goshdarnit

New member
תרגיל - איפיון ועלילה - 5

אנחנו עוסקים באפיון דמות במשך עלילה ארוכה, ולמעשה באפיון דמות באמצעות העלילה הארוכה. בתרגיל שעבר קבענו: דמות היא אוסף הפעולות שלה. זה נכון לכל דמות. לכל דמות. בואו נרחיב את היכולת שלנו. התרגיל הוא ליצור תקציר סיפור ארוך או לספר שבו יש שתי דמויות מרכזיות, כאשר שתי הדמויות מוגדרות על פי אוסף הפעולות שלהן, כפי שהגדרתי את זה בתרגיל שעבר (כלומר, אם דמות היא במקום א' היא תהיה במקום ההפוך מ-א' בשלב מסויים - וליצור דמות מכמה שיותר אספקטים כאלה). שתי הדמויות לא חייבות להיות שוות. אפשר דמות מרכזית ודמות משנית פחות חשובה (שרלוק וד"ר ווטסון) או האיש הטוב והאיש הרע (אנטגוניסט ופרוטגוניסט), וכו'. התרגיל קשה יותר. הוא דורש תכנון יותר מעמיק, יכולת יותר מגוונת, עבודה יותר קשה שלכם. אבל הוא מוביל לסיפורים בעלי רבדים רבים, לסיפורים עם עומק יותר גדול של דמות. זאת הטכניקה הכי בסיסית והכי פשוטה להשיג עומק של דמויות. בהצלחה.
 

Yuli Gama

New member
../images/Emo124.gif גישה לתרגילי הכתיבה ../images/Emo124.gif

בגלל התחלופה הגבוהה בדף הפורום, התרגילים לכתיבה נוטים להחליק למטה לפני שמספיקים לנצל בהם את המיטב, לכן מעכשיו יצורף גם קישור בטאגיינס לתרגיל הפעיל באותו שבוע. תיהנו! :)
 

goshdarnit

New member
רעיון טוב.

ועוד משהו. כיוון שכולם עסוקים בתחרות, כיוון שהתחרות מסתיימת ב-13, וכיוון שהתרגיל הזה חשוב גם בפני עצמו וגם כהקדמה לתרגיל הבא, בואו נשנה קצת את לוח הזמנים. התחרות מסתיימת ביום ד'. בואו נגיד שהתרגיל מתחיל באותו יום. ולכן התרגיל הבא יפורסם ביום ד' שאחריו. פשוט חשוב לי שיהיו משתתפים, כדי שאני אדע שהנקודה עברה לפני שאני אעבור לשלב הבא. בסדר? ואם הכוונה בתרגיל עצמו לא ברורה, תשאלו.
 

n s 92

New member
מעולה

באמת תהיתי איך להספיק. ורק בשביל להבהיר - התרגיל הזה הוא בדיוק כמו הקודם רק עם שתי דמויות?
 

goshdarnit

New member
אנסה לתת דוגמה

נסו למשל את הסיפור הבא, שבו דמות א' באה להציל את דמות ב', שנמצאת במגדל או בכלא כלשהו. דמות ב' נמצאת במעין כלא או חדר סגור, שדרכו אי אפשר לראות את מה שנמצא בחוץ (כמו דמות א'). כלומר, הם יכולים לשמוע זה את זה אבל לא לראות. המקום שבו הדמויות נמצאות עומד להתפוצץ או לההרס. אם דמות ב' לא תוכל לצאת, היא תמות. אם דמות א' תישאר, גם היא תמות. תתארו לי את השעה האחרונה שיש להם ואת מה שקורה. הדגש הוא על תהפוכות (הנפש), על מצבי רוח שונים, על אנשים שנמצאים במצוקה עמוקה, על אנשים שמגיעים לדבר ולהיפוכו. כמובן שצריך לעשות את זה עם שתי הדמויות.
 
למעלה