דיון-פרסום באתר?בלוג?פייסבוק?אני אובדת

../images/Emo124.gifדיון-פרסום באתר?בלוג?פייסבוק?אני אובדת

הפייסבוק חשוב, הוא תופס תאוצה ועובר כבר את גוגל מבחינת מנוע חיפוש אתר אינטרנט של העסק "או שאתה שם, או שאתה לא קיים?"- האם? ומה עם בלוג/קפה דה-מרקר וכיו"ב ורגע- פורומים או קבוצות בעלות עניין שבהן אני יכולה להביע את מקצועיותי הרבה ולמשוך אהדת לקוחות אלי? ומתי גם אעבוד? זו לא רק בעיית ניהול זמן נכון, אלא גם סדרי חשיבות האם המשפט- "תפסת מרובה, לא תפסת" עובד גם כאן, או שההתנהלות היא אחרת? איך מומלץ לחלק את סדר החשיבות של הנ"ל לעסק שמוכר מוצרים פיזים (מתנות, וכיו") לעומת עסק שמוכר שירות (טיפול, יעוץ וכיו"ב) והכי חשוב- איך אתן ממליצות לחלק את הזמן? למי העיצה? ההמלצה? דוגמה?
 
הנסיון שלי

פעם הייתי פעילה מאוד בפורום אוכל אורגני בYNET, תקופה מסויימת גם ניהלתי אותו מקצועית (עד שנמאס לי כי נוצרה שם אוירה שלא אהבתי, אולי אחזור). זה היה לפני פרסום הספר, ומדי פעם הייתי נותנת מתכון חדש או עצה מהנסיון שלי. רגע (בפועל שנה) לפני שיצא הספר קיבלתי אישור מיוחד מהנהלת האתר לפרסם בפורום את המכירה המוקדמת לספר. תוך חודש מכרתי 100 עותקים מהספר במכירה המוקדמת (עד שעצרתי אותו כי המו"ל פישל והספר שהיה אמור לצאת תוך חודש יצא אחרי שנה), מתוך המאה כ-70, באו בזכות הפורום, כולל בעל חנות אורגנית שהכיר משם את הכתיבה שלי והזמין כמות גדולה, אבל גם הרבה אחרים. הרבה מהאנשים שמגיעים אלינו מגיעים "דרך האינטרנט" ולא זוכרים בהכרח מאיפה בדיוק, כי יש לנו נוכחות בלא מעט מקומות. כך שזה סוג של שלח לחמך. הבעיה שלי עם ניהול הזמן - ובזאת אסיים כי מתישהו אני גם צריכה לעבוד :) - זה שכשאני נכנסת לכתוב בפורום כלשהו אני נוטה להיסחף... ותודה שהזכרת לי, אני צריכה לסיים את המאמר החדש שלי ל-eatwell.co.il שם יש לי טור קבוע...
 
לדעתי כל אחת צריכה לעשות את הניסוי ותהייה שלה

הפרסום בגוגל לדעתי ומנסיון אישי לא מביא הרבה לקוחות - גם כשמשקיעים בו הרבה כסף (מנסיון לצערי) אני הכרזתי עליו כ"פאסה" מבחינתי ההשקעה בו לא שווה את התוצאות בקפה דה מרקר כמו בביז לדוגמא הרוב זה עסקים ככה שאם קהל הלקוחות שלך הם עסקים יכול להיות שזה מתאים לך מבחינת מוצרים אין כמו הפייסבוק בלוג יכול להיות מנוף אדיר אבל צריך להשקיע בו הרי הרבה זמן פורומים - לדעתי רק פורומים עם רייטינג גבוה ושאת מוכרת בהם אחרת לא שווה להשקיע את הזמן יש גם פרסום בתשלום בפייסבוק שמנסיון שלי הוא מוצלח והכלי הכי חזק שלא הזכרת כאן הוא ניוזלטר/מועדון לקוחות - הלקוחות הכי טובים הם לקוחות חוזרים אז הדירוג שלי: 1. פייסבוק 2. ניוזלטר 3. פורומים
 
ניהול ועידכון ברשתות חברתיות

ההמלצה שלי לנשים שאין להן זמן אבל יש את המשאבים, לקחת קופירייטר או אדם שיש לו יכולת ביטוי גבוהה להכשיר אותו וללמד אותו על תחום העיסוק שלך והוא יהיה אחראי על ניהול הנוכחות שלך ברשתות החברתיות. אם אין משאבים רצוי להיכנס לפחות 4 פעמים ביום בוקר צהריים אחה"צ וערב וכן....זה לוקח המון זמן אבל שווה את זה.
 

goldway

New member
התשובה לשאלה...

הי מיכל, שאלה נהדרת שאלת... אין פתרונות קסם ופתרון אחד. הכל תלוי בקהל היעד- מי קהל היעד שלך?, היכן הוא גולש? איך הוא מקבל החלטות וכד'. מבחינת נוכחות והמשפט "אם אתה לא שם אתה לא קיים"- הדבר נכון לאתר אינטרנט ולנוכחות בפייסבוק, שהרי גם מי שישמע עלייך או יפגוש בך במפגשי רישות עסקי, או תפני עליו יחפש אותך באינטרנט ויעשה שע"ב וכמובן שהחשיפה באתרים המובילים תעלה ראשונה.... לגבי תדירות- חשבי מה נכון לעסק שלך ולך ובמה את יכולה לעמוד- כמו שנכתב ישנם ששוכרים כותבים מקצועיים בעלות של מאות ואלפי ש"ח בחודש וישנם שמשקיעים שעות מזמנם האישי מדי יום... תתחילי , תתנסי ובטוחה שתמצאי את הנוסחא המתאימה לך... בהצלחה, וכמו שכתבו כולן- הכל עניין של
 

mirya

New member
למדתי לראות בזה חלק מיום העבודה שלי, בהחלט.

לכתוב, להגיב, לחפש מקומות רלוונטיים להיות בהם. אני רק בתחילת הדרך, אבל למדתי לאבחן מייד אם זהו פורום מתלהם, "טוקבקיסטי" ופופוליסטי, או פורום מקצועי יותר ו"שווה". כי היכן שאני כותבת אומר משהו עליי, לא?.. מההתכוונות למקום המקוון הגיעו לקוחות, שהפנו אליי אח"כ מעגל חברים ומשפחות.
 

imash

New member
את לא תמותי על התשובה

אבל צריך הכל. המינון של כל מקום תלוי בסוג המוצר וקהל היעד.
 
למעלה