../images/Emo115.gif סיכום תלת-שבועי ../images/Emo126.gif
האם עדיף לא לבדוק נושא שעולה מן המתאמן ולהשאיר אותו לשלב אחר שנושא זה יעלה שוב באימון, או שבכל מקרה חשוב לעבוד עליו? טשטושה הציעה להתייחס לעניין כמו ספירלה ולשוב להתבונן בו מדי פעם במהלך האימון, עידית רון הזכירה לנו ש"אפילו לאלוהים לקח ששה ימים לבנות את העולם. ... ביום השביעי הוא נח" והציעה לגעת בנושא בעדינות מפעם לפעם עד שהמתאמן בשל לפתוח אותו לדיון. כישורי חיים אמרה שלעיתים מתאמנים לוקחים לעצמם זמן עד שיהיה נכון יותר מבחינתם להתמודד עם הנושא והציעה דרכים לעזור למתאמן להתחיל לפרק את הנושא, וענתוצאות הציעה שני מבחנים לשאלה האם לעבוד על הנושא או לא: מבחן הרלוונטיות ומבחן המוכנות, וגם החזירה אותנו לנושא צניעות המאמן והזכירה שלעיתים עדיף לזוז הצידה בצניעות ולא לגעת בנושא למרות הפיתוי והרצון שלנו לעסוק בכל נושא. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=65781598
עידית רון שאלה על פריצות דרך בחייהם הפרטיים והמקצועיים של המאמנים עצמם. צביקה38 טען שאימון זה לא רק מקצוע, הוא גם אורח חיים, ויצליח בו מי שגם מיישם, ענתוצאות דיברה על האבחנה בין אימון כמקצוע מול אימון כאורח חיים אשר במרכזן עומדת הנחת האותנטיות. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=65925126
שאלה ששאל אורן.ב הובילה להארה מעניינת של ענת בנושא של חשיבותה של דרך ניסוח השאלות למתאמנים, לדעתה הצטרפה גם הגבירה מן האגם. חלק ראשון: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66044448 חלק שני: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66111377
צביקה38 הביא אלינו סיפור על מורה ותלמיד בעייתי. ינון עמית ראה בו משל לנושא השפעתנו המובילה למיצוי יכולות וכישורים של אחרים, אבי בכר 2005 לקח ממנו נושא לאימון - חמלה, ולנרקיס גל זה הזכיר את החשיבות של הוצאת השיפוטיות מהאימון והכנסת האהבה http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66160128
ותחליף אייקון חדש הוכנס לשימוש אצלנו בפורום, כדי לאפשר לנו לקוד. אפשר לכתוב אותו כך: |קידה| או סתם כך: קידה ובכל מקרה הוא הפך פופולרי מאד מייד עם כניסתו לשימוש
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66237593
amano העלתה שאלה בנושא העלויות הגבוהות של הכנס הבינלאומי שיתקיים בסוף ינואר, הגבירה מן האגם הצטרפה לדעתה כי יכולת ההשתתפות בכנס תהיה מוגבלת ולא רחבה. ענתוצאות דיברה על שני סוגי כנסים על פי מטרותיהם, והעלתה את ההצעה להשתתפות חלקית בכנס, לא בכולו. יורם גורדון הסביר את תפישתו לגבי הכנס וענה כי אפשרות התמחור תלויה בזמני ההרשמה לכנס, וכי אין אפשרות להרשמה רק לחלקים מן הכנס. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66154358
באיזה צבע אתם רואים את האימון האישי? צביקה38 שאל וקיבל שלל תשובות נפלאות: שקוף, לבן, צבע השמיים, ורוד, וכלל צבעי הקשת. מרתקות במיוחד היו הסיבות שנתן כל אחד לבחירתו. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66389158
