טיול השאנטי לנחל סמך

scuter

New member
../images/Emo124.gif טיול השאנטי לנחל סמך

היי לשאנטיים הוותיקים, זהו הטיול הראשון של הקבוצה שהצטרפתי אליו. רציתי ממש להודות לכם על האווירה הנחמדה, המסלול המצויין וכמובן המוביל המקצועי וה
...היה כיף לקום כ"כ מוקדם בבוקר (03:45 !!!) בשביל טיול שכזה...אני אישית ממש נהניתי, היו עליות בריאות וטכניות, ירידות זורמות וארוכות
...פשוט
, מה גם שזו הרכיבה הרצינית הראשונה עם אופני החדשות (
- הכי מזכיר ספשייליזד)....כך ששייטתי ממש בגובה ה
ים. אז כמו שהבנתם, אצלי טיול ללא צילום זה לא זה, אז הנה קישור לתמונות שצילמתי היום. אם מישהו מעוניין בתמונה המקורית (בגודל 1600x1200) הוא מוזמן לשלוח מסר עם אמייל, ואשלח לו אותה. אין לי מושג למה, אבל התמונות המקוריות שיורדות מהמצלמה ענקיות (כ-1.5Mb!). אז הנה קישור לאתר שלי, בו תוכלו לראות את התמונות (אם תחפשו טוב טוב אולי גם תמצאו)
אז יאללה, לילה טוב.
 

קלוזו

New member
אכן טיול פצצה ../images/Emo59.gif ....

לא היה קל .... אבל היה שווה כל מטר העליות המפרכות והירידות המפחידות. בלינק הבא עוד תמונות מהטיול....... ודוגמית כאן תודה לישראל על ההדרכה והדאגה ולסיגל על הכל
 

Nut420

New member
שימו לב

שימו לב לאן מסתכל הבחור עם החולצה הכחולה
 

yasigal

New member
אחח..איזה טיול היה לשאנטי בנחל סמך

"מכאן נגמרה הירידה הטכנית, עכשיו זו סתם ירידה תלולה" פרס ינתן למי שיגלה מי מסוגל לומר משפט כזה? כמובן, זהו ישראל IMELINK שלקח אותנו לטיול א-לה אקסטרים בנחל סמך ביום שישי. נפגשנו 11 אמיצים ונועזים בתחנת הדלק רמות מהן 3 נועזות..(קרן, גילי ואנוכי) בשעה 6 בבוקר. ציפינו לאנשים רבים יותר, אבל כנראה שהשעה, המקום והחום ששורר באזור בשעות אלה עשו את שלהם. תראו, אם הרשטיק הבריז, אז אכן יש מקום לדאגה. הטיול היה אכן עמוס לעייפה בעליות קשות. אבל ייאמר לזכות מי שקבע את מזג האוויר באותו יום, שהוא נתן לנו כמה שעות חסד.. ואכן, היה זה נכון להתחיל לרכוב בשעות הבוקר המוקדמות את העליות הקשות אותן סיימנו פחות או יותר בשעה 10:00 ולהשאיר לסוף את הירידות והקטעים המישוריים. אז לגבי ישראל, אכן הבחור קורץ מחומר אחר.. עליות בשבילו הן עניין שבשגרה והוא רואה בכל עליה כקינוח ולא כעבודה קשה ששכרה בצידה..(ולראייה, רק לצורך איזשהי תמונה הבחור רכב, וזה אחרי שכבר רכבנו 30 ק"מ, 10 מטר של עלייה תלולה..) דרך אגב, גיליתי על בשרי עד כמה חשוב לדחוף סוכרים אחרי כמה שעות רכיבה. כי פתאום אחרי כמה שעות שהכוח עומד לך יפה מאוד, נגמרות לך האנרגיות בגוף ואתה מוצא את עצמך מותש. כך שכדי לרכוב באופן נכון צריך להכיר את הגוף שלך ואת מה שהוא זקוק לו באותו רגע וסוכרים זמינים (לא שוקולד, אלא פירות יבשים) מאפשרים אנרגיה לאורך זמן ברכיבה. תודה למי שעזר לי כשהייתי חצי מעולפת ולפלוגת החיילים שפתחה שולחן ולא שכחה את מצוות הכנסת האורחים.. כיף במיוחד היה להגיע לבריכת השחיה בסמך
שם גילי הפליאה אחרי שגמאה 30 בריכות וזה אחרי רכיבה של כמעט 20 ק"מ. בסוף התפצלנו ל2 קבוצות: קצרי הזמן שהמשיכו בכביש עוד 10 ק"מ וארוכי הזמן שהמשיכו בשטח אותו מס' ק"מ. אז נוספו לנו עוד כמה ירידות תלולות ועוד כמה מעברי מים אתגריים בסמך. בקיצור היה סבבה של טיול ותאמינו לי החיוך הדבילי שמרוח לך על הפנים במשך כל היום שאחרי, שווה כל עלייה שנאבקת בה.. סיגל
 
