../images/Emo13.gifאני חדש כאן...דעתי על האלבום :
קראתי את כל התגובות שלכם ואני מסכים עם רובם, לצערי... האלבום אכן מאכזב, אבל במידה. לא מאוכזב לגמרי, ואפילו נהנה מאוד מחלקו. בוא נודה בזה, לא באתי עם ציפיות מטורפות שהיא תצא בעוד יציאה מרעידה, מטלטלת רגשית וחד פעמית כמו "little earthquakes" או גאונית ,מגוונת ומלאת השראה ושיגעון כמו "boys for pele". גם UNDER THE PINK היא יצירת מופת לדעתי, מקום מיוחד שאפשר להניח בו את הראש ופשוט להישאב בהנאה...ו-scarlet's walk ו- songs from the choir girls hotel" מתקרבות לתואר דומה, ובטח שכל הבי-סיידס שלה... אז נכון שהתרגלנו לרמה מסויימת. אבל חבר'ה, היא רק בת אדם, כמוני וכמוכם, ולפעמים טועה, נופלת, עושה שטויות. לוקחת שיקולים לא נכונים או סתם נתקלת בתקופה של פחות השראה וזרימה ביצירה. קורה. לא צריך לקחת כל כך קשה, אני כמעט בטוח שהיא תחזור לבסוף למקורות ותוציא בעתיד יצירה אחת לפחות, משובחת, ממלאת ומעניקה השראה שוב. וכמובן, גם מרגשת-אבל באמת באמת, ולא בקושי או בערך. ( ובמילה "מקורות" אני מתכוון לעצמה, לנפש פנימה, לחוכמה של הניסיון וההתבוננות בשקט, באינטימיות, בלי הרבה הסחות דעת, רעש, דימוי עצמי ודיווח לסביבה). אבל בינתיים, עליי לציין כמה נקודות אור באלבום: OPHELIA נהדר, WELCOME TO ENGLAND נשמע כמו דברים אחרים, אבל עדיין ממכר (!!!) וכייפי...העיבוד וקולות+צלילי הרקע דווקא עובדים נהדר. GIVE נשמע כמו פליט מתקופת FTCH ועובד יפה מאוד בפני עצמו, אווירתי ועוצמתי, ואחלה באסים פסנתריים, סולו גיטרה קצר אך נהדר,(מאט צ'מברלין אדיר לדעתי- עבד גם עם פיונה אפל והוציא דיסק אלטקרוני-אווירתי בעיקר, כיפי ולא רע בכלל!) והאווירה האפלה עושה לטורי לא רע. הייתי מערפל את קולה אפילו מעט יותר, במיוחד בפיזמון בו היא שרה בקול גבוה וצלול מידיי לדעתי-הייתי עושה אותו "רוח רפאים מייללת" במקומה... (טורי -פגשי לבראנצ' יצירתי את פי ג'יי הארווי וליסה ג'רמנו בעניין. או הקשיבי ל-"White Chalk" של הראשונה ו-liquid pig של השניה.) אני לא יודע מה איתכם, אבל אני דווקא אהבתי את POLICE ME המופרע. משהו בו ממש עובד לי. אז נכון, הבנאליות של הכתיבה לא נשמעת כמו טורי, וזה קצת מציק לי, אבל נו, מילא. זה מה יש. מקווה שהיא תעבור את תקופת הכתיבה השטחית מהר. ובאותה נשימה, גם שיר הנושא נשמע לי לא רע. נסו לנגן את שני השירים האלו ברצף, משהו שם דווקא זורם יפה. לעומת זאת, בתור "מחנך לעתיד" אני קצת מעוצבן עליה על MARY JANE. טורי, באמת, יש לך בת בעצמך, מה המסר? מריחואנה טובה לגיל ההתבגרות? (וכן, אני יודע שיסקלו אותי מגיבים אחרים עכשיו, אבל מה שאולי מותר לאדם אחראי אחרי גיל מסויים שיודע שיש הבדל רציני בין מריחואנה לסמים אחרים, ויכול לשלוט באחריות בשימוש לא מוגזם ולהיות גם אחראי לתוצאות וההשפעות על חייו שלו, לאו דווקא מומלץ למתבגר שנמצא ב"רכבת הרים" הורמונלית ורגשית גם ככה, ומתחיל עם זה וממשיך עם כל מיני דברים אחרים. ובתור אחד שעובד בבית-ספר ומתעסק עם נוער בעייתי, הדרך מהשאכטה הראשונה של ג'וינט למשהו אחר זורמת מהר מדיי לצערי, וגם שימוש מוגזם רק של החומר ה"קל" עצמו. את אמא טורי-מה עובר עלייך? אז את רוצה להיות עדיין "מגניבה". סבבה. אבל יש גבול מסויים של אחריות לדמות נערצת על ידי נערים בגיל מסויים. אז בחייך, תתבגרי, או תבואי להתמודד עם נוער בעייתי בעצמך ותסבירי אחר כך להם עצמם מה ההיגיון... צריך להסביר ודחוף את ההבדל בין ג'וינט לאקסטזי, כדורים למיניהם ובמיוחד LSD ושאר צרות רעות. כי נערים צעירים לא עושים הבדל וברגע שניסו משו זה פשוט זורם להם והם מסתבכים...אבל זה כבר דיון אחר... בלי להעליב, גם הלחן ב-MARY JANE קצת מרגיז. כמו המשך לא מוצלח של hungarian wedding song הבי -סייד הנהדר, להבדיל. אני חייב לסיים, אכתוב עוד קטע המשך מאוחר יותר. המשך יום מקסים לכולם
