שאלה למבינים ובעיקר לטיסים.

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifשאלה למבינים ובעיקר לטיסים.

מטוסי נוסעים, באיזו עצמת מנועים הם בהמראה על הארוך/ראשי, בנתב"ג? אני גם רואה שלאחר 5-10 שניות באויר המטוסים מגבירים את העצמה(לפי שובל העשן). מה קורה בהמראה?
 

טל דותן

New member
בהמראה תמיד (!) כח מלא...

וכך גם נשארים עד הגעה לגובה מוגדר במהירות מוגדרת וקצב טיפוס מוגדר, רק אז, על פי נוהלי הבד"ח, מבצעים פעולות שונות של קיפול גלגלים (הקטנת הגרר) הורדת כח , קיפול מדפים ועוד מספר (רב) של פעולות לאו דווקא בסדר שציינתי. (תהליך ההמראה הנו תהליך מורכב וקריטי....).
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifאיני מכיר נהלי טיסה,אך לפעמים

נדמה לי כי מטוסים הממריאים ל 260 מאריכים את אורך הריצה עליו (יש לי תצפית נהדרת על 3 המסלולים
 

טל דותן

New member
ממש לא - אשמח אם תסביר

ובלי דוגמאות איזוטרית. אפשר להמריא גם בלי מדפים, או לחילופין מדפים מלא, או גם בלי טייס. עכשיו תסביר (וגם תן דוגמאות מתי אתה כטייס פרטי ממריא לא בכח מלא...)
 

איתי4073

New member
כמעט אף פעם לא משתמשים בכוח מלא

בהמראה, כיוון שזה לא "בריא" למנועים. רק במקרים של משקל, אורך מסלול ועוד מס' גורמים... כמובן אם יש כשל באחד המנועים. ברמת העקרון כל מטוס דו מנועי יכול להמריא (או לפחות צריך לפי החוק להיות מסוגל) בעזרת מנוע אחד (במקרה שבכשל באחד המנועים המטוס עבר את נקודת ה"אל חזור" במסלול), ובכלל לעשות הקפה שלמה רק עם מנוע אחד. בגלל זה ברוב גדול מהמקרים אין צורך בכוח גדול של המנועים. יש מקרה קיצוני בו גם כוח מלא לא יעזור- אם שני המנועים כבו
...
 

איתי4073

New member
תיקון עצמי קטן

"בגלל זה ברוב גדול מהמקרים אין צורך בכוח מלא של המנועים."
 

Nighthawk ok

New member
לא נכון

מטוסי נוסעים, לא ממריאים עם כוח מלא, זה לא בריא למנוע.
 

navig8tor

New member
מה לא נכון?זה בדיוק מה שהוא הסביר!

לא רק מטוסי נוסעים,ולא רק בגלל שזה לא בריא למנוע!
 

ERJ PILOT

New member
חברים יקרים

It is really depends on the type of aircraft, but overall most of you are right, jets do not use all the power for T/O, main reason is to keep and save the life on the jet engine. If you would like let me know and I can give you all example by using the jet that I am flying on
 
למעלה