סיבוב 3 - משחק 2(א)

../images/Emo106.gif סיבוב 3 - משחק 2(א) ../images/Emo106.gif

באיחור קל, אנו ממשיכים עם הסיבוב השלישי של ליגת האלבומים של הפורום. לטובת מי שפספסו את הפרקים הקודמים: מדובר ב'טורניר' בו נבחר, בסופו של דבר, את רשימת האלבומים האהובה על חברי הפורום. המשתתפים בטורניר הגישו, כל אחד ואחת, רשימה של 10 אלבומים שהם לדעתם "הכי", כאשר כל שני משתתפים מתחרים על אהדת הקהל. הרשימה הזוכה עולה לסיבוב הבא, וכך, בשיטת האלימינציה, נגיע בסופו של דבר לרשימה הזוכה. התחרות היא אנונימית, ע"מ שזהות המשתתפים לא תשפיע על ההצבעה. כרגע אנחנו כבר בסיבוב השלישי, בו מתחרות 10 רשימות על אהדתכם. זהו המשחק השני מבין חמישה, בסיבוב זה. אמנם, בגלל הארועים המתרחשים עלינו, המשחק יזכה אולי לפחות תשומת לב ממה שחשבנו, אבל בכל זאת, זהו משחק נחמד, ואנו לומדים בו הרבה על אלבומים חדשים ועל טעמם ותפישותיהם של הגולשים, ולכן אני בהחלט ממליצה לתת לו את תשומת הלב הראוייה. רשימה מס' 1 Pink Floyd – Dark Side of the Moon יצירת מופת מלוטשת כל כך שקשה להוסיף עליה מלים. Pink Floyd – Meddle אללבום הטוב ביותר מהתקופה הזו של הפלויד, שירים כמו "שמוס" לצד "אקוס", שונים כל כך, והכל יושב כל כך טוב. Pink Floyd – Wish You Were Here אלבום שהכניס אותי לעסקי הפינק פלויד. סיד ללא ספק זכה לכבוד המגיע לו. Pink Floyd – The Wall לקח את הרעיון של קונספט אלבום צעד אחד קדימה (הרבה יותר מטומי של "המי" למשל) ועשה את זה בדרך הטובה ביותר. Pink Floyd – Ummagumma הפסיכודליה של פינק פלויד בכמה מרגעיה הטובים ביותר. Velvet Underground & Nico – S/T אלבום שבולט בשלמותו, גם אם לא הכי טוב בכל הזמנים, ואולי לא הכי טוב של הוולווט אנדרגראונד, פשוט מושלם, הכל יושב בצורה מושלמת. Nirvana - In Utero אין צורך להגיד הרבה על נירוונה, וזה פשוט לטעמי האלבום הטוב ביותר שלהם, שם לצחוק את טענות המיינסטרים למיניהם. Bob Dylan - Blonde on Blonde המשורר הטוב בעולם המוסיקה, באחד מהאלבומים הכי טובים שלו, אם לא הטוב ביותר, כל כך הרבה שירים טובים ומרגשים באלבום אחד, אין כמעט חלקים חלשים יותר באלבום. מאיר אריאל - רישומי פחם. בוב דילן הישראלי, באלבומו הטוב ביותר אולי, מרגש ומדהים. Beach Boys - Pet sounds אולי האלבום הטוב שיצא בכל הזמנים. האלבום שהביא את בריאן ווילסון לשיא היצירה שלו ולאחר מכן גם את לנון וחבריו כשעשו את סרג´נט פפר כסוג של תגובה. בריאן ווילסון השתגע לאחר מכן וחשב שלא יעשה אלבום טוב יותר מסרג´נט פפר לעולם, ופרש מעסקי המוסיקה. בעיני זה בכל זאת אלבום יותר טוב. Neil Young - Harvest האלבום הטוב ביותר שלו לטעמי, אלבום פשוט מדהים ומרגש.. King Crimson - In the Court... יצירת מופת ללא ספק, האלבום שהכניס אותי לעסקי הלהקה.. Pixies - Doolittle אחת הלהקות שהשפיעו על הכי הרבה להקות אי פעם (נירוונה היא אחת הבולטות), להקה מקורית ומשוגעת באלבום האהוב עליי שלהם, "דיבייסר" ו"היי" בולטים במיוחד.. Gong - Flying Teapot האלבום שהכיר אותי לטירוף הזה שנקרא גונג. יש להם עוד כל כך הרבה אלבומים מעולים, זה הראשון שקופץ לי לראש תמיד. Caravan - Caravan אלבום שעושה מצב רוח טוב, פשוט אלבום מעולה של להקה גדולה. The Doors - Waiting for the sun מהאלבומים הפחות "פופולריים" אבל בהחלט היותר טובים של הלהקה. מול רשימה 2 1. Van Morrison - Astral Weeks ניו יורק, או פריז, או אפילו תל אביב, לא יגלו לכם את עצמן במקומות המפורסמים של התיירים, ניו יורק היא לא האמפייר סטייט, פריז היא לא שאנז אליזה וירושלים היא לא הכותל, את היופי האמיתי תמצא תמיד במסעדה שכונתית, פארק שאף אחד לא מכיר או כנסיה נסתרת מעיין. גם עולם הרוק יתגלה לך במלוא הדרו דווקא בפינות הקטנות המעט נידחות והיותר אנינות שלו. האלבום הזה של ואן מוריסון, הוא בדיוק אומן כזה, ההתמדה שלו הביאה לו אוהדים שרופים, אבל בסך הכל הוא שמר על האמת שלו, אבל בלי להכנס לקרירה של ואן מוריסון כולה, האלבום הזה הוא פשוט יצירת מופת, כל שיר כאן במקום והיכולת של ואן מוריסון לרגש, גם במילים וגם במילים היא כמעט ללא תקדים בעולם הרוק/פופ.. והערה אחרונה, אם אתם מוציאים מישהי/מישהו שאוהב כמוכם את ואן מוריסון, אל תעזבו אותו/אותה לא משנה מה... 2. The Rolling Stones - Beggars Banquet יצירת המופת של הסטונס, יחד עם הביטלס, בעיני הלהקה החשובה ביותר בתולדות הרוק, האלבום הזה כל מלא בשירים טובים שפשוט אי אפשר לא לאהוב אותו. זה מעין אלבום comeback של הסטונס, לפחות בעיני מעריציהם, הם זנחו את הפסיכדליה ואת "השטויות ההיפיות" בשביל לחזור לבלוז ולצליל האפל שלהם, הסטונס חוזרים כאן להיות האלטרנטיבה שהם היו תמיד, של הילדים הרעים שלא מפחדים מכלום וצריך להסתיר אותם מההורים וחוץ מזה, אלבום עם Street Fighting Man, Sympathy for the Devil ו Sympathy for the Devil פשוט חייב להכנס לרשימת עשרת הנבחרים שלי... 3. The Yardbirds – Ultimate היארדבירדס להקה מאוד חשובה, לא באמת תאמינו לי, הם נורא נורא נורא חשובים, כל העיתונים החשובים כתבו את זה וכל הכותבים הגדולים אמרו את זה, הם להקה מאוד חשובה. וכשעברנו את השלב המשמים הזה, אפשר לדבר על מוסיקה, הלהקה שהתחילה כניסיון ליצור בלוז רוק מהסוג של ג´ון מאייל, עם אריק קלפטון על הגיטרות, קית´ רולף בקדמת הבמה, פול סמוול סמית´ על הבאסים (סמיט היה אחראי להפקת מרבית שירי הלהקה, ב 66 אגב הוא עזב והוחלף בנגן אולפן שאולי שמעתם עליו: ג´ימי פייג´) כריס דאריה ברית´ם גיטר וג´ים מקרטי על התופים, היארדבירדס היו הרכב בלוז רוק יעיל גם עם מעט מיושן וחסר שאר רוח, באופן מוזר. דווקא צרופו של ג´ף בק, עשה את השינוי הרצוי, בק, אולי לראשונה במוסיקה הפופלרית "ליכלך" בכוונה את הגיטרה שלו עם צליל פאז (ובכך יצר את הסאונד שכ"כ מזוהה עם הרוק הפסיכדלי, הלהקה לא הפכה מעולם ללהקה פסיכלית של ממש, אבל בעיקר בסינגלים שלה, אפשר למצוא פסיכדליה והשפעות פסיכדליות לרוב (עד כדי כך שבעיני רבים הסינגל: "Happenings Ten Years Time Ago הוא אחד משירי הפסייח הגדולים בכל הזמנים ובטח אחד משירי הפסייח הבריטים הגדולים. אבל בכל זאת, למה אוסף?, בעיקר משום שליארדבירדס יש רק אלבום אולפן אמיתי אחד Roger the Engineer המצוין ועיקר כוחה של הלהקה היה בהופעות ובסינגלים,, האוסף הזה כמו ששמו יכול להעיד הוא באמת אוסף אולטימטיבי של הלהקה, מבחר סינגלים יוצאים מהכלל (וצריך להזכיר כאן את השיר שבעיני הוא אולי הסינגל הכי טוב שיצא בבריטניה: Still I´m Sad) לצד הופעות חיות מעולות, ונותן ביטוי לאחת הלהקות הכי מדליקות שגם (בשונה מהרבה להקות בריטיות אחרות) נתנה ביטוי אמיתי לבעיות חברתיות והייתה ממש בחוד החנית גם של השינוי המוסיקלי של הרוק הבריטי וגם לשינוי שחל במילות השירים המשך בחלק ב'
 
