החשדות 24.6.04

../images/Emo124.gif החשדות 24.6.04 ../images/Emo124.gif

ובהתחלה: עוד סרטון קטן להנאתכם: קטע בן 2 דקות מתוך הסרט הדוקומנטרי "האבוד" מהופעות "החומה" אשר התגלה לאחרונה. [ראו לינק למטה] טרם ראיתי אותו בעצמי. יחד עם זאת, אין להתרגש יותר מדי: הדיווחים ממי שראו את הסרט המלא (בן 23 דקות) אומרים שזה עסק חובבני לחלוטין, המצלמה רועדת כל הזמן, ואין שם משהו ממש חיוני. האוטוביוגרפיה של ניק מייסון – הפרק הבא כעת מתברר, שבניגוד למה שדווח ב"חשדות" הקודמים, התמונה שהעליתי מקודם לא תשמש כעטיפת הספר, אלא רק כחלק ממערך קידום המכירות של הספר. במסגרת אותו קידום מכירות, יפורסמו פרקים מהספר כסדרה באחד מעיתוני לונדון, עוד לפני יציאת הספר. זה אומר, שכבר באוגוסט יהיה לנו מושג מה הספר כולל. בנוסף, פורסמו ראשי הפרקים של הספר: 1. Poly Days ["ימי המכללה"] 2. Going Underground ["ירידה למחתרת"] 3. Freak Out Schmeak Out ["פריק אאוט, שמיק אאוט"] 4. Sum of Parts ["סכום החלקים"] 5. Tempo Changes ["שינויי מקצב"] 6. Dark Side ["הצד האפל"] 7. Hard Labour ["עבודה קשה"] 8. Balloon ["בלון"] 9. The Wall ["הקיר" ....] 10. Comms Failure ["קצר בתקשורת"] 11. Resurrection ["תחיה מחדש"] 12. Wiser After the Event ["חכם לאחר מעשה"] מקריאת שמות הפרקים נראה שהספר ככל הנראה לא יהיה יותר מדי רציני.... פלויד בעיתונות האנגלית מגזין המוסיקה Observer Music Monthly - הנחשב למגזין טוב - הצטרף לקדחת הרשימות, ופרסם את רשימת "100 האלבומים הבריטיים הטובים ביותר" שלו. את הרשימה הרכיבה קבוצה של מוסיקאים ומבקרים. הרשימה היא צפויה וסולידית, ללא הפתעות מרובות, למעט, אולי, האלבום שנמצא במקום העשירי, אותו לא ראיתי בעבר במיקום כל כך גבוה ברשימות דומות. העשיריה הפותחת: 1. Stone Roses - S/T 2. Beatles – Revolver 3. The Clash – London Calling 4. Van Morrison – Astral Weeks 5. Beatles – Sgt. Pepper 6. Beatles – white album 7. Rolling Stones – Sticky Fingers 8. Rolling Stones – Exile on Main Street 9. Massive Attack – Blue Lines 10. Public Image Ltd. (PiL) – Metal Box הפלויד מיוצגים ברשימה עם 2 אלבומים: Piper, במקום 25 ו-DSOTM במקום 63. את הביקורת על Piper לרשימה כתב אחד מבכירי המבקרים הבריטיים של כל הזמנים, צ'ארלס שאאר מארי: "תחת הנהגתו של סיד בארט, הפינק פלויד היו להקה שונה מאוד ממוכרי-המיליונים ויוצרי-המונומנטים למסכנות, שהם נהיו לאחר שרוג'ר ווטרס תפס פיקוד. הפלויד של בארט שילבו בין התחרעויות חצי-מאולתרות וא-טונאליות הכי אוונגרדיות שהיו אז, לבין שיריו של בארט, שהיו שובבניים ובעלי דמיון, והזכירו את התענוגות והפחדים של ילדות אנגלית קלאסית." על DSOTM כתב/ה המבקר/ת [שלא זיהיתי] שהאלבום הוא טוב ללא קשר להצלחתו המסחרית הגדולה, ומעבר