חדשות תעופה כללית

הגיע הזמן באמת

רוב הטיסות הארוכות טווח שלהן הן ב-767 ישנים בלי מסכים.
 

ny22

New member
מנהל
יש מצב שגם חברות ישראליות יזמינו

מטוסים מהסוגים האלה?
 

S o l l y

New member
חחחח לא נראה לי...

אחרי שאל-על הזמינו את כל ה777 לא נראה לי שהם יזמינו עכשיו עוד מטוסים חדשים. חבל שהם לא חיכו ל787
בקשר לארקיע וישראייר, כמה זמן הם לא קנו מטוסים חדשים ?
 

ronenec

New member
ותראו מה מצאתי על המים במטוס...

גם למים על המגשים של הנוסעים הוא הגיע...
 

eagle701

New member
עידן יש לך אולי מספרים מדויקים של כ

כמות ההזמנות של מטוס ה787 של בואינג ומטוס הA380 של אירבוס? נראה לי שההזמנות של ה787 כבר עברו את ה200 וA380 בקושי עברו את ה100 והעיקר יש אנשים שמתלהבים ממנו...
 

asafraviv

New member
ה A380 עבר את ה 100 הזמנות

הנה הפירוט המדויק (אין לי את של בואינג) To date, Airbus has received 154 orders and commitments from 15 customers A380 customers to date are (by alphabetical order): Air France: 10 China Southern Airlines: 5 Emirates: 43, including two freighters Etihad Airways: 4 Federal Express: 10 freighters International Lease Finance Corporation: five A380s and five A380 freighters Korean Air Lines: 5 Lufthansa: 15 Malaysia Airlines: 6 Qantas Airways: 12 Qatar Airways: 2 Singapore Airlines: 10 Thai Airways International: 6 UPS: 10 freighters Virgin Atlantic Airways: 6
 

Matan103

New member
עיינתי בארכיון ומצאתי את זה

זה . את הטבלה הביא עידן, מנהל הפורום.
 

