סיבוב 2 - משחק 5 (א)

../images/Emo106.gif סיבוב 2 - משחק 5 (א) ../images/Emo106.gif

רשימה מס' 1 1. Pink Floyd – Dark Side of the Moon יצירת מופת מלוטשת כל כך שקשה להוסיף עליה מלים. 2. Pink Floyd – Meddle אללבום הטוב ביותר מהתקופה הזו של הפלויד, שירים כמו "שמוס" לצד "אקוס", שונים כל כך, והכל יושב כל כך טוב. 3. Pink Floyd – Wish You Were Here אלבום שהכניס אותי לעסקי הפינק פלויד. סיד ללא ספק זכה לכבוד המגיע לו. 4. Pink Floyd – The Wall לקח את הרעיון של קונספט אלבום צעד אחד קדימה (הרבה יותר מטומי של "המי" למשל) ועשה את זה בדרך הטובה ביותר. 5. Pink Floyd – Ummagumma הפסיכודליה של פינק פלויד בכמה מרגעיה הטובים ביותר. 6. Velvet Underground & Nico – S/T אלבום שבולט בשלמותו, גם אם לא הכי טוב בכל הזמנים, ואולי לא הכי טוב של הוולווט אנדרגראונד, פשוט מושלם, הכל יושב בצורה מושלמת. 7. Nirvana - In Utero אין צורך להגיד הרבה על נירוונה, וזה פשוט לטעמי האלבום הטוב ביותר שלהם, שם לצחוק את טענות המיינסטרים למיניהם. 8. Bob Dylan - Blonde on Blonde המשורר הטוב בעולם המוסיקה, באחד מהאלבומים הכי טובים שלו, אם לא הטוב ביותר, כל כך הרבה שירים טובים ומרגשים באלבום אחד, אין כמעט חלקים חלשים יותר באלבום. 9. מאיר אריאל - רישומי פחם. בוב דילן הישראלי, באלבומו הטוב ביותר אולי, מרגש ומדהים. 10. Beach Boys - Pet sounds אולי האלבום הטוב שיצא בכל הזמנים. האלבום שהביא את בריאן ווילסון לשיא היצירה שלו ולאחר מכן גם את לנון וחבריו כשעשו את סרג´נט פפר כסוג של תגובה. בריאן ווילסון השתגע לאחר מכן וחשב שלא יעשה אלבום טוב יותר מסרג´נט פפר לעולם, ופרש מעסקי המוסיקה. בעיני זה בכל זאת אלבום יותר טוב. 11. Neil Young - Harvest האלבום הטוב ביותר שלו לטעמי, אלבום פשוט מדהים ומרגש.. 12. King Crimson - In the Court יצירת מופת ללא ספק, האלבום שהכניס אותי לעסקי הלהקה.. 13. Pixies - Doolittle אחת הלהקות שהשפיעו על הכי הרבה להקות אי פעם (נירוונה היא אחת הבולטות), להקה מקורית ומשוגעת באלבום האהוב עליי שלהם, "דיבייסר" ו"היי" בולטים במיוחד.. מול רשימה 2 Nick Drake – Five Leaves Left זהו אלבום הבכורה של דרייק. למרות ששיריו מוגדרים לעיתים קרובות כ"מלנכוליים", הם אינם משרים אווירת עצבות עלי. נהפוך הוא, אלו שירים שמרוממים את הרוח, שנותנים דרור לדמיון ולנפש – שלושים ומשהו דקות מנוחה על אי בודד, רחוק מהחיים הסואנים. גם מילות השירים, והביצוע הווקלי של דרייק שייכים למקום אחר, לעידן אחר. במובנים רבים, אלו הם שירי-נעורים. המבקר איאן מקדונלד ז"ל, טען ששיריו של דרייק מבטאים סטואיות הקרובה לזן-בודהיזם, תובנות עמוקות על מהות החיים. יתכן, אבל לי השירים נשמעים יותר כמו הרהורים נוגים יותר או פחות של בחור צעיר, רק בן 20 (וצעיר יותר, כאשר כתב חלק מהשירים). השירים מכסים מגוון מצבי רוח, החל מהרומנטיות העדינה של Thoughts of Mary Jane ואהבת האביב של Cello Song, דרך האניגמטיות של Three Hours, החשש מאפסות החיים של Day Is Done (שיר ששמעתי פעם, לפני כעשרים שנה, בלי שידעתי שהוא של דרייק והוא נשאר תקוע במוחי מאז), החלומות בהקיץ של Saturday Sun, האכזבה של Time Has Told Me... Fruit Tree, השיר הסוגר את האלבום, צוטט הרבה בספרות מאז מותו של דרייק, כשיר המנבא, לכאורה, את הטרגדיה. השיר הוא הרהור על מהותה של התהילה, של ההצלחה: "תהילה היא כמו עץ פרי / כה לא יציבה / היא אינה יכולה לפרוח / עד שגבעולה ניטע באדמה...