חדשות 26.10

../images/Emo124.gif חדשות 26.10 ../images/Emo124.gif

... לפני כשבועיים נערכה בלונדון פרמיירה לסרט-מחווה לג'ורג' האריסון, בשם A Concert for George. בין המוזמנים הרבים שהגיעו לפרמיירה היה גם דייויד גילמור, שנראה כאן בתמונה עם סר פול מקרטני.... ... כפי שדווח, במשאל YNET על 100 האלבומים האהובים ביותר על הקהל הישראלי, זכו הפלויד בגדול. שלושה מאלבומי הלהקה היו בין 10 האלבומים הראשונים: Wish You Were Here במקום החמישי, The Wall במקום השני ו-Dark Side of the Moon במקום הראשון. שני אלבומים נוספים היו בין ה-100: Animals הגיע למקום ה-30 ו-Atom Heart Mother היה במקום ה-83.... .... לפני כשבועיים נפטר ניל פוסטמן, חוקר התקשורת והמלומד האמריקאי, אשר ספרו Amusing Ourselves to Death שימש השראה לאלבום הסולו של ווטרס משנת 1992, Amused to Death. פוסטמן היה מלומד חשוב, שביקורתו על תקשורת ההמונים והשפעתה על התרבות המערבית כיום, ובמיוחד על הדור הצעיר, מקובלת עלי ברובה. אך הוא כתב גם דברים עליהם אני חולקת (אם תרשו לי), כגון קריאתו לצנזורה מקיפה של העיתונות והטלוויזיה. בין שאר הדברים שכתב, עמם אני לא מסכימה, היו דבריו אלה על מוסיקה מודרנית (התרגום שלי): "כפי שאנו יודעים, ישנם רמות שונות של רגישות אינטלקטואלית. בנוגע למוסיקה, למשל, רוב הסטודנטים האמריקאים מכווננים היטב להגיב עם רגש, אינטליגנציה ביקורתית ותשומת לב משמעותית, לצורות השונות של מוסיקה פופולרית, אך אינם מוכנים לחוש או אף לחוות את המוסיקה של היידן, באך או מוצרט; היינו, ליבותיהם סגורים, או סגורים למחצה, לקאנון של המוסיקה המערבית. אינני מתכוון להתקחיל במתקפה כנגד רוק, מטאל, ראפ וצורות אחרות של מוסיקת-נעורים. למעשה, על הקוראים לדעת כי רוג'ר ווטרס, לשעבר הסולן של פינק פלויד [כך במקור – ציףציף], קיבל השראה מספר שלי והפיק דיסק שנקרא Amused to Death. עובדה זו העלתה עד כדי כך את יוקרתי בקרב הסטודנטים שאני כעת מנוע מלדחות את ווטרס או את סוג המוסיקה שלו. וגם אין לי רצון לעשות כך, משום סיבה אחרת. למרות זאת, רמת הרגישות האינטלקטואלית הנדרשת לשם הערכת המוסיקה של רוג'ר ווטרס היא, בו בזמן, שונה ונמוכה יותר מזו שנדרשת לשם הערכה של, נניח, אטיוד של שופן". ודעתכם?
 
אהמ...

דבר ראשון,אני חושבת שלמר גילמור מגיע גם להיקרא "סר"
. ולדבר הזה שהוא אמר... הוא אומר כביכול ש*רק* מוזיקה קלאסית כמו של בטהובן וכו' היא רצינית,ורוק,לא משנה מאיזה תקופה כנראה,הוא ילדותי ואידיוטי. הוא לא נראה לי תופס שאנשים (ברוב הגילאים) נמשכים ואוהבים מילים,שבדר"כ הם מזדהים איתם,ובמוזיקה קלאסית,לפי זכרוני,אין שום מילים.רק מוזיקה די משעממת לדעתי.
 

edlessme

New member
ראבאק!!

הנדריקסית...תקשיבי טוב לארבע העונות של ויולדי או לרייד אוף ת'א וואלקארי (לא זוכר של מי) ותביני אולי את העומק של מוזיקה קלאסית.. היא יכולה להיות מאווווד סוחפת ומאוד טובה..(אומנם לדעתי לא כמו מוזיקה מודרנית..)... וגם עמוקה.. ונחשי מה.. היא יכולה להיות עמוקה גם.. (אלוהים.. איך זה יתכן??) בלי מילים!! אההה! איך זה אפשרי?? האם למעשה.. לא חייבים מילים בשביל להזדהות עם שיר?.. יא אללה... מה גם שאני לא חושב שהבנת את מה שהוא אומר לגמריי.. הוא אמר שאת המוזיקה של רוג'ר ווטרס לא צריך להיות גאון בשביל להעריך... לעומת הדוגמא שלו שאני מניח שהוא הרבה יותר עמוק (מוזיקאלית) מהדיסק של רוג'ר ווטרס.. סתם בגלל שהפרוייקטים החאונים של הפלוידים לא משהוא (אני לא שמעתי את אמיוסד..) מצטער על הציניות למעלה.. פשוט.. קצת התעצבנתי כי לדעתי אנשים לא מעריכים מספיק מוזיקה קלאסית.. כתוצאה מבורות והסטריאוטיפ שזאת מוזיקה של אנשים עם קטטר, שניים מזוייפות ופנים חרושות קמטים...
 
