|תערוכה
|

melodynoa

New member
../images/Emo124.gif|תערוכה../images/Emo124.gif|

אז כבר שמעתם על חנות לעיצוב ישראלי מודרני שנפתחה בדיזינגוף סנטר? אגב דיזינגוף סנטר, מתי כבר יחדשו אותו?! הוא כזה מיושן וקלסטרופובי, איכס, מזכיר את תחנה מרכזית מסריחה. בקיצור, לא הייתי שם (עדיין) אבל החנות נמצאת בתוך מרכז קניות בתוך הסנטר, והתערוכה ביום שישי הזה, עוד 3 ימים, 21.11.03 והיא פתוחה לקהל הרחב, והיא לא עולה כסף. הנה כתבה מתוך "נישה" על החנות. אגב מגזינים, מי שמתלבט, קראתי בינתיים רק שניים, נישה ובניין ודיור, בקרוב אערוך עבורכם טבלת ממצאים לגבי השוואה בין מגזיני עיצוב בארץ... בנתיים אוכל לומר שיש שהחומרים די זהים, 4 כתבות שראיתי בנתיים על אותו הנושא (ואפילו עם אותן תמונות!!!).
 

melodynoa

New member
דירה קטנה גדולה: מתוך "רנסאנס"

באמצעות תכנון חכם ויצירתי הצליחה אדריכלית הפנים, קרן אטלס, להפוך דירת שני חדרים צפופה במרכז תל אביב לפנינה מרווחת ומקסימה. זוגות צעירים רבים מחפשים מענה לשאלה, כיצד ניתן להפוך דירה קטנה, ישנה וצפופה לדירה מרווחת, אופנתית ויפה, זאת לאחר שרכשו דירה קטנה בהתאם לתקציב שהיה ברשותם. אותם זוגות, שחייבים להתפשר על גודל הדירה, אינם מעוניינים להתפשר גם על העיצוב שלה ומקווים להגיע לניצול מרבי של שטחה. כך תוכל הדירה לשמש אותם לפחות לשנים הראשונות שלאחר הנישואין. אשליות אופטימיות יוצרות תחושה של חלל מרווח גלית ותמיר, זוג צעיר מתל אביב פנו לאדריכלית הפנים קרן אטלס שתעצב את דירתם החדשה. אטלס קיבלה לטיפולה דירת שני חדרים מוזנחת ששטחה 58 מ"ר. דירה תל אביבית טיפוסית עם מרפסת ארוכה ופתוחה לרחוב סואן, מטבחון קטן וסגור, מקלחת צפופה ותחושה קלסטרופובית המורגשת בכל חלל הדירה. בפני אטלס עמדה משימה לא פשוטה, המצריכה תכנון חכם ויצירתי וזאת במטרה לשלב בדירה את כל האלמנטים הנדרשים לשם סיפוק הצרכים השונים של בני הזוג, ובמקביל לפתוח את החלל וליצור תחושה של מרחב. "אחד האלמנטים החשובים בסוג כזה של חלל הוא שילוב סוגים שונים של אשליות אופטיות" אומרת אטלס. "תפקידן של אשליות אופטיות לתרום לאיזון הפרופורציות במקום הקיים. על ידי כך ניתן ליצור תחושות אשר החלל לא מצליח ליצור בעצמו." את המרפסת הארוכה סגרה אטלס באמצעות ויטרינות זכוכית כפולות, שנועדו לבודד את הדירה מרעשים חיצוניים וגם לסנן את קרני השמש. כך הפכה המרפסת לחלק אינטגרלי מן הדירה. לשם שמירה על הפרטיות, אטמו את כל החלק התחתון של הויטרינות, מהרצפה ועד לגובה של 1.10 מטר, על ידי התזת חול. יחד עם זאת, האטימה החלקית, עדין מאפשרת לקרני האור לחדור פנימה לחלל הדירה, כך נוצרת אשליה של מרחב גדול בחלל המרכזי של הדירה. "בסוג כזה של דירות תאורה טבעית חשובה מאוד" אומרת אטלס, "האור הלבן הטבעי ממלא את חלל הדירה, ובשילוב עם תאורה מלאכותית, שמתוכננת ניטב, יוצר את האשליות הנחוצות". החלק העליון של הויטרינות נותר שקוף וקושט בוילונות רומאיים ליצירת הפרדה נוספת בין החוץ לפנים והקניית תחושה של אינטימיות. לכל סנטימטר בדירה יש תפקיד מוגדר מראש הקיר שהפריד