שני פורומים שיעניינו לקויי שמיעה:
שני פורומים שיעניינו לקויי שמיעה: הפורומים 'חינוך ביתי וחליפי' (728) ו-'אסטרטגיות והנגשת למידה' (874), יכולים לתת מענה למי שדרכי הוראה ומוסדות הוראה רגילים לא מועילים לו מספיק. בשני הפורומים הנ''ל יש מעט מדי נוכחות של לקויי שמיעה. הנגשת למידה היא נושא שצריך לתת עליו את הדעת גם כאשר ההנגשה לא נועדה לדיסלקט או לנכה רגליים. מה גם שהנוכחות הדלה של לקויי שמיעה במוסדות חינוך אקדמיים אומרת שצריך לעשות משהו בנידון לפני שמגיע הגיל בו מקובל להירשם לאקדמיה. אולי משהו לא ממש בסדר במוסדות החינוך המקובלים ללקויי שמיעה, אם פוגשים באוניברסיטה כל כך מעט לקויי שמיעה. אשמח אם תשמיעו דיעות ועיצות. אשמח גם לדעת את דעתכם על המאמר 'אקוסטיקה של חדרי כיתה' שמופיע בקישורי אחד הפורומים. הרשו לי לצטט מתוך מכתבי המנהלים: 'אסטרטגיות והנגשת למידה' (874): בשנים האחרונות מתפתחת המודעות לקשיים הלימודיים של תלמידים לקויי למידה ולצורך שלהם באסטרטגיות למידה שונות וטכנולוגיות הנגשת למידה כדי לממש את יכולתם. מודעות זו מעלה את ההתעניינות באסטרטגיות והנגשת למידה לציבור הרחב ולבעלי לקויות אחרות. נעסוק באסטרטגיות למידה, אבל לא רק, כי אם גם באסטרטגיות חשיבה ושיפור הזיכרון, אסטרטגיות לפתרון בעיות, אסטרטגיות התמודדות עם לקויות קשב וריכוז או לקויות אחרות, אסטרטגיות לשיפור ועיצוב התנהגות, אסטרטגיות לתפקודים ניהוליים וויסות עצמי. בעניין ההנגשה נעסוק רק בהנגשת הלמידה. נדון בטכנולוגיות הנגשה, באכיפת חוקי הנגשה במוסדות חינוך, בהסדרי הנגשה (למשל אפשרות הגשת עבודה כתובה במקום סמינר בעל פה על ידי סטודנטים מגמגמים), באתיקת הנגשה (האם סביר שמוסד חינוכי ידרוש מתלמיד לבקש עזרה באופן קבוע מחבריו לכיתה ולא מפקידי המוסד) וכיוצא בזה. אני, דליה, מורה בכירה ומוסמכת לחינוך מיוחד, בעלת תואר ראשון בחנוך המיוחד וסטודנטית לאבחון דידקטי. עוסקת בחינוך מיוחד כ13 שנים בהם לימדתי ילדים בטווח הגילאים של הגן ועד י"ב. עסקתי בחינוך עם לקויי למידה, בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אוטיסטים, C.P. , פיגור קל ובינוני. הצטרף אלי לניהול הפורום עדו בן צבי שצבר ניסיון עבודה כמדריך טכנולוגיות לעקיפת ליקויי למידה וכמזכיר תא סטודנטים מוגבלים רפואית. כולם מוזמנים לבוא, לדון, לקבל עצה טובה ולהשתתף אתנו בקהילה הזו. 'חינוך ביתי וחליפי' (728) שלום לגולשים המתעניינים, שמי נאוה פרנס, וזו לי השנה השניה שאני מחנכת את יהונתן בבית, באישור משרד החינוך. הצטרף אלי עדו בן צבי שבחר עבור בנו בחינוך אלטרנטיבי פרטי במקום החינוך הממלכתי המיוחד. עדו ואישתו למדו שניהם בחינוך החליפי. פתחתי פורום זה במטרה לחבר קצת בין אותן משפחות שבחרו להוציא את ילדיהן ממערכת החינוך הפורמלית (או מלכתחילה לא להכניסם אליה) מכל סיבה שהיא, ושבחרו בחינוך הביתי, בחינוך פרטי או בחינוך באחד מבתי הספר החלופיים כדוגמת הפתוח, הדמוקרטי, האנתרופוסופי או אחרים... אתם מוזמנים לחלוק אתנו את חוויותיכם, את מחשבותיכם על חינוך בכלל, ועל הדרך בה בחרתם, בפרט, את ההתלבטויות שעלו ושעולות בדרך, את הקשיים ואת הדרכים היצירתיות שמצאתם לפתרונם. אם את/ה בין המתלבטים, מקומך כאן: לשאול, להתלבט בקול רם, לבקש רעיונות ועיצות לגבי הקשיים האישיים שלכם. אני וגולשים אחרים, נחלוק מניסיוננו, נפנה אתכם לכתובות המתאימות ונתמוך בכם בדרך בה תבחרו. אני רוצה להזמין לדיון בונה ומנומס גם את המתנגדים והסקפטיים שרוצים להבין למה בחרנו בדרך בה בחרנו, שרוצים להבין איך הילדים שלנו ילמדו להתמודד עם העולם, איך הם ירכשו מיומנויות חברתיות ואחרות. אנא קראו הודעה זו עד סופה והקפידו לנהוג בכבוד בחברי הפורום - זהו בראש וראשונה, פורום תמיכה, בית לאנשים שזו דרכם. מה מנחה אותי? 1. כל משפחה היא עולם מלא וצרכיה הם ייחודיים לה. לכן, מענה שטוב למשפחה אחת, לא בהכרח יתאים לאחרת. חשוב שנלמד לכבד את הבחירות השונות שכל משפחה בוחרת בהן. 2. לכל ילד עולם פנימי אישי וייחודי. לכן, המענה הייחודי לצרכיו יכול להיות שונה משל ילד אחר, גם באותה משפחה. 3. אין חוקים חד משמעיים מלבד כבוד האדם וטובת הילד והמשפחה. 4. זהו פורום תמיכה וסיוע - הודעות שיהוו התקפה ישירה ובוטה יימחקו לאלתר!! אני מעודדת דיון ענייני, כי הוא מפרה לדעתי, את כל הצדדים. המתנגדים למיניהם מוזמנים לנסח את התנגדותם בשאלה המכוונת להבנה או לקבלת מידע. אנחנו נשמח להאיר את עיניכם ואת לבכם יאללה!! לפורום!!