כל הכבוד על הטיול, סיגל

לצערי נאלצתי להבריז ברגע האחרון - בעיות עייפות וקושי לקום ב-4 בבוקר.
 

Eyal Hershtik

New member
הרשטיק אולי הבריז פיזית אבל.....

חשב עליכם כל אותו בוקר ...... טוב אולי לא כל כך בוקר אלא צהריים .....בבוקר הוא קצת ישן
 

nirsam

New member
בקשה לשנטי'ס../images/Emo176.gif

אם תוכלו לתת תאור מסלול (קצר יספיק) לטובת אלה שלא היו ונפתח להם התאבון. תבורכו* ניר *(שני בנים זכרים או לחילופין הצלחה בבחינות מועד ב', עד גמר המלאי בכפוף לתקנון המבצע)
 

yasigal

New member
תאור (קצר) של המסלול לבקשת הקהל

תאור המסלול על ידי ישראל: (רק תוריד את אום-אל-קאנטיר אותו לא עשינו מפאת החום. מה שהשאיר אותנו עם 850 מ' של עלייה מצטברת) "עולים בכביש הגישה לרמות, נכנסים למושב ואחרי 600 מ' פונים ימינה, עולים 200 מ ומתעקלים דרומה ממשיכים עוד 300 מ' ופונים שמאלה לדרך עפר ס"ש כחול שעוברת דרך שער בגדר ההיקפית הדרך אינה מסומנת היטב ועוברת בתוך מטעים עם ריבוי שבילים. צריך להגיע לדרך הכורכר ש"ס כחול, שעולה ליד בריכת מים עגולה מבטון עד לדרך כורכר. זהו קטע נהדר של "לתת בראש", אחרי כ 2 ק"מ של עליה תלולה, חלקה על כורכר וחלקה אדמה מגיעים ל"שולחן". כאן יש אפשרות לבצע גיחה קצרה (תוספת של 2 ק"מ למסלול) ל"מתחם לביאה" שנמצא בקצה המערבי של ה"שולחן", וממנו נשקף נוף מרהיב של הכינרת" על ה"שולחן" רוכבים כ 4 ק"מ במגמת עליה קלה עד למפגש עם הס"ש השחור, פונים ימינה לשחור (הכחול ממשיך ישר קדימה), השחור מושך לקצה הדרומי של ה"שולחן" ומעט אח"כ מתחיל לרדת לכיוון נחל סמך. הירידה משובשת קמעא אך בסופה דובדבן אמיתי, הגשר הסורי שמתחתיו יש מקום קלאסי לעצירת מנוחה ותה, ניתן לשכשך את הרגליים במימי הנחל הקרירים ולהירגע מ 500 מ טיפוס מצטבר עד כה. אחרי המנוחה ממשיכים בשחור בטיפוס לאורך תוואי ההטיה שמתמתן וממשיך לאורך קו גובה עד למפגש עם ש"ס כחול, ניתן לעלות לאום אל קאנטיר, העלייה בכחול תלולה (30 מ אנכי), חוזרים שוב לצומת וממשיכים דרומה עם השביל המקורי, לאחר כ 200 מ' פיצול ימינה ללא סימון לירידה שתחילתה "אגרסיבית" קמעא, אך בהמשך היא משתפרת אחרי כק"מ פיצול, ממשיכים ימינה ולאחר עוד 2 ק"מ רווי אדרנלין מגיעים שוב לערוץ הסמך ליד