בעבר בין שני החדרים נהרס בחלקו ובמרחק של מטר ממנו בנו קיר חדש לסגירת חדר השינה. שינויים אלה בשילוב מרפסת שנסגרה אפשרו יצירה של חדר נוסף. חלקו של הקיר שלא נהרס משמש עתה כקיר תוחם לחלל הסלון ותפקידו גם להסתיר את דלתות הכניסה לשני החדרים החדשים. כך, התאפשרה פתיחה של החלל המרכזי ויצירת מסדרון פתוח, המוגדר על ידי תקרה מונמכת וגופי תאורה קטנים השקועים בה. גם המסדרון הפתוח תורם לאשליית העומק. "תהליך העיצוב חייב להתחשב בתפקוד היומיומי של הלקוח", מדגישה אטלס, "בניגוד לדירות גדולות ומרווחות, במקרה שלפנינו, לכל ס"מ יש חשיבות ולכן כל פינה בדירה חייבת לקבל תפקיד ספציפי ומוגדר מראש. יש לוודא כי לכל תפקיד יש את המקום האולטימטיבי בדירה ויחדיו, כל האלמנטים יוצרים את חווית המחיה". כך לדוגמה, הפכה הספרייה בדירה לחלק אינטגרלי מן הקיר. הספרים הונחו על מדפי גבס אשר מוקמו באחת הפינות של המסדרון הפתוח, ובצמוד לעמוד תומך שחסם בעבר את מעבר הכניסה. צעד זה הוביל, מצד אחד, לניצול מקסימלי של המסדרון ומצד שני ביטל את הצורך בהכנסת רהיט נוסף לדירה הקטנה בלאו הכי. פתרון כזה גם מונע תחושה של עומס ומשתלב יפה עם הקו הנקי של הדירה ועם תחושת המרחב. המטבחון הקטן והסגור, שהיה מחובר בעבר לחדר האמבטיה, הפך להיות חלק מהחלל המרכזי של הדירה. פשוט, הצמידו אותו אל הקיר הפנימי של החדר ותחמו אותו בעזרת הצבתה של פינת אוכל קטנה. לשם אחסון ציוד מטבח השתמשה אטלס בקיר המפריד בין חדר האמבטיה למטבח ויצרה מעין קיר פאזל. כך, נוצרו גומחות המתאימות לאחסון אביזרים גם מכיוון האמבטיה וגם מכיוון המטבח. הפעם חסכנו מקום יקר על משטח העבודה במטבח. אטלס גם יצרה גומחה קטנה בקיר ותלתה שם מדפי זכוכית שמתאימים למשל לבקבוקי תבלינים. קירות בגוונים בהירים, רהיטים צבעוניים לשם חיפוי רצפת חדר האמבטיה והקירות (עד אמצע הגובה) השתמשה האדריכלית באריחים בצבע שנהב, הקיר נצבע בצבע שמן בגוון ירקרק ובין האריחים והקיר הצבוע מתחו פס של אריחי זכוכית ירקרקים בגימור לא אחיד, עם הטבעות של צורות פרה-היסטוריות. פרקט בגוון מייפל נבחר לחיפוי הדירה כולה, מלבד חדר האמבטיה, כך נוצרה תחושה של מרחב אחד גדול . הגוון הצהבהב של הפרקט יוצר החזרה נעימה של אור לבן טבעי. מוטות עץ שהונחו לאורך הדירה באים להדגיש את עומקה. גם הצבעים לקירות נבחרו מתוך מגמה של לא להעמיס ולהכביד על הדירה הקטנה. כך, נבחרו גוונים בהירים ונטרלים, המקנים תחושה של מינימליזם, שומרים על דירה מוארת ונותנים מספיק מקום לרהיטים. כדי להחיות את האווירה בחרה אטלס לצבוע את הדלתות והמשקופים של החדרים בגוון כחול אפור. גם הרהיטים והשטיחים שנבחרו היו צבעוניים ומחיים. מכאן, מי שמתפשר על גודל הדירה לא בהכרח צריך להתפשר גם על העיצוב שלה, גם לא על איכות החיים שלו. אדריכלית הפנים קרן אטלס רואה דווקא בדירות הקטנות אתגר מקצועי, ולראייה הצליחה לנצל כל פינה בדירה. באמצעות עיצוב חדשני, חכם, מודרני ופונקציונלי הפכה דירה קטנה בצורת מבוך לחלל מחיה מרווח ומעוצב בסגנון עכשווי
 

melodynoa

New member
צביעה דקורטיבית מאת "רנסאנס"