לחדשנות שלו בתחום הסאונד. "מעבר לאפקטי-הצליל הליטרליים והמפחידים – השעונים ב-Time, הקופה הרושמת ב-Money – אורבים להם גילויים נוספים, יותר חידתיים. ראשית, יש את התהליך המרתק והקצת-זדוני, במהלכו רוג'ר ווטרס הצמיד את הפרסונה האמנותית שלו לרוחו הנעדרת של סיד בארט, באותה דרך בה שיח קיסוס משתלט על עץ מת. שנית, יש את הפתיחה הרחבה של חלל אמביינטי. המבקר/ת מוצא/ת הדים לאלבום, אצל אמנים אחרים לאורך השנים: מ-Joy Division עד Massive Attack, מה-Orb וה-Aphex Twin עד ה-Radar Brothers: "טיול בחזרה למקור, יוביל אותכם למקומות בהם לא הייתם מקודם מעולם". את הרשימה המלאה ניתן לקרוא כאן. השבועון New Musical Express כולל בגליונו החדש מוסף עם תמונות "נדירות", שצולמו ע"י מיטב צלמי הרוק בשנות השישים. התמונות לקוחות מתערוכה, המוצגת כרגע, ושכל תמונותיה ייצאו בשלב מאוחר יותר, כספר. אחת התמונות היא תמונה של סיד בארט משנת 1969, מהסריה שצילם מיק רוק בביתו של סיד. ולבסוף, ווטרס נבחר כאחד מ-100 ה-frontmen המובילים ברוק ע"י המגזין Classic Rock, בגליונו החדש (יולי). ווטרס נמצא במקום 34. שלושת המקומות הראשונים: בון סקוט (מ-AC/DC), פרדי מרקורי ורוברט פלאנט. המגזין אינו טוב במיוחד, לדעתי. רמת הכתיבה בו סבירה, אך אינה משובחת. יחד עם זאת, הוא פונה לקהל של אוהדי רוק כבד נוסח שנות השבעים, ולכן אם יש ביניכם אוהדים של סגנון זה, יתכן שתרצו לחפש את הגליון. פלויד בטלוויזיה ערוץ Arte, הנקלט גם במחוזותינו, ישדר בסוף החודש שני סרטים להם הלחינו הפלויד פסי-קול: הסרט More ישודר ב-30.6 בשעות הערב המאוחרות (וישודר בשידור חוזר ב-4.6), והסרט Zabriskie Point ישודר ב-1.7 (ככל הנראה גם כן עם שידורים חוזרים). הסרטים משודרים במסגרת סדרת "סרטי שנות השבעים" של הערוץ, כאשר הדגש הוא על סרטים על סמים ומין. לא ראיתי עדיין את Zabriskie; למרות שכל המבקרים מסכימים שזה סרט גרוע במיוחד, אצפה בו בכל זאת - לצרכי מחקר, כמובן. מאידך, אני לא יודעת באיזו גרסה ישודרו הסרטים, היינו, האם יהיה להם פס קול באנגלית או בצרפתית/גרמנית. שונות בסניף של ענק הדיסקים הצרפתי fnac בעיר ליל, מתקיימת כרגע "תערוכה" בה מוצגת קונסולת המיקסינג של הפלויד מסיבוב ההופעות שלהם משנת 1977. ה"תערוכה" היא כנראה חלק מקידום מכירות של ספרו של צלם בלגי, אשר צילם אמנים רבים בהופעות בשנות השבעים, ביניהם הפלויד. ראו תמונות ב-RWO. אוהדת של הפלויד מארגנת פרוייקט, בו אוהדים מכל העולם ישלחו "דגלים" עליהם מצויירים דימויים הקשורים לפלויד, ואשר יונפו בשדה בקיימברידג'שייר בקיץ הבא. אני לא בטוחה מה מטרתו של הפרוייקט, וממילא זה לא כוס התה שלי, אבל Brain Damage קישרו לזה, ואולי יש כאן אנשים שיהיו מעוניינים להשתתף, ולכן אני מביאה את הלינק. חשדות נוספים - שאינם קשורים ישירות לפלויד - אביא בנפרד.
 
