ציףציף1000
New member
../images/Emo124.gif החשדות 14.4.05 ../images/Emo124.gif
אלבום חדש לפלויד? כפי שדווח, דייויד גילמור עובד בחודשים האחרונים על אלבום סולו. הוא הקליט כבר קטעים באולפני אבי רואד ובאולפנו, ה"אסטוריה". אתמול התפרסם בעתונות הפולנית (כן, הפולנית) ראיון עם מוסיקאים פולנים, אשר הוזמנו להשתתף בהקלטת האלבום. מדובר בשני מוסיקאים מהוללים במולדתם: זביגנייב פרייזנר, שהוא המלחין המוביל בתחום המוסיקה לסרטים, בפולין. לדז'ק מוייז'ר (כך נדמה לי שמבטאים את שמו) הוא אחד מהקלידנים הנודעים במדינה. פרייזנר הוזמן להיות מפיק-משנה של האלבום, וגם לעשות את העיבודים התזמורתיים לאלבום. מוייז'ר הוזמן כנראה לנגן קלידים. השניים כבר הקליטו כמה קטעים עם גילמור, ובתכנון יש עוד הקלטות נוספות. כמו כן, טכנאי הקלטות פולני הוזמן אף הוא להשתתף בהקלטות. אך מה שמעניין הוא מה שהשניים אמרו לעיתונות הפולנית. מלבד ההשמצות הברורות - "זה כל כך מדהים לפגוש אמן גדול כל כך. זה כבוד גדול לשבת אתו ליד אותו שולחן, לא כל שכן לעבוד אתו באולפן", לדברי מוייז'ר - מסתבר שלא בטוח שמדובר באלבום סולו: "זה קרוב לוודאי יהיה אלבום סולו של דייויד, אבל יש סיכוי שזה יהיה אלבום של הפלויד. השלושה - גילמור, מייסון ורייט - יחליטו על זה מאוחר יותר", כך לדברי פרייזנר. אם אכן כך יתפתחו הדברים, הסיפור נשמע דומה למה שקרה עם Delicate Sound of Thunder בסוף שנות השמונים, כאשר האלבום החל דרכו כאלבום סולו של גילמור, ורק בשלבים מתקדמים הוחלט שזה יהיה אלבום של הפלויד. רייט ומייסון השתתפו באותו אלבום רק השתתפות סמלית. תודה ל-Brain Damage ולמקורותיי בעדות הפולנים. נפטר הטכנאי ניק גריפית'ס ניק גריפית'ס, טכנאי ההקלטות האנגלי של הפלויד (ר' תמונה), נפטר ב-20.3 בגיל 53 בלבד, לאחר ניתוח השתלה שלא עלה יפה. גריפית'ס עבד עם גילמור על אלבום הסולו שלו בשנת 1978, ולאחר מכן עבד עם הלהקה על "החומה". הוא זה שהיה מאחורי הקלטת מקהלת הילדים ב-Another Brick pt. 2. בשנות השמונים והתשעים עבד גריפית'ס עם מייסון ו-ווטרס על כמה מאלבומיהם. הוא גם השתתף בתכנון ובניית אולפני Britannia Row של הפלויד (האולפנים נמכרו מאוחר יותר), ואולפן-הבית של ווטרס, והיה טכנאי הקול של ווטרס בסיבובי הופעות. הפלויד לא היו, כמובן, האמנים היחידים עמם עבד. את הקריירה הוא התחיל עוד בשנת 73, כאשר הקליט את קווין עבור ה-BBC. מאז, עבד עם אמנים רבים, כולל ריצ'ארד תומפסון, Joy Division, וסקוויז. מייסון בתקשורת האמריקאית ניק נמצא בימים אלו בארה"ב, שם הוא עושה יחסי ציבור לספרו, שיצא במהדורה אמריקאית. במסגרת יחסי הציבור, ניק מתראיין גם בתקשורת האמריקאית: - ראיון רדיופוני עם ניק שודר ביום ג' בתחנה המהוללת XRT משיקגו. את הראיון עמו ערכו גרג קוט וג'ים דה-רוגטיס, שני מבקרים אמריקאים נודעים, במסגרת התכנית Sound Opinions. התכנית נחשבת ל'ספינת הדגל' של התחנה, ושל המוסיקה האיכותית בארה"ב בכלל. הראיון אמור להיות מועלה *היום* לארכיון התחנה, וניתן יהיה לשמוע