נשכח בעודך כאן / נזכר רק לזמן קצר / שרידים מעודכנים ביותר / של סגנון מיושן.... בטוח, במקומך מתחת לאדמה / רק אז הם יידעו מה באמת היית שווה". Way To Blue מוצא את דרייק תוהה על קיומה של מציאות אליה הוא לכאורה לא יכול להגיע, ההוויה ה"כחולה", שהוא שואף להיות חלק ממנה, אך אינו יכול לגעת בה. העיבוד התזמורתי העשיר, על רקע שירתו השברירית של דרייק, רק מגביר את עוצמת הריחוק מגן העדן האבוד. אך שיאו של האלבום, מבחינתי, הוא השיר River Man – אחד השירים המופלאים שנוצרו מעולם. שיר מונומנטלי, חידתי, כמו קרני שמש קרות ביום חורפי, נהר שזורם לו בלב השממה הדוממת. 2. Husker Du – Zen Arcade ולמשהו שונה לגמרי. בשנת 1984 היתה השלישיה ממיניאפוליס על פרשת דרכים אמנותית. הם הרגישו שהם מיצו את סצינת ההארדקור פאנק ממנה באו. הסצינה, על הקודים החברתיים והמוסיקליים הנוקשים שלה, חנקה אותם ומנעה מהם לבטא עצמם, הן מבחינת נושאי השירים, והן מבחינת הגיוון המוסיקלי. התוצאה היתה התנתקות מסצינה זו, בצעד שנראה היום כנועז למדי – אלבום כפול, המשלב התחרעויות פאנק קיצוניות, נאו-פסיכדליה (לופים, קטעים המנוגנים בכיוון הפוך, שימוש בפעמונים וכלים "היפיים" אחרים), קטעים אקוסטיים, בסיס מלודי חזק מתחת לרעש גדול. הטקסטים הבלתי-מתפשרים עסקו, באופן רופף, בסיפורו של נער מבית הרוס, העוזב את מקום הולדתו ומנסה את מזלו בעיר הגדולה, רק כדי להתעמת עם מפח נפש. מולד והארט (שני כותבי השירים בלהקה) עסקו כאן, כל אחד מנקודת המבט שלו, בהתעמתות עם מה שנקרא "התבגרות": הצורך שלנו למצוא את מקומנו בעולם, את זהותנו, והחרדה מפני הכשלון, הדחיה והבדידות. שיריו של מולד עדיין (בשלב זה של יצירתו) אוצרים בתוכם זעם עמוק, כמעט חסר גבולות, כלפי הבית, המשפחה, העולם העויין. הארט, הלירי והעדין מבין השניים, כותב על ניכור, על אהבה המסתיימת בטרגדיה, ואחראי במידה רבה לקטעים היותר הזויים מוסיקלית, החלומיים של האלבום. אפשר להגדיר את האלבום כ"טריפ רע": אמריקה התיכונה ברגעיה המכוערים, כפי שהיא נראית דרך עיניהם של שני אמנים צעירים, מיוסרים אך גם נאמנים לאמירה האישית שלהם, ללא פשרות. 3. Gram Parsons with Emmylou Harris – Grievous Angel ולמשהו אחר לגמרי. Grievous Angel יצא בשנת 1973, זמן לא רב לאחר מות יוצרו העיקרי, גראם פארסונס, ממנת יתר. פארסונס היה מחלוצי הקאנטרי-רוק האמריקאי, ואמן בעל השפעה ענקית – על ה-Byrds, על הרולינג סטונס (הוא היה חבר שלהם), ועל כל סצינת הקאנטרי רוק של שנות השבעים, דרך חברותו ב-Flying Burrito Bros.. את האלבום הזה הקליט פארסונס כאשר היה כבר בשלבים מתקדמים של התפרקות פיזית ונפשית, אך הדבר לא ניכר כלל בשירים. קולו כאן הוא חזק ועשיר מתמיד, עם אולי רמזים פה ושם לצדדים היותר אפלים של חייו. שותפתו לשירה היתה זמרת צעירה ואלמונית (באותם ימים) בשם אמילו האריס, אשר פארסונס פגש כשנתיים קודם לכן. בין השניים היה או לא היה רומן, אבל זה לא משנה: הכימיה ביניהם, ההרמוניות הקוליות שהשניים הפיקו באלבום הזה, הן לטעמי בין הדברים היותר יפים שהוקלטו מעולם (ולכן האלבום הוא בעשיריה הפותחת). השירים נעים בין סטנדרטים ידועים (Love Hurts של פליס ובודלו בריאנט), 'בלדות' רומנטיות – Hearts on Fire, Brass Buttons לבין שירים עליזים וקצביים כמו Cash on the Barrelhead ו-Ooh Las Vegas. אך שני השירים האהובים עלי מהאלבום הם השירים היותר קודרים בו: $1000 wedding – בלדה (אמיתית) על חתן שנזנח ביום חתונתו, והשיר הסוגר את האלבום, In My Hour Of Darkness – שיר שהוא תפילה ותחינה לכח להמשיך. בשני השירים האלו, כמו במרבית שירי האלבום (אם לא כולם) יש מוטיבים דתיים חזקים. הדת היתה גורם חשוב בחייו של פארסונס, אשר נקרע בין המשיכה לחטא, לבין הרצון לחיות לפי עיקרי האמונה הנוצרית עליה גדל. "בחור צעיר אחר פרט בבטחון על גיטרה בעלת מיתרים כסופים והוא ניגן לאנשים בכל מקום יש האומרים שהוא היה כוכב אבל הוא היה רק נער כפרי שיריו הפשוטים העידו, והמוסיקה שהיתה בו רק מעטים אצרו בתוכם."
 
