ציףציף1000
New member
../images/Emo124.gif החשדות 21.2.04 ../images/Emo124.gif
לאור התרבות החשדות בזמן האחרון, העדכונים נהיים תכופים יותר: The Final Cut - פרטים נוספים כאמור, מוציאים EMI וקפיטול את האלבום בהדפסה מחודשת. בארה"ב ייצא האלבום כנראה ב-20 באפריל. באירופה, הודיעה EMI רשמית שהאלבום ייצא ב-22 במרץ. ככל הנראה זה יהיה גם תאריך יציאת האלבום בארץ. אם יהיה לי זמן, אנסה לברר אצל NMC או מי שמטפל בעניין בארץ. בבריטניה ייצא האלבום עוד קודם לכן, אך אין עדיין תאריך מדוייק. האלבום עבר רימיקס, ע"י המפיק/טכנאי ג'יימס גאת'רי, שעובד עם הפלויד בשנים האחרונות. הוא זה שהפיק, למעשה, את האוסף Echoes וככל הנראה הוא האדם היחיד כיום המסוגל לתקשר ברמה טובה עם כל הצדדים המעורבים (היינו גם גילמור וגם ווטרס, בו-זמנית). לאלבום יתווסף הקטע When the Tigers Broke Free, שהיה גם באוסף Echoes, והעיצוב האמנותי עודכן: לאלבום תצורף חוברת בת 16 עמודים, עם העיצובים המקוריים (ועוד?). פרטים נוספים יבואו בהמשך. ואם ב-Final Cut עסקינן: ספר חדש על חקר המוח מגלה, שתרנגולות מגיבות למוסיקה כמו בני אדם. מכירים את הצמרמורת הזאת שעוברת בגב כשאנו שומעים יצירות מסויימות? אלו שאנו אומרים עליהן שהן "אלוהיות", "מרגשות" וכו'? ובכן, גם תרנגולות חושבות כך. לתרנגולות הוצמדו אלקטרודות, שמדדו את מידת ה"צמרמורת" שהן חשות למישמע יצירות שונות. מסתבר שהן מגיבות בעוצמה הגדולה ביותר, ליצירות המאוחרות של הפלויד, במיוחד The Final Cut. לא מאמינים? האתר Roger Waters Online מספק סינופסיס של ההסבר המדעי. התגלו שירים חדשים של בארט חברת התקליטים Strange Fruit, האחראית על ההוצאה-לאור של הקלטות ה-BBC של אמנים אשר הקליטו עבור התחנה, עומדת להוציא מחדש ב-29 במרץ את הדיסק עם השירים שהקליט בארט עבור ה-BBC בתחילת שנות השבעים. במקור, הוציאה החברה את הדיסק בשנת 1989, ונכללו בו השירים שהקליט בארט עבור תוכניתו של ג'ון פיל (בשני תאריכים שונים): Terrapin, Gigolo Aunt, Baby Lemonade, Effervescing Elephant והשיר Two of a Kind (שיר זה יוחס בטעות לבארט, אף כי למעשה נכתב ע"י ריק רייט. זה סיפור בפני עצמו). לבארט הצטרפו בהקלטה דייויד גילמור, והמתופף ג'רי שירלי. להדפסה המחודשת יתווספו כעת שלושה שירים נוספים, שדבר קיומם היה בדבר שמועה בלבד, במשך שנים רבות. מדובר בשירים Baby Lemonade, Dominoes, ו-Love Song, אשר הקליט בארט בחודש פברואר 1971 עבור תוכניתו של השדרן בוב האריס. על פי הדיווח ב-Brain Damage, איכות ההקלטה של השירים גרועה, כי מדובר בעצם בהקלטה מהרדיו, ולא ההקלטות המקוריות (וניתן רק לנחש מה קרה להקלטות המקוריות, בארכיון ה-BBC
). על פי אותו דיווח, גרסאות אלו הן "אפלות" יותר מאשר ה-sessions הקודמים שהקליט בארט עבור ה-BBC. כמדומני, שאלו ההקלטות הרשמיות המלאות האחרונות שעשה בארט בחייו. ווטרס במאלטה בסוף חודש אפריל יהיה ווטרס קרוב אלינו מתמיד.... 15 דקות מתוך האופרה שלו, Ca Ira, יושמעו בנמל מאלטה, לרגל חגיגות הצטרפותה של מאלטה לאיחוד האירופי. על פי הדיווח, ביקשו המלטזים מווטרס לכתוב שיר במיוחד לחגיגות, אך הסכום שדרש עבור הכתיבה נראה בעיניהם מוגזם. במקום זאת, הוא הסכים להשמיע את הקטע מהאופרה. כ"כ, כל עניין החגיגות מצוי בהליכים משפטיים (לא נגד ווטרס) במלטה, כך שעד סוף אפריל כל התמונה עשויה להשתנות. אם לא יהיו שינויים, תלווה ההקלטה במופע אור קולי, תחת ניצוחו של גרט הוף הגרמני, שזו התמחותו. נותרו כרטיסים להופעה של גילמור בלונדון כזכור, יופיע גילמור יחד עם אמנים רבים, במופע בניצוחו של הפסנתרן ואושיית הטלוויזיה ג'ולס הולנד, ב-1 באפריל, כאשר כל ההכנסות קודש לקרן צדקה למעט ילדים ובני נוער חולי סרטן. להופעה, ב-Royal Albert Hall עוד נותרו כמה כרטיסים פנויים, אך לא בזול (כי זו הופעה לצדקה...). ניתן להשיגם בקופת האולם, ובמקומות הרגילים. נפטרה דוריס טרוי
הזמרת הוותיקה דוריס טרוי, שהיתה אחת מזמרות הליווי ב-DSOTM, נפטרה בשנתה לפני מספר ימים, לאחר מחלה ממושכת. לטרוי היתה קריירה קצרה כסולנית בתחילת שנות השישים, עבורה זכתה לפני מספר שנים בפרס על היותה מחלוצות ה-R&B, ולאחר מכן עבדה כזמרת ליווי, בכמה מאלבומי הרוק החשובים. בנוסף ל-DSOTM, היא הקליטה גם עם הסטונס (You Can't Always Get What You Want), עם הביטלס, דאסטי ספרינגפילד ורבים אחרים.
