....המשך...../images/Emo168.gif../images/Emo210.gif
במאי 2000, החברים התכנסו באולפן ההקלטות "נויז" על מנת להקליט את אלבומם הראשון "ניו יורק-רפיח" בהפקתו המוזיקלית של עופר קורן. את האלבום מאפיינות הגיטרות המלוכלכות הטקסטים הבועטים, ההפקה המחוספסת, והאנרגיה שבערה בעצמות. התקליט מושפע מלהקות כמו נירוונה, פיקסיז, סוניק יות', והסקס פיסטולס. במהלך השעות הרבות באולפן הלהקה העבירה את זמנה בקרבות קלמנטינות (מכאן עטיפת התקליט), הדלקת נודים אימתניים, אוננות בחדר ההמתנה ושתיית תה עם לימון. חשוב לספר כי יובל נהג להכות את טכנאית ההקלטה קרן אור ביטון מכות נמרצות. אחד השיאים היה כאשר יובל הוריד את מכנסיו באולפן לפני הקלטת "שגר פגר" וחשף את ישבנו אל מול פניה של דנה קראש המתופפת וזאת בכדי לגרום לה לנגן ביתר מרץ (התוצאה מוקלטת וידועה לכל). בסיום ההקלטות עזבה דנה את הלהקה, ללא שום קשר לתקרית הישבן. את מקומה תפס אסף רייז (אסאפיס). בנובמבר 2001 יצא התקליט "ניו יורק-רפיח" לחנויות ובו הלהיטים "עושה ביד", "ערוץ הילדים", וכמובן "ניו יורק-רפיח". בהופעת הבכורה התארחו גיא מרוז (שביצע עם "שייגעצ" שיר סאטירי מקורי בשם אברום בורג), ודן תורן (בדואט המרגש "פרח נתתי לנורית" ובעוד מספר שירים מקוריים כמו "יורד נמוך" ו"חופשה בעליי"). הלהקה העבירה הילוך והחלה להופיע בתדירות גבוהה יותר, ואף העזה לחצות את גבולות ת"א ולנסות את מזלה ברחבי הארץ. וכך צברה לה קהל רב בחיפה, ירושלים, ב"ש, רמת השרון, ראשון, חולון, ואשדוד. שייגעצ לקחה חלק בפסטיבלי הרוק-רוק עצמאות, ניצנים, צמח, והספיקה להוציא שני קליפים לשירים עושה ביד ולניו יורק-רפיח שאט אט הפך לשלאגר היסטרי.