תוספת: הספר של מייסון

עתה מתברר, שמערך קידום המכירות לספר יהיה נרחב. בנוסף לפרסום חלק מפרקי הספר כסדרה בעתונות, מתוכננים גם ראיונות עם מייסון בתקשורת, ארועים בהם יחתום מייסון על ספרו לקהל הרחב (מן הסתם, בחנויות ספרים) ועוד. עוד פרטים, מתוך ההודעה לעיתונות, אשר יצאה היום: "הספר Inside Out הוא הפעם הראשונה בה חבר בפינק פלויד כתב את הסיפור של אחת מהלהקות הכי מצליחות ו-וותיקות בהיסטוריה של מוסיקת הרוק. ניק מייסון, החבר היחיד שהיה חלק מהלהקה לאורך כל חייה, מספר את הסיפור המלא של פינק פלויד, ולא מתחמק מתאור הרגעים היותר-קשים, מימיהם הראשונים עם סיד בארת, להקמתה-מחדש של הלהקה לאחר הפרידה הכואבת מרוג'ר ווטרס. ניק הופיע בכל הופעה, החל מקומץ הופעות-חצות במועדון לונדוני בסוף 1965, דרך הופעות באיצטדיונים הגדולים בעולם, בארמון ורסאי ותעלת סאן מארקו בונציה. הסיפור מסופר דרך נקודת מבטו האישית של מייסון אך, בנוסף למחקר שערך וזכרונותיו, הוא עשה שימוש גם בהגיגים וזכרונות של שחקנים מרכזיים בסיפור של הפלויד. בסוף הספר, מופיעה גרסתו של ניק לדיסקוגרפיה והכרונולוגיה של הלהקה, הכוללת הערות ותצפיות שלו. בתור האוצר הלא-רשמי של הלהקה, הארכיונים האישיים של מייסון מיצגים מקור עשיר ומשמעותי לתמונות, כולל תמונות רבות שהן נדירות ולא פורסמו מעולם, איורים ועיצובים גרפיים, ואביזרים. ניק, רוג'ר ווטרס וריק ריית נפגשו כאשר שלושתם היו סטודנטים לארכיטקטורה בריג'נט סטריט פולי. בהתאם לרקע בארכיטקטורה (שנהיה אולי בולט במיוחד ב"החומה", אך משתקף גם ברמה הגבוהה של מעורבות הלהקה בבניית התפאורות שלהם), מחולקי תכני הספר לארבעה בלוקים בני שלושה פרקים כל אחד. נקודת האמצע של הספר - סוף פרק 6 - מציינת את יציאת האלבום DSOTM. הטקסט נקרא ע"י פול דו-נוייר [מבקר ידוע, הכותב כיום ב-Mojo ו-Q ובזמנו היה עורך בכיר ב-NME - צ.] הכותב: "כאשר התבקשתי לקרוא את ספרו של ניק מייסון ולתת את הערותי, לא היססתי לקבל את ההצעה. אף כי מעולם לא הייתי אוהד גדול של הפלויד, הייתי מודע להשפעה הגדולה שלהם על עולם המוסיקה; כמובן, הייתי גם מודע לפופולריות העצומה שלהם. אך מעבר לשני דברים אלו, הספר הבטיח לספר סיפור גדול; ככלות הכל, מדובר בלהקה שהיתה במרכז המהפכה הפסיכדלית, להקה שבראשה עמד סיד בארט המבולבל אך הכריזמטי (אדם שסיפור עלייתו ונפילתו הוא אחד מהאגדות הנצחיות של מוסיקת הרוק). זוהי להקה, אשר פעם גילמה אקספרימנטליות קיצונית, אך נהיתה להקת האיצטדיונים המועדפת על אוהדי מוסיקה מיינסטרימיים, בכל העולם. ואלו הם הגברים, אשר המחלוקות הפנימיות ביניהם הם הפרדיגמה, התבנית, של מריבות בין סופרסטארים. בסופו של דבר, זהו סיפור המבטיח להיות בידור טוב. השאלה היתה: האם ניק יהיה מסוגל לספר אותו? לשמחתי, לא רק שהוא היה מוכן ומסוגל, הוא היה מספר-סיפורים מעולה. הטיוטה אשר קראתי היתה עשירה באנקדוטות, בהירה ושנונה. ניק היה לא רק המתופף של פינק פלויד, הוא היה גם האוצר שלהם. הוא היה בלב הסיפור לכל אורך הדרך, אך גם שמר מרחק, תוך שמירה על חוש ההומור שלו. הוא אולי החבר היחיד בלהקה, שאין לו שום טינה כלפי האחרים, ושום חשבון לסגור עמם. אין עוד הרבה סיפורים לספר, בעולם הרוק, שהם גדולים כמו הסיפור של פינק פלויד. ואני בספק האם מישהו יוכל לספר את הסיפור טוב כמו אדם סבלני, שנון זה, שצפה בסיפור מתפתח, ממושבו מאחורי התופים." אלן פארקר, במאי הסרט "החומה", כתב: "צחקתי בקול רם כל כך הרבה פעמים שאשתי חשבה שחליתי בתסמונט טורט. הספר כתוב כל כך טוב, מלא בפרטים, ירידות-עצמיות, והוא מצחיק. ספר חובה - ספר זכרונות-רוק אינטליגנטי, מלומד, מלא בכנות, גילוי לב, וחוכמה." התמונות: מאז 1994, העסיק מייסון ארכיונאי לקלטג ולאצור את האוסף העשיר של מייסון, הכולל תמונות וממורביליה לצד איורים, פוסטרים, אוסף של חומר נדיר שטרם ראה אור, אביזרים ותמונות שצולמו מאחורי הקלעים על ידי הלהקה וצוות העובדים. ניק גם חקר ורכש חומר נוסף כולל, לאחרונה, תמונות של Sigma 6 - הרכב מוקדם של הפלויד - בחזרה בריג'נט סטריט פולי, שם מייסון ו-ווטרס נפגשו. הידידות ביניהם היתה נקודת ההתחלה של סיפור הלהקה. העיצוב: סטורם תורגרסון, מעצב עטיפות אלבומי הלהקה [מאז 1968], יעצב את העטיפה ויהיה מעורב בניהול האמנותי והעיצוב הכללי של הספר." שמות הפרקים מצויים בחלק הקודם של ה"חשדות". זה נשמע פשוט פנטסטי! ("וואו!, שגעון!"). טוב, אין ברירה, צריך להזמין את הספר...
 

