ציףציף1000
New member
../images/Emo124.gif החשדות 5.9.05 ../images/Emo124.gif
ווטרס מתראיין אולי לרגל יום הולדתו הממשמש (מחר), נתן ווטרס מספר ראיונות לעיתונים ומגזינים מכל מיני סוגים, ובהם שטח את תפישת עולמו על כל נושא אפשרי. בראיונות אין חידושים מדהימים, אבל אביא את עיקרם כאן. Synthesis ראיון אחד נתן ווטרס למגזין תרבות אמריקאי בשם Synthesis. לדברי העורכים, ווטרס התקשר אליהם, והציא את עצמו לראיון. מעניין. בין היתר: על Ca Ira: "כותרת המשנה של היצירה - "יש תקווה" - היא המצאה שלי. לביטוי Ca Ira יש משמעות בהיסטוריה הצרפתית - היה שיר בשם הזה בשנת 1790 ואדית פיאף גם שרה אותו לאחר מלחמת העולם השניה, ולכן אטיין רודה-ז'יל, שחיבר את הליברטו, השתמש בו... אפשר לראות בזה קריאה-לדגל, של כולנו, למלחמה היומיומית שלנו כנגד הצד האפל שבתוכנו. נראה לי שהשאלה הגדולה העומדת בפני האנושות היא האם לצד ההומני של האישיויות האינדיבידואליות שלנו יש סיכוי כלשהו כנגד הצדדים בנו שהם חמדניים ומונעים רק ע"י אינטרס אישי. אני מוצא שאני אופטימי ונחוש בדעתי. יש לי פשוט תחושה שאולי הפרט, בנקודה מסויימת, יצליח להוציא את המושכות מידי הכוחות המחזיקים בהם כרגע ו[נוכל] לבטא את עצמנו יותר באינדיבידואליות. לא אנרכיסטיות - נהפוך הוא - אבל כדי לעודד את הממשלות שלנו לשמור על שלטון החוק, שכרגע... טוב בהחלט הממשלה שלך והממשלה שלי אינן עושות זאת וזה משהו שגורם לי הרבה כאב וסבל. משום ש... אתה יודע, בשנות העשרה והעשרים שלי, זה לקח לי כמה זמן אבל בסופו של דבר הבנתי שהחוק הוא באמת כל מה שיש לנו. למעשה, אני מדבר על זה הרבה ביצירה. אני מדבר על "צינון כור-המצרף, הרעיון נולד". הרעיון נולד כאבן טובה קטנה בלב העניין שבאור היום יש להם זכות לחוק. זה משהו שהבנתי, שרק במשפט יש לנו באמת תקווה לעתיד. זו הסיבה שזה כל כך.... מחליא, שהרחקנו עצמנו הההבאס קורפוס. זה פשוט הכלל הבסיסי ביותר במשפט הבריטי, ואומץ אחר כך בארה"ב. עכשיו אנחנו מוצאים עצמנו אוסרים אנשים ללא משפט, מונעים מהם גישה לעורכי דין, לכל דבר, וזה נראה לי צעד גדול אחורנית - אני מקווה שאנשים ישימו לב לזה יותר ויותר וימחו על כך עוד ועוד." ווטרס מתייחס כאן ספציפית למעשי ארה"ב בבית הכלא ב-Guantanamo Bay כאשר לדבריו הממשל האמריקאי מתעלם מהמשפט הבינלאומי ורואה עצמו מעל החוק. הוא ממשיך: "זה בדיוק מה שהם מעמידים פנים שהם נלחמים כנגדו, וזה, לכן, בדרכו שלו, מעשה טרור... באותה דרך שבו מישהו קושר לגופו פצצת התאבדות והורג אנשים חפים מפשע, שזה כמובן מנוגד למשפט הבינלאומי. ברגע שאתה מתחיל להפר את המשפט הבינלאומי, אתה שם עצמך באותו מישור מוסרי עם בין לאדן או כל אחד אחר, לדעתי." בהמשך, מדבר ווטרס עם המראיין על שיטת המשטר האמריקאית, ועל השאלה בידי מי הכח באמת - העם או הפוליטיקאים. ווטרס בדעה שיש צורך בשיטה יותר הומנית, שבה הפערים בין העניים והעשירים אינם כה גדולים - ומתרחבים, כפי שקרה בשבע או שמונה השנים האחרונות. הוא מוסיף: "הם [הממשל האמריקאי] הביא לניכור של דור שלם של מוסלמים צעירים. היכן זה יסתיים, רק אלוהים יודע, אבל העתיד לא נראה