מה תעדיפו? אפקט גימור של עננים או כתמים, או שמא מראה מטאלי, מבריק וקר. אולי גימור קטיפתי או שיש חלק, ספק מבריק ספק מט. גם אם אתם בקטע של 'טיח פצוע' או כוכבים נוצצים - אין בעיה. כל החומרים וכל הטכניקות לצביעת קירות ועוד... לפני שבועיים התקשרה אלי רות, עורכת המגזין, בכדי לבטל את פגישתנו לאותו יום, ובמקום זה הזמינה אותי להצטרף אליה לסדנת צביעה דקורטיבית בחברת מעודד צבעים במרכז ההדרכה של החברה שממוקם בקומת הגלריה. שם, ניתן לטייל בתוך חללים קטנים ולראות יישומים מעניינים של טכניקות צביעה ייחודיות. כמו בסדנא נתחיל מהתחום המוכר והוא צביעת ה"ווש". מהי צביעת ה"ווש ? מדובר בטכניקת צביעה שמתבססת על צבעים מדוללים. אלו נותנים אפקט גימור של מרקמים מעוננים או מוכתמים. כל צבעי ה'ווש' נמרחים על שכבת צבע בסיס, לפי הגוון הרצוי. בכל מקרה, מומלץ להשתמש בצבע בסיס בעל גוון בהיר יותר בשתי דרגות מגוון ה'ווש'. לצבע 'ווש' מתברר יש סוגים רבים. ווש סוגני SN צבע 'ווש' על בסיס אקרילי, בעל גוון חצי שקוף שניתן לראות דרכו את המרקם של צבע הבסיס. השילוב הזה מעניק לצביעה ברק ומראה יוקרתי. על מנת למרוח את הצבע ניתן להשתמש בספוג ויסקוזה, ספוג אצות ים, מברשת, מכונת התזה, קלף או כף טייחים. האפקט הסופי יתקבל בהתאם לשיטת היישום ולסוג הכלי בו נשתמש. מרבית המשתמשים לוקחים ספוג ויסקוזה ומבצעים תנועות סיבוביות עדינות, לקבלת אפקט עננות. צבע 'ווש' סוגני SN ניתן לדילול במים בריכוז של %10% - 20, לשם קבלת שקיפות נוספת. כוח כיסוי החומר נע בין 5 מ"ר ל40 - מ"ר לליטר בהתאם לסוג הכלי ולשיטת היישום. החישוב יעשה לפי גודל החדר, כאשר חדר סטנדרטי בגודל של 9 מ"ר, כולל כ- 37-30 מ"ר לארבעת הקירות. ווש סוגני SK לצבע זה מירקם כבד ושמנוני יותר, המעניק לקיר מראה מטאלי ומבריק. גם במקרה זה ניתן להשתמש בכלים שונים למריחת הצבע אולם לשם קבלת גימור חלק יש להשתמש רק בספוג ויסקוזה. גימורים נוספים אשר מתאפשרים על ידי שימוש בצבע מסוג SK הינם: אפקט הטמפוננטו, שנוצר על ידי שימוש במברשת ג'ילדה ייחודית או אפקט האלונטו, שנוצר בעזרת מלאז' נירוסטה. החומר ניתן לדילול במים בריכוז של %10% - 20 וכוח הכיסוי שלו נע בין 5 מ"ר ל50 - מ"ר לליטר (בין ליטר אחד ל8 - ליטר לחדר סטנדרטי). ווש סוגני FS זהו צבע תחליב אקרילי, רבגוני, לשימוש בתוך הבית. ניתן להשתמש בו לשם צביעת קירות רגילים, קירות גבס, עץ ומתכת כאשר צבע הפריימר המקשר מותאם לסוג המשטח. צבע הבסיס, המשמש כרקע, יהיה צבע אקרילי, ויש לצבוע אותו בשתי שכבות. כדי לצבוע את צבע ה'ווש' צריך להשתמש בקומפרסור עם לחץ אוויר נמוך ולהתיז את הצבע על המשטח. החומר בעל גרגרים דקים, המגיעים במספר גוונים והם המשפיעים על הגוון הסופי שיתקבל. צפיפות ההתזה ניתנת לשינוי ולבחירה על ידי הלקוח. חשוב מאוד לדלל את החומר במים ולערבב היטב לפני השימוש (בכדי למנוע מן הגרגרים להידבק זה לזה). כוח כיסוי החומר נע בין 7-4 מ"ר לליטר ומשתנה בהתאם לצפיפות ההתזה. לגימור והגנה על החומר יש למרוח וקס או לכת הגנה על בסיס מים, של חברת עדי- קולור. וולטור צבע 'ווש' נוסף שיוצר אפקט מעונן. ייחודו בכך שניתן להשתמש בו גם מחוץ לבית וגם בתוכו. גם הצבע הזה הוא חומר אקרילי על בסיס מים, בעל גוון חצי שקוף. הוא מופיע בשלל צבעים ומתאים ליישום על