לאור התרבות החשדות בזמן האחרון, העדכונים נהיים תכופים יותר: The Final Cut - פרטים נוספים כאמור, מוציאים EMI וקפיטול את האלבום בהדפסה מחודשת. בארה"ב ייצא האלבום כנראה ב-20 באפריל. באירופה, הודיעה EMI רשמית שהאלבום ייצא ב-22 במרץ. ככל הנראה זה יהיה גם תאריך יציאת האלבום בארץ. אם יהיה לי זמן, אנסה לברר אצל NMC או מי שמטפל בעניין בארץ. בבריטניה ייצא האלבום עוד קודם לכן, אך אין עדיין תאריך מדוייק. האלבום עבר רימיקס, ע"י המפיק/טכנאי ג'יימס גאת'רי, שעובד עם הפלויד בשנים האחרונות. הוא זה שהפיק, למעשה, את האוסף Echoes וככל הנראה הוא האדם היחיד כיום המסוגל לתקשר ברמה טובה עם כל הצדדים המעורבים (היינו גם גילמור וגם ווטרס, בו-זמנית). לאלבום יתווסף הקטע When the Tigers Broke Free, שהיה גם באוסף Echoes, והעיצוב האמנותי עודכן: לאלבום תצורף חוברת בת 16 עמודים, עם העיצובים המקוריים (ועוד?). פרטים נוספים יבואו בהמשך. ואם ב-Final Cut עסקינן: ספר חדש על חקר המוח מגלה, שתרנגולות מגיבות למוסיקה כמו בני אדם. מכירים את הצמרמורת הזאת שעוברת בגב כשאנו שומעים יצירות מסויימות? אלו שאנו אומרים עליהן שהן "אלוהיות", "מרגשות" וכו'? ובכן, גם תרנגולות חושבות כך. לתרנגולות הוצמדו אלקטרודות, שמדדו את מידת ה"צמרמורת" שהן חשות למישמע יצירות שונות. מסתבר שהן מגיבות בעוצמה הגדולה ביותר, ליצירות המאוחרות של הפלויד, במיוחד The Final Cut. לא מאמינים? האתר Roger Waters Online מספק סינופסיס של ההסבר המדעי. התגלו שירים חדשים של בארט חברת התקליטים Strange Fruit, האחראית על ההוצאה-לאור של הקלטות ה-BBC של אמנים אשר הקליטו עבור התחנה, עומדת להוציא מחדש ב-29 במרץ את הדיסק עם השירים שהקליט בארט עבור ה-BBC בתחילת שנות השבעים. במקור, הוציאה החברה את הדיסק בשנת 1989, ונכללו בו השירים שהקליט בארט עבור תוכניתו של ג'ון פיל (בשני תאריכים שונים): Terrapin, Gigolo Aunt, Baby Lemonade, Effervescing Elephant והשיר Two of a Kind (שיר זה יוחס בטעות לבארט, אף כי למעשה נכתב ע"י ריק רייט. זה סיפור בפני עצמו). לבארט הצטרפו בהקלטה דייויד גילמור, והמתופף ג'רי שירלי. להדפסה המחודשת יתווספו כעת שלושה שירים נוספים, שדבר קיומם היה בדבר שמועה בלבד, במשך שנים רבות. מדובר בשירים Baby Lemonade, Dominoes, ו-Love Song, אשר הקליט בארט בחודש פברואר 1971 עבור תוכניתו של השדרן בוב האריס. על פי הדיווח ב-Brain Damage, איכות ההקלטה של השירים גרועה, כי מדובר בעצם בהקלטה מהרדיו, ולא ההקלטות המקוריות (וניתן רק לנחש מה קרה להקלטות המקוריות, בארכיון ה-BBC

