היום הצטרף 737 ל AXM וכשל

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifהיום הצטרף 737 ל AXM וכשל

עוד בהנעת המנועים. יצא אחרי 11/2 שע' בהצלחה
 

kennedy

New member
מטוס מטען,שאלעל קנתה במחיר

הקרן מחברת קאל.במטוס היה ברישום קודם 4xicn
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gif737 נוסעים ב 750 בבוקר,כשל

בזמן הנעת המנועים בעמדת הנעה ליד טרמינל 3. בכך הצטרף לגמבו מטען 747-200 AXM שכשל שלשום. בהרחבה.
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifאגב הרוח. לא הייתה דומיננטית

היום המטוסים המריאו גם מזרח וגם מערב. אגב שאלה ליודעים- מדוע אין המראות מזרחה גם על הארוך(מטען וניו יורק בעיקר?) והם מתאמצים מאוד על הראשי(260)
 

Matan103

New member
תקנו אותי אם אני טועה

אבל יש סיכוי שזה כדי לא לעבור מעל השטחים נכון? שמעתי פעם משהו..
 

kennedy

New member
מדוע מטוסים אינם ממריאים על 08

מושב בני עטרות תבע את רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה על רעש בלתי נסבל בהמראות על 08 ונחיתות על 26.משום כך אין המראות על 08 ונקודת הנחיתה על מסלול 26 הורחקה מתחילת 26 ,כדי שמטוס נוחת,יגע יותר רחוק,כתוצאה מזה יהיה יותר גבוה מעל בני עטרות וזה "כמעט " פותר את הבעיה. המראות על 08 ומסלול 12 אינן עוברות את הקו הירוק,כי המטוסים,שוברים ימינה הרבה לפני זה.אגב,גם מטוסים לא נוחתים על 08 (כמעט בכלל)משום שאין לו מערכת רדיו להכוונת מטוסים בנחיתת מכשירים נוהלית.
 

ERJ PILOT

New member
Mr Kennedy:

If it’s your real name, what happens if the wind is 260 at 17 knots gust to 25 knots. What would they do in this situation, because as you all know most commercial jets have a limit of 10 knots tail wind?
 

kennedy

New member
בוודאי שזה אינו שמי האמיתי,כמו

יותר מחצי מהמשתתפים בפורום זה!!זה מין מנהג כזה באינטרנט...ואני לא מוצא בו כל רע!!אגב,גם מנהל הפורום משתמש בכינוי למרות ששמו עידן!אין כל רע בזה,זה אפילו נחמד. ולענין:לא בדקתי את עניין מגבלות רוח הגב,אבל ידוע לי למשל,שמגבלת רוח גב למטוסי דאש7 של ארקיע היא לא יותר מ 20 קשר,כך שהם נוחתים,לצורך חסכון על מסלול 21 באילת למרות רוח גב של יותר מ10 קשרים. משטר הרוחות בב"ג הוא בד"כ 280 עד 310 משבים 15 עד 20 קשר. מאוד נדיר,רוחות דרומיות מ170 עד 280 ובעונות מעבר יש גם מזרחיות. מכיוון שהרוח בד"כ אינה משמעותית,ומגבלות החברות די גבוהות יחסית רוב הנחיתותהם על 12 או 30 לפעמים במזג אויר גשום ורוחות חזקות 26 בשימוש גם.יש בב"ג גם שיקולי בטחון,וגם שיקולים מסחריים,שמובילים לכך שרוב הנחיתות ינותבו ל12 וכן גם ההמראות.
 

kennedy

New member
למסלול 30 אין מערכת הנחתת

מטוסים בנוהל מכשירים.המערכת קיימת רק על 26 ועל 12.מטוסים הנוחתים על 30נוחתים בגישת ראיה מלאה.
 

A r i e T

New member
שאלה על רקע ה../images/Emo188.gif../images/Emo186.gif../images/Emo182.gif שבחוץ

אני זוכר שפעם, בימים גשומים במיוחד, מטוסים שנחתו על 26 טסו במשך כמה דקות מעל מערב השומרון. לפעמים הייתי יושב שעות עם המשקפת בחלון החדר שלי (אני גר 5 דקות מזרחית לראש העין) ופשוט מתמוגג מהמראה. השיא היה בתקופה שבה מסלול 12-30 היה סגור לרגל שיפוצים היום יש אינתיפדה ויש "קו ברגותי" ופה רואים רק ציפורים בשמים. איפה בדיוק עובר הקו הזה שהרס לי את כל הכיף?
האם בשום תנאים של מזג אויר לא יעברו פה מטוסים בדרך לנחיתה?
 

kennedy

New member
דווקא במזג אויר סגרירי,הסיכוי

שיעברו מעל ראש העין גדול יותר. רוחות מערביות חזקות האופיניות לשקע שנמצא מעליינו היום, יובילו את רוב המטוסים לנחיתה מעל ראש העין,למסלול 26 הממוכשר. וקו "ברגותי",הוא בערך קו אורך 3500 מזרח.
 

Matan103

New member
דווקא אני גר בראש העין

ויוצא לי ממש לעיתים רחוקות לראות מטוסים בדרך לנתב"ג.. פעם הייתה תקופה שהייתי רואה יותר..
 
למעלה