חלק ב'

המשך רשימה 2 4. Rolling Stones – Exile on Main Street ולמשהו לא שונה בכלל. התלבטתי קשות באיזה אלבום של הסטונס לבחור, ובסוף בחרתי ב-Exile. אין באלבום הזה להיטים גדולים או שירים מוכרים (אלא אם מסתכלים על Tumbling Dice כלהיט), אבל Exile הוא אולי הביטוי האולטימטיבי של הכיוון המוסיקלי שהסטונס נקטו החל מ-1968, עם Beggar’s Banquet: בלוז לבן בלתי מתפשר, אפילו קיצוני, מבחינת מסריו והנושאים בו הוא עוסק. שירים רבים באלבום - בעצם בדקתי, זה כולם - עוסקים בקריאה למישהו להחזיק מעמד, לא להתייאש, להתפרק – Stop Breaking Down, Torn and Frayed, Rocks Off, Shine a Light, Soul Survivor… ) ובחיפוש אחר גאולה (I just wanna see his face, Ventilator Blues, Lovin’ Cup…). המוסיקה נעה בין רוקנרול גולמי, עשיר, המגובה בחטיבת כלי נשיפה ופסנתר (כאשר הקולות קבורים עמוק מאחורה, במיקס), לבין מה שיכול להיות מתואר רק כגוספל – הדבר הקרוב ביותר אליו אנשים לבנים הגיעו, לרוחו של הבלוז המקורי. זהו אלבום קשה לעיכול, אלבום שדורש בגרות מסויימת ושקעה מנטלית ואמוציונלית – אם מקשיבים לו לעומק. אבל ההשקעה משתלמת: אם תתנו למוסיקה להכנס לנפשכם, תחוו חוויה רוחנית עילאית (וואלה, אני נשמעת כמו הגורואים האלו מהפורומים של המיסטיקה). וזו הסיבה שהסטונס היו הלהקה הטובה בעולם בין השנים 1968-1973 ולטעמי, לא היתה מעולם להקה שהשתוותה לקאנון שהסטונס הקליטו בשנים אלו. אגב, גראם פארסונס מהאלבום הקודם ברשימה, השתתף בהקלטות אלבום זה. אף כי הוא לא ניגן באלבום (או לפחות אין מי שיעיד על כך), רוחו שורה על הרבה מהשירים, כפי שהיא שרתה גם על האלבומים הקודמים של הסטונס, שהולחנו בחלקם בהשפעתו. 5. Kinks – Village Green Preservation Society ההוצאה המחודשת של האלבום, בגרסתה המשולשת (גרסת הסטריאו, גרסת המונו, ודיסק עם קטעי בונוס ו-outtakes, שהוקלטו באותה תקופה ולא נכללו באלבום המקורי) – זה האלבום המככב בחודשים האחרונים במערכת שלי, ללא כל עוררין. ככל שאני מאזינה לו יותר, אני מתפעלת יותר מהשגיו. זהו אלבום שנשמע פשוט – אבל הוא בכלל לא. (אפשר להשיג את האלבום המשולש בכל החנויות, במחיר של דיסק בודד). בשנים האחרונות, נהוג לראות את האלבום כהתכנסות של ריי דייויס בתוך עולמו הסגור, מעין רגרסיה לתקופת ילדותו, לאנגליה ה"קטנה", של כפרים שלווים וחיים פשוטים. את כשלונו המסחרי של האלבום כאשר יצא לראשונה (בשנת 1968) תולים בהתרחקות זו מהמיינסטרים של הרוק האנגלי באותם ימים. הניתוח הזה אינו מקובל עלי במלואו, אבל לא אכנס כאן לסיבות מדוע. כן אומר, שהאלבום נשמע לי עם הזמן פחות כמדבר על אנגליה הקטנה והשלווה (והדמיונית לחלוטין, שכן היא מעולם לא היתה כזו), ויותר כנסיון של דייויס להגדיר את מקומו וזהותו בתוך עולם שמשתנה מהר – אולי מהר מדי – מבלבל ומתעתע. אציין את השירים החזקים באלבום, לטעמי: Do You Remember Walter – זוכרים את אותו ילד מוצלח מבית הספר, החבר שעתידו היה זוהר ושביחד חלמתם על נסיעה למקומות רחוקים? ובכן, אותו ילד הוא כיום נשוי + 2, והולך למיטה בשעה 10 בערב. ניתוח חד, מבריק, וסימפטי. Johnny Thunder – שיר הערצה לרוקר מיתולוגי, גדול מהחיים. Big Sky - שיר על אלוהים, המרוחק מהאנושות ומנוכר לה. Phenomenal Cat – שיר כמעט פסיכדלי, אולי קצת. השיר הטוב באלבום (המקורי). Animal Farm – שיר כמיהה לחיים בכפר, בין החיות. ומבין התוספות: Days – אחד משיריהם הידועים ביותר של הקינקס, שיר פרידה חם מאהוב/ה. והגדול מכולם: Lavender Hill, שיר שתארתי פעם כ'נואל קאוורד על אסיד', שיר בעל כמה וכמה שכבות (כרגיל אצל דייויס), שתקצר היריעה כאן מלנתחו. 