לוח מודעות

אמארונה

New member
../images/Emo203.gifהזמנה לאירוח../images/Emo203.gif

היום בשעה 18:00 תתארח בפורום עירית פרידמן, הומאופתית קלאסית. עירית תציג את דרך החשיבה ההומאופתית ותענה על שאלות בנושא חיסונים לתינוקות ועל מהות הטיפול ההומאופתי במחלות וקשיים בכלל ובמחלות חורף בפרט. שרשור השאלות נפתח ואתן מוזמנות להשתתף.
 

mise

New member
רוצה לתקן:

אין קשר בין הומיאופתיה קלאסית (דגש על קלאסית) ובין חיסונים. חיסונים זה חיסונים ולקשר אותם למחשבה, לדרך החיים ולטיפול ההומיאופתי הוא פשוט סילוף ההומיאופתיה וחוסר הבנה בסיסית שלה. אין דבר כזה "מהות הטיפול ההומיאופתי במחלות", כי בהומיאופתיה אין מחלות, יש אנשים חולים.
 

אמארונה

New member
את בטח תסכימי איתי

שלכתוב בהודעה גורפת בתפוז או בכל פורום אחר שלא עוסק בהומיאופתיה באופן ספציפי, יהיה קצת מוזר להזמין לאירוח בנושא "מהות הטיפול ההומיאופתי באנשים חולים"? ברור שמה שאת כותבת נכון, בהומיאופתיה קלאסית אין מחלות, אלא אנשים חולים, אבל לפעמים יש צורך לשנות קצת את המינוחים, אם הרצון הוא לקרב אנשים ולא להרחיק אותם ממשהו שעלול להתפרש כשונה ורחוק מדי ממה שהורגלו אליו. לגבי חיסונים - לא נעשה קשר ישיר בין הומיאופתיה קלאסית לחיסונים. עירית פרידמן התמחתה אצל ד"ר חיים רוזנטל, הומיאופת קלאסי שעוסק רבות בתחום החיסונים, ולכן נושא החיסונים התחבר לאירוח.
 

mise

New member
למה לא?

"מהות הטיפול ההומיאופתי באנשים חולים"? מה לא בסדר? זה לא בדיוק שינוי המינוחים, זו גם התוויית הטיפול. כשהומיאופת ממליץ על חיסונים, הוא עושה קשר בריבוע בין הומיאופתיה לחיסונים וכל מי שלמד פילוסופיה של ההומיאופתיה ואת יסודות הטיפול מבין שאין קשר כזה. מצטערת, קשה לי לקבל את זה. אני ישבתי אתמול מול המחשב ובכיתי. זו פשוט שערוריה להתעסק עם חומרי נפץ בסדר גודל כזה ולהמליץ המלצות כאלה חסרי אחריות. עדיף שחולה ייקח אנטיביוטיקה מאשר פוטנץ באופן חסר אחריות.
 

צימעס

New member
מה עם "פוטנץ לא מתאים לא ישפיע"?

(לא מתאים - לאדם) את מקבלת את האמירה הזו?
 

mise

New member
יש דבר כזה בעולם?

"לא מועיל, לא מזיק"? יש מצבים נדירים שפוטנץ לא ישפיע, כשהאדם תחת דיכוי כבד מאוד או בעל קונסטיטוציה גסה. מעבר לזה - האמירה הזו לא מקובלת עלי.
 

אשכר ש

New member
מסכימה מאוד

אין דבר כזה לא עושה נזק. אחרת איזה צידוק יש לפרובינג? כל מצב מצריך תשאול מתאים, גם מצב אקוטי. יתכן שבמצב חבלה תתאים התרופה ארניקה, אך יתכן שעוד תרופות רבות אחרות יתאימו אפילו יותר, את זה רק הומאופת שתישאל ידע. נכון, יהיה סימן כחול ותהיה נפיחות, אבל מה אם האדם מרגיש בושה אדירה על כך שנפל באמצע הרחוב וכל תחשותו כרגע היא השפלה אחת גדולה. האם עדין ארניקה מתאימה? או שמא תרופה אחרת תעשה עבודה יסודית ועמוקה יותר? לגבי החיסונים גם מסכימה איתך. אני לא חושבת שיש הומאופת שממליץ על מתן חיסון מסויים. מה שקורה בד"כ (אני מקווה) זה שמנסים למזער את הנזק אצל מי שכבר החליט שהוא כן רוצה לחסן ועל זה לא חושבת שיש לך טענות. (אני אגב, מתחבטת לגבי הטטנוס עדין, יש הרבה טיעונים לכאן ולכאן). שוב לגבי הנזק של מתן פוטנצים, אמנם אני מאמינה שהם עושים נזק ולא תמיד נזק שברור לאדם, אך אני גם מאמינה שבד"כ זהו נזק חולף שאינו נשאר עם האדם לנצח. יתכן שיקחו מס' חודשים עד שההשפעה על האדם תחלוף אבל בסוף זה יעבור. במידה ולא יעבור אפשר להתערב הומאופתית בכדי לתקן את המצב. מסכימה איתי? ואם לא מסכימה, האם נראה לך מוסרי לערוך פרובינג? עירית, אשמח לקרוא גם את דעתך
 

