התנצלות והיום בתפוז

../images/Emo140.gif התנצלות והיום בתפוז

אנו מתנצלים בפני הגולשים שנפגעו בשל העלאת המוצר החדש "עולמות". אנו מבטיחים לכם שמרבית התקלות כבר טופלו, וכי הצוות הטכני עובד גם כעת על מנת לוודא שלא יחזרו. כאמור, אנו מנצלים את ההזדמנות להתנצל מטעם כל צוות תפוז אנשים על הפגיעה בגולשים בשעות הראשונות לאחר עליית המוצר. ולאירועי היום:
פרופ' דוד ניב מנהל היחידה לטיפול בכאב - המרכז הרפואי תל-אביב, נשיא האיגוד העולמי של מרפאות הכאב, והנשיא לשעבר של הפדרציה האירופית: יתארח בפורום ביקור בית הערב בשעה 18:00 מייד לאחר סיום התוכנית ביקור בית אתם מוזמנים להעלות שאלות בנושא כאב, טיפול ומניעה בשרשור שנפתח בפורום
כמידי יום רביעי ב- 21:30 תוכלו לצפות ברצועה: "הלהקה".
 
פיספסתי את הפיאסקו בעצמי

עקב תקלות טכניות בקו האינטרנט שלי. אולי עדיף, כי כך נחסכה ממני גם עוגמת הנפש הזו. אם תסתכלו בכרטיס האישי שלכם, תראו שהוא נוכס לטובת מה שנקרא "עולמות" כאשר לכל גולש רשום יש את ה"עולם" שלו, הכולל מלאן פרטים אישיים עליו - אם הוא או היא בוחרים להציגם. בין היתר ניתן למצוא כאן גם תחביבים, מקומות שהייתם רוצים לבלות בהם, סוג המוסיקה האהוב, ספורט וכד'. יש גם רשימת "חברים", רשימת הפורומים, הבלוגים, הצ'אטים והאתרים שאתם מבקרים בהם, ועוד מרעין בישין. כאשר נעשה השינוי, לפני כיומיים, כל המידע היה גלוי. היינו, כל אחד היה יכול לראות בדיוק באיזה חדרי צ'אט אתם - ומה כתבתם שם, מי החברים שלכם, וההעדפות המיניות שלכם (סתם. אבל הם עוד יכולים להכניס את זה גם). גולשים ומנהלים רבים התרעמו, ובצדק, על החדירה לפרטיות. (בעצם, ביטול הפרטיות). כרגע יש אופציה להסתיר או לגלות את המידע. עצתי שלי: תחשבו טוב טוב (ועוד קצת. ופעם רביעית), אם אתם רוצים לתת מידע אישי עליכם לכל דיכפין. "תפוז" מציגים את זה כשירות לגולשים, באמצעותו יכולים גולשים למצוא גולשים אחרים כלבבם. אני קצת יותר צינית (קצת הרבה) ולהערכתי זהו כלי שנוצר ע"מ למשוך מפרסמים. אין דבר שיותר מפתה למפרסמים מלדעת בדיוק מיהו קהלם, ומה העדפותיו. ככל שיש להם יותר מידע על הגולשים, זה מתורגם לרווחים כספיים מידיים (כי הם יכולים לפלח את השוק בצורה יותר יעילה. ובמקביל, למדר את אותו). ארגוני הורים וארגוני "גלישה נבונה" מתריעים חזור והתרע מפני מתן מידע אישי באינטרנט. המלצות ספציפיות ניתנות להורים, למנוע מילדיהם מלתת מידע ברשת, בדיוק מהסיבות האמורות. תפוז פונה לכיוון ההפוך, ומעודד את הגולשים לתת מידע רב על עצמם. ואם להמשיך את הקו הציני: מי אומר שהם יסתפקו ב"ספורט אהוב" ו"אני מאמין ב... " או "איפה למדתי"? מה מפריע להם לדגום את העמדות הפוליטיות של הגולשים, העדפותיהם ברכישת מוצרים כאלו ואחרים, או הכנסותיהם הכספיות? אפילו שרותי הבטחון לא היו יכולים לחלום על מאגר כל כך מקיף, ממוקד ונגיש, כמו "עולמות" של תפוז - ועוד ללא צורך בצו משפטי. כפי שאמרתי, תחשבו טוב. אם זה נראה לכם אחלה, ואתם חושבים שכך תמצאו חברים חדשים - סחתיין. אבל תזכרו שיש לזה מחיר.
 
למעלה