6. Stone Roses – S/T ומכאן, למשהו שונה לחלוטין. יש מעט אלבומים שאפשר לומר עליהם שהם 'מושלמים'. זה אחד מהשניים היחידים שלטעמי עומדים בהגדרה הזו. אין מקום לדבר על שירים אינדיבידואליים כאן, משום שכולם הם חלק מתמונה שלמה, יצירה אחת מגובשת, זורמת. מהשניות הראשונות של I wanna be adored, ארבעת הבחורים ממנצ'סטר לוקחים אותנו לנסיעה בסחרחרת – או שמא רכבת שנהגה איבד את השליטה – דרך רוק עצבני ויהיר, פופ מלודי, לחנים שרק הביטלס כתבו טובים כמוהם מקודם, אקוסטיקה עדינה, התחרעויות נאו פסיכדליות מהזן הבריטי, מקצבי דאנס מהפנטים, נגינת גיטרה ששואלת מרוג'ר מקגווין, והורמוני-נעורים מצויים. זהו אלבום מלהיב, שמצליח לרומם את הרוח גם ברגעים שבהם הכל נראה שחור. הרוזס לא עשו חשבון לאף אחד, ולקחו את הקופה ב-1989. זמן לא רב לאחר מכן, הם איבדו את הכיוון, אבל למשך כמה רגעים, הם עמדו על פיסגת העולם. 7. The Who – Meaty, Beaty, Big and Bouncy גם כאן, התלבטתי באיזה אלבום של ה"מי" לבחור. אלבומיהם רחוקים מלהיות מושלמים; המגובש מביניהם היה, אולי, Who’s Next, אבל החיבה שלי היא לתקופתם המוקדמת. לכן, בחרתי דווקא באוסף – שיצא במקור עוד בתחילת שנות השבעים, כמדומני. לאוסף הזה יש לטעמי קיום בפני עצמו, כיוון שהוא בעיקר אוסף של סינגלים – אותם סינגלים שביססו את ה"מי" כאחת הלהקות המובילות והחשובות בדורם. ברמה המוסיקלית, השירים ברובם מציעים לנו רוק מסחרר, שגורם ללב לדפוק בקצב מואץ ולדם לרתוח – חטיבת הקצב של הלהקה – קית' מון על התופים ואנטוויסל על הבס – לא נותנים לנו שניה לנשום; נגינת הגיטרה של טאונסנד היתה אולי הקיצונית ביותר באמצע שנות השישים (אולי מלבד דייב דייויס) והטובה של אנטוויסל מוסיפה נופך מסתורי ומלנכולי לחלק מהשירים. למי שרוצים להתעמק במילים, יש כאן את כל (או רוב) התימות המרכזיות של טאונסנד: חוצפת נעורים וקריאת תגר על המיינסטרים (My Generation, Substitute), ועיסוק בנסיון להבין ולהגדיר את הזהות האישית, מתוך נקודת מוצא של מבוכה ובלבול (כל השירים, בעצם, מלבד Boris the Spider של אנטוויסל, שהוא שיר על עכביש). אין כאן שיר אחד חלש. 8. dEUS – Worst Case Scenario ולמשהו אחר לחלוטין. האלבום הטוב ביותר בשנות התשעים, לטעמי: חמישה סטודנטים לאמנות מאנטוורפן (הם שרים באנגלית), באלבום עוצר נשימה בעוצמתו לא פחות מה"מי" בראשיתם, אלא שמקורות ההשראה שלהם הם קפטן ביפהרט, הוולווט אנדרגראונד, סרטי קולנוע עצמאיים (קאסווטס?), Can, לאונרד כהן, הפיקסיז, Sonic Youth וכל דבר אקספרימנטלי שתחשבו עליו, ככל הנראה. הטקסטים הם שירה, לעיתים קשה לפענוח, תמיד מרגשת. המוסיקה היא טריפ חזק במיוחד –ובלי סמים. אם אתם חובבי מטאל, תתחברו לSuds and Soda- או First Draft (of a worst case scenario) אם אתם חובבי שירים נוגים, תתחברו ישר ל-Hotellounge או Right As Rain – שירים ממיסי לב ופותחי ראש. אגב, ראיתי את הנ"ל בהופעה בארץ לפני כחמש שנים (הם הספיקו להחליף כמה חברים מאז האלבום ועד ההופעה) – אולי הופעת הרוק הטובה שראיתי.
 