קראתי את כל התגובות שלכם ואני מסכים עם רובם, לצערי... האלבום אכן מאכזב, אבל במידה. לא מאוכזב לגמרי, ואפילו נהנה מאוד מחלקו. בוא נודה בזה, לא באתי עם ציפיות מטורפות שהיא תצא בעוד יציאה מרעידה, מטלטלת רגשית וחד פעמית כמו "little earthquakes" או גאונית ,מגוונת ומלאת השראה ושיגעון כמו "boys for pele". גם UNDER THE PINK היא יצירת מופת לדעתי, מקום מיוחד שאפשר להניח בו את הראש ופשוט להישאב בהנאה...ו-scarlet's walk ו- songs from the choir girls hotel" מתקרבות לתואר דומה, ובטח שכל הבי-סיידס שלה... אז נכון שהתרגלנו לרמה מסויימת. אבל חבר'ה, היא רק בת אדם, כמוני וכמוכם, ולפעמים טועה, נופלת, עושה שטויות. לוקחת שיקולים לא נכונים או סתם נתקלת בתקופה של פחות השראה וזרימה ביצירה. קורה. לא צריך לקחת כל כך קשה, אני כמעט בטוח שהיא תחזור לבסוף למקורות ותוציא בעתיד יצירה אחת לפחות, משובחת, ממלאת ומעניקה השראה שוב. וכמובן, גם מרגשת-אבל באמת באמת, ולא בקושי או בערך. ( ובמילה "מקורות" אני מתכוון לעצמה, לנפש פנימה, לחוכמה של הניסיון וההתבוננות בשקט, באינטימיות, בלי הרבה הסחות דעת, רעש, דימוי עצמי ודיווח לסביבה). אבל בינתיים, עליי לציין כמה נקודות אור באלבום: OPHELIA נהדר, WELCOME TO ENGLAND נשמע כמו דברים אחרים, אבל עדיין ממכר (!!!) וכייפי...העיבוד וקולות+צלילי הרקע דווקא עובדים נהדר. GIVE נשמע כמו פליט מתקופת FTCH ועובד יפה מאוד בפני עצמו, אווירתי ועוצמתי, ואחלה באסים פסנתריים, סולו גיטרה קצר אך נהדר,(מאט צ'מברלין אדיר לדעתי- עבד גם עם פיונה אפל והוציא דיסק אלטקרוני-אווירתי בעיקר, כיפי ולא רע בכלל!) והאווירה האפלה עושה לטורי לא רע. הייתי מערפל את קולה אפילו מעט יותר, במיוחד בפיזמון בו היא שרה בקול גבוה וצלול מידיי לדעתי-הייתי עושה אותו "רוח רפאים מייללת" במקומה... (טורי -פגשי לבראנצ' יצירתי את פי ג'יי הארווי וליסה ג'רמנו בעניין. או הקשיבי ל-"White Chalk" של הראשונה ו-liquid pig של השניה.) אני לא יודע מה איתכם, אבל אני דווקא אהבתי את POLICE ME המופרע. משהו בו ממש עובד לי. אז נכון, הבנאליות של הכתיבה לא נשמעת כמו טורי, וזה קצת מציק לי, אבל נו, מילא. זה מה יש. מקווה שהיא תעבור את תקופת הכתיבה השטחית מהר. ובאותה נשימה, גם שיר הנושא נשמע לי לא רע. נסו לנגן את שני השירים האלו ברצף, משהו שם דווקא זורם יפה. לעומת זאת, בתור "מחנך לעתיד" אני קצת מעוצבן עליה על MARY JANE. טורי, באמת, יש לך בת בעצמך, מה המסר? מריחואנה טובה לגיל ההתבגרות? (וכן, אני יודע שיסקלו אותי מגיבים אחרים עכשיו, אבל מה שאולי מותר לאדם אחראי אחרי גיל מסויים שיודע שיש הבדל רציני בין מריחואנה לסמים אחרים, ויכול לשלוט באחריות בשימוש לא מוגזם ולהיות גם אחראי לתוצאות וההשפעות על חייו שלו, לאו דווקא מומלץ למתבגר שנמצא ב"רכבת הרים" הורמונלית ורגשית גם ככה, ומתחיל עם זה וממשיך עם כל מיני דברים אחרים. ובתור אחד שעובד בבית-ספר ומתעסק עם נוער בעייתי, הדרך מהשאכטה הראשונה של ג'וינט למשהו אחר זורמת מהר מדיי לצערי, וגם שימוש מוגזם רק של החומר ה"קל" עצמו. את אמא טורי-מה עובר עלייך? אז את רוצה להיות עדיין "מגניבה". סבבה. אבל יש גבול מסויים של אחריות לדמות נערצת על ידי נערים בגיל מסויים. אז בחייך, תתבגרי, או תבואי להתמודד עם נוער בעייתי בעצמך ותסבירי אחר כך להם עצמם מה ההיגיון... צריך להסביר ודחוף את ההבדל בין ג'וינט לאקסטזי, כדורים למיניהם ובמיוחד LSD ושאר צרות רעות. כי נערים צעירים לא עושים הבדל וברגע שניסו משו זה פשוט זורם להם והם מסתבכים...אבל זה כבר דיון אחר... בלי להעליב, גם הלחן ב-MARY JANE קצת מרגיז. כמו המשך לא מוצלח של hungarian wedding song הבי -סייד הנהדר, להבדיל. אני חייב לסיים, אכתוב עוד קטע המשך מאוחר יותר. המשך יום מקסים לכולם