mise

New member
ובכן -

איך מנסים למזער נזקים אצל מי שכבר החליט לחסן? אומרים לו לחסן אחרי גיל שנה בקיץ? זו המלצה למתן חיסונים ושיתוף פעולה עם תיאוריית החיסונים/חיידקים/מחלות שלא רלבנטית להומיאופתיה קלאסית. למזלנו ההומיאופתיה מבוססת על ניסויים מדוייקים ולא על אמונה. תקראי מה שקנט והאנמן כותבים על הפרובינג ואיך בדיוק צריך לנהל אותו בזהירות ועל מי בדיוק כדי לא לחרוט סימפטומים על הקונסטיטוציה לעולם ועד. תראי מה קרה להרינג עם הפרובינג של lach. תקראי את הרצאה 29 ב - lectures on homeopathic philosophy ואת הרצאה 34 על cleaning house ותראי איך אפשר באמצעות מתן פוטנץ באופן לא הומיאופתי לגרום נזק בלתי הפיך לאדם. ומה אם האדם שקיבל ארניקה רגיש בנקודות מסוימות שקיימות גם בפוטנץ? סביר להניח שזה יקרה לרוב האנשים, כשהפוטנץ כולל 1,400 סימפטומים שונים. מה עם זה שלארניקה יש בעיה עם חלב-אם, שזה אומר בעיית הנקה מצד המניקה או מצד היונק, במקרה של מתן ארניקה בלידה באופן סימפטומטי? מה עם רגישויות למזון/לתחושות/לבני אדם שנובעות כתוצאה ממתן ארניקה ליולדות בלידה? את ה"רגישויות" האלה ש"יוצאות" לתינוק באופן פתאומי, בין אם מיד לאחר הלידה או מאוחר יותר, מנסים לתקן בדרכים שונות ומשונות. מה עם דכאון לאחר לידה? צריך לחשוב על כל הדברים לפני שממליצים לתת פוטנץ כזה או אחר באופן סימפטומטי. מה עם דיכוי סימפטומים פיזיולוגיים לחלוטין שנובעים כתוצאה מלידה עקב מתן ארניקה? אני לא מסכימה עם המשפט "במידה ולא יעבור אפשר להתערב הומיאופתית בכדי לתקן את המצב". אנחנו לא פועלים כלאחר יד ובקלות דעת כדי לשבת לעשות אנטידוט אח"כ, שלצערי הרב, הרבה "הומיאופתים" בכלל לא יודעים לעשות (שמעתי כבר על אנטידוט משונה: "תשתי כוס של קפה שחור חזק" או: "תריחי מנטה". שטויות). וההומיאופת שממליץ על מתן פוטנצים באופן סימפטומי לא יודע לעשות אנטידוט ולא יודע לקחת מקרה - כי זו לא הומיאופתיה, פשיטא. זה שלוקחים את השם "הומיאופתיה" ועושים בו שימוש לא הופך את האדם להומיאופת. פרובינג עושים על אנשים בריאים (יחסית) עם חוקים מאוד ברורים וזהירים. הרבה לפני שעושים את הפרובינג עוקבים באופן יומיומי אחר האדם והסימפטומים הייחודיים לו במיוחד כדי לדעת למי מתאים, למי לא מתאים, איזו קונסטיטוציה יש לאדם ומה צריך לעשות ולכן פרובינג הוא מאוד מוסרי. מי שעובר פרובינג לעולם תהיה לו תשובה הפוכה אל מול הכוח שהוא פגש באותו פרובינג. השימוש הקונבנציונלי שעושים היום בפוטנצים הומיאופתים הוא פשוט שגעון מוחלט. לוקחים חומרי נפץ וחוגגים איתם. עדיף שאנשים יהיו מטופלים בתרופות הקונבנציונליות ולא בפוטנצים הומיאופתים כמו שעושים היום. ההומיאופתיה משווקת חופשי-חופשי בבתי המרקחת והשגעון חוגג. כתבתי כבר פעם ואני כותבת שוב: אני יכולה להיות גורו. אנשים יכולים לעמוד אצלי בתור כל היום וכל הלילה. אני רק צריכה לקחת פוטנצים הומיאופתים ולעבוד סימפטומטית. זהו. אני אעלים לאנשים את הסימפטומים הקשים ביותר שלהם. חכמה גדולה. מסכנים. מה יקרה להם אחרי כמה שנים. ואין, הם לא יעשו את הקשר, כי מה קשורים הכמה כדורים האלה לכל המחלות הגדולות האלה ש"יצאו" להן כעבור X זמן? עכשיו אלו מחלות אחרות. צריך לטפל במחלה החדשה - זו אלופתיה, זו רפואה קונבנציונלית, רק מסוכנת יותר, כי היא נעשית עם פוטנצים הומיאופתים שההשפעה שלהם היא לא רק על האדם, אלא על כל הסביבה שלו ועל הדורות הבאים.
 