קירות גבס, קירות שליכט ועל טיח פיגמנטי. צבע הבסיס, המשמש כרקע, יהיה צבע אקרילי בגוון בהיר, בשתי שכבות. את צבע הוולטור יש למרוח על גבי הקיר בעזרת ספוג ויסקוזה ובתנועות סיבוביות. כושר הכיסוי שלו בין 30-20 מ"ר לליטר חומר, בהתאם לסוג המשטח. ארטוקו צבע 'ווש' בעל גימור סופי של טיח פצוע. החומר מגיע ב14 - גוונים ומתאים ליישום פנים וחוץ. מריחת החומר תעשה בעזרת מברשת רגילה בשתי שכבות, עם 6 שעות המתנה בין שכבה לשכבה, על גבי בסיס פריימר (מקשר). ניתן להשתמש בצבע על גבי משטחים שונים החל מקירות רגילים, קירות גבס, רהיטים, פלסטיק, מתכת ועוד. דזירה צבע 'ווש' אקרילי אשר מגיע במיכלים של 2 ליטר בלבד ולו כושר כיסוי של כ12 - מ"ר. השימוש הנכון בחומר הוא על ידי הברשה לא אחידה, לכיוונים שונים. הצבע מתייבש תוך 20-15 דקות ולאחר הייבוש יש להדקו בעזרת מאלז' פלסטיק בלבד. צבע זה מעניק לקיר מעין מירקם עתיק והוא מתאים ליישום בקירות פנים בלבד. סטוקו מיזאר חומר שפכטל סמיך, המבוסס על מינרלים טבעיים, ומאפשר יצירת אפקטים שונים של מראה מוכתם ועתיק, שיש או עננות על גבי הקיר. בנוסף מדובר בחומר נושם וידידותי לסביבה המונע היווצרות עובש ופטריות ומיושם בפנים הבית בלבד. מומלץ להשתמש בו לשם צביעת עמודים או קירות בודדים. החומר בעל כוח כיסוי של 1300-700 גרם למ"ר אחד, בתאם לסוג המשטח ולטכניקת היישום. לשימוש נכון בחומר יש למרוח שלוש שכבות ובכלל מומלץ לתת לבעל מקצוע לבצע את העבודה. למתעניינים, להלן אופן הביצוע: מורחים שכבה ראשונה של צבע בצורה אחידה על כל המשטח ומחליקים בעזרת המלאז'. מורחים שכבה שנייה באותו אופן ומחליקים אותה. בפעם השלישית מורחים את הצבע בפלחים קטנים, בצורה לא אחידה ולכל הכיוונים. אחר כך מחליקים את החומר, תוך כדי הפעלת לחץ קל להידוק החומר אל הקיר. ככל שנבצע הידוק והחלקה טובים יותר כך הקיר יהיה מבריק יותר וברמת גימור גבוהה יותר. בין שכבה לשכבה יש להמתין 6 שעות. לאחר הייבוש הסופי, מתקבל מראה מבריק, הנותן הרגשה של קיר שיש, בעל מגע קר. היות ומדובר בחומר כבד, המיושם בשלוש שכבות יש להשתמש בשכבת יסוד מסוג עדי קווארץ ולהמתין לכל הפחות 5 שעות לפני השימוש בצבע הסטוקו. שכבת היסוד אמורה לקשר בין החומר לבין הקיר כך שיהיה חזק ועמיד לארוך זמן. דמסקו חומר נוסף, הנותן גימור מבריק (אם כי, פחות מבריק מסטוקו), הוא הדמסקו. זהו צבע אקרילי על בסיס מטאלי מבריק, המעניק לקיר גימור קטיפתי. השימוש בחומר יעשה בעזרת מלאז' נירוסטה, אשר יעניק לו את הגוון החלק. החומר נראה נהדר במיוחד אם משתמשים בגוון אפור כסוף, אך כמובן יש שורה ארוכה של גוונים אחרים. ייחודו של הצבע טמון במראה שלו, שהוא ספק מט ספק מבריק, ומשתנה בהתאם לנקודת המבט וזווית ההתבוננות. הוא מתאים במיוחד לשימוש בתוך נישות מוארות, עמודים וקירות בודדים. אם משתמשים בגוונים בהירים אפשר לצבוע גם חלל שלם. קרסטלינו לגימור מיוחד של כוכבים נוצצים אפשר להשתמש בקרסטלינו. למריחה ניתן להשתמש במברשת, בספוג או במכונת ריסוס. חומר זה מיושם מעל שכבת צבע ונראה מדהים במיוחד מעל צבע שחור. מומלץ מאוד ליישום בתוך נישות מוארות או על גבי קירות בגוונים כהים מאוד. מתאים במיוחד לחדרי ילדים. חשוב לציין כי כל אחד יכול להשתמש, בקלות יחסית, בכל החומרים שהוזכרו להלן (למעט הסטוקו).
 

