החשדות 9.8.05

../images/Emo124.gif החשדות 9.8.05 ../images/Emo124.gif

מספיחי live 8 AOL, שהעבירו באינטרנט את השידור הישיר מכל הבמות של הארוע, מסקרים בעמוד החדשות שלהם את ספיחי הארוע. בין היתר, יש שם כתבה על פינק פלויד, בה מסופר כיצד גילמור סרב בתחילה לשתף פעולה. "בוב גלדוף בא לבקר אותי בביתי בכפר וניסה לשכנע אותי שזה משהו שאני חייב לעשות. אבל אני הפניתי לו עורף ואמרתי לא. אז הוא צלצל לכולם . בסופו של דבר רוג'ר צלצל אלי וחשבתי "טוב, בסופו של דבר, אני בטח אכעס על עצמי אם לא אעשה זאת. זה דבר חשוב מאוד לעשותו עבור רווחת אפריקה והעולם." מייסון מוסיף: "הלהקה התאחדה כדי לעשות את הדבר האחד הזה. אחד הדברים שבוב רצה במיוחד היה להביא לידיעת אנשים רבים ככל האפשר את חשיבות הנושא ואני חושב שמשהו כמו איחוד הלהקה היה יעיל, בדרכים מסויימות. אני מסתכל על זה כמו על גימיק – ולכן אני חושב שזה היה דבר בעל ערך לעשותו". מייסון אומר שאין לו מושג אם יהיה המשך לאיחוד, או שזה היה איחוד חד פעמי. לדבריו, "זה יהיה נהדר להתאחד בשביל לעשות דברים למען הציבור. מה שעשינו זו הופעה ספציפית אחת בשביל בוב והמטרה הזו, וזהו. זה לא התחלה של סיבוב הופעות עולמי." גילמור רואה את האיחוד כמספק ללהקה תחושה של סגירת מעגל: "זה נחמד לסיים דברים – להביא ל"הפי אנד" ול"שולם"." גילמור גם בילה חלק מהיום כאוהד מהשורה, ומספר שנהנה מההופעה של U2. מייסון מספר על ההכנות למופע: "ערכנו פגישה בה החלטנו מה ננגן, וזה היה קל מאוד. כלומר, ניתן לנו פרק זמן קצר מאוד – רק מספיק לכמה שירים. ואז נכנסנו לחדר החזרות למשך שלושה ימים. להערכתנו, בין כל ארבעתנו יש כ-300 שנים של נסיון רוקנרולי באולפן, אבל המצחיק הוא שהחלק הטכני הוא זה שלוקח יותר זמן – לוודא שכולם יכולים לשמוע מה שהם צריכים לשמוע, שהמוניטורים עובדים, וכדומה." בכורה ל-Ca Ira ברומא בנובמבר הופעת הבכורה של האופרה שהלחין רוג'ר ווטרס, Ca Ira, תערך ב-17 לנובמבר, ברומא. את האופרה תבצע התזמורת הסימפונית של רומא, המונה 100 נגנים, יחד עם מקהלה של 80 זמרים, ביניהם ילדים. על פי השמועה, ווטרס עשוי לנצח על התזמורת בעצמו. כרטיסים יימכרו בקופת האולם – Auditorium Parco della Musica – החל מה-5 בספטמבר. טרם נודעו המחירים. באולם יש 2,800 מקומות ישיבה. ראיון עם ווטרס ב"רולינג סטון" מפאת אורך הראיון, אני אעלה אותו בנפרד. הסרט Tonight Let's All Make Love In London יוצא ב-DVD בעקבות דיסק הרימאסטר שיצא לאחרונה, מגיעות עתה ידיעות על הוצאת הסרט Tonight Let’s All Make Love in London על DVD, סוף סוף, תחת השם Pink Floyd - London 1966-1967 (בדומה לשם הדיסק). האבולוציה של שם הסרט מעידה על השינוי בדגש, מאז צילום הסרט. הקולנוען פיטר