אותו שם, במשך שבוע. לשמיעת הראיון (בפורמט real audio) גשו לכאן. כרגע הראיון טרם הועלה. - ג'ים דה-רוגטיס גם פרסם סקירת ביקורת על ספרו של ניק, ב"שיקגו סאן-טיימס", אחד העיתונים היומיים הנפוצים בעיר. יש לציין שדה-רוגטיס הוא אחד ה"מומחים" לפלויד בקרב המבקרים האמריקאיים - דבר נדיר יחסית. הוא ראיין את הפלויד בעבר, בשנות התשעים, וגם הקדיש ללהקה פרק בספרו על הפסיכדליה וגרורותיה, שיצא ממש לא מזמן, בארה"ב. הביקורת מחמיאה לספר, ועומדת על כל הנקודות שהושמעו בעבר: כתיבתו של מייסון היא ברמה גבוהה; מייסון ערך מחקר מקיף לצורך הכתיבה; הוא נמנע מלהכנס לפרטי חייהם האישיים של חברי הלהקה; הספר מתמקד בתאור אנקדוטות מסיבובי ההופעות ומההקלטות. מה כן חדש (מאחר והספר עדיין לא בידי)? בתקופת AHM, היחסים בין מייסון לווטרס היו "קרירים". דה-רוגטיס מסיים בנימה קצת תמוהה: הוא אומר שכאוטוביוגרפיה, הספר טוב מ-Chronicles של דילן(!) בגלל שהוא יותר רחב-יריעה, וגם דובר אמת. הספר גם עדיף, לדבריו, על Stone Alone של ביל וויימן (בסיסט הסטונס לשעבר) כי הוא יותר "צבעוני וכיפי". אמרות קצת תמוהות לאור ההערצה העיוורת של כל המבקרים כלפי ספרו של דילן (המתואר ע"י רובם כ"יצירת מופת"), והיחס המזלזל של רובם כלפי ביל וויימן בכלל - וספרו בכלל זה. - אתמול היה ניק בסיאטל, שם חתם על עותקים מספרו, והתראיין לתחנת KZOK המקומית. הוא גם פגש אוהדים וענה על שאלותיהם. אולי הדבר החשוב ביותר שאמר, בפגישה עם האוהדים, הוא שהעיכובים בהוצאת ה-DVD של PULSE נובעים מ"בעיות במיקסינג" ובגלל שחברי הלהקה חלוקים בדעותיהם לגבי ה'תוספות' ל-DVD!!. בראיון לתחנת הרדיו, מייסון סיפר שהוא לא היה מעורב בהרכבת האפקטים ב-DSOTM, שכן זו היתה בעיקר העבודה של אלאן פארסונס, הטכנאי. פארסונס העדיף להקליט את האפקטים בעצמו, למרות שהיתה לו גישה לספריית האפקטים של EMI (אז, הגדולה בבריטניה). תרומתו של מייסון בתחום האפקטים היתה, לדבריו, יותר משמעותית ב-The Final Cut!. עוד הוסיף מייסון שהלהקה הרגישה בטחון כאשר הקליטה את DSOTM, מאחר והם כבר "התאמנו" על הקטעים בהופעות. הם ידעו שזה יהיה אלבום טוב. ניק חזר גם על עמדתו הלא-אוהדת כלפי להקות-מחווה. לדבריו, זה מוזר עבורו לשמוע אותן משחזרות את הצליל של הפלויד, תו לתו (כולל השגיאות שלו על התופים, לדבריו!). הוא מעדיף להקות שנותנות ביצוע משלהן לשירים של הפלויד, כגון ה-Scissor Sisters. ספרים חדשים לסטורם תורגרסון מלבד התערוכה הנודדת שלו, שכיום עושה דרכה בארה"ב, והתערוכה המתוכננת לו בלונדון בסוף שנה זו, מסתבר שתורגרסון עובד גם על שני ספרים חדשים. עפ"י העתונות השוודית (כן, השוודית), שפרסמה ראיון ארוך עמו בימים האחרונים, עובד תורגרסון כעת על ספר אוטוביוגרפי, אשר יסקור את כל העבודה שעשה במשך השנים, וספר נוסף, שיוקדש כולו לעיצוב האלבום Dark Side of the Moon, במשך השנים. את הראיון במלואו (בתרגום לאנגלית) ניתן לקרוא ב-Brain Damage. הערות? תגובות? תלונות? קיטורים? מחמאות? תמיהות? הגיגים? שרשרו להלן.