lank

New member
זכויות יוצרים

ל- melodynoa יקירתי , האם אינך חושבת שזוהי חוצפה להעתיק כתבות ממגאזינים , לסרוק תמונות או לצלם בתערוכות???? הרי יש דבר כזה שנקרא זכויות יוצרים שמעת על זה??? עם כל הכבוד לפעילות הענפה שלך ולצורך שלך לידע את כולם בנושאים מסויימים , הרי שחלק ממעשיך הם ממש גניבה.
 

melodynoa

New member
../images/Emo124.gifעוד תערוכה../images/Emo124.gif

אסתר יעקובויץ' מעצבת בג'ל - מאוד מיוחד!!! יכול להיות שזה עדיין שם? פתיחה: 2 אוקטובר ‏2003 שעה: 20:00 נעילה: סוף אוקטובר. פריסקופ, גלריה לעיצוב עכשווי בן יהודה 176, תל אביב. טל': 03-5226815 ימים ושעות פתיחה ב'-ה': 17:00-20:00 ו', שבת: 11:00-13:00
 

melodynoa

New member
היי../images/Emo141.gifאתר ישראלי לפוסטרים

יש גם קטגוריה קטנה (אך יפה) לעיצוב הבית)
 

melodynoa

New member
רשמיי מהתערוכה...

אז כל מגזיני העיצוב עוסקים בזה, ואתמול הייתי שם... עיצוה החנות עצמה מודרני משהו. החדר אליפטי, גדול, כבמרכז יש אספרסו בר, ומסביב מעט המוצגים שבהם כלי אוכל (הדבר היחיד שאהבתי - מיובאים), מוצרי תצוגה, מאפרות, רהיטים (כמה כסאת ו-3 כורסאות), וספרים. אוכל לומר בפה מלא שאף אחד מהמוצרים לא מצאו חן בעיני חוץ מזה שהוזכר. בעיקר לא המחירים. יש שם מעט מאוד מוצגים. הרהיטים מביניהם לא פרקטיים, לדוגמא, כסא עץ ברוחב 10 ס"מ... ו... מכירים את הכסא שהיה לפני 10 שנים האופנה לשולחן כתיבה? ברזל מכופף ועליו שני דיקטים מרופדים למסעד ומשענת? זה ששמים לו פלסטיקים ברגליים כדי שלא יסרוק את הרצפה? אז היה כזה, אבל במקום מסעד ומשענת, עטפו את על האזור שלהם בניילון נצמד. כורסא אחרת היא כורסאת גלגלים (זאת שבתמונה) + הדום תואם. כורסא עשוייה משקיות מלט מנופחות מחוברות (מה?!) ועוד כורסא שרואים בתמונה, היא עם מסגרת ברזלים, ובמקום מושב ומסעד מעץ וריפוד, מתוחים חבלי גומי אופקיים. ללא יופי וללא נוחות, כשהיום הציבור מודע לחשיבות שניהם, במיוחד של השני. שאר המוצגים שבתמונה לא היו, נמה לי שהטעו אותי, והתערוכה היתה ביום חמישי... לסיכום המוצגים: כמו בתצוגות האפנה של הבגדים "מי רוצה להיות מקורי" שלא מיועדים ללבישה, סטייל ערוץ האופנה. סה"כ אני מסכימה ב-100% עם הכתבה.
 
למעלה