המפגש עם נחל אל-על. כאן צריך לחצות ולטפס בשביל על הגדה הדרומית, ניתן לחצות ב"דוך" במקום בו השביל עמו ירדנו מגיע לנחל, או להמשיך עוד כ 200 מ' במורד הנחל ולאגף. שוב מטפסים כ3 ק"מ עד שמגיעים לעיקול הכביש שעולה מצומת כורסי לישובי דרום הרמה גולשים בכביש כ 500 מ' עד לפנייה ימינה לדרך כורכר. יורדים בדרך כ 800 מ' ופונים שמאלה לדרך קצת משובשת שעוקפת את חרבת אל-חותיה כיפה בולטת בשטח מצפון. לאחר עוד 800 מ' מהירים עיקול חד ימינה ומצפון לדרך שלוחת "סכין" עם שביל עליה כאן המקום לטפס לתצפית אחרונה לפני שחוזרים לערוץ. משלוחת הסכין עוד 500 מ' ומגיעים לחציה של הנחל. ממשיכים במורד הנחל כשמידי פעם חוצים את הערוץ, עד לכביש 92 עוד כ 3.5 ק"מ לאורך הכביש וסיימנו. מפעל ההטיה הסורי בשנים 1963 - 1966 בגיבוי כלל ערבי, ניסתה סוריה להטות את מקורות החצבאני והבניאס בתעלה לכל אורך רמת הגולן מטרת הפרויקט היתה לייבש את הירדן והכינרת והוא היווה את אחת מנקודות החיכוך העיקריות שהובילו לפרוץ מלחמת ששת הימים אום אל-קנאטיר משמעות השם הערבי אום אל-קנאטיר היא אם הקשתות, במקום מעין שלצידו התקיים ישוב יהודי בתקופת התלמוד, ליד המעין עמד מבנה אבן בן שלוש קשתות, הקשת הצפונית נותרה שלמה, אך בריכת המעיין הרוסה מעט, כ 100 מ צפונית למעיין נמצאו שרידי בית כנסת
 

imeilik

New member
לחובבי הסטטיסטיקות ../images/Emo77.gif

במהלך הטיול רוב החברה הפכו למכורים לסטטיסטיקות (כמה טיפוס העליה הבאה ?) ולפיכך הנה הפרופילים, ראשון לפי הזמן
 

imeilik

New member
ופרופיל שני לפי מרחק

ד"א הטיפוס המצטבר (לפי ה POLAR) היה 825מ' על 37.3ק"מ
 

imeilik

New member
מידע על המסלול ../images/Emo63.gif

למי שרוצה לרכוב את המסלול, אם אתם לא יכולים לחכות לסתיו או לאביב (בחורף נראה לי שיש קטעים בוציים) - תצאו כמה שיותר מוקדם ! בקישור הבא תוכלו למצוא מידע, מפה וכו השם "שאנטי" קצת מבלבל, היו קטעים שחשבתי שיתאים יותר "שאנטי הישרדות" .... לסיכום היה אחלה אווירה ואחלה חברה, נהנתי
 

Eyal Hershtik

New member
ישראל , למרות שלא הייתי ....

בטיול הנוכחי ( באופן חד פעמי ) אנחנו סיגל ואני מודים לך מקרב לב על ההענות ועל היוזמה להוביל את השאנטי
תודה רבה אייל
 
למעלה