מחפשים ושואלים

yaelhermon

New member
שאלה לכל המאמנים

אני רק עכשיו שומעת על התחום הזה, על סוג הטיפול הזה. אני לא יודעת הרבה על זה ומכאן באות שאלותי שאלותיי הן: מה נותן לאותו מאמן או מאמנת את הזכות או את הלגיטימציה לומר למתאמן מה נכון לעשות בחייו ... מי אומר שעל סמך הכירות לא עמוקה עם המתאמן, מאמן או מאמנת ידעו בדיוק מה הדבר הנכון לייעץ או לומר לו לעשות? ע"פ אילו תאוריות / גישות וכו' מסתמך הידע של אותו מאמן או מאמנת? האם זה נכון שמאמנים שקיבלו הכשרה בחו"ל נחשבים ליותר רציניים בעבודתם? לפי הבנתי התחום בחיתוליו פה בארץ. אם כמעט כל אחד יכול להיות היום מאמן אז איזו רצינות יש לדבר הזה? למה זה עדיף מטיפול פסיכולוגי דינאמי או פסיכולוגי קוגנטיבי? האם כל הריצה הזו להשיג את הפתרון המהיר והקל לא פותר בצורה שיטחית את בעיות המתאמן אם בכלל...
 
שלום יעל

מה נותן לאותו מאמן או מאמנת את הזכות או את הלגיטימציה לומר למתאמן מה נכון לעשות בחייו ... את מניחה שהמאמן אומר ללקוח מה נכון לעשות בחייו, ובכן בהגדרה אימון הוא לא יעוץ ולכן אין זה מתפקידו של המאמן לעשות זאת, דרך שאלות וכלי התבוננות נוספים מאפשר המאמן ללקוח למצוא בתוכו את מה שנכון עבורו לעשות או היכן נכון עבורו למצוא תשובות. לעיתים מאמנים שמקצועם הנוסף הוא יעוץ או טיפול מסוג כלשהו או בעלי נסיון חיים בתחום ישלבו אספקט של יעוץ או טיפול. מי אומר שעל סמך הכירות לא עמוקה עם המתאמן, מאמן או מאמנת ידעו בדיוק מה הדבר הנכון לייעץ או לומר לו לעשות? אימון הוא לפני הכל אומנות ההקשבה, מאמנים מקצועיים מבינים שהכלי העיקרי והחשוב ביותר שיש להם על מנת לאמן משהו אחר הוא הם עצמם ועל כן דואגים להתפתחות האישית שלהם (יש שיקראו לזה מקצועית ויש רוחנית) מאמן מצויין (בעיני) הוא מאסטר ביחסים ובתקשורת בינאישית וככזה יש לו את היכולת ליצור מערכת יחסים אינטימית, עמוקה וקרובה עם לקוחות גם מבלי להכיר אותם לאורך שנים. מעבר לכך ממילא לא מדובר ביעוץ כמו שראית בתשובתי הראשונה. ע"פ אילו תאוריות / גישות וכו' מסתמך הידע של אותו מאמן או מאמנת? הידע היחידי שאתייחס אליו הוא הידע בנוגע ליכולת ההתבוננות, ההקשבה, שאילת השאלות המקדמות ובכלל ניהול תהליך אימון אפקטיבי שכן ידע בתחומי יישום אחרים אם יש למאמן באים ממקצוע נוסף. ובכן הידע הזה לרוב מגיע מתוכנית הכשרה למאמנים שאותו מאמן עובר. נכון, ישנם מאמנים העוסקים באימון ולא למדו אימון במסגרת מוגדרת, ולכן תשובתי היא כוללנית מאוד ולא ספציפית. האם זה נכון שמאמנים שקיבלו הכשרה בחו"ל נחשבים ליותר רציניים בעבודתם? לפי הבנתי התחום בחיתוליו פה בארץ. תחום האימון בהתייחס למקצועות אחרים הוא צעיר גם ברמה העולמית קל וחומר בארץ. לגבי השאלה עצמה, לא עד כמה שאני יודע, מה גם שההפרדה בין חו"ל לארץ היא הרבה פחות חד משמעית כמו שמצטייר משאלתך, רק לדוגמא, בכנס המאמנים האחרון השתתפו לא מעט אורחים מחו"ל. מעבר לכך, חו"ל אף פעם לא היה ערובה לאיכות, איכויות יש בכל מקום, השאלה מה מחפשים את האיכות או הפגמים. אם כמעט כל אחד יכול להיות היום מאמן אז איזו רצינות יש לדבר הזה? על מנת לדייק אומר (וגם זו הכללה) שכל אחד יכול לעבור הכשרת מאמנים. האם זה אומר שכל מי שעבר הכשרה יכול להיות מאמן? לא יותר מזה שכל מי שלמד ארכיטקטורה יכול להיות ארכיטקט. להיות מאמן זה לא מה למדת זה מי שאתה וכמה האני מאמין שלך הוא אותנטי, האם אתה מאמן אנשים מתוקף התעודה או כי אתה יודע שיש לך מה לתרום לאחרים ואתה שם על מנת לעשות הבדל. הרצינות שאת מדגישה כאן שוב היא לא שייכת למקצוע אלא לאנשים, לא רק למאמנים אגב, גם ללקוחות. אם את רואה עצמך אדם המעוניין באימון, כמה רצינית את בלהשקיע בבדיקה מדוקדקת של מגוון מאמנים, לראיין אותם, לקבל ממליצים, להשוואת ולקבל החלטה מושכלת? כמה רצינית את בלהשקיע את כל כולך באימון מתוך הבנה שהאחריות להצלחה שלך לעולם לא יכולה להיות בידיים של משהו אחר יהיה זה המאסטר הגדול מכולם בכל תחום שרק תבחרי? כמה את רצינית בלהתבונן בתשובות שאני נותן ואולי תקבלי מאחרים ולהיות פתוחה אליהם? מכיוון שטרחת להגיע עד הפורום הזה ולכתוב את השאלות אני מניח שבמידה הראויה לתשובות עינייניות
למה זה עדיף מטיפול פסיכולוגי דינאמי או פסיכולוגי קוגנטיבי? ההנחה שהאחד עדיף על פני השני בטעות יסודה, אלו הן גישות שונות בחלקן וחופפות בחלקים אחרים הבאות מדיסיפלינות ואסכולות שונות - כולם ראויות בהגדרה ולך נותר רק לבחור, לאו דווקא את השיטה (גם זה חשוב כמובן) אלא בעיקר את האדם. האם כל הריצה הזו להשיג את הפתרון המהיר והקל לא פותר בצורה שיטחית את בעיות המתאמן אם בכלל... פתרון מהיר וקל זה דבר מצויין כל עוד הוא לא נעשה בצורה שיטחית. ושוב כאן יבואו לידי ביטוי המיקצועיות של המאמן והאחריות של הלקוח לחייו שלו. תודה יעל על השאלות החשובות מקווה שסיפקתי קצה חוט לתהיות שלך אם ישנם שאלות נוספות או צורך בהבהרה בשימחה. יום מבורך.
 