mise

New member
אני אפרט באופן כללי על פוטנצים

ואתן דוגמא את ארניקה, מחשש שיבינו את ההסבר כהסבר סימפטומטי (זה מה שחסר לי, שמישהי עם בעיית הנקה תקח ארניקה ותרחיב את הנזקים..) לכל פוטנץ יש תמונת חולי, שכוללת סימפטומים בכל המישורים: רוחני, נפשי, רגשי, פיזי (כמעט) על כל חלקיו, תלוי ברגישות הספציפית של אותו פוטנץ (כוח) ושל אותו אדם. כשלפוטנץ מסוים אחת הרגישויות היא בחלב האם (בעיות עם שחרור החלב, סדקים, זרימה חזקה מדי ומה לא, סימפטומים שונים שנעים על אותו ציר) ובדיוק נותנים אותו, איך לא - לאשה בזמן או אחרי לידה, שזו הנקודה הרגישה שלה ואם היא באה עם רגישות מיאזמתית או כרונית (בד"כ מיאזמתית, כי זה מה שעולה בזמן הריון ולידה. מיאזמתי=מארתי, קשור לדורות קודמים), תהיינה לה בעיות הנקה! כשנותנים פוטנץ באופן סימפטומטי שכולל בתוכו בלבול, יאוש, דלוזיות שונות ומשונות שמתקשרות למצב הכל כך עדין ורגיש של אשה בזמן לידה ויילוד, או אשה לאחר לידה ותינוק צריך לקחת בחשבון את ההשפעות מרחיקות הלכת של אותו פוטנץ על כולם. כשלפוטנץ יש רגישות למאכלים שונים ומשונים ולחלב (!) איך מתפלאים שהתינוק מקיא/צורח/משלשל/רגיש בלי סוף? ואלו סימפטומים חזקים. מה עם סימפטומים שהם כל כך עדינים, שמתחילים לאט-לאט - כאן פריחה, כאן הפרשה מהאוזן וכו' שהולכים ומתגברים עם השנים (במיוחד אם מדובר באדם שממשיך לקחת פוטנצים בצורה גרועה כזו) והופכים להיות חוליים כרוניים ועמוקים? איך מצילים אדם כזה? ואיך אדם כזה יכול לממש את מלוא הפוטנציאל ולבצע את התפקיד הרוחני שהוא ורק הוא בעולם הזה יכול לעשות? לכל אדם שליחות וייחוד ששייך אך ורק לו, שרק הוא יכול לעשות באופן הטוב ביותר. ההומיאופתיה חותרת להביא את החולה למצב האופטימלי שלו. תארי לך שכל אדם היה במצב האופטימלי שלו. איזה עולם נפלא זה היה. תארי לך. מהות מסוימת, כוח מסוים, שמתאים באופן המיוחד ביותר לאדם הזה, שאין עוד כמוהו עלי אדמות. עכשיו תחשבי הפוך. אם הכוח הזה כל-כך חזק ככוח חיובי, כמה הוא יכול להיות הרסני ככוח שלילי. האנמן כותב בפרגרף הראשון של ספר החוקים של ההומיאופתיה, האורגנון: The physician's highest and only mission is to restore the sick to health, to cure, as it termed. המילה only נטויה במקור להדגשה. זו המטרה האחת והיחידה. המטרה הנעלה של ההומיאופת. זה לא הג'וב שלו. לא ולא. זה לא מעמד או עוד טייטל בכרטיס הביקור. זו ודאי לא דרך להרוויח עוד מאה דולר לכיס. שום דבר לא צריך לעמוד לנגד עיניו של ההומיאופת פרט לטובת החולה והשבתו למצב קדום של בריאות. וקנט מרחיב בספר ההרצאות שלו וכותב באופן מפורש שעל ההומיאופת to face it like a man! זה שיש לילד חום זה לא אומר שצריך להוריד אותו, זה חלק מתהליך הריפוי ואם האמא פונה להומיאופת ורוצה שימצא לה פתרון והוא חושב עליה בתור קליינטית שתכניס לו כסף או תביא קליינטים אחרים או תקלקל לו את השם, הוא כבר לא נמצא ב – higher mission שלו כי המאה דולר בוערים לו בכיס!!! הוא יתן לה משהו להוריד את החום. קנט כותב שההומיאופת צריך לדעת מתי hands off. לא לגעת. מתנהל כאן תהליך חשוב, תהליך של ריפוי ואם אתה נוגע, אתה מקלקל. זה נכון לא רק לתהליך החלמה בזמן טיפול הומיאופתי, אלא גם לתהליך החלמה טבעי של הגוף, בזמן חולי אקוטי, למשל. לא בכל מצב אקוטי צריך לתת פוטנץ. האנמן כותב בספר "מחלות כרוניות", בהקדמה: If I did not know for what purpose I was put here on earth – to become better myself as far as possible and to make better everything around me that is within my power to improve – I should have to consider myself as lacking very much in worldly prudence to make known for the common good, even before my death, an art which I alone possess, and which it is within my power to make as profitable as possible by simply keeping it secret. איזה בן אדם! לא סתם קוראים להומיאופתיה הקלאסית The Art Of Healing זו אומנות הריפוי. ריפוי.
 

