goshdarnit
New member
תרגיל - איפיון ועלילה - 5
אנחנו עוסקים באפיון דמות במשך עלילה ארוכה, ולמעשה באפיון דמות באמצעות העלילה הארוכה. בתרגיל שעבר קבענו: דמות היא אוסף הפעולות שלה. זה נכון לכל דמות. לכל דמות. בואו נרחיב את היכולת שלנו. התרגיל הוא ליצור תקציר סיפור ארוך או לספר שבו יש שתי דמויות מרכזיות, כאשר שתי הדמויות מוגדרות על פי אוסף הפעולות שלהן, כפי שהגדרתי את זה בתרגיל שעבר (כלומר, אם דמות היא במקום א' היא תהיה במקום ההפוך מ-א' בשלב מסויים - וליצור דמות מכמה שיותר אספקטים כאלה). שתי הדמויות לא חייבות להיות שוות. אפשר דמות מרכזית ודמות משנית פחות חשובה (שרלוק וד"ר ווטסון) או האיש הטוב והאיש הרע (אנטגוניסט ופרוטגוניסט), וכו'. התרגיל קשה יותר. הוא דורש תכנון יותר מעמיק, יכולת יותר מגוונת, עבודה יותר קשה שלכם. אבל הוא מוביל לסיפורים בעלי רבדים רבים, לסיפורים עם עומק יותר גדול של דמות. זאת הטכניקה הכי בסיסית והכי פשוטה להשיג עומק של דמויות. בהצלחה.
אנחנו עוסקים באפיון דמות במשך עלילה ארוכה, ולמעשה באפיון דמות באמצעות העלילה הארוכה. בתרגיל שעבר קבענו: דמות היא אוסף הפעולות שלה. זה נכון לכל דמות. לכל דמות. בואו נרחיב את היכולת שלנו. התרגיל הוא ליצור תקציר סיפור ארוך או לספר שבו יש שתי דמויות מרכזיות, כאשר שתי הדמויות מוגדרות על פי אוסף הפעולות שלהן, כפי שהגדרתי את זה בתרגיל שעבר (כלומר, אם דמות היא במקום א' היא תהיה במקום ההפוך מ-א' בשלב מסויים - וליצור דמות מכמה שיותר אספקטים כאלה). שתי הדמויות לא חייבות להיות שוות. אפשר דמות מרכזית ודמות משנית פחות חשובה (שרלוק וד"ר ווטסון) או האיש הטוב והאיש הרע (אנטגוניסט ופרוטגוניסט), וכו'. התרגיל קשה יותר. הוא דורש תכנון יותר מעמיק, יכולת יותר מגוונת, עבודה יותר קשה שלכם. אבל הוא מוביל לסיפורים בעלי רבדים רבים, לסיפורים עם עומק יותר גדול של דמות. זאת הטכניקה הכי בסיסית והכי פשוטה להשיג עומק של דמויות. בהצלחה.