אלבום חדש לפלויד? כפי שדווח, דייויד גילמור עובד בחודשים האחרונים על אלבום סולו. הוא הקליט כבר קטעים באולפני אבי רואד ובאולפנו, ה"אסטוריה". אתמול התפרסם בעתונות הפולנית (כן, הפולנית) ראיון עם מוסיקאים פולנים, אשר הוזמנו להשתתף בהקלטת האלבום. מדובר בשני מוסיקאים מהוללים במולדתם: זביגנייב פרייזנר, שהוא המלחין המוביל בתחום המוסיקה לסרטים, בפולין. לדז'ק מוייז'ר (כך נדמה לי שמבטאים את שמו) הוא אחד מהקלידנים הנודעים במדינה. פרייזנר הוזמן להיות מפיק-משנה של האלבום, וגם לעשות את העיבודים התזמורתיים לאלבום. מוייז'ר הוזמן כנראה לנגן קלידים. השניים כבר הקליטו כמה קטעים עם גילמור, ובתכנון יש עוד הקלטות נוספות. כמו כן, טכנאי הקלטות פולני הוזמן אף הוא להשתתף בהקלטות. אך מה שמעניין הוא מה שהשניים אמרו לעיתונות הפולנית. מלבד ההשמצות הברורות - "זה כל כך מדהים לפגוש אמן גדול כל כך. זה כבוד גדול לשבת אתו ליד אותו שולחן, לא כל שכן לעבוד אתו באולפן", לדברי מוייז'ר - מסתבר שלא בטוח שמדובר באלבום סולו: "זה קרוב לוודאי יהיה אלבום סולו של דייויד, אבל יש סיכוי שזה יהיה אלבום של הפלויד. השלושה - גילמור, מייסון ורייט - יחליטו על זה מאוחר יותר", כך לדברי פרייזנר. אם אכן כך יתפתחו הדברים, הסיפור נשמע דומה למה שקרה עם Delicate Sound of Thunder בסוף שנות השמונים, כאשר האלבום החל דרכו כאלבום סולו של גילמור, ורק בשלבים מתקדמים הוחלט שזה יהיה אלבום של הפלויד. רייט ומייסון השתתפו באותו אלבום רק השתתפות סמלית. תודה ל-Brain Damage ולמקורותיי בעדות הפולנים. נפטר הטכנאי ניק גריפית'ס ניק גריפית'ס, טכנאי ההקלטות האנגלי של הפלויד (ר' תמונה), נפטר ב-20.3 בגיל 53 בלבד, לאחר ניתוח השתלה שלא עלה יפה. גריפית'ס עבד עם גילמור על אלבום הסולו שלו בשנת 1978, ולאחר מכן עבד עם הלהקה על "החומה". הוא זה שהיה מאחורי הקלטת מקהלת הילדים ב-Another Brick pt. 2. בשנות השמונים והתשעים עבד גריפית'ס עם מייסון ו-ווטרס על כמה מאלבומיהם. הוא גם השתתף בתכנון ובניית אולפני Britannia Row של הפלויד (האולפנים נמכרו מאוחר יותר), ואולפן-הבית של ווטרס, והיה טכנאי הקול של ווטרס בסיבובי הופעות. הפלויד לא היו, כמובן, האמנים היחידים עמם עבד. את הקריירה הוא התחיל עוד בשנת 73, כאשר הקליט את קווין עבור ה-BBC. מאז, עבד עם אמנים רבים, כולל ריצ'ארד תומפסון, Joy Division, וסקוויז. מייסון בתקשורת האמריקאית ניק נמצא בימים אלו בארה"ב, שם הוא עושה יחסי ציבור לספרו, שיצא במהדורה אמריקאית. במסגרת יחסי הציבור, ניק מתראיין גם בתקשורת האמריקאית: - ראיון רדיופוני עם ניק שודר ביום ג' בתחנה המהוללת XRT משיקגו. את הראיון עמו ערכו גרג קוט וג'ים דה-רוגטיס, שני מבקרים אמריקאים נודעים, במסגרת התכנית Sound Opinions. התכנית נחשבת ל'ספינת הדגל' של התחנה, ושל המוסיקה האיכותית בארה"ב בכלל. הראיון אמור להיות מועלה *היום* לארכיון התחנה, וניתן יהיה לשמוע אותו שם, במשך שבוע. לשמיעת הראיון (בפורמט