yaelhermon

New member
אבי תודה!

אבי, יום טוב. תודה רבה על ההיענות. טוב לראות שאני מקבלת מאנשים פה תשובות רציניות. אני מקווה שזה יעזור לי בתהליך קבלת ההחלטות. שאלה קטנה נוספת: איך יודעים לבחור את המאמן המתאים ביותר לאותו מתאמן? יום מקסים יעל.
 
הנה משהו לקרא ../images/Emo13.gif

לינק לשירשור שעסק בדיוק באותו הנושא, ובכל זאת על מנת שלא לצאת בלא כלום, אני יגיד שבסופו של דבר מה שיכריע את ההחלטה (אחרי שיקולים תחומיים/טכניים/אדמיניסטרטביים וכו) זה הכימיה שנוצרה בינך לבין המאמנ/ת - ורצוי לבחון את הכימיה הזו בטלפון או פנים אל פנים, מה שתרגישי נוח. בראיה שלי היכולת להיות במערכת יחסים שיש בה אמון הדדי ותחושת ביטחון היא קריטית להצלחה. בהצלחה ויום מבורך.
 
כמה שאלות לפני שאני עונה..

על מנת שאוכל להיות ממוקד ולתת לך את השירות הטוב ביותר, ברשותך, אתייחס לכל שאלה שלך בניפרד ""אני רק עכשיו שומעת על התחום הזה, על סוג הטיפול הזה."" בעיני אימון זהו דבר שונה לחלוטין מטיפול... אימון זה כמו אימון בחדר כושר - את קובעת מטרה, קובעת את המסלול להגיע למטרה הזו ומתחילה להתאמן - היינו לעשות פעולות שחוזרות על עצמן עד שאת מגיעה למטרה שלך. (בגדול מאוד) ""מה נותן לאותו מאמן או מאמנת את הזכות או את הלגיטימציה לומר למתאמן מה נכון לעשות בחייו ..."" יש בדבריך הנחה מוקדמת שאומרת שהמאמן/נת אומרים למתאמן מה נכון לעשות בחייו, איך הגעת למסקנה הזו? איפה ראית את זה קורה? ""מי אומר שעל סמך הכירות לא עמוקה עם המתאמן, מאמן או מאמנת ידעו בדיוק מה הדבר הנכון לייעץ או לומר לו לעשות?"" א. עד כמה ההיכרות של מאמן כושר בחדר כושר צריכה להיות עמוקה בכדי לומר למתאמן אילו תרגילים לעשות כדי לרדת במשקל/להצר היקפים/לעלות בכושר? ב. גם כאן את מבססת את שאלתך על הנחה מוקדמת שמאמן מייעץ או אומר מה לעשות... ""ע"פ אילו תאוריות / גישות וכו' מסתמך הידע של אותו מאמן או מאמנת?"" תלוי באיזה בית ספר הוא למד. יש בתי ספר שמביאים את החומרים שלהם, יש מאמנים שהם אקלקטיים (היינו לומדים מהרבה מקורות) ויש כאלו שמסתמכים רק על מה שמאומן אומר.. כל אחד לגישתו השונה. ""האם זה נכון שמאמנים שקיבלו הכשרה בחו"ל נחשבים ליותר רציניים בעבודתם? לפי הבנתי התחום בחיתוליו פה בארץ."" לא. האם מאמן שקיבל את הכשרתו בארץ וכבר מאמן שנתיים או שלוש פחות רציני בעבודתו ממישהו שקיבל את הכשרתו בחו"ל לפני שבוע? לכן השאלה איננה רלוונטית כלל וכלל. ""אם כמעט כל אחד יכול להיות היום מאמן אז איזו רצינות יש לדבר