צימעס

New member
לא שאלתי כדי לרפא בזה מיניקות.

(הבנתי כבר - ממך - שלא עושים ככה) הומלצה לי ארניקה להקלה אחרי הלידה (של הקטנה). אותי מענין מה, ספציפית, ארניקה עשתה (יכלה לעשות) לי (ולה) כשהשתמשתי בה. היא ינקה מצוין - היתה רגועה מאוד, לא כאב לי, לא היו שום בעיות פרט לרגישויות לאוכל שאכלתי, היא עלתה במשקל לאט, אבל כולנו רחוקים מלהיות גוליתים, כך שזה התקבל בלי דאגה. תודה על הפירוט שלך עד כה, זה נורא מענין.
 

mise

New member
את יכולה לקרוא קצת

על ארניקה מונטנה כאן מתוך המטריה מדיקה של קנט. זה חלק קטן מהסימפטומים ששייכים לתמונת החולי של ארניקה. מי שרוצה לדעת מה ארניקה עושה בפעולה שלה, יכול לקרוא את הפרובינג, או מטריה מדיקה, או את הסימפטומים ברפרטורי.
 

צימעס

New member
תודה

מענין, אבל אני לא מספיק יודעת כדי להבין עד הסוף
יש משהו נורא קיצוני (חד משמעי, אולי, יהיה תיאור מתאים יותר) ומפחידני בהתיחסות (שלו ושלך) לכל שימוש בפוטנץ שאינו מתאים.
 

אמארונה

New member
לא מסכימה איתך

טופלתי ע"י שני הומיאופתים קלאסיים שהגישה שלהם לגבי ארניקה ורמדיס לשעת חירום היתה דומה לגישה של עירית ושונה מאוד מהגישה שלך.
 

mise

New member
יכולה לומר אותו דבר יולדת

שילדה עם זירוז ואפידורל. "ילדתי עם זירוז ואפידורל וזה שונה מאוד מהגישה שלך". נו? מה אמרת בעובדה הזו?
 

mise

New member
זו לא גישה שונה.

זו פשוט לא הומיאופתיה קלאסית. להומיאופתיה הקלאסית יש חוקים ועקרונות ברורים וגאוניים. אדם יכול לקרוא לעצמו "הומיאופת" או להגיד שהוא עושה שימוש בפוטנצים הומיאופתים באופן מאוד קונבנציונלי, אבל לקרוא לעצמו "הומיאופת קלאסי" זו הונאת הציבור. אדם כזה ודאי לא עמית שלי למקצוע.
 

שָׂרָה

New member
צודקת.. יש הומיאופאת קלאסי

שמו ד"ר זמיר תראו באתר שלו את ההבדל בגישה שלו מההומופאטית עירית פרידמן. אמארונה, אולי תארחי אותו גם ותראי את ההבדלים?
 
למעלה