טוב." ווטרס בדעה שהפוליטיקאים הם שאחראים על מלחמות הדת המתפתחות כיום, בהן הקיצוניים מכל דת נאבקים זה מול זה. לגישתו, יש צורך בפשרה והבנת הצד השני. וכאן מתחיל ווטרס לדבר על פשרות ומהותן: "כלומר, הלכתי לחזרות של פינק פלויד ל-Live 8 כשאני מוכן לוותר בכל רגע אפשרי. זה מה שעשיתי. ביום הראשון, בחזרה הראשונה, אם משהו עולה שיש חילוקי דעות מוסיקליים או משהו עם דייב, אני אוותר מייד. וזה מה שעשיתי. וזה עבד נהדר (צוחק), זה עבד מושלם!. אני לא אומר שאני יכול לוותר למשך כל חיי, אבל אנחנו לא הולכים לעבוד ביחד כך שזה בסדר, זה לא משנה. כולנו צריכים למצוא את המקום בו אנחנו יכולים לוותר גם אם אנחנו לא מסכימים עם האחר.... אתם פשוט צריכים לדאוג יותר לגבי ילדיו של האחר מאשר לעמדות המושרשות שלכם.. אתם צריכים לדאוג לילדים שלכם ולילדים שלו. צריך לדאוג לילדים... אז יש אפשרות שנתחיל לקבל החלטות ושיקולי דעת יותר הומניים, ולהציג התנהגויות יותר הומניות." המראיין: בהתחשב בעוינות ההיסטורית בינך לבין גילמור, זה מרענן לשמוע ששניכם התפשרתם כדי שתוכלו לעבוד ביחד... ווטרס: "לא אמרתי את זה. אמרתי שוויתרתי." המראיין: אה, ויתרת... הוא לא התפשר. ווטרס: "נכון. הוא לא וויתר ואני לא חשבתי שהוא יוותר אפילו לרגע אחד. לכן החלטתי לוותר בכל נקודה, וזה מה שעשיתי. זה לא אומר שהוא לא היה יכול להתפשר, או שהוא אינו מסוגל. כמובן שהוא מסוגל. אני בטוח שכן. הוא אדם מבוגר, הוא לא טיפש והוא יכול להבין שחשוב להתפשר. זה פשוט חיוני, ורק כשעושים פשרות אפשר לבנות עולם שילדינו יוכלו לחיות בו." חלק ב' יועלה מיד.
ווטרס מתראיין אולי לרגל יום הולדתו הממשמש (מחר), נתן ווטרס מספר ראיונות לעיתונים ומגזינים מכל מיני סוגים, ובהם שטח את תפישת עולמו על כל נושא אפשרי. בראיונות אין חידושים מדהימים, אבל אביא את עיקרם כאן. Synthesis ראיון אחד נתן ווטרס למגזין תרבות אמריקאי בשם Synthesis. לדברי העורכים, ווטרס התקשר אליהם, והציא את עצמו לראיון. מעניין. בין היתר: על Ca Ira: "כותרת המשנה של היצירה - "יש תקווה" - היא המצאה שלי. לביטוי Ca Ira יש משמעות בהיסטוריה הצרפתית - היה שיר בשם הזה בשנת 1790 ואדית פיאף גם שרה אותו לאחר מלחמת העולם השניה, ולכן אטיין רודה-ז'יל, שחיבר את הליברטו, השתמש בו... אפשר לראות בזה קריאה-לדגל, של כולנו, למלחמה היומיומית שלנו כנגד הצד האפל שבתוכנו. נראה לי שהשאלה הגדולה העומדת בפני האנושות היא האם לצד ההומני של האישיויות האינדיבידואליות שלנו יש סיכוי כלשהו כנגד הצדדים בנו שהם חמדניים ומונעים רק ע"י אינטרס אישי. אני מוצא שאני אופטימי ונחוש בדעתי. יש לי פשוט תחושה שאולי הפרט, בנקודה מסויימת, יצליח להוציא את המושכות מידי הכוחות המחזיקים בהם כרגע ו[נוכל] לבטא את עצמנו יותר באינדיבידואליות. לא אנרכיסטיות - נהפוך הוא - אבל כדי לעודד את הממשלות שלנו לשמור על שלטון החוק, שכרגע... טוב בהחלט הממשלה שלך והממשלה שלי אינן עושות זאת וזה משהו שגורם לי הרבה כאב וסבל. משום ש... אתה יודע, בשנות העשרה והעשרים שלי, זה לקח לי כמה זמן אבל בסופו של דבר הבנתי שהחוק הוא באמת כל מה שיש לנו. למעשה, אני