השורה התחתונה של דברי פוסטמן...

היא ש"מוסיקה מודרנית/פופולרית דורשת פחות אינטליגנציה ממוסיקה קלאסית". לדעתי, קביעה זו אינה נכונה. משום מה, יש לי הרגשה שפרופ' פוסטמן לא טרח להקשיב ל-Amused to Death, ולא ממש התעמק ללמוד מיהו ומהו רוג'ר ווטרס. היינו, הוא היה - כמו שאומרים בפורטוגזית - סנוב. מצד שני, יכול להיות שאני טועה והוא היה מעריץ-בסתר של הפלויד.
 
שום דבר אין לי נגד מוסיקה קלאסית

ואני אפילו די מחבבת את התשעית של בטהובן. באמת שאתה לא צריך להתעצבן מכך שאנשים לא אוהבים מוזיקה קלאסית,במיוחד נוער,שמן הסתם חושב שזה משעמם וארוך מדי. אאתה לא יכול לצפות מבנאדם בן 16 פלוס מינוס לאהוב מוזיקה קלאסית.ידוע שנוער מתחבר הרבה יותר למוזיקה רועשת (מטאל על כל סוגיו),פופ קליט (נו,כי זה קליט),או רוק קלאסי (ויש הרבה נוער שאוהב).מתחברים יותר למילים שמביעות דכאון,עצב וכו'(או במקרה של פופ :קיטש),ואתה מזדהה איתם.למשל אני,אני אוהבת את סגנונם של פינק פלויד..הדכאון הבריטי הזה..אני פשוט מתחברת לזה. ומה אני יכולה לאהוב במוזיקה קלאסית? *אחחח...הכינורות מדהימים..החליל יוצא מן הכלל!!רק איזה תוף מרים וחמת חלילים חסרים פה בשביל שזה יהיה באמת מושלם..*.מה לעשות,אני פשוט לא מתחברת לזה. אולי בעוד כמה שנים,שאני אתבגר (חבוב,אני רק בת 15),אני אעריך את זה יותר ואולי *אפילו* יאהב.אין לדעת. ואולי באמת לא הבנתי מה שהבחור הזה אמר שם,וסתם קישקשתי. מעולם לא החשבתי את עצמי לחכמה
.
 

HelterSkelter1

New member
תגובה

במוסיקה קלאסית בהחלט יש מילים, בדרך כלל זה בצורת אופרה. בלי קשר, לדעתי זה טיפה אליטיזם והתנשאות מצדו של מר. (לא זוכר את שמו) להגיד דבר כזה. אולי המוסיקה של שופן מורכבת יותר מזו של ווטרס, אבל אין שום קשר לרמת האינטילגנציה נדרשת כדי להעריך יצירה זו או אחרת. הערכת יצירה היא משהו רגשי ולא שכלתני. מהמעט שאני מכיר ממוסיקה קלאסית, לא התלהבתי כ"כ מרוב הדברים, אך ישנן יצירות פשוט מדהימות שאסור להתעלם מהן. אגב, אני נוטה לאהוב מוסיקה קלאסית מודרנית (סטרווינסקי, וארז, שנברג, בארטוק וכו') הרבה יותר מרוב המוסיקה הקלאסית מהתקופות היותר מוקדמות (למשל כמו באך, מוצארט, בטהובן ועוד רבים וטובים) - זה על פי המעט שאני מכיר מסגנון המוסיקה הזה. לדעתי שווה ביותר לנסות לשמוע יצירות קלאסיות מייצגות מרוב התקופות השונות, ולו רק כדי להכיר - אם אוהבים - עוד יותר טוב.
 

נימרודל

New member
טוב אז ככה...

אין מה לעשות שאצל רוב האנשים ככל שמתבגרים נהים יותר ויותר צרי מוחין ומסרבים להפתח לרעיונות חדשים. והאמנם שצריך להפעיל פחות את המוח? אני באמת אוהבת מוסיקה קלאסית, אני מסוגלת ללכת לקונצרט של שעה וחצי ולהקשיב למוסיקה. אבל מה לעשות. יש משהו קצת משעמם במוסיקה הזאת. כן אני שרה אותה ומקשיבה לה אבל זה פשוט לא אותו הדבר. אז אם הוא חושב שצריך להפעיל את המוח יותר ביצירות קלאסיות, סבבה. אינ לא חושבת ככה. אני חושבת שווטרס ומוסיקאים מעולים אחרים מצליחים לגרום לי לחשוב מספיק, לא רק בקטעי הליריקה. כן, תאמינו או לא, אפילו מטאל, שהרבה מחשיבים אותו כ"סתם רעש עצבני ומבולגן" מסתבר שהם לא כל כך יודעים על מה הם מדברים.
 
נצל"ש: תמונות מה-DVD של פומפיי

OzzzY העלה תמונות מה-DVD של פומפיי לגלריה שיוחדה לכך, בין גלריות הפורום. כולכם מוזמנים לצפות!! ו-
ל-OzzzY!
 
למעלה