חלק ג'

9. Pink Floyd – Piper at the Gates of Dawn התלבטתי באיזה אלבום של הפלויד לבחור – זה או DSOTM. בעוד DSOTM הוא אלבום בוגר יותר, ויותר מגובש מבחינת ההפקה שלו, והסאונד הכולל, בחרתי בסוף ב-Piper. בכמה מובנים, Piper הוא האנטי-תזה של DSOTM: אם DSOTM הוא אלבום בוגר, Piper הוא אלבום מאוד צעיר, הן במסריו והן בשימוש התכוף שנעשה בו בדימויים מעולם הילדות, וספרות הילדים האנגלית הקלאסית. DSOTM מדבר על עולם המציאות, על חיי היומיום והדברים שכולנו צריכים להתמודד עמם: כסף, מוות, עבודה; Piper מדבר על אגדות, עולמות רחוקים וגמדים. DSOTM הוא אלבום קודר, אפל, פסימי – Piper הוא אלבום אופטימי (ברובו), מלא בפליאה על העולם ועושרו וצבוע בצבעים פסיכדליים זוהרים. אפשר לומר ש-Piper הוא לא אלבום של הפלויד המוכרים לרוב העולם, אלא של להקה אחרת, שרק במקרה נושאת את אותו שם. והוא גם אלבום 'חצוף': היה צריך הרבה חוצפה, הרבה "ביצים" כדי להקליט מוסיקה כזו באותם ימים – מוסיקה בלתי מתפשרת, לא מתחנפת. בארט היה נאמן אך ורק לחזונו האמנותי, ולעזאזל שאר העולם. אולי בגלל זה, 38 שנים לאחר הקלטתו, האלבום עדיין עומד במבחן הזמן (למרות שהפלוידים טוענים שלא), ומצליחים להדביק גם אותנו המאזינים בחיוניותו. 10. Van Morrison – Astral Weeks והאלבום השני הראוי לתואר "מושלם" הוא האלבום הזה. Astral Weeks הוקלט בשנת 1968, אבל הוא לא קשור לשום תקופה או סגנון, כאילו הוא נמצא מחוץ, או מעל, לזמן ולמקום. שיריו של מוריסון הם מדיטציות חופשיות על תמונות-זכרון מילדותו ונעוריו בבלפאסט, שהיתה תקופה מאושרת בחייו. שיריו של מוריסון הם כמו זרם תודעה (ובכך מזכירים אירי חשוב אחר – ג'יימס ג'ויס) אשר סוחפים אותנו אתו למסע הזכרון הזה, גם אנחנו חיים במקום אחר, בזמן אחר. מה שהופך את האלבום הזה לכל כך מרגש, מהפנט, הוא הביטוי המושלם (כאמור) לאותה תכונה – שבעצם קיימת גם בכל האלבומים האחרים שבחרתי ברשימה: האמפתיה, ההומניות, שבבסיס כל השירים. קבלת האנושות על כל השיאים אליה היא יכולה להגיע (Young Lovers Do, Ballerina) ופגמיה (Madame George), רגעיה המאושרים, ואכזבותיה. באמירה הזו יש הרבה כוח, "עוצמתיות" בלשון הנוער. ואפילו לא צריך סולואים בגיטרה חשמלית בשביל זה. 11. Cream- D’israeli Gears קשה להסביר את קסמה של הלהקה הזו. אין די בלומר שהיא "טובה" או לציין את סגנון הנגינה – פיתוח בריטי "כבד" לבלוז האמריקאי – שכן היו להקות אחרות בסגנון זה באותה תקופה. לא די גם בציון העובדה שאריק קלפטון ושני חבריו הם נגנים מעולים ושיש כאן "סולואים" למכביר. יש כאן משהו אחר, שהופך פורמט שחוק וקלישאות רוק (במונחים של ימינו) לחוויה סוחפת ומאוד מאוד