חלק ב'

המשך רשימה 2 4. The Animals – Animalism מה יש להגיד?, אריק בורדון, סקס, זיעה, כאסח עד הסוף ורוק אנד רול מהגיהנום, האנימלס במיטב והרוק באחד הרגעים היותר יפים שלו 5. Traffic - John Barleycorn Must Die טראפיק כבר התפרקו, זהו. הלהקה החשובה והמעניינת הזו החליטה לסגור את העסק, ווינווד התחיל לעבוד עם קלפטון ב בליינד פיית´, וכל הסיפור נראה גמור לגמרי. סטיב ווינווד בסך הכל רצה ליצור אלבום סולו, הוא התחייב לעשות זאת מול חברת התקליטים שלו והוא באמת רצה, הוא עשה שיר אחד, ואז קרא לשותפו המרכזי לכתיבה בטרפיק: Jim Capaldi השיניים הקליטו עוד שיר ואז שיר אחר שיר הם קראו לעוד חבר עד שנוצר אלבום חדש של טראפיק,: John Barleycorn Must Die ואיזה יופי של אלבום יצא להם, הקסם של הישן של טראפיק הפסיכדלית יחד עם הבלוז רוק שזרם כנראה תמיד בעצמותיהם הובילו לאחד האלבומים הקסומים האלה שגם אחרי עשרות שנים של האזנה רצופה עושה לי את זה ובגדול. 6. Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn אם אתם צריכים הסבר כאן, אתם כנראה בפורום הלא נכון 7. The Ramones - The Ramones פאנק אמיתי עד הסוף, רוק אנד רול שמפוצץ את הראש כמו שצריך, אלבום הבכורה של הראמונס הוא ממש קפיצה קוונטומית יחסית לשנות השבעים כולם וחזרה משמחת לזמנים הטובים של המי, הקינקס והסטונס בתחילת דרכם, ככה עושים את זה כמו שצריך. 8. The Byrds - Sweetheart of the Rodeo "אני חושב שנסתדר יותר טוב בלעדיך" זה היה המשפט שמע דיוויד קרוסבי כשהוא הרגיש את המגף של רוג´ר מקגווין באחוריו בדרכו החוצה מהבירדס, אומנם ההיסטוריה הוכיחה שדווקא קרוסבי הסתדר יותר טוב בלי הבירדס, אבל האלבום הזה, הראשון שלהם בלי קרוסבי, הוא אלבום מופת אמיתי של שילוב של קאנטרי ורוק, גם בתקופה הפסיכדלית שלהם, שילבו הבירדס קאנטרי, אבל כאן הם הולכים עם האמת שלהם עד הסוף ומוצאים מופת אמיתי. שירים קסומים, אווירה מרגשת וגיטרת 12 המיתרים של מקגווין כולם אומרים שמדובר לא רק באלבום סופר חשוב ומעניין אלא גם ואולי בעיקר בתענוג אמיתי. 9. The Kinks - Something Else By The Kinks ולו בזכות שקיעת ווטארלו, אחד השירים הקסומים ביותר שיש, Something else של הקינקס (שמכיל עוד המון שירים מצויינים) חייב להיות בכל רשימה שמכבדת את עצמה, הרשימה הזו היא כמובן לא אחת כזו, אבל בכל זאת, אי אפשר בלי. 10. Cream - Wheels of Fire אריק קלאפטון, ג´יינג´ בייקר, ג´ק ברוס, הופעה חייה מישהו צריך יותר? (אם אתם מתעקשים אז קבלו כבונוס עוד אלבום, אחד מאלבומי האולפן הטובים ביותר שנעשו בשנות השביעים. ככה רוק אנד רול צריך להיות וזה ההבדל בין וירטואזיות לשמה לבין וירטואוזיות בהגשת שיר. ובגלל זה גם 38 שנה אחרי, קריים הצליחו למכור 4 הופעות באלברט הול בתוך שעתיים בלי פרסום מוקדם כמעט. 11. Bo Diddley- Bo Diddley´s Beach Party אם אתם רוצים לדעת מה גרם למאות ואלפי ילדים מרחבי הממלכה המאוחדת בתחילת/אמצע שנות השישים, לקחת גיטרות, לגנוב תופים ולהתחיל לשיר, תשמעו את סקימינג ג´י הוקינס, צ´אק ברי, האוולין וולף, מאדי ווטארס ובו דידלי, הרבה בו דידלי, היה בו את הזעם והקסם והעצבות שעומדות ביסוד הרוק אנד רול. את האלבום הספציפי הזה, מעבר לאיכויות המדהימות שלו, לכשעצמו, אפשר לשמוע בכל אלבום הופעה של כל להקות "הפלישה הבריטית" עד 1970 כמעט, הכח המתפרץ, החל מהפתיח המצויין ממפיס ועד לשיר הסיום: Roadrunner דידלי לא מוותר לרגע ונותן רוק אנד רול טהור ומזוכך מהסוג שאיש לא עשה לפניו ומעטים הצליחו לשחזר מאז, אני לא יודע עד כמה הרוק הפשוט של שנות החמישים מדבר למאזינים צעירים היום, אבל כדאי להפתח ולנסות, תאמינו לי, זה שווה את זה. ויש גם חלק ג'...
 
חלק ג'