הזה?"" את יודעת, גם כמעט כל אחד יכול להיות מסג'יסט... זה בסה"כ קורס של 10 מפגשים... האם זה אומר שהוא לא רציני? חוץ מזה, לפי איזה קריטריון את קובעת מה רציני ומה לא? ""למה זה עדיף מטיפול פסיכולוגי דינאמי או פסיכולוגי קוגנטיבי?"" א. זה לא טיפול. ב. מי אמר שזה עדיף מטיפול פסיכולוגי דינאמי או קוגניטיבי? ג. האם טיפול דינאמי או קוגניטיבי יביא אדם למכור יותר, לנהל טוב יותר או בכלל להשיג מטרות בחייו? אם כן, אז קדימה.. מה משנה השיטה כל עוד משיגים את המטרה שאליה שואפים? ""האם כל הריצה הזו להשיג את הפתרון המהיר והקל לא פותר בצורה שיטחית את בעיות המתאמן אם בכלל..."" שוב יש כאן הנחה מוקדמת סמויה שאומרת שאימון זהו פתרון מהיר וקל.. מי אמר שזה כך? אני מכיר מתאמנים שאוכלים קש. שהתהליך קשה להם בצורה חבל"זית - האם זה אומר שהתהליך עמוק? נראה על פניו ששאלותיך נובעות ממספר הנחות מוקדמות סמויות (שאת מודעת או לא מודעת אליהן): א. אימון זהו תהליך טיפולי ב. ניתן להשוות תהליך אימוני לתהליך טיפולי ג. תהליך שמסמיך מאמנים באופן שאיננו ארוך ומייגע (כמו תואר אוניברסיטאי לדוגמה, (את ה'מייגע' אני הוספתי כגיחוך קל ביני לביני)) ד. אימון זהו פתרון מהיר וקל ה. לא הגיוני שתהליכים צעירים הינם רצינים מספיק. ו. לא הגיוני שפתרון מהיר וקל הינו עמוק מספיק - יכול להיות שהוא שטחי. ואני מעריך שפספסתי עוד איזו אחת או שתיים. אם אפשר ברשותך להראות לך דבר נוסף, קליל, רק בשביל הלמידה. בהתחלה כתבת שכל שאלותיך נובעות מזה שאת לא יודעת כלום על התחום (שלזה אני מאמין לך בהחלט ומעריך את רצונך לשאול שאלות ולבחון את הנושא לעומק!!) אך שאלותייך טעונות בהרבה הנחות מקדימות (שיש פסיכולוגים שיקראו לזה אמונות קדומות) שווה לך לבחון מהיכן נובעות ההנחות הללו ו/או לשאול שאלות נקיות יותר.. כגון: 1. האם המאמן מייעץ למתאמן שלו מה לעשות בחייו? 2. כיצד ידע המתאמן באם מה שהמאמן ייעץ לו זה נכון לחייו? 3. מהו עומק ההיכרות שנוצרת בין מאמן ומתאמן בתהליך האימון והאם יש לכך משמעות? 4. האם יש הבדל במקצועיות של מאמנים שהוכשרו בארץ למאמנים שהוכשרו בחו"ל? 5. האם יש הבדל בין תהליך אימוני לתהליך טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי או דינאמי ואם כן מה ההבדל? 6. עד כמה התהליך האימוני מעמיק ועד כמה השינויים שנוצרים (אם נוצרים) אצל המתאמן נשארים לאורך זמן? אלו לדוגמה שאלות פחות טעונות ויותר פתוחות ללמידה.. (אנא שימי לב שאני לא אומר שאת לא פתוחה ללמידה... ) בברכה ובהצלחה מיקי
 