ווייטהד, שהיה אז בתחילת דרכו, רצה להסריט מעין סרט דוקומנטרי שכולו שיר הלל ללונדון החוגגת של אותן שנים. הוא ראיין דמויות ידועות מהסצינה: השחקנים מייקל קיין וג'ולי כריסטי, האמן דייויד הוקני, ואמני רוק כגון מיק ג'אגר, וצילם במועדונים ובמופעים החשובים של אותם ימים. ווייטהד גם הכיר את הפלויד, וביקש מהם להצטלם ולהקליט לסרטו. הוא שכר את אולפני Sound Technique בלונדון, בסוף שנת 1966 – עוד לפני שהפלויד חתמו על חוזה ההקלטות עם EMI - ושם צילם את הפלויד מקליטים שני קטעים: Interstellar Overdrive ו-Nick’s Boogie. שניהם היו קטעים ארוכים, מאולתרים, הפסיכדליה בשיאה. Interstellar Overdrive ארוך יותר מאשר הגרסה היותר-מאופקת שמופיעה באלבום Piper at the Gates of Dawn, אשר יצא כחצי שנה לאחר מכן. ווייטהד גם צילם את פסטיבל ה-14 Hour Technicolour Dream שנערך באולם אלכסנדרה פאלאס, באפריל 1967. הפלויד הופיעו בפסטיבל, אך הם אינם נראים בסרט. עם השנים, העניין בסרט הצטמצם לצילומים של הפלויד והארוע באלכסנדרה פאלאס, ולכן ה-DVD נושא כיום את שם הפלויד בכותרתו. את ה-DVD יהיה ניתן להשיג במקומות הרגילים, הכל מה-12 בספטמבר. גילמור ב-DVD של מופע המחווה לאלביס בחודש דצמבר שעבר נערך קונצרט מיוחד באולפני אבי רואד בלונדון, לכבוד "50 שנה לרוקנרול". התאריך הוא אולי מפוברק לצרכי יחצ"נות, אבל הארוע היה חגיגי למהדרין. בין היתר, הועלה מופע מחווה לאלביס פרסלי, בהשתתפות סקוטי מור, שניגן בגיטרה בשיר That’s Alright Mama, הסינגל הראשון של אלביס, בשנת 1954. אל מור ולהקתו הצטרפו בנגינת שיריו המפורסמים של אלביס גיטריסטים רבים, ביניהם דייויד גילמור, אשר ביצע עמם את השיר Don’t. גיטריסטים אחרים שהשתתפו: מארק קנופפלר, קית' ריצ'ארדס, ביל וויימן, רון ווד, רינגו סטאר (טוב, הוא לא גיטריסט...), אריק קלפטון ורבים אחרים. ההופעה תצא ב-DVD, בתחילת אוקטובר, תחת הכותרת A Tribute to the King. ה-DVD יהיה בסרראונד, 5.1, דולבי ושאר הירקות. בנוסף להופעה עצמה, יהיו ב-DVD ראיונות עם כל הנפשות הפועלות, על השפעתו וחשיבותו של אלביס – דבר שעשוי להיות מעניין יותר מהביצועים לשירים עצמם. מכירה פומבית של פוסטרים מהופעות של הפלויד במכירה פומבית שנערכה לפני כשבוע בלונדון, נמכרו בין היתר פוסטרים מסיבוב ההופעות החורפי של ג'ימי הנדריקס, שנערך בחורף 1967. פינק פלויד היו בין הלהקות שהופיעו בסיבוב הופעות זה, יחד עם ה-Move, , The Nice, Amen Corner ועוד כמה ספיחים. סיבוב ההופעות היה במתכונת של Package tour, שבו לכל אמן/להקה ניתנו בין רבע שעה לחצי שעה לנגן כמה משיריהם, תלוי במעמדם היחסי במצעדי הפזמונים. לפלויד ניתנו כ-20 דקות, בכל הופעה. להנאתכם, מצורף אחד הפליירים שנמכרו במכירה הפומבית.
 