מה עושים באימון כשהמתאמן לא בשל לשינוי? לדעת עמירם אחד על אחד האימון מתחיל רק במקום שהמתאמן לוקח אחריות ובוחר לצאת ולממש את השינוי שהוא רוצה. וגם הוא הצטרף לתהיה האם לא נכון להפסיק את האימון אם הוא תקוע מתוך ידיעה שכאשר יגיע הרגע המתאים המתאמן יבחר מחדש לצאת לדרך. einatgross1 נתנה דוגמאות של שני מקרים מאוד קיצוניים, כאשר היה ברור שלמתאמנים יש בעיה נפשית של דכאון, כל עוד המתאמן רוצה, צריך להמשיך עם האימון. ruthei הסכימה והזכירה שהקצב של כל אחד הוא שונה. וזה בהחלט יכול להתפרש כחוסר בשלות. והזכירה כי גם כדי להגיע לבשלות צריך מישהו שיגרום לכך (שיבשל). אבי בכר 2005 חושב שאם מאמן יועץ להפסיק אימון כי הוא חושב שהמתאמן "לא בשל" לאימון זו יהירות וגם חריגה מסמכותו של המאמן. לדעתו המאמן צריך לשקף את הדברים למתאמן, אם יש בהירות בשיחה הזו אין אפשרות אחרת אלא שהמתאמן יגיע למסקנות המתאימות לו בעצמו. ינון עמית טען שלפעמים דרוש זמן, שהמחויבות לאימון היא משותפת, אולם, האחריות לשינוי חלה על המתאמן. ואם דרוש לו זמן - מותר לו. הדיון המשיך עוד ואתם מוזמנים לעיין בו בקישור הבא: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66396040
האם למקום הפיזי בו מתקיים האימון יש השפעה על תוצאותיו? עידית רון מאמינה שלפעמים למיקום אחר יש אפקט של שינוי ויכולת שחרור מקיבעון של המאמן והמתאמן. מדי נבון מסכים שלמקום האימון יש השפעה על מהלכו, על שינוי ה"גיאוגרפיה" של הלקוח, נקודת המבט שלו, מצב רוחו ועוד, אך העלה פרמטרים נוספים שצריך להביא בחשבון כמו: זמנו של הלקוח, ההיבט הכלכלי (מספר נסיעות ומרחקן, חניה, בתי קפה) והזכיר כי בארה"ב רוב האימונים מתבצעים בטלפון באופן יעיל. אבי בכר 2005 העלה את הרעיון להקביל בין השאיפה של הלקוח לבין מיקומן של פגישות האימון ואת החשיבות של גיוון ומיזוג. ענתוצאות הציעה להגדיל את המגוון, להכיר באפשרויות השונות ולא לאחוז בשום דרך כ"דרך נכונה" או "טובה" יותר אלא להחליט על פי הנסיבות. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66561710
עוד נושא למחשבה הוא ההתעמקות במה שהתרחש במפגש אימון. צביקה38 העלה את הרעיון למצא כלים לתעד את המתרחש בפגישה כדי לזכור את כל הפרטים ולנתח אותם במדויק, וללמוד מהם על טעויות, מה טעון שיפור, על נקודות חזקות ועל נקודות חלשות. T a l c y העלתה קודם כל את השאלה האם אנו זקוקים לזכור את כל הפרטים במדוייק? ויחד עם זאת שיתפה במספר כלים שהיא משתמשת בהם בהתאם לנסיבות. עמירם אחד על אחד הציע לרשום - במהלך האימון נקודות עיקריות, בסופו את המשימות, ולאחר האימון מחשבות נוספות. אני טענתי שנושאים חשובים יעלו בזמן הנכון למתאמן, ושאולי לא נכון מצידנו להכתיב את האג'נדה באימון. וינון עמית הביא את הדוגמא של הפאזל שכדי להנות ממנו צריך להתבונן מעט מרחוק (אחרי שמסיימים להרכיב אותו כמובן) ומאמין שהדברים המשמעותיים יעלו במוקדם או במאוחר שוב ושוב, ולא נוכל להתחמק מלעסוק בהם אם נרצה ואם לא... http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=978&msgid=66698088 ונברך את כל המצטרפים החדשים לפורום: כישורי חיים; צביקה38; ינון עמית; נרקיס גל; יורם גורדון; עמירם אחד על אחד; מדי נבון ו-aylula1. ברוכים הבאים
![](https://timg.co.il/f/Emo71.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo100.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo20.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo79.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo88.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo6.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo160.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo19.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo168.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo121.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo107.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo24.gif)
![](https://timg.co.il/f/Emo140.gif)