yaelhermon

New member
מיקי תודה

מיקי, יום טוב. אני מאוד מודה לך על התשובות. קראתי הכול ואני מסכימה איתך ששאלותי צריכות להיות במקצת אחרת על מנת לדעת יותר לעומק את הנושא ולראות מה הדבר שהכי מתאים לכל אחד. (בבוקר הכול תמיד נראה אחרת ...) אשמח מאוד אם תוכל לענות על אותן שאלות שאתה רשמת, אני מרגישה שעכשיו אחרי שהמגננות אצלי ירדו קצת אהיה יותר פתוחה ממקודם לשמוע ולהחכים. 1. האם המאמן מייעץ למתאמן שלו מה לעשות בחייו? 2. כיצד ידע המתאמן באם מה שהמאמן ייעץ לו זה נכון לחייו? 3. מהו עומק ההיכרות שנוצרת בין מאמן ומתאמן בתהליך האימון והאם יש לכך משמעות? 4. האם יש הבדל במקצועיות של מאמנים שהוכשרו בארץ למאמנים שהוכשרו בחו"ל? 5. האם יש הבדל בין תהליך אימוני לתהליך טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי או דינאמי ואם כן מה ההבדל? 6. עד כמה התהליך האימוני מעמיק ועד כמה השינויים שנוצרים (אם נוצרים) אצל המתאמן נשארים לאורך זמן? תודה רבה על הכול! יום מקסים לכולם יעל
 

האלי

New member
בוקר טוב יעל ../images/Emo13.gif

תשובה חלקית ומעניינת לשאלותיך ובמיוחד לזו האחרונה, את יכולה למצוא בתהליך הקצר שעברת מאז ששלחת את השאלות אל הפורום. שימי לב כיצד שני מאמנים טובים ומנוסים ידעו למקד אותך לשאול את השאלות הנכונות, לגשת אל עצמך ואל התהליך שאת מעוניינת לעבור בגישה פחות אנטגוניסטית וכל זה עוד לפני שנפגשת עם מי מהם אפילו. עכשיו שווי בנפשך איזה שינוי את יכולה לחולל בעזרת מאמן שידע להקשיב לשאלות שלך ולשמוע גם את הסיבות שמניעות אותך לשאול אותן. שידע לכוון את תשומת הלב שלך אל הנקודות הסמויות בהן את מציבה לעצמך מכשולים בפני הצלחה מלאה בכל תחום שאת נוגעת בו. בהצלחה
 
