../images/Emo140.gif../images/Emo91.gif

בסולם מאז'ור: רביעית בסולם מינור (מקביל אם תרצו) : שישית זוהי דרגה בעל עוצמה רבה מאוד לפי דעתי - היא משחקת תפקיד מאוד חזק למשל בקטעים מרגשים ו\או עצובים בסרטים האמריקאיים ההוליוודיים רומנטיים במנגינות הנושא והרקע של הסרט למשל בקטעים רומנטיים כמו כשרואים בחורה מקסימה ויפה או מסרי אהבה וכאלה. זו דוגמא שכאשר משלבים את המנגינות האלו עם סצינות מהסוג הזה אז השילוב גורם לצמרמורות מרוב ריגוש ויופי. סולם מאזו'ר: יש נגיד ירידה קלאסית כזו לדוגמא: I V6 VI III6 IV I6 II V I אז אפשר I V6 ואז IV כשאפשר לשחק בין טנשן 7 לבין ה 1 ואז III6 כשבמקום ה 1 מתחילים ב טנשן 7 או 2 והולכים משם ל1 ואז כשמגיעים ל IV אפשר להוסיף את הטנשנים 4 ו 2 ולשחק בינם לבין ה 1 וה 3 (שזה מגביר את העוצמה של הריגוש) או לעשות במקומה II6 וללכת מהטנשן 2 או מהטנשן 7 אל ה 1 שלה ואפשר מכאן לרדת ל I6 ולוסיף לה את ה 2 או את ה 7 ולשחק בינם לבין ה 1. ואז בכלל ליצור כנסייתיות לרגע וכשעוברים ל II להפוך אותה ל VII6 ממנה ל I6 ובמקום ל V לעבור ל IV6 ואז ל V6 ואז ל I . בלי קשר אפשר לעבור מדרגה III לדרגה IV ואז לעשות את משחק ה 2 ו 7 ל 1 ול 3 או לעבור מבלי לשחק בטנשנים. סולם מינור מקביל: עושים מהלך שמתחיל ומסתיים ב I ללא ה VI כאשר כל דרגה V תהיה מינורית (טבעית) למהלך הזה לחבר מהלך נוסף כשמתחילים ב I ואז עוברים ל V (מאז'ורית) וכשמבצעים אותה אז ובבת אחת [מתחילים אותה כסקסט אקורד אז ליסודי ומהיסודי ל7 (8-7)] ואז מגיעה ה VI, מנגנים אותה בדגש ונותנים לה את הכבוד שמגיע לה ונשארים עליה זמן מכובד ומכאן אפשר לתת בה עוד מכה ואז לעבור ל V6 של IV (שזוהי בעצם I6 רק שהיא מאז'ורית) ואז לעבור ל V סקונד של VII (טבעית) (IV סקונד מאז'ורית) ואז לעבור ל VII6 טבעית (מינורית) ואז להגיע ל אותה VII ולעשות אותה קוורט סקסט כשהבאס עובר מהטרצה שלה לקווינטה דרך ה4 של האקורד ואז לעשות IV מאז'ורית ולבצע (8-7) ואז לסיים ב VII "טבעית" רק במאז'ור (סיום פיקרדי בסולם מינורי אחר). סולם המינור עם II נפוליטנית שזה בכלל מדהים: לבנות מעבר לדרגה ה VI שמתחיל ב II6 נפוליטנית שהולכת ל V אולי עם (8-7) ואז לגדולה מכולן. נ.ב לגבי תיאורי הדרגות ב"סולם המינור המקביל" - אם צריך לתאר משהו מהם במילים אחרות משכתבתי אשמח מאוד לתיקונים. תהנו (-:
 
למעלה