המשך רשימה 2 12. The Modern Lovers- The Modern Lovers אמצע שנות השבעים בניגוד למה שמקובל עבור מרבית חובבי הרוק הישראלי, הייתה תקופה קשה לרוק אנד רול, בעוד מפלצות רוק "מתקדם" כמו Yes, אמרסון לייק ופאלמר או ג´אנסיס, לצד מפלצות כבדות כמו דיפ פרפל, לד זפלין או אוריה היפ, זכו להצלחה אדירה, מרכז המיינסטרים נתפש בידיי זוועות אמיתיות, כמו פורינר, בוסטון והנשרים, שמכרו תקליטים כמו לחמניות טריות בבוקר שאחרי פסח. באמצע העשור נראה היה שהרוק אנד רול האמיתי, זה שהתחיל עם צ´אק ברי, ביל היילי, ג´רי לי לואיס, בו דידלי ואחרים, המשיך עם הסטונס, האנימלס הקינקס ולהקות בריטיות אחרות, עבר בקושי, לסטוג´ס ו MC5, כמעט ומת, לטובת אמצע הדרך הבינוני וניסיונות מגוחכים לעשות מהרוק משהו שהוא לא. לאור כל אלו אפשר להבין את הגאוניות של ה Modern Lovers, והיוצר המרכזי שלהם: ג´ונתן ריצ´מן, האלבום הזה, מורכב מדמואים שיצרה הלהקה יחד עם ג´ון קייל ממחתרת הקטיפה ומדגיש את הקשר של הרוק המינימליסטי של המחתרת של קייל ורייד לפאנק של שלהי שנות השבעים. לא תמצאו כאן את העיבודים המורכבים האופייניים כל כך לשנות השבעים, או את משחקי המקצבים, זה רוק אמיתי, עם מילים אמיתיות. בניגוד לרייד המסוייט של מחתרת הקטיפה רייצ´מונד הוא עדיין נער, מאוהב ברוק אנד רול ובעולם המודרני, אצלו לא תמצאו את הסיוטים האורבניים של ריד, במקום זאת, ריצ´מן מציע לנו ציניות מפוכחת מחד וילדותיות כמעט נאיבית מאידך, ביד אמן הוא טווה את כל אלו ליצירה אחת, חזקה ומאוד קשה אבל לא פחות מהנה. 13. July-July לא אל תחרשו את חניות התקליטים בחיפוש אחרי הפנינה הזאת, ומדובר בפנינה אמיתית, פשוט זה אלבום בלתי ניתן לרכישה היום, אבל המוסיקה...תדמינו לעצמכם, משהו בין החדשנות והמחתרתיות של The Piper at the Gates of Dawn לבין החוש המלודי הקסום של הביטלס הפסיכדליים ותקבלו את אחד האלבומים הטובים ביותר שיצאו מהסצנה הפסיכדלית הבריטית, הלהיט היחיד מהאלבום הזה: "My Clown," היה ויהיה בעיניי אחד השירים הפסיכדליים הטובים בכל הזמנים (משהו ברמה של See emily או I am the wallros) אבל לא על שיר אחד עומד האלבום הזה, הוא כיפי, מקסים, לא מתפשר ומעניין. 