ערן שחר

New member
ראיון עם מנכ"ל לופטהנזה ישראל

אנו ראשונים בהפעלת אינטרנט בכל הטיסות הארוכות" מה החידוש בשירות שאתם מציעים? "כיום, על חלק גדול מהמטוסים שיש ללופטהנזה בטיסות הארוכות - ה–747 ואיירובוס 330 ו-340 - מותקנת מערכת אינטרנט אלחוטי של קונקסיון, חברה בת של בואינג. כל נוסע שיש לו מחשב נייד איתו ויש לו כרטיס רשת אלחוטי יכול בעצם להדליק את המחשב שלו בטיסה, ולהיות מחובר און-ליין לאינטרנט. לופטהנזה היא חברת התעופה הראשונה בעולם שהכניסה את השירות הזה, והיא עדיין חברת התעופה היחידה המציעה את זאת בצורה כמעט מלאה. אני יודע שיש חברות נוספות שהולכות בכיוון זה, אך מבחינה טכנולוגית הן עדיין לא הגיעו לרמות שלנו. העניין הזה מאוד פופולרי בעיקר בקרב אנשי עסקים. הזמן היחיד, שניתן היה להירגע ולא לקבל טלפונים ולא להיות מחובר לעולם וקצת לנוח במהלכו – גם זה נלקח מאיתנו". יש בעיה אחרת – הסוללה נגמרת... "יש לנו נקודות התחברות לחשמל מהמושב. בינתיים זה קיים במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה". כמה עולה התענוג? "יש תעריף קבוע לטיסות קצרות ולטיסות יותר ארוכות. בין 20 ל-30 דולרים לטיסה". זה לא כל כך זול "אתה צריך לראות כמה אנשים משלמים על טיסה. אם איש עסקים משלם היום 1,500 דולרים לטיסה לאירופה... תלוי גם מה השימוש. לאנשים שמשתמשים בזה לצורך עסקי – המחיר ממש בטל בשישים. תחשוב כמה שווה שעת עבודה של איש עסקים אם הוא יכול להיות פרודוקטיבי. בזמן הקצר שהשירות פועל יש לו פופולריות מאוד גבוהה". כמה זמן פועל השירות? "זה התחיל לפני כחצי שנה על קווים מסוימים, ולאט-לאט זה מגיע לכל הטיסות הארוכות. אתה צריך להוציא מטוס מסבב של טיסות כדי לבצע את השינויים הטכניים, ואי אפשר לבצע את זה תוך יום אחד בכל המטוסים". כיצד מתקדם התהליך של מעבר לכרטוס אלקטרוני? "כרטוס אלקטרוני קיים כמעט לכל היעדים בעולם, למעט תחנות נידחות במדינות לא מפותחות, כי צריך תשתית מיחשוב שתהיה מחוברת למיחשוב העולמי של לופטהנזה. אותה תחנה שנמצאת בקזחסטן חייבת להיות מקושרת ישירות למערכת הצ'ק אין של לופטהנזה, ולהיות מותאמת לקבלת כרטיסים אלקטרוניים. ב-90% מהיעדים בעולם המערכת מזהה את הנוסע, ויכולה להכיר בזה שהוא שילם עבור כרטיס ומקבלת אותו לטיסה. אחד היתרונות הגדולים שהכרטיס האלקטרוני נותן, מעבר לחסכון בנייר והצורך להחזיק משהו ביד ולא לאבד אותו, הוא שהיום למשרדי נסיעות אין יותר צורך להפעיל מערך כל כך נרחב של שליחים, להביא כרטיסים ללקוחות ולפעמים זה ברגע האחרון. הנוסע פשוט צריך להגיע לשדה התעופה והמערכת מקבלת אותו". האם תוכל לפרט על שאר מערכות ה-IT? יש לנו מערכת ניהול תפוקה, שמחפשת לנוסע את טיסת ההמשך הנוחה ביותר והמהירה ביותר, כשבתוך המטוס עצמו מבחינת חלוקת המקומות, המערכת נותנת עדיפות ללקוחות שמשלמים על כרטיסי הטיסה מחיר גבוה יותר. כשטיסה מתקרבת לתפוסה גבוהה, או שהמערכת מזהה שהטיסה הזו תהיה מאוד מבוקשת בגלל שהיא נופלת בתאריך מסוים, המערכת סוגרת באופן אוטומטי את המחלקות הזולות יותר, ורק אם היא מזהה תקופה קצרה לפני מועד הטיסה שהטיסה לא מתמלאת, אז היא פותחת שוב את המקומות הזולים בתקווה למלא את הטיסה. מערכת נוספת היא ה-Hub Management המתבססת על נושא של גלים - יש גלי כניסות של טיסות, שנכנסות בטווח של שעה, כש-40 דקות לאחר שהטיסה נכנסת מתחיל גל חדש של יציאות החוצה, שנותנות לנוסעים את הזמן הכי קצר לעבור מטיסה לטיסה בלי לחכות שעות לטיסת ההמשך שלו. בנמל תעופה כמו מינכן יש גל של כניסות, ואחר כך גל של יציאות. יש בין 5-6 גלים ביום אחד בנמל כזה".
 

S o l l y

New member
פשוט גאוני...

זה כל כך מתפתח בעולם, בחצי מהבתי קפה אפשר לשבת ולהתחבר לאינטרנט האלחוטי, בארץ זה גם מתפתח, ובמקומות ציבוריים בשוהם כבר עשו את זה, ובכל מיני קפה בארץ כמו ארומה. הגיע הזמן שיעשו את זה גם במטוסים, זה מעולה, ויעיל לאנשי עסקים, פשוט עובדים דרך המטוס, ולא מבזבזים זמן. להרבה אנשים אחרים שיש אפשרות להתחבר זה יכול פשוט להעביר את הזמן, ולהיות עוד אמצעי בידור.
 

ערן שחר

New member
חברת התעופה ההודית אייר-אינדיה

הודיעה על רכישה של כ-50 מטוסי נוסעים מחברת בואינג במחיר 6.9 מיליארד דולר "דירקטוריון החברה אישר רכישת 50 מטוסי נוסעים של בואינג", אמר דובר החברה. עוד מסר, כי ההזמנה כוללת 23 מטוסים מדגם 777 ו-27 מטוסים מדגם 787. ההזמנה הנוכחית מגיעה באותו השבוע בו חשפה מתחרתה של בואינג, איירבוס, את מטוס הענק - A380. כמו כן, השבוע הודיעה בואינג על עסקה שנחתמה עם חברת אייר-קנדה, המוערכת בשווי של 5 מיליארד דולר. דירקטוריון אייר-אינדייה אישר באופן עקרוני את הנפקת החברה, לאחר אישור ממשלתי. שר התעופה ההודי אמר בחודש ינואר, כי המדינה מתכננת למכור לפחות 10% מאחזקותיה בחברת התעופה הלאומית עד 2006.
 
למעלה