצר את הסאונד שכ"כ מזוהה עם הרוק הפסיכדלי, הלהקה לא הפכה מעולם ללהקה פסיכלית של ממש, אבל בעיקר בסינגלים שלה, אפשר למצוא פסיכדליה והשפעות פסיכדליות לרוב (עד כדי כך שבעיני רבים הסינגל: "Happenings Ten Years Time Ago הוא אחד משירי הפסייח הגדולים בכל הזמנים ובטח אחד משירי הפסייח הבריטים הגדולים. אבל בכל זאת, למה אוסף?, בעיקר משום שליארדבירדס יש רק אלבום אולפן אמיתי אחד Roger the Engineer המצוין ועיקר כוחה של הלהקה היה בהופעות ובסינגלים,, האוסף הזה כמו ששמו יכול להעיד הוא באמת אוסף אולטימטיבי של הלהקה, מבחר סינגלים יוצאים מהכלל (וצריך להזכיר כאן את השיר שבעיני הוא אולי הסינגל הכי טוב שיצא בבריטניה: Still I´m Sad) לצד הופעות חיות מעולות, ונותן ביטוי לאחת הלהקות הכי מדליקות שגם (בשונה מהרבה להקות בריטיות אחרות) נתנה ביטוי אמיתי לבעיות חברתיות והייתה ממש בחוד החנית גם של השינוי המוסיקלי של הרוק הבריטי וגם לשינוי שחל במילות השירים 4. The Animals – Animalism מה יש להגיד?, אריק בורדון, סקס, זיעה, כאסח עד הסוף ורוק אנד רול מהגיהנום, האנימלס במיטב והרוק באחד הרגעים היותר יפים שלו 5. Traffic - John Barleycorn Must Die טראפיק כבר התפרקו, זהו. הלהקה החשובה והמעניינת הזו החליטה לסגור את העסק, ווינווד התחיל לעבוד עם קלפטון ב בליינד פיית´, וכל הסיפור נראה גמור לגמרי. סטיב ווינווד בסך הכל רצה ליצור אלבום סולו, הוא התחייב לעשות זאת מול חברת התקליטים שלו והוא באמת רצה, הוא עשה שיר אחד, ואז קרא לשותפו המרכזי לכתיבה בטרפיק: Jim Capaldi השיניים הקליטו עוד שיר ואז שיר אחר שיר הם קראו לעוד חבר עד שנוצר אלבום חדש של טראפיק,: John Barleycorn Must Die ואיזה יופי של אלבום יצא להם, הקסם של הישן של טראפיק הפסיכדלית יחד עם הבלוז רוק שזרם כנראה תמיד בעצמותיהם הובילו לאחד האלבומים הקסומים האלה שגם אחרי עשרות שנים של האזנה רצופה עושה לי את זה ובגדול. 6. Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn אם אתם צריכים הסבר כאן, אתם כנראה בפורום הלא נכון 7. The Ramones - The Ramones פאנק אמיתי עד הסוף, רוק אנד רול שמפוצץ את הראש כמו שצריך, אלבום הבכורה של הראמונס הוא ממש קפיצה קוונטומית יחסית לשנות השבעים כולם וחזרה משמחת לזמנים הטובים של המי, הקינקס והסטונס בתחילת דרכם, ככה עושים את זה כמו שצריך. 8. The Byrds - Sweetheart of the Rodeo "אני חושב שנסתדר יותר טוב בלעדיך" זה היה המשפט שמע דיוויד קרוסבי כשהוא הרגיש את המגף של רוג´ר מקגווין באחוריו בדרכו החוצה מהבירדס, אומנם ההיסטוריה הוכיחה שדווקא קרוסבי הסתדר יותר טוב בלי הבירדס, אבל האלבום הזה, הראשון שלהם בלי קרוסבי, הוא אלבום מופת אמיתי של שילוב של קאנטרי ורוק, גם בתקופה הפסיכדלית שלהם, שילבו הבירדס קאנטרי, אבל כאן הם הולכים עם האמת שלהם עד הסוף ומוצאים מופת אמיתי. שירים קסומים, אווירה מרגשת וגיטרת 12 המיתרים של מקגווין כולם אומרים שמדובר לא רק באלבום סופר חשוב ומעניין אלא גם ואולי בעיקר בתענוג אמיתי. 9. The Kinks - Something Else By The Kinks ולו בזכות שקיעת ווטארלו, אחד השירים הקסומים ביותר שיש, Something else של הקינקס (שמכיל עוד המון שירים מצויינים) חייב להיות בכל רשימה שמכבדת את עצמה, הרשימה הזו היא כמובן לא אחת כזו, אבל בכל זאת, אי אפשר בלי. 10. Cream - Wheels of Fire אריק קלאפטון, ג´יינג´ בייקר, ג´ק ברוס, הופעה חייה מישהו צריך יותר? (אם אתם מתעקשים אז קבלו כבונוס עוד אלבום, אחד מאלבומי האולפן הטובים ביותר שנעשו בשנות השביעים. ככה רוק אנד רול צריך להיות וזה ההבדל בין וירטואזיות לשמה לבין וירטואוזיות בהגשת שיר. ובגלל זה גם 38 שנה אחרי, קריים הצליחו למכור 4 הופעות באלברט הול בתוך שעתיים בלי פרסום מוקדם כמעט. 11. Bo Diddley- Bo Diddley´s Beach Party אם אתם רוצים לדעת מה גרם למאות ואלפי ילדים מרחבי הממלכה המאוחדת בתחילת/אמצע שנות השישים, לקחת גיטרות, לגנוב תופים ולהתחיל לשיר, תשמעו את סקימינג ג´י הוקינס, צ´אק ברי, האוולין וולף, מאדי ווטארס ובו דידלי, הרבה בו דידלי, היה בו את הזעם והקסם והעצבות שעומדות ביסוד הרוק אנד רול. את האלבום הספציפי הזה, מעבר לאיכויות המדהימות שלו, לכשעצמו, אפשר לשמוע בכל אלבום הופעה של כל להקות "הפלישה הבריטית" עד 1970 כמעט, הכח המתפרץ, החל מהפתיח המצויין ממפיס ועד לשיר הסיום: Roadrunner דידלי לא מוותר לרגע ונותן רוק אנד רול טהור ומזוכך מהסוג שאיש לא עשה לפניו ומעטים הצליחו לשחזר מאז, אני לא יודע עד כמה הרוק הפשוט של שנות החמישים מדבר למאזינים צעירים היום, אבל כדאי להפתח ולנסות, תאמינו לי, זה שווה את זה.