real audio) גשו לכאן. כרגע הראיון טרם הועלה. - ג'ים דה-רוגטיס גם פרסם סקירת ביקורת על ספרו של ניק, ב"שיקגו סאן-טיימס", אחד העיתונים היומיים הנפוצים בעיר. יש לציין שדה-רוגטיס הוא אחד ה"מומחים" לפלויד בקרב המבקרים האמריקאיים - דבר נדיר יחסית. הוא ראיין את הפלויד בעבר, בשנות התשעים, וגם הקדיש ללהקה פרק בספרו על הפסיכדליה וגרורותיה, שיצא ממש לא מזמן, בארה"ב. הביקורת מחמיאה לספר, ועומדת על כל הנקודות שהושמעו בעבר: כתיבתו של מייסון היא ברמה גבוהה; מייסון ערך מחקר מקיף לצורך הכתיבה; הוא נמנע מלהכנס לפרטי חייהם האישיים של חברי הלהקה; הספר מתמקד בתאור אנקדוטות מסיבובי ההופעות ומההקלטות. מה כן חדש (מאחר והספר עדיין לא בידי)? בתקופת AHM, היחסים בין מייסון לווטרס היו "קרירים". דה-רוגטיס מסיים בנימה קצת תמוהה: הוא אומר שכאוטוביוגרפיה, הספר טוב מ-Chronicles של דילן(!) בגלל שהוא יותר רחב-יריעה, וגם דובר אמת. הספר גם עדיף, לדבריו, על Stone Alone של ביל וויימן (בסיסט הסטונס לשעבר) כי הוא יותר "צבעוני וכיפי". אמרות קצת תמוהות לאור ההערצה העיוורת של כל המבקרים כלפי ספרו של דילן (המתואר ע"י רובם כ"יצירת מופת"), והיחס המזלזל של רובם כלפי ביל וויימן בכלל - וספרו בכלל זה. - אתמול היה ניק בסיאטל, שם חתם על עותקים מספרו, והתראיין לתחנת KZOK המקומית. הוא גם פגש אוהדים וענה על שאלותיהם. אולי הדבר החשוב ביותר שאמר, בפגישה עם האוהדים, הוא שהעיכובים בהוצאת ה-DVD של PULSE נובעים מ"בעיות במיקסינג" ובגלל שחברי הלהקה חלוקים בדעותיהם לגבי ה'תוספות' ל-DVD!!. בראיון לתחנת הרדיו, מייסון סיפר שהוא לא היה מעורב בהרכבת האפקטים ב-DSOTM, שכן זו היתה בעיקר העבודה של אלאן פארסונס, הטכנאי. פארסונס העדיף להקליט את האפקטים בעצמו, למרות שהיתה לו גישה לספריית האפקטים של EMI (אז, הגדולה בבריטניה). תרומתו של מייסון בתחום האפקטים היתה, לדבריו, יותר משמעותית ב-The Final Cut!. עוד הוסיף מייסון שהלהקה הרגישה בטחון כאשר הקליטה את DSOTM, מאחר והם כבר "התאמנו" על הקטעים בהופעות. הם ידעו שזה יהיה אלבום טוב. ניק חזר גם על עמדתו הלא-אוהדת כלפי להקות-מחווה. לדבריו, זה מוזר עבורו לשמוע אותן משחזרות את הצליל של הפלויד, תו לתו (כולל השגיאות שלו על התופים, לדבריו!). הוא מעדיף להקות שנותנות ביצוע משלהן לשירים של הפלויד, כגון ה-Scissor Sisters. ספרים חדשים לסטורם תורגרסון מלבד התערוכה הנודדת שלו, שכיום עושה דרכה בארה"ב, והתערוכה המתוכננת לו בלונדון בסוף שנה זו, מסתבר שתורגרסון עובד גם על שני ספרים חדשים. עפ"י העתונות השוודית (כן, השוודית), שפרסמה ראיון ארוך עמו בימים האחרונים, עובד תורגרסון כעת על ספר אוטוביוגרפי, אשר יסקור את כל העבודה שעשה במשך השנים, וספר נוסף, שיוקדש כולו לעיצוב האלבום Dark Side of the Moon, במשך השנים. את הראיון במלואו (בתרגום לאנגלית) ניתן לקרוא ב-Brain Damage. הערות? תגובות? תלונות? קיטורים? מחמאות? תמיהות? הגיגים? שרשרו להלן.