14. Chocolate Watchband-No Way Out בשבילי ה Chocolate Watchband הם חלק ממה שהתחיל את כל המסע המוסיקאלי האישי שלי, להקה שהצליחה באמת לשלב הייטב רוק אמרקאי שורשי וכוחני יחד עם השפעות פסיכדליות. אני מת על אלבומים עם התחלות חזקות כאלו שתופסות אותך איפה שכואב ולא מרפות, " Let´s Talk About Girls" שפותח את האלבום הזה, הוא בהחלט מסוג הפתיחות האלה, וההמשך?, פשוט ללקק את האצבעות, שוקולד טעים מזה לא תמצאו בשום מקום. 15. The Jam-All Mod Cons קשה לשמוע את האלבום המצוין הזה ולא להבין מה השורשים המוסיקאליים של הפאנק, קשה גם לא להתרשם מיכולת הכתיבה המצוינת של פול וולר, ב All Mod Cons מרוויח וולר ביושר את התואר "הקול של דור שלם", בשנות השישים זה היה דילן ואולי הביטלס, ועכשיו בא וולר ומרים את נס המרד, הוא עושה זאת תוך שהוא נשען על ההשפעה הגדולה ביותר עליו: ריי דיוויס, שכתיבתו ניכרת בכל מילה ממש של וולר. ובלי קשר לכלום, מדובר באלבום מדהים, שכמו אלבומים טובים באמת, משאיר אותך פעור פה, המום ונדהם מהשמיעה הראשונה ועד בכלל. 16. dEUS- Worst Case Scenario את דאוס, אחד ההרכבים היותר טובים של השנים האחרונות הכרתי במקרה בהופעה המצוינת שלהם בישראל ב 1999, אני לא יודע מה משך אותי לשם, אחרי הכל, להקות אינדי בלגיות זה לא מה שאמור לעשות לי את זה, אבל אחרי ההופעה הזו פשוט הוקסמתי מהם והתחלתי להתעניין וללכת קצת אחורה גם לעבר האלבום הזה (אלבום הבכורה שלהם מ 94) דאוס הם הרכב שאומנם מצטיין במיוחד בהופעותיהם (אולי זה קשור לכך שהתחילו כלהקת קאברים אאל"ט) אבל כבר מהאלבום הראשון (ואולי במיוחד באלבום הראשון) הם מראים שהחומר המקורי שלהם לא פחות טוב, אבל ואולי בעיקר, מאוד מקורי ומעניין. Worst Case Scenario הוא מסוג האלבומים שמתחילים בפיצוץ גרעיני עצום על ההתחלה ("Suds & Soda. ) ומשם רק ממשיכים למעלה, הם מציגים כאן את ההשפעות המוסיקאליות המגוונות שעיצבו את הצליל המיוחד שלהם, דאוס נשמעים לי כמו התכה של כל מה שטוב ברוק וכל מה שנעשה בעולם המוסיקה הפופולרית עד אליהם יחד לחבילה הדוקה ומפוארת של מוסיקה משובחת. ההצבעה תסתיים ביום א' בשעה 14:00 בצהריים. הצביעו והשפיעו!!
 