רגשית. אולי זה השילוב בין נגינת הגיטרה של קלפטון, שתמיד העדיף את הליריות על פני הטכניקה – substance over style – בניגוד לגיטריסטים אחרים, יחד עם מעורבותו הרגשית של ברוס, בשירתו. בכל מקרה לנו, המאזינים, יש תחושה של להקה שמנגנת מתוך אהבה אמיתית למוסיקה ומחוייבות לחומר שלהם, ולא מתוך רצון לעשות פוזות או לייצר אמירה אירונית, כמנהג הלהקות כיום. כשהם שרים / to be where I’m going / in the sunshine of your love I’ve been waiting so long אנחנו מאמינים להם, ומזדהים עם המילים. האמת היא שאנתולוגיה מקיפה של הלהקה – אולי הקופסא שלהם – עדיפה על פני אלבומים ספציפיים, או אוספים חלקיים, שאינם עושים צדק עם להקה גדולה זו. אך גם Disraeli הוא נקודת פתיחה טובה עבור מי שאינם מכירים את הלהקה. 12. The Blue Nile – A Walk Across the Rooftops אלבום הבכורה של השלישיה הסקוטית המסתורית, שעד עתה, במשך 21 שנות קיומה, הוציאה רק 4 אלבומים. על רקע נגינת קלידים מסונתזת ומינימליסטית – אך לא קרה - שר פול ביוקנן, הסולן, שירים נוגים וקורעי-לב (במובן הטוב של המילה) על אהבה נכזבת. מעניין להשוות את מילות השירים לאלו של לו ריד, נניח: גם כאן יש נוף עירוני, אלא שהוא לא מנוכר ומאיים אלא מחבק ומלטף, מקל על הכאב: I walk across the rooftops / I follow a broken thread / Of white rags falling slowly down/ Flags caught on the fences / I am in love / I am in love with you או תנסו את זה – Is there a place in this city / a place to always feel this way / and hey, there’s a red car in the fountain / Tinseltown in the rain או זה – I am in love, I am inlove with a feeling / A wild wild sky, a wild wild sky / fences and tumble down bridges / surround and divide / I wear a coat of many colours…. Of many colours טוב, אפשר לצטט עוד ועוד.. את Heatwave, את Automobile Noise, את Easter Parade... יש הטוענים שאלבומם השני, Hats, הוא הטוב שעשו... אבל אמוניי נשמרים לאלבום הבכורה, שהוא לטעמי קלאסיקה אמיתית. 13. Red Hot Chilli Peppers – Californication יש כאלו שלא סובלים את הפפרז. אני לא ביניהם. לטעמי, זו אחת הלהקות המעניינות והטובות בשני העשורים האחרונים ו-Californication הוא אלבום גדול. אם הפפרז התיימרו להעביר דרכו את רוחה של קליפורניה של שנות התשעים - הבלבול, פרנויה, מיסחור, והנסיון למצוא ביטוי אישי בתוך ההמולה – הם הצליחו. השילוב בין היפ הופ ורוק עובד כאן מצויין, והאלבום כולו זורם כמעט בלי נפילות. זהו גם אלבום הנסיעה האולטימטיבי שלי, ולא פלא שהם החליטו לסיים אותו עם Road Trippin’ – אחד משירי המסעות הטובים המוכרים לי.
 