הראיון עם ווטרס

ווטרס התראיין לאחרונה לעיתון "רולינג סטון", בעקבות האיחוד, וכרגיל לא היה יכול לשמור על פיו סגור למשך יותר משלוש דקות, בנוגע לחבריו ללהקה. להלן הראיון: "אלוהים יברך את ההצלחה הגלובלית שנקראת live 8 – במיוחד בגלל האיחוד המחודש של הניצים, רוג'ר ווטרס ודייויד גילמור, לביצוע שירי פינק פלויד בפעם הראשונה מאז 1981. "שמחתי מאוד – בהחלט הרגשתי חמים ואוהב כלפי כולם בלהקה", אומר ווטרס, כשהוא לוגם יין לבן בדירתו בקומה ה-49, במרכז מנהטן. "החלטתי שאם משהו יקרה במהלך החזרות – חילוקי דעות כלשהם – פשוט אכנע. וזה מה שעשיתי". לא רק שווטרס – כותב השירים העיקרי של ווטרס בשנותיהם הגדולות בשנות השבעים – סגר פרק מר בתולדות הלהקה, הוא גם השלים עבודה על אופרה אמיתית, Ca Ira, עבודה שהחל בשנת 1989. Ca ira מתרחשת על רקע המהפכה הצרפתית; דיסק ייצא בספטמבר, והפרמיירה תתקיים ב-17 בנובמבר ברומא. אבל מכיוון שרוב אוהדי הרוק חושבים על פינק פלויד, ווטרס מכחיש מיד כל דיבורים על הופעות בעתיד בארה"ב, אפילו עבור הסכום של 150 מיליון דולר, שהועלה פה ושם. "אני לא באמת זקוק לכסף," הוא אומר "זה יהיה סיבוב מבוקש. אמנם, לא היה לי אכפת להכנע למשך יום אחד, אבל לא הייתי יכול להכנע במשך סיבוב הופעות פאקינג שלם." ש: איזה תקליט שינה את חייך בתור נער? ת: כמו כולם באנגליה, האזנתי לרדיו לוקסמבורג, תחנה פירטית. הם ניגנו רוקנרול, כגון ביל היילי ומבצעים אנגליים עם שמות מפוברקים שטותיים כמו טומי סטיל ובילי פיורי. שבע או שמונה שנים מאוחר יותר, הביטלס שינו את הכל. בינתיים התאהבתי בלדבלי, בילי הולידיי, בסי סמית', ארט בלייקי, מונק ומינגוס. הבלוס הוא בבסיס כל מה שאני עושה. ש: האם שרת במקהלה? ת: לפני שקולי התחלף, שרתי בקולות הגבוהים במקהלה משולבת. ש: מקהלות ילדים מופיעות באופרה שלך, ובפינק פלויד. ת: חברי הטוב ניק גריפית'ס – שמת השנה – היה אחראי לחלוטין להקלטת הילדים ב-Another Brick in the Wall. הסאונד שהילדים האלו עושים היה נהדר, אבל היינו רחוקים משם מרחק 6000 מיילים, בלוס אנג'לס. בשנה שעברה איזה "רודף אמבולנסים" מיואש [כינוי לעורכי דין שפלים – צ.] ניסה למצוא את הילדים האלו – אני חושב שהיו כתריסר – ושאל אותם "מדוע לא קיבלתם תמלוגים? מדוע שלא תתבעו את פינק פלויד?" הוא מצא כמה מהם אמרו שההקלטות היו הדבר הכי טוב שקרה להם. ש: היית סטודנט לארכיטקטורה. איזה אולם הופעות נראה הכי טוב מכיוון הבמה? ת: רוב הקרירה שלי הופעתי בזירות ספורט, ואלו מקומות איומים. התאטרונים הישנים הם הכי נחמדים, כגון תאטרון "פוקס" בסינט לואיס, שם הקליטו את סרטו של צ'אק ברי (Hail, Hail Rock’n’roll). ניגנתי שם, והאטמוספירה המוזרה, עם הריפוד בגוון אדום-עתיק והמבנה המתפורר, היתה ממש טובה. ש: האם שמרת על מילות השירים לקלאסיקות של הפלויד, בכתב ידך? ת: אני לא שומר כלום. לא טי-שירטס או תגי-מעבר לאחורי הקלעים – אין לי שום דבר בכלל מעברי. התגרשתי כל כך הרבה פעמים ועברתי דירות לעיתים כה קרובות... אני חושב שיש לי עדיין את האיור שעשיתי ל"החומה". זה איור על נייר כתיבה פשוט – פרספקטיבה של אודיטוריום עם חומה לאורכו, כשיורדים מהמושבים. [לוחש] "היי, זה רעיון טוב!". ש: באיזו עוד להקה היית רוצה לנגן בס? ת: מה שתמיד טוב זה לנגן את הבלוז. בלוז ישיר, פשוט, של 12 תיבות. אין משהו טוב מזה. כאשר אריק [קלפטון] היה בלהקה שלי, בשנת 85', היינו מנגנים בלוז בזמן בדיקת הסאונד באולם. בפינק פלויד כל הזמן שחטו אותי – משום שדייב [גילמור] וריק [רייט] היו כאלו לא-בטוחים בעצמם, ולכן כל הזמן ניסו לתקוף אותי, ואמרו שאני מזייף בשירה או לא יכול באמת לנגן. סיפרתי את זה לאריק והוא אמר: "מה, אתה משוגע? אתה בסיסט מצויין". אמרתי "נו, טוב, אולי אני באמת כזה". אני אהיה מאושר לגמרי לעמוד בשולי הבמה ולנגן את הבלוז שעה אחרי שעה... נהניתי לנגן בבס [ב-live 8]. ש: נראית כמי שנהנה בגדול. ת: זה היה יותר כיף מאשר עם פינק פלויד לפני 25 שנה. כאשר הופענו עם "החומה", היו לנו 4 קרוואנים [מאחורי הבמה, כל אחד עבור חבר בלהקה – צ]. הם הוצבו במעגל, כאשר הדלתות שלהם פונות החוצה מהמעגל. זה היה ממש, ממש רע. כולם היו כאלו קנאים – במיוחד דייב. הוא כל כך כעס על כך שאני כתבתי את הכל ועשיתי את כל העבודה. הוא רצה להיות האיש הזה [שעושה את הכל – צ.], אבל הוא לא היה. אבל ב-live 8 הכל היה קל. הגעתי כדי להנות. ש: איך אתה חושב שדייב הרגיש? ת: הוא שלח לי אימייל לאחר ההופעה ובו כתב "הי, רוג', אני שמח שהרמת לי אז טלפון. זה היה נחמד, הלא כן?", אז ברור שהוא נהנה. ש: האם אתה יכול לחשוב על שם להקה יותר טוב מ"פינק פלויד"? ת: שם להקה או שם מותג? זה שם מותג נהדר. דייב וריק [מתכוון כנראה לניק – צ.] עשו סיבובי הופעות [בתור פינק פלויד] והרוויחו מליונים. ראיתי הקלטות וידאו של ההופעות הללו, ועם כל הכבוד, זה היה זבל כזה. ש: שמעתי שאתה עובד על אלבום רוק. ת: כתבתי אוסף שירים. כאשר אגלה על מה האלבום, אסיים אותו ואוציא אותו, לטוב או לרע. אני פשוט עסוק כל הזמן. יש אשה חדשה בחיי. אני לא מאמין שאני פאקינג בן 61, ואני עדיין משחק גולף גרוע. ש: שמעתי שאתה משחק ביליארד לא רע. איזה מוזיקאי היה השחקן שהיה הכי קשה לנצח אותו? ת: אין אף מוזיקאי בעולם שמשתווה לי בכלל בביליארד.
 