Pitudi

New member
יש מצב שמתרגמים לעברית?

האנגלית שלי קצת חלודה..
 
"לא הטעם שלי"

יש הרבה סוגים של תה והאנגלים, כידוע, סוגדים לו: ארל גריי, דארג'ילינג, צ'אי הודי, תה ירוק ... מה כוס התה שלכם?
 

emmily plays

New member
צ'אי אבל עדיף

עם דבש.. כמו שעושים בקפה באוניברסיטה. יאמי. ולאחרונה טעמתי חליטת פסיפלורה מלון. לא ממש תה, יותר חליטה, אבל טעים. במיחוד עם גליליות בטעם תות.
 
הסטון רוזס

הרוזס היו להקה ממנצ'סטר, שפעלה בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים (הלהקה הוקמה בתחילת שנות השמונים). הם היו חלק מגל, שהעיתונות הבריטית כינתה Madchester: להקות מקומיות ששילבו בין רוק מסורתי נוסח שנות השישים - אפילו שמרני - לבין מקצבי הדאנס הפופולריים באותה תקופה, והכל על רקע עליית תרבות הרייב'ס והשימוש באקסטזי. (להקה נוספת מהז'אנר: Happy Mondays). האלבום המדובר יצא במאי 1989, והוא הראשון שלהם (מתוך שניים). זהו אלבום מושלם. אין בו רגע אחד חלש. הלהקה שילבה בין צלילי שנות השישים (בירדז, פסיכדליה, ביטלס, הנדריקס..) לבין מקצבי דאנס ואמביינט. החומרים בהם עשתה הלהקה שימוש היו, אמנם, מוכרים, אך השימוש שהלהקה עשתה בהם היה פשוט עוצר נשימה. כשנסעתי לסיני לקחתי איתי את הדיסקים שלהם והתפעלתי, מחדש, איך לא היו להם קטעים חלשים בכלל, לפחות בראשית דרכם. כל שיר היה המנון חד פעמי, שילוב של חוצפה, ארוגנטיות, רומנטיקה, נסיוניות, שמרנות, עוצמה ועדינות לצלילי אקורדים שמקורם איפשהו מחוץ לעולמנו. עם יציאת האלבום, זיהו המבקרים מיד שמדובר בארוע נדיר. הלהקה הוזנקה לשערי העיתונים עם סופרלטיבים שהיו נדירים אפילו בעיתונות הבריטית הרגילה בכך. אך, כצפוי, ההצלחה עלתה להם לראש. הלהקה קיבלה מקדמה ענקית מחברת התקליטים שלהם, על חשבון האלבום השני, ובזבזה את כולה על בירה וסמים. הם לא הצליחו להתארגן להקלטות מסודרות, ולקח להם 5 שנים עד שהוציאו את אלבומם השני. יציאת האלבום זכתה לסיקור 'ממלכתי' באנגליה של אמצע שנות התשעים, אך כגודל הציפיה, כך גודל האכזבה. הביקורות היו צוננות. הלהקה לקחה את זה קשה, והתפרקה. כיום, הדעה הרווחת היא שמדובר באלבום טוב, אך חסר-מיקוד. איאן בראון, הסולן, וג'ון סקווייר, הגיטריסט, פצחו בקריירות סולו בינוניות. אבל זה לא משנה; כל צעד שהארבעה עושים, מסוקר בעיתונות עד היום, וכך יהיה עד סוף חייהם, ככל הנראה. למותר לציין שאני ממליצה על האלבום, ועל כל מה שהם עשו בכלל. תתחילו עם האלבום הזה, או עם (אוסף) הסינגלים שהם הוציאו בסוף שנות השמונים.
 

MellowShip

New member
האלבום הזה..

באמת אבל באמת שווה שמיעה, הם פשוט גדולים...!!!!!!! אני גם מצטרף להמלצה, וממליץ עוד יותר בחום אפילו!!
 

Miss CB

New member
אלבום מעולה

קראתי פעם באיזה מאמר מישהו שכתב על הדייר סטרייטס שהם פשוט נולדו בעשור הלא נכון, פעלו בשנות ה80 אבל נשמעו כאילו היו יכולים להיות הצלחה אדירה בשנות ה60.. אותו כנ"ל לסטון רוזס, אם ככה. אמנם מרגישים באלבום הזה את "סגנון האייטיז" המקצבים, הכלים, וכל הדברים המתוחכמים שציף אמרה, ועדיין הוא נשאר פיסת רוק'נ'רול מעולה.. כמו פעם
(אמרה זו שנולדה לפני 15 וחצי שנה)
 
למעלה