פארק אופניים כתבה של גיא חלמיש
יש פארק אופניים בנתניה! מאת גיא חלמיש רביעי, 03 יוני 2009 16:13 נתניה הופכת בעקביות למרכז אופניים משמעותי. לכמות החנויות והקבוצות הגדולה שפועלות בה ובסביבתה התווסף לאחרונה מוסד חדש: מתחם רכיבה ייעודי בדמות מסלול סגור (קריטריום) סלול - בעיקר לרכיבת כביש. המתחם ממוקם בחורשת איקליפטוסים ליד איזור התעשייה הישן של נתניה (לאורך כביש 57 שמחבר את נתניה לכביש 4 (צומת בית ליד), במקום יצרו קריטריום מגודר - מסלול אליפטי סלול ורחב בצורת הקפה של כקילומטר וחצי, עם תאורת לילה. הוסיפו מעמדי אופניים, וספסלים, ושילטו היטב כך שברור שהמקום מיועד לרכיבה, ומה כיוון הרכיבה המותר. מסלול ארוך, רחב ובטוח ההקפה מוארכת ואין בה פניות חדות אלא רק שני עיקולים רחבים. חצי המסלול במגמת ירידה מתונה מאוד וחציו במגמת עליה עדינה. ישנו קטע גישור\קיצור למי שפיספס את הדבוקה שלו, ואף pit stop (מפרץ עצירה) אחד. המתחם מספק סביבה בטוחה ונקייה ממכוניות ומאפשר אימונים קרובים לבית (לתושבי נתניה והמושבים בסביבה) גם באמצע השבוע כאשר עומס התנועה בכבישים גדול במיוחד. הלהיט: התאורה לאורך כל המסלול מאפשרת אימונים בטוחים גם בשעות הערב והלילה. התוכניות לשלבים הבאים שאפתניות: הפעלת מתחם אקסטרים ושטח, הקמת מרכז רכיבה ומבני שירותים שונים לאופניים, ותוכניות הפעלה בפארק בדמות הדרכות והפעלות שונות. רכיבת נסיון הגעתי למקום לבדיקה ראשונה והתרשמתי לטובה. ההשקעה ניכרת, והאפשרות לאימון קצר ויעיל, קרוב לבית נראית קוסמת במיוחד. למקום התאמה גבוהה לאימוני אינטרוולים שונים, והוא אף יכול להיות מושלם לאימון על האירובאר (תנוחה שעדיף לוותר עליה בסביבת מכוניות), ואף לאימוני דבוקות והחלפות הובלה שכן המסלול רחב מאוד. בניגוד לראש ציפור בגבול ת"א - ר"ג, אין פה מפגעים בטיחותיים בולטים באמצע המסלול כגון כיכרות או פסי הפרדה מסוכנים. מצד שני - המסלול פחות מגוון ומעט משעמם: אין גבעה משמעותית לטפס אליה, או פניות שמאלצות את הרוכבים לתרגל טכניקה של כניסה במהירות נכונה לסיבוב ויציאה ממנו בעמידה... נראה שתכנון המסלול שם דגש על בטיחות וכושר. לחלק מהרוכבים זה מתאים יותר. רוכבים בעלי מיומנות טכנית גבוהה מעט ישתעממו. אליס, ירדן ויואב נהנים מרכיבה רגועה אחרי כמה הקפות הגיעו אליס וירדן: שתי תריאטלטיות שמגיעות בקביעות להתאמן במקום. אליס, שגרה קרוב, מאוד מרוצה: "בערב יש פה תאורה כחולה מדהימה, ומגיעים רוכבים להתאמן בסביבה בטוחה". כמאמנת שחייה ותריאלתטית היא מעריכה במיוחד את האפשרות של סביבה נקייה ממכוניות וייעודית לאופניים "המסלול מאפשר לבצע אימוני טכניקה כגון פידול עם רגל אחת, או אינטרוולים, מבלי להיות מודאגים מהמכוניות מסביב". ירדן מאוד מרוצה מתחושת הביטחון שהמקום מקנה: "בכביש ובדבוקה אני בלחץ ותמיד בסוף. כאן אפשר להתאמן בכיף". דודי גלבוע שרכב במקום מציין את היתרון בכניסה למוד של זומבי-רוכב: "בכזה מקום אפשר להיכנס למדיטציה על האופניים ופשוט לדווש שעה וחצי בלי לחשוב יותר מדי על ניווט או על התנועה". המשכנו לרכב והופתענו לראות רוכב שטח מגיע למקום: יואב לביא על אופני הסינגל ספיד שלו. "מה אתה עושה פה? האם הקריטריום מעורר אצלך שאיפות מודחקות של שטיחון לגעת בכבישוניות" שאלתי אותו? "לא אני רק בדרך הביתה מהקפת בוקר בשטח..." מיהר להכחיש. מי יודע - אולי גם כמה רוכבי שטח יגלו את חווית הכביש - הגרסה הבטוחה - דרך האפשרות החדשה שנפתחה בנתניה. ההשקה הרשמית תיערך באירוע חגיגי ביום חמישי ה- 11/6/09 במעמד ראש העיר מרים פיירברג איכר, ויהיו בה מופעי אופניים, נוכחות של קבוצות רכיבה, מכירת ציוד ועוד. האתר נפתח בקול תרועעה רמממה, ראש העיר כיבדה את חני בפוזות חגיגיות.. תמונות בקומונת הבנות הסמוכה באדיבות חני. *****סוף לחץ מתון...אנחנו נהייה שם...********