avki

New member
רשימה 1

וזה בחסד בלבד, רק בגלל שאני לא מכיר שליש מהשניה, שבהתחלה הרבה יותר טובה מהראשונה, שסובלת מחוסר מקוריות מטריד משו.
 

Shakty

New member
רשימה 2

CHOCOLAT WATCH BAND - אחלה אלבום של להקה מדהימה. את JAM אני פחות אוהב ודאוס כבר כתבתי לציף שגם בחרה באותו אלבום - וואו ואוו.
 

Neta Meta

New member
רשימה 1

כל כך הרבה פינק פלויד.... איך אני יכולה לסרב ? =))
 

melancholy man

New member
רשימה 2

היא עד כדי כך טובה שאם רשימה 2 תמודד פעם מול הרשימה שאני שלחתי, אני לא בטוח שאבחר ברשימה שלי. מגוון, מענייין, מקיף, קרוב למושלם.
 

buffa

New member
רשימה 1

יש בה יותר מידי פינק פלויד ויש שם את נירונה הנוראיים אבל ברשימה 2, למרות שיש את היארדבירדס, יש יותר מידי להקות ואלבומים שאני לא אוהבת. אז 1 כברירת מחדל.
 

itaikuskus

New member
רשימה 2

זה לא משחק 3? אני עם רשימה 2 כמעט כל אלבום קולע. היארדבירדז,אנימלז,הראשון של פלויד,הראשון של ראמונז,בירדז,קינקס,קרים,בו דידלי,ג'וליי.... פשוט נבחרת של כוכבים. אני בקלות יכול לשים כמעט כל אלבום בעצמי. יש כמה חריגות ופספוסים כמו הג'אם חסריי הטעם ו-ואן מוריסון, אבל הרשימה בגדול מצוינת ומגובשת הרבה יותר. אחת היותר טובות שמסתובבות פה.
 

itaikuskus

New member
הדבר האחרון שאפשר להגיד

הוא שרשימה 1 יותר טובה מרשימה 2. כל אחד וטעמו הוא. אני לא התחברתי אליהם, לא דיבר אליי.
 

מורנא007

New member
רשימה 2

לא כל כך לטעמי (למרות הטרפיק), אבל כמות הפינק פלויד ב- 1 גדולה מידי.
 

wish i was here

New member
רשימה 1

למרות הכמות העצומה של פינק פלויד (יותר מדי,כאילו הרשימה נשענת על פינק פלויד) והאלבום של נירוואנה שלדעתי הוא לא כל-כך טוב (נירוואנה בכללי לדתעי-היא לא להקה כ"כ טובה)
 
למעלה