כמה תשובות

לפני שאני עונה חשוב להדגיש שאלו הן התשובות מנקודת המבט האישית שלי ואינן מיצגות את כלל אוכלוסית המאמנים (מלבד אלו שיחליטו אחרת) שכן כל מאמן הוא אינדיבידואל עם שיטה שונה, גישה שונה וכו'.. ועכשיו לתשובות: 1. האם המאמן מייעץ למתאמן שלו מה לעשות בחייו? בתלות במטרה של המתאמן, ובאם זהו מאמן שהוא גם מנטור (היינו בעל ניסיון בתחום הספציפי של האימון). בנוסף לזאת היות שתפקיד המאמן בעיני הוא גם לפתוח אפשרויות, חובה על המאמן להראות אפשרויות נוספות למתאמן - ויחד עם זאת לתת לו את כל הכלים שיבחר לבד. 2. כיצד ידע המתאמן באם מה שהמאמן ייעץ לו זה נכון לחייו? לפי הספרים של "שיחות עם אלוהים" וספרים אחרים בתחום, אם יש משהו שהוא נכון לך בחיים, את תרגישי את זה בעצמות - תהיה לך הרגשה נוחה, באנגלית אומרים It will strike a cord, זה ירגיש נכון... יחד עם זאת, על המאמן לתת למתאמן את הכלים לבחור בחוכמה. ובנוסף לכל זאת - המתאמן ידע אך ורק בדיעבד
3. מהו עומק ההיכרות שנוצרת בין מאמן ומתאמן בתהליך האימון והאם יש לכך משמעות? על זה ענה אבי בכר בצורה נפלאה: "אימון הוא לפני הכל אומנות ההקשבה, מאמנים מקצועיים מבינים שהכלי העיקרי והחשוב ביותר שיש להם על מנת לאמן משהו אחר הוא הם עצמם ועל כן דואגים להתפתחות האישית שלהם (יש שיקראו לזה מקצועית ויש רוחנית) מאמן מצויין (בעיני) הוא מאסטר ביחסים ובתקשורת בינאישית וככזה יש לו את היכולת ליצור מערכת יחסים אינטימית, עמוקה וקרובה עם לקוחות גם מבלי להכיר אותם לאורך שנים. מעבר לכך ממילא לא מדובר ביעוץ כמו שראית בתשובתי הראשונה." בשיטת העבודה של ה NLP בהחלט יש משמעות שכן 80% מהעבודה זו עבודת חקירה של התהליכים הלא מודעים שעובדים אצל המתאמן. 4. האם יש הבדל במקצועיות של מאמנים שהוכשרו בארץ למאמנים שהוכשרו בחו"ל? כן, בה במידה כמו שיש הבדל במקצועיות של מאמנים שהוכשרו בארץ בבית ספר אחד ובבית ספר אחר. ותשובה פחות מתחכמת, זה תלוי במאמן - יש מאמנים שלא למדו מעולם לאמן והם מאמנים מדהימים, יש מאמנים שהוציאו תואר באימון ולא הייתי נותן להם לאמן את הכלב שלי להביא עיתון מהגינה. 5. האם יש הבדל בין תהליך אימוני לתהליך טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי או דינאמי ואם כן מה ההבדל? שאלה טובה, בשביל זה צריך לשאול מישהו שהוא מטפל פסיכולוגי קוגניטיבי ו/או דינמי שגם יודע מה זה אימון (מניסיון) ולשאול אותו מה ההבדלים..
6. עד כמה התהליך האימוני מעמיק ועד כמה השינויים שנוצרים (אם נוצרים) אצל המתאמן נשארים לאורך זמן? שתי תשובות, אחת מעולם ה NLP ואחת מעולם האימון הספורטיבי. א. אם עשינו שינוי ברמת התגובות התת-מודעות שלך לגירויים חיצונים, ועיגנו אותו כך שעכשיו הגירוי החיצוני מפעיל באופן אוטומטי סט התנהגויות שונה מהסט הקודם, מה הסיכוי שסט ההתנהגויות הקודם יחזור על עצמו? - אם העבודה נעשתה נכון, הסיכוי קלוש, אם העבודה פיספסה דברים מסויימים אזי האוטומט הקודם עלול לחזור - אבל אז בהמשך העבודה אפשר לגלות איפה ו/או מה התפספס. ב. אם את חוזרת על פעולה מסוימת שוב ושוב ושוב 3000 פעם, עד שהיא הופכת להרגל חדש ואוטומט חדש, מה הסיכוי שההרגל הזה ישאר לנצח? מקווה שהתשובות היו מספקות
בהצלחה מיקי
 
למדתי עליך המון

יש לך
יש לך
(זו גינה אם לא ברור) ואתה קורא
(נו לא היה לי משהו לעיתון
) רק מה, ה
לא מביא את ה
מה
אתה מחפש משהו לאמן את הכלב? סוף שבוע מבורך וברוך השב מהנכר
 

tlingit

New member
../images/Emo115.gif מחפשים ושואלים ../images/Emo203.gif

השרשור לשאלות שאינן שייכות ישירות לנושאי הפורום אנא, מקדו את תשובותיכם בנושא השאלה והמנעו מפרסום (כללי הפורום
) מזכירה לכם את קיומה של מערכת המסרים האישיים...
 

