דיון

inbal287

New member
../images/Emo124.gifדיון../images/Emo124.gif

"כתיבת שירים זו מיומנות שצריך לפתח בלי קשר למצב שלי בחיים. זה טיפשי לחשוב שאני צריכה לחכות לריב עם החבר שלי כדי שאוכל להתבודד עם הדמעות בחדר ולחבר שיר על שברון לב". (איה כורם בראיון ל 7 ימים, 7/4/06) מה אתם חושבים על ההתבטאות הזאת? מסכימים? מתנגדים? חושבים שיש בה משהו או שהיא סתם בולשיט? קדימה, תחפרו
.
 

רייל

New member
כמובן שמצב נפשי משפיע

על תוכן הכתיבה, ולפעמים גם על האיכות אבל בנאדם שלא יודע לכתוב שירים, לא יכתוב שירים טובים אפילו אם הוא יהיה על סך התאבדות. בהחלט שכתיבה זו מיומנות.
 

sok777

New member
אני לא ממש מסכים

אני חושב שלכתוב שיר סתם זה אפשר אבל כל עוד הוא בא מרגש אמיתי וממקום אמיתי זה יותר טוב. כלומר, אם אני למשל שונא מישהו, ואני אכתוב שיר על שנאה אז אפילו אם אחרים יאהבו אותו פחות מאשר אם אכתוב שיר על שנאה בלי מחשבה על מישהו הוא יבוא ממקום של אמת ורגש אמיתי. אני חושב [לי אישית לפחות] שיותר קל לכתוב כשאתה מרגיש את הרגש והוא נותן לך הרגשה של "תוציא אותי" או שנותן לך הרגשה ומחשבה של "ואיי, על זה אני חייב לכתוב שיר."
 
כתיבה זו מיומנות

שאכן צריך לפתח. מה שכן, בעיני כתיבה זו התמודדות עם החיים, ולכן אם אני לא שבורת לב כרגע, למה לי לכתוב שיר על שברון לב? אלא אם אני רוצה להכין את עצמי לפעם הבאה שבה אמצא את עצמי שבורת לב...
 
אה, קראתי את הכתבה

על הקבוצה שלהם שנפגשת פעם בשבוע וכל שבוע כותבים שירים. לדעתי הרעיון הוא מדהים, וזה שהם באמת עושים את זה - עוד יותר. לדעתי היא צודקת. מבחינתי יש שני סוגים של מלחינים: המלחין הראשון ששואב את ההשראה שלו מהדברים שקורים לו בחיים. יכול להיות שהוא לא יצור משהו חודש ואז פתאום יתפוס מוזה מטורפת ויוציא ממנה שיר מדהים שלגמרי מהלב. השירים של המלחין הזה יכולים להיות ממש מצויינים, אבל מה לעשות שלא תמיד יש מוזה, ואי אפשר לשלוט עליה. המלחין השני, המלחין שאיה מדברת עליו בכתבה, הוא המלחין החרשן. זהו מלחין שההלחנה היא יותר עבודה בשבילו. אמנם רוב השירים יהיו טכניים ובאמת ירגישו שהם רק מתאמצים להיות שירים נורמלים, אבל יש לו מוסר עבודה. הוא יכול להגיד לעצמו שכל יום הוא כותב שיר, לא משנה כמה גרוע, לא משנה אם הוא לגמרי שמח מהתוצר הסופי או לא, העיקר שיהיה, ואח"כ יהיה אפשר לשפצר את מה שיצא טוב. בסוף כל שבוע יש למלחין הזה 7 שירים, אולי אחד או שניים יהיו שירים שבאמת שווה לעבוד עליהם והשאר ישר לפח, אבל כל חודש יש למלחין הזה יש 4-8 שירים ואולי 2-4 מהם (סתם לזרוק מספר) יהיו שירים ששווה להכניס אותם לאלבום. רוב המוזיקאים שאני מכיר הם איפהשהו בין שני המלחינים האלו אבל תמיד קרובים יותר לאחד מצדדי הספקטרום. אני, אישית, יותר קרוב למלחין הראשון. השירים הטובים שלי יוצאים ברגעי מוזה נדירים. תוך 5-10 דקות יש לי שיר שכל מוסיקאי יתגאה בו. אבל כמו שאמרתי, רגעי המוזה הם דיי נדירים, ואי אפשר להסתמך עליהם. הייתי רוצה שיהיה לי מוסר עבודה כמו שיש לאנשים שקרובים יותר למלחין מספר 2. לדעתי הם האנשים שבאמת מצליחים בעסקי המוסיקה (לא כולל זמרים שכותבים להם את השירים, כן?). לסיכום, אני חושב שאיה צודקת מאוד, לפחות בנוגע לאנשים שרוצים להתעסק במוסיקה בחיים. אני יכול לעבור את החיים שלי בכיף עם שיר יפה פה ושם שאני יכול להקליט או לנגן לחברים שלי, אולי להעלות לבמה, אבל מי שרוצה יותר מזה צריך להתייחס למוסיקה שלו קצת יותר ברצינות, ובאמת לפתח מוסר עבודה כמו של הקבוצה של איה.
 