מדבר על זה הרבה ביצירה. אני מדבר על "צינון כור-המצרף, הרעיון נולד". הרעיון נולד כאבן טובה קטנה בלב העניין שבאור היום יש להם זכות לחוק. זה משהו שהבנתי, שרק במשפט יש לנו באמת תקווה לעתיד. זו הסיבה שזה כל כך.... מחליא, שהרחקנו עצמנו הההבאס קורפוס. זה פשוט הכלל הבסיסי ביותר במשפט הבריטי, ואומץ אחר כך בארה"ב. עכשיו אנחנו מוצאים עצמנו אוסרים אנשים ללא משפט, מונעים מהם גישה לעורכי דין, לכל דבר, וזה נראה לי צעד גדול אחורנית - אני מקווה שאנשים ישימו לב לזה יותר ויותר וימחו על כך עוד ועוד." ווטרס מתייחס כאן ספציפית למעשי ארה"ב בבית הכלא ב-Guantanamo Bay כאשר לדבריו הממשל האמריקאי מתעלם מהמשפט הבינלאומי ורואה עצמו מעל החוק. הוא ממשיך: "זה בדיוק מה שהם מעמידים פנים שהם נלחמים כנגדו, וזה, לכן, בדרכו שלו, מעשה טרור... באותה דרך שבו מישהו קושר לגופו פצצת התאבדות והורג אנשים חפים מפשע, שזה כמובן מנוגד למשפט הבינלאומי. ברגע שאתה מתחיל להפר את המשפט הבינלאומי, אתה שם עצמך באותו מישור מוסרי עם בין לאדן או כל אחד אחר, לדעתי." בהמשך, מדבר ווטרס עם המראיין על שיטת המשטר האמריקאית, ועל השאלה בידי מי הכח באמת - העם או הפוליטיקאים. ווטרס בדעה שיש צורך בשיטה יותר הומנית, שבה הפערים בין העניים והעשירים אינם כה גדולים - ומתרחבים, כפי שקרה בשבע או שמונה השנים האחרונות. הוא מוסיף: "הם [הממשל האמריקאי] הביא לניכור של דור שלם של מוסלמים צעירים. היכן זה יסתיים, רק אלוהים יודע, אבל העתיד לא נראה טוב." ווטרס בדעה שהפוליטיקאים הם שאחראים על מלחמות הדת המתפתחות כיום, בהן הקיצוניים מכל דת נאבקים זה מול זה. לגישתו, יש צורך בפשרה והבנת הצד השני. וכאן מתחיל ווטרס לדבר על פשרות ומהותן: "כלומר, הלכתי לחזרות של פינק פלויד ל-Live 8 כשאני מוכן לוותר בכל רגע אפשרי. זה מה שעשיתי. ביום הראשון, בחזרה הראשונה, אם משהו עולה שיש חילוקי דעות מוסיקליים או משהו עם דייב, אני אוותר מייד. וזה מה שעשיתי. וזה עבד נהדר (צוחק), זה עבד מושלם!. אני לא אומר שאני יכול לוותר למשך כל חיי, אבל אנחנו לא הולכים לעבוד ביחד כך שזה בסדר, זה לא משנה. כולנו צריכים למצוא את המקום בו אנחנו יכולים לוותר גם אם אנחנו לא מסכימים עם האחר.... אתם פשוט צריכים לדאוג יותר לגבי ילדיו של האחר מאשר לעמדות המושרשות שלכם.. אתם צריכים לדאוג לילדים שלכם ולילדים שלו. צריך לדאוג לילדים... אז יש אפשרות שנתחיל לקבל החלטות ושיקולי דעת יותר הומניים, ולהציג התנהגויות יותר הומניות." המראיין: בהתחשב בעוינות ההיסטורית בינך לבין גילמור, זה מרענן לשמוע ששניכם התפשרתם כדי שתוכלו לעבוד ביחד... ווטרס: "לא אמרתי את זה. אמרתי שוויתרתי." המראיין: אה, ויתרת... הוא לא התפשר. ווטרס: "נכון. הוא לא וויתר ואני לא חשבתי שהוא יוותר אפילו לרגע אחד. לכן החלטתי לוותר בכל נקודה, וזה מה שעשיתי. זה לא אומר שהוא לא היה יכול להתפשר, או שהוא אינו מסוגל. כמובן שהוא מסוגל. אני בטוח שכן. הוא אדם מבוגר, הוא לא טיפש והוא יכול להבין שחשוב להתפשר. זה פשוט חיוני, ורק כשעושים פשרות אפשר לבנות עולם שילדינו יוכלו לחיות בו." חלק ב' יועלה מיד.