שאלות על עריכת מוזיקה

ללי1

New member
../images/Emo13.gif../images/Emo13.gifשאלות על עריכת מוזיקה

שלום לכולם, חג שמח קודם כל!! ולמי שלא זוכר, אני חדשה כמדריכה ואשמח מאוד לעזרתכם בעניין המוזיקה: צרבתי מספר דיסקים לפני שהתחלתי להדריך והם יצאו.. בסדר. עכשיו אני מנסה שוב ומתקשה - ניסיתי להכין דיסק על פי מערך שיעור שתתכננתי. הסט הראשון היה, נניח, של 4 דקות מישור, 4 דקות טיפוס בינוני, 4 דקות טיפוס עצים, ואחר כל התאוששות. ברור שלא תמיד חייבים לדווש בקצב המוזיקה, ואין לי בעיה עם זה (לא יתכן שב 100 סל"ד המוזיקה ממש תתאים - אבל אני מנחה את המתאמנים ולא נראה לי שפה הבעיה. משתמשת במיקסמייסטר, חיפשתי למישור שיר בקצב 140, לטיפוס בינוני בערך 130 ולעליה התלולה (טיפוס עצים כמובן") קצב נמוך של 120. קיצרתי עת השירים לפי הצורך ובבית הכל נשמע מצויין. הגעתי לשיעור ו... זה לא זה. האם אתה בונים את המוזיקה (מבחינת מהירות) על פי השעור או שצורבים דיסק עם מקצב קבוע?? בדיסקים אחרים שיש לי - בחלקם לפחות המוזיקה בקצב קבוע ועל פניו אפשר להעביר איתם כל שעור. אשמח מאוד לדעתכםו ועזרכם! חג שמח!
 

ללי1

New member
סליחה ועוד שאלה באותו עניין

כשאני מקבלת מאחרים דיסקים ורוצה להשתמש בשירים שבהם (לא בכל הדיסק) והשירים כבר חסר שמות אלא ממסופרים, מה עושים? אם אני לא מזהה את השיר יהיו לי הרבה שירים שונים בשם טראק אחד וכו', לא? שוב תודה!
 

ליבית1

New member
לשאלותייך...

אני באופן אישי, קודם כל מכינה את הדיסק ועל פי הדיסק את המערכים. דרך המוסיקה אני בונה את המסלול. ולגבי השאלה השנייה על השמות, יש אופציה בפלאפונים מסויימים לזיהוי שירים, אני לא סגורה על איך ומה, אבל אני יודעת שזה קיים, ואם לא, אז באמת לכתוב את שם או מס' הדיסק שממנו לקחת את השיר המסויים ואת מספר השיר בתוך הדיסק וככה פחות או יותר תדעי. למשל, אם אני לוקחת שיר מדיסק של חנה, אז אני אכתוב "חנה 1 שיר 3" או משהו בסגנון... שיהיה בהצלחה.
 

ללי1

New member
אהה... אוקי. אז אם אפשר לשאול -

כשאת בבית, את יודעת איזה קצב מתאים לאיזה סל"ד? כי אני עדיין לא התאפסתי לגמרי. איכשהו - על יבש זה לא זה... וזו נראית לי הבעיה כרגע. או שאת מכינה את הדיסק וממש "זורמת" איתו ועובדת רק לפי האורך של השיר? לא יצא ברור. נניח שצרבת שיר מהיר 5 דקות שיר "בינוני" 3 דקות שיר מהיר 7 דקות שיר איטי 8 דקות זה הופך למערך השיעור? קרה לי שהעברתי שעורים בהחלפה לא צפויה ואז על פי המערכת ידעתי מה אורך השיר, אני מכירה את השיר ולכן הודעתי כשהשיר מתחיל שעכשיו יש לנו 7 דקות מהירות בהן נעשה ככה או אחרת. או שאת מקצרת את כולם לפרקי זמן נניח של 4 דקות? אני אשמח מאוד אם תסבירי קצת יותר..
 

ליבית1

New member
בוקר טוב...

בגלל שאני עובדת בשיטה קצת אחרת, לא על פי סל"דים אלא על פי סקלת מאמץ, זה לא ממש "מטריד" אותי. אני בונה את הדיסק כמו שאני רוצה מבחינה מוסיקלית. ואז לפי זה בונה את המערך... אני ממש לא מקצרת את כולם ל 4 דקות, יכול להיות שיר אחד של 4, שיר אחד של 7 ושיר אחד של 3... עוד דבר, המערך תלוי לי מול העיניים לידי, והשיר עצמו מפורק לשניות, בדרך כלל לפי השינויים במוסיקה... אני ממש עובדת על הקצב, כי זה מפריע לי כשזה לא על הקצב. אם גם זה לא ברור, אני אשמח לשלוח לך מסר מפורט יותר. בשורה התחתונה, בדרך כלל המוסיקה מכתיבה לי את הקצב ואת המערך!!
 

ללי1

New member
אני איתך בעניין הזה

גם אני לא סובלת כשהמוזיקה לא מתאימה לדיווש. ז"א אם המדריך נניח אומר שאנחנו בעליה והקצב מהיר מדי, אני לא אהיה בעליה. בעיה. אשמח למסר מפורט יותר, שולחת לך גם אחד. חג שמח!
 

רוןר9

New member
טיפ

שלום ללי1 הגישה של ראשית לבנות את המסלולים /מערך השעור ועליהם להלביש את המוסיקה זו הדרך נכונה בעיני. לעולם בחרי מוסיקה שאת מתחברת אליה גם אם מדובר בז'אנר שאת לא כ"כ אוהבת תמיד תוכלי למצוא כאלה שתוכלי להתחבר אליהם (מנסיון) וזה חלק שמדריך/ה חייבים להשקיע. אין ספק שהביטים/ המיקצבים במוסיקה מאוד חשובים לרכיבה מה שנקרא: ON THE BEAT ותמיד ניתן לפרקי זמן קצובים לרכב/לדווש OFF THE BEAT דהינו להגביר/לעקוף את המיקצב וכמובן לעבוד "מתחת למיקצב " לרוב עם עומס גבוהה. מוסיקה עם ביט אחיד במהלך אימון עשוי מאוד מאוד לשעמם את המתאמנים ולכן רצוי וצריך לגוון, מנסיוני צריך ליצור את "המתח" באימון עם המוסיקה זה בהחלט אמצעי נדרש וחיוני. אם נחשוב לרגע זה בדיוק כמו לרכב בכביש ישר במקום צחיח ללא גירויים סביבתיים כשעה מאוד משעמם לטעמי. בכביש עם עליות,ירידות פיתולים נוף וכו' יש יותר עירנות יותר עניין . משפט מפתח למאמנים ומתאמנים " בחדר הספיניג המוסיקה היא הכביש". ואת אותו כביש והכיראוגרפיה מתכננים ובונים המאמנים. בהצלחה רון9
 
למעלה