A N I g M A

New member
|חושבת|

לא יודעת, אני חושבת שזה תלוי בבן אדם, ובתקופה. פעם יכולתי לכתוב שירים על התקרה בכיתה בבצפר. היום אני צריכה לחכות שמשהו ממש מסעיר או מרגש יקרה. מה שכן, כתיבת שירים זו בהחלט מיומנות שצריך לפתח, נקודה.
 

Yoko Nakajima

New member
הממ...לדעתי

יש קצת אמת במה שאי אמרה, אבל באופן כללי אני חושבת הפוך- שירים זו דרך להתבטא. זו לא "מיומנות שצריך לפתח" אלא אם כן הבנאדם אוהב את זה וזוהי דרך ההתבטאות שלו. האנשים האלו בדרך כלל הם בעלי הפוטנציאל לכתיבה, והם מדברים דרך השירה שלהם. אני חייבת להודות שכשקראתי את זה ישר חשבתי: צביעות. לא שהיא כזאת, אלא פשוט האמירה הזאת....זה קצת להגיד "אפילו אם אתם לא מרגישים משהו, תכתבו ותעשו בכאילו."... אני לא אומרת שזה פסול לפתח את מיומנות הכתיבה- אני חושבת שזה מבורך! אבל כל עוד בנאדם נשאר נאמן לעצמו וכותב מתוך רגש, כדי "להוציא משהו החוצה", לפעמים דברים כואבים/מפריעים, דברים שראויים לכתיבה בעיניו. אחרי הכל, זוהי המהות של השירים, שאמורים לבוא מהלב ובכנות של הכותב עם הנייר ועם עצמו. זה משהו טהור שלא טוב להתייחס אליו כאל "עבודה" כדי שלא יאבד מערכו.
 

artfactory

New member
החיים זה מה שקורה בזמן שתכננת אותם"

החיים זה מה שקורה בזמן שתכננת אותם" אמר איזה מישהו ומת!!! למרות שמתוך העצב צומחת היצירה קחו את זה בקלות חברים : ) שנה טובה!!! לינק שנה טובה ענק לכולכם: http://www.mediabros.co.il/rami.html
 

טיפושש

New member
זה מאוד נכון

מי שיש לו את זה גם בלי משבר יכול להוציא הכול דרך שירה
 

cottoneyejoe

New member
אם אין לך מה לכתוב אז אל תכתבי

תכתבי כבר מה שבלב או היה בו. מיומנות היא תוצאה ישירה של ההוויה שלך, עם את מוזיקלית או לא, והסיבה שבה התחלת ללמוד מוזיקה
 
../images/Emo29.gifמתנגדת.

קראו לי 'אולד פאשן', אבל לדעתי כתיבה היא דבר ראשון הבעת רגשות, איה כורם נשמעת כאילו הכתיבה בשבילה זו מטלה, ולא התפרקות, לדעתי בלי קשר למצב שלך היום, אתה לא יכול לחבר טקסט בעל משמעות ודיוק אמיתי, ולתת תמונת מצב מכאיבה עלייך. זה נשמע כאילו חיבור שיר, זה לא יותר מלחשוב על 'מה מתחרז עם אהבה?' (שעווה, דר''א.)
 
תלוי מה מטרת הכתיבה

בתור מוזיקאי רציני ומקצועי אתה תרצה לכתוב בשביל שיהיה לך חומר טוב. בתור סתם מישהו שרוצה לפרוק? אז אפשר פשוט לחכות עד שצריך.
 

inbal287

New member
לדעתי לא הבנת את מה שהיא מנסה להגיד

היא לא אומרת שלא צריך להרגיש בשביל לכתוב. זה שהיא כותבת על דברים גם כשהיא לא במשבר, לא אומר שהיא לא כותבת מתוך רגש, אלא שיש לה מיומנות מסויימת שנותנת לה את האופציה לכתוב על דברים מבלי שהם קרו לך [או אולי קרו בעבר] אבל עדיין להעביר את הרגש שלהם [ואת זה היא עושה מעולה לדעתי, אבל צריך לשמוע את כל הדיסק כדי להבין אותי]. ואין מה לעשות בדוגרי, בתור מוזיקאי אתה צריך שתהיה לך מיומנות, כי חברת התקליטים רוצה חומר, ואתה רוצה שהחומר יהיה טוב ולא סתם זבל שאפילו הבדיחות בבזוקה יותר מרגשות ממנו, לכן חשוב לפתח את המיומנות הזו ולדעת לכתוב על משברים, רגשות, מחשבות גם בלי להיות בתוכם באותו הרגע שאתה כותב, וגם [וזה החלק שבאמת מראה אם יש לך מיומנות כזו או לא] לדעת להעביר את הרגש/מחשבה/דעה [וכו'] שעליהם כתבת.
 

Drorchiklil

New member
מסכימה, אני מניחה.

שיר יכול להכתב מצוין גם אם ההשראה אליו לא באה משום מקום או אירוע מיוחד. כשיש לך את זה, יש לך את זה. אפשר, אמנם, להרגיש יותר קרבה לאמן או משהו כשהשיר מתבסס על חוויות ורגשות, אבל זה לא הכרחי לטעמי.
 
למעלה