Shakty

New member
2 למרות ש Blood Sugar Sex Magic

אוהב יותר מ CALIFONICATION BLUE NILE מודה ומתוודה שלא מכיר - ואני אדאג לכך שאני אכיר. CREAM כמובן ברור ...תמיד קיים אותו קונפליקט בנוגע לCREAM - מצד אחד ללא ספק DISRAELI אלבום מצויין ומצד שני כל כך ברור שFRAM זו להקת הופעות ולא אלבומים - לכן ציף כתבה שקופסה עושה איתם יותר חסד אבל גם לא מספיק. הם היו פשוט עושים ג'אם אחד ארוך של שעה ואז מפסיקים ופותחים בעוד אחד... כל אחד שם הוא נגן פנטנסטי וכמו שציף אמרה הם אוהבים להראות את זה בסולואים מרטיבים...
 

buffa

New member
רשימה 1

בגלל Velvet Underground & Nico בגלל בוד דילן בגלל קינג קרימזון בגלל ניל יאנג בגלל שאני לא רואה טעם לבחור ב-2 רק בגלל שנירוונה הנוראית נמצאת ב-1 אה, וגם בגלל פ"פ :) (רשימה 2 של הסיבוב הקודם הייתה פשוט נהדרת, כמה חבל שלא עלתה ועוד על חודו של קול)
 

buffa

New member
באותה הזדמנות אני רוצה למחות על כך

שקינקס, ון מוריסון וקרים לא היו ברשימה 1, אבל נירוונה כן. איפה הבושה?
 

Davidson

New member
הבחירה הקשה ביותר שהייתה לי

באמת, כל אחת מהרשימות מצוינת. אבל אצטרך לבחור ברשימה 2 (אה, ובגלל שבאמת בא לי לבחור בה, לא ממניעים נסתרים) הבחירה ברד הוט הוא מפתיעה, ללא ספק. קניתי את האוסף שלהם מ2003 לפני השנה, אחרי שמישהו המליץ לי עליו, ומאז הבטחתי לעצמי לא לקנות אלבום לפני ששמעתי לפחות חלקים ממנו (נכון, זה נוראי, וצריך לשמוע אלבום ברצף, אבל...). לא היה קטע אחד שמצא חן בעיני.
 