הראיון הועלה למאמרי הפורום

בקטגוריית הראיונות http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=648&a=58782&c=4207&sc=0&ssc=0
 

Shakty

New member
דבר אחד בטוח - למרות החיוכים בהייד

פארק - הוא וגילמור ימשיכו להיות צ'ילבות - אין לו טיפת כבוד לעבודה של גילמור, ולמרות שגם אני חושב שהטורים והאלבומים מFINAL CUT ועד היום הם קישקוש מוחלט, עדיין מקומו של דיויד מובטח בהיכל התהילה של הרוק'נ'רול ולו רק בגלל אותם סולואים מופלאים שאת כל כך לא אוהבת P:
 
מי אמר שאני לא אוהבת?

אני רק לא אוהבת את הביטוי "סולואים".
פינת הפסיכולוגיה בגרוש: לדעתי, כל הדיבורים של ווטרס על "קנאה" מצד גילמור הם השלכה מצדו. זה בכלל ווטרס שמקנא בגילמור על ההערכה שרוחשים לו מוסיקאים אחרים, וכמובן על ה-CBE שקיבל גילמור בשנה שעברה.
 

Shakty

New member
התבטאת בעבר שסולו זה ביטוי מצ'ואיסט

מצ'ואיסטי גברי וזה לא מדבר אלייך... המשך פינת הפסיכולוגיה בגרוש : הקנאה ברורה מצד ווטרס - הוא מתקנא כנראה ביכולת הוירטואוזית של גילמור על הגיטרה זה בא לידי ביטוי דווקא בזה שהוא מדגיש שאריק קלפטון אמר שהוא בסיסט מצויין - מי אם לא קלפטון - הוא אוטוריטה להכשרים של בסיסטים... יענו מין נא באוזן לגילמור - מי אתה שתגיד שאני בסיסט מחורבן - אפילו מר סלואהנד בעצמו חושב שאני תותח על ושולת!!!!!1111
 

חרטושה

New member
הביטוי "קינאה"

מניח שברובד מסוים אדם מכיר בנחיתותו של מול זולתו בתחום מסוים. אני לא חושבת שווטרס מכיר בנחיתותו. אני לא חושבת שהוא מדמה לחשוב לרגע אחד שהוא פחות טוב מגילמור במשהו. וזה גם לא עניין של להוכיח את עצמו, אגב, לפי דעתי. ווטרס הוא כשלעצמו מאצ'ו לא קטן בכלל.
 

Shakty

New member
לפעמים ביטחון יתר מעיד על חיפוי

על חוסר ביטחון - ווטרס הוא המקרה הקלאסי הזה - המגלומניה אצלו היא כיסוי לחוסר הביטחון העצמי שלו.
 

חרטושה

New member
../images/Emo6.gif בהגדרתה, מגלומניה

לא יכולה לנבוע מחוסר ביטחון עצמי. היא כן יכולה להיות מוזנת ולהזין (זה משתנה ולכן אני לא קובעת קביעה נחרצת ) סוגים שונים של תסביכי רדיפה (ע"ע פרנויה), אבל בכל מקרה המוטיב המרכזי בה תמיד אומר שהסובל ממנה, מייחס יתר חשיבות לעצמו, למרכזיות שלו בעולם,ולכוח שלו לפעול על סביבתו ולהשפיע עליה. בקצה השני, בצד "ההפוך" למגלומניה (אם נניח שיש כאן כיוונים), אנחנו מוצאים דיפרסיה. בדיפרסיה (להבדיל מדיכאון סתם) התחושה היא בדיוק הפוכה, חוסר קומפטנטיות באשר לעולם, תחושה קיצונית של חוסר ביטחון באשר ליכולתו של האדם לשנות את סביבתו ולהשפיע על מהלך חייו ובאשר להוויותו בעולם נגיד את זה ככה. מגלומניה שייכת למשפחת ה"מאניות",כלומר היא סוג של מאניה, שבדומה לדודתי האגדתית מאניה (שקברה כבר שני בעלים ועוד ידה נטויה), מאופיינת במצב רוח קיצוני- מרומם במקרה הזה.
 

חרטושה

New member
../images/Emo6.gif

תודו, לאיש יש פשוט הכל, אגו מנופח, מניירות, זעם אצור, מגלומניה קלה, והכל קומפלט! פלא שאני חולע עליו?
 

holo

New member
../images/Emo6.gif

איזו צניעות יש לבנאדם..חחחחחח והוא מתפלא למה אוהבים יותר את גילמור..
 

afon

New member
איי יאיי הילד לא השתנה

נו באמת, למה הוא לא מתבגר כבר? ספרים שלמים בפסיכולוגיה אפשר לכתוב עליו.
 

thezanani

New member
../images/Emo99.gifאני פשוט מתעב אותו../images/Emo99.gif

ככה סיימת,מר זרג, מנצח עם מקלות סנוקר באופרות בבאר שבע. יהי כך.
 

One Echoe

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

ענק! חחח אני נקרע מצחוק ממנו. יאללה, איזה אגו:) אני אוהב את זה, אני אוהב את ווטרס. החצי ציניות שנוטפת ממנו...
 
עדכון

זה עתה נמסר לי שבגליון החדש של Mojo (בוב דילן בשער), ישנן תמונות חדשות של ווטרס ובארט, בהופעה משותפת משנת 1964. מי שראו את התמונות אומרים שהן מדהימות. אין לי את הגליון עדיין, כמובן. Mojo מיובא לארץ, ויש לצפות שהגליונות יגיעו לסניפי סטימצקי בשבוע-שבועיים הקרובים.
 
זה כנראה עוד לפני הפלויד

עפ"י הדיווח (של מישהו שיש בידו את הגליון) מדובר בהופעה במסיבה פרטית. ווטרס ובארט הכירו, כמובן, מאז שהיו ילדים.
 

Elinor BC

New member
ואו! מזה זמן רב שלא היו

כאלו חדשות מעניינות ואינפורמטיביות, וכל הDVD למניהם. תודה רבה, (כמו תמיד) ציף:)
 
למעלה