auau212003

New member
מחפש מתאמנים לסטאז' כחלק מהקורס

שלום, אני סטודנט לאימון אישי, בן 29 מתל אביב . כחלק מהקורס עלינו לאמן מתאמן. בין 5-10 פגישות. וזאת כחלק מההכשרה של הקורס. (סטאז') לכן, במידה ויש משהו או משהי שמעוניין באימון (ללא תשלום). אשמח אם תיצור/י קשר. ניתן לכתוב אליי לאי מייל: [email protected] להשאיר שם פרטים ואני אצור קשר. תודה...
 

Y A R A

New member
../images/Emo33.gifמכשיר להקלטת שיחות טלפון

מי יכול להמליץ על מכשיר פשוט ולא יקר במיוחד להקלטת שיחות טלפון? אני בארה"ב כך שיש לי מבחר ענק ואני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל. המלצות? תודה חברים
 

isaacm

New member
שלום לך, יעל

את יודעת, התשובות המלאות והמפורטות שקיבלת מאבי וממיקי החכימו אותי מאד. אני, ממקום אחר, רוצה לשתף אותך בחוויה שלי. אני לומד עכשיו לאמן. האימון עובר תהליך שינוי עצום ממש בזמנים אלה בבית הספר בו אני לומד. ממש עולה ברמות. ולמה השיתוף הזה, ואיך הוא מתקשר לשאלה שלך? לדעתי אין לאף אחד זכות לומר לאחר מה לעשות בחייו. לא למאמן ולא לפסיכולוג וספציפית גם לי לא מותר. יתרה מכך, אני חושב שלהעביר בקורת על עשיה של אחר (יותר קל מלשים יד ולעזור) - אינו מועיל ואינו תורם לשום דבר. אז אני לומד איך לאפשר לאדם להחליט מה הוא רוצה, אולי בעצם להבין ואחר כך להחליט. אני לומד איך להכיר אדם לעומק ובצורה ממש מקיפה בזמן קצר. איך להתוות תכנית פעולה יחד איתו ואח"כ ללוות אותו עד להשלמת תכנית הפעולה. גם אני שמעתי שמאמנים שקיבלו הכשרה בחו"ל נחשבים יותר רציניים בעבודתם, לדעתי זו לא יותר משמועה. אלה שנחשבים יותר רציניים בעבודתם הם כנראה יותר רציניים ואין קשר לקיום הלימוד בחו"ל. (אני, למשל, לומד בחו"ל). תראי, כל אחד יכול ללמוד, ממה שזמין בספרות (ויש המון), ממה שזמין באינטרנט או בהרשמה למוסד שמלמד אימון. ישנם מוסדות מכובדים שמסמיכים לאימון. בארץ נדמה לי שכבר יש מוסד כזה. ארמות ההסמכה שבתי הספר מעניקים מאפשר למאמן להוכיח את יכולתו ברמה הנדרשת כך שיוכל לאמן לקוח. לעניות דעתי, ללא קיום היכולות המתאימות יהיה קשה לאדם לעמוד בדרישות. למה זה עדיף? לא יודע, נראה לי שאת חושבת שזה עדיף. כאילו שאת אומרת: אני יודעת שזה עדיף, מה שאני לא מבינה זה למה. אני מקווה שאצליח לאפשר ללקוחות שלי למצוא את הפיתרון המהיר והקל ביותר מתוך כל הפתרונות המעשיים (בלי לוותר כמלוא הנימה על העמקה בלקוח). אני רוצה לסכם במילים אחרות קצת. דעתי בלבד, שוב. אימון "רוכב" על ביצוע משימה, קידום מטרה או כל דבר אחר. בתהליך אימון הלקוח לומד, בואי נקרא לו שחקן - אדם המשחק במשחק החיים, איך להשיג את הדברים שהוא בחר להשיג (ותואמו עם המאמן) אבל הוא גם לומד את שיטת העבודה של איך לעשות את זה. הרעיון הוא שהלקוח יוכל לשחזר חלק נכבד מהתהליכים אחרי שהאימון מסתיים. מקווה שיש כאן ערך מוסף לך. איציק
 
למעלה