Liorking

New member
רשימה 2

נו באמת?! הגדולים של פינק פלויד ובוב דילן מול קרים והרולינג סטונס (למרות שגם הם טובים, אבל פחות).
 

Liorking

New member
טעות איומה שלי

זה היה הנימוק לרשימה 1. אפשר להוריד קול מרשימה 2 ולהעביר אותו לרשימה 1?
 

Elinor BC

New member
וואוווווווווווווווווווווווווו

למען האמת זאת בחירה די קשה.. כי רשימה אחת ממש ממש ממש טובה!!! פעם קודמת בחרתי ברשימה 2(שברור מי עשה אותה, וכמובן שיצאה מושקעת, אלא מה
) אבל אני אבחר בה שוב.. בעיקר בגלל שהיא הפתיעה בדיסק של צ'ילי פפרס.. שפשוט מדהים בעיני!! פשוט הופתעתי לגלות שמי שכתב את הרשימה הוסיף גם את פפרס..
 

melancholy man

New member
רשימה 2

הרשימה הראשונה נופלת עוד לפני שהגעתי לשניה, בגלל עודף פ"פ (פינק פלויד זה אחלה, אבל אם נותנים לך לבחור 10 או 13 אלבומים שאתה הכי אוהב, זה נחמד לראות שם 10 או 13 הרכבים שונים, בסה"כ גיוון זה דבר חשוב) ולמרות ש Blonde on Blonde, Harvest ו Pet sounds אלבומים מצויינים בעיני והפיקסיס להקה חשובה (לא עד כדי כך חשובה כפי שנרמז, אבל חשובה), בכל זאת, קצת הרחבת אופקים לא הייתה מזיקה. הרשימה השניה, מאוד מגוונת ומענינת, הפנינים שאני הייתי לוקח משם הם Grievous Angel, אלבום יוצא דופן של יוצר חשוב ומעניין, Exile on Main Street המצויין של הסטונס, Village Green של הקינקס, שאני מתקשה להאמין שמישהו שמע אותו עד הסוף ולא חושב שהקינס הם אחת הלהקות הטובות בתולדות הרוק, Meaty, Beaty, Big and Bouncy, הוא בחירה מעניינת ויפה, אני מת על התקופה הראשונה של המי, ואישית הייתי הולך על "הדור שלי", אבל האוסף הזה מכיל כמות מדהימה של שירים מעולים, ובהחלט ראוי, Piper at the Gates of Dawn, הוא כמובן Piper at the Gates of Dawn וכל מילה מיותרת, Astral Weeks, של ואן הוא, אם לעשות פראפרזה על מישהו שציף לא מתה עליו, המוסיקה הכי טובה שלא שמעתם מעודכם ו D’israeli Gears הוא מאסטר פיס מושלם, אז מי צריך יותר מזה. אגב ל RHCP אני ממש לא מתחבר ולי הם נשמעים בינוניים, אבל זה לא מספיק בשביל להכתים רשימה באמת טובה מאוד.
 

itaikuskus

New member
2

יותר מנומק, יותר קולע. הקליפורניקיישן הורס, וזה מפתיע כשרשימה שעושה רושם שיורדת לשוליים, מחפשת את הרוקנרול מאחורי כל הפומפוזיות שלו-הרוקנרול העירום והפשוט והטוב ופתאום נבחר האלבום שבא בעצם להחזיר למיינסטרים להקה ש8 שנים שהתה בצלליות. מוזר. בלאד שוגר סקס מג'יק היה מתקבל יותר בברכה.
 
רשימה 1

אומנם הרבה פינק פלויד (כאילו שזה רע) אבל ברשימה השנייה מלבד ניק דרייק ודאוס - אין דיסק אחד שהייתי מכניס לרשימת 10 המועדפים.
 
רשימה 1

אמנם הרשימה סובלת מעודף Floyd, אבל ברשימה 2 או שאני לא מכיר או שזה לא כוס הקפה שלי (Stones לא ממש חביבים עליי).
 
למעלה