מצוקת כח אדם בגני תקשורת |סב

doroniz

New member
העמותה לילדים בסיכון

אכן לא ברורה לי היריבות הזאת בין שתי העמותות אבל אני צעיר מדי - נבחרתי לועד של אלו"ט כאשר הנתק הוא עובדה מוגמרת ולאחר שדווח לי שנעשו כבר הרבה מאמצים לשיתוף פעולה. אני חושב שלהורים יש כח בלית מבוטל מול המערכת (נניח האגף לחנ"מ) ולכן ככל שנאחד יותר את השורות כך נשיג יותר. אלו"ט לא מוסיפה כח אדם לגנים ולבתי הספר - היא תומכת כספית במסגרות לילדים אוטיסטים המבקשות תמיכה לפרויקטים כמו שחיה טיפולית, רכיבה טיפולית, פעילות אתגרים ועוד. דורון.
 

doritmor

New member
וואו, זה נשמע לי ממש המון.

ומכל זה אתם לא מקבלים החזרים? האם משהו בכלל ניסה לפנות לאלו"ט בעניין?
 

doritmor

New member
מה לגבי ילדי PDD שאינם במסגרת

ייעודית לאוטיסטים? לדוגמא, גנים שפתיים, גנים משולבים, גנים רגילים (אנחנו עוד בראש של גן ולא בי"ס...). האם העמותה תתמוך גם בהם? אמנם מדובר בילדים בתפקוד גבוה, שיכולים להשתלב במסגרות גבוהות יותר ולמעשה זה טוב יותר עבורם, אבל עדיין יש להם צורך בטיפולים רבים שאינם מקבלים מענה בגן. מה שקורה זה מקבלים קצת בגן (קלינאית פעם בשבוע ומרפאה בעיסוק או תרפיסטית רגשית פעם נוספת - זה הכל במקרה הטוב) והשאר משלימים על חשבונם אחה"צ. קופת החולים לא תומכת (אם מדובר עדיין במסגרת של חינוך מיוחד). הקושי כאן הוא כפול: 1. העלות הכספית 2. העלות מבחינת משאבי זמן. במקום לשלב אותם גם אחה"צ בפעילות של ילדים "רגילים" (חוגים, להזמין חברים, ללכת לגן השעשועים), ההורים עסוקים בלהביא אותם לטיפולים השונים. וזה כמובן פוגע גם בשילוב עצמו. האם אלו"ט תומכת גם במקרים כאלו? אם כן, איך הפרוצדורה? תודה, דורית
 
../images/Emo142.gifמצוקת כח אדם בגני תקשורת |סב

בעבר כבר "התלוננתי" על המצוקה של כח אדם (בעיקר סייעות) בשעות היום בגן התקשורת בו מבקר בני. בעקבות מצוקה זו קשה מאד לצוות לבצע תכניות שהכין לשנה בעיקר בכל הנוגע לשילוב בגן רגיל, קבוצות משחק משותפות, טיפלים אינדבדואלים ועוד. ברצוני להעזר בחברי/חברות הפורום הנהדרים/נהדרות ולעשות סקר קטן. אודה לכם אם תרשמו לי כמה אנשי צוות (לא כולל צוות פרא-רפואיים) כלומר גננות וסייעות יש בגני התקשורת או השפה שבהם מבקרים ילדיכם. כששוחחתי עם הורים שילדיהם לומדים בגן בברמת חן או בגן בתל השומר נודע לי שבנים אלה יש 4 סייעות על 6 ילדים שזה המון לעומת מה שקורה אצלנו. עלי לציין שמשרד החינוך טוען שקיבלנו מעל ומעבר וכך גם המחלקה לחינוך מיוחד בעירייה. המידע שתישלחו לי יכול מאד לקדם את הענין... אז בבקשה.....
ושוב תודה ברבורית1
 

doroniz

New member
תמיכות של אלו"ט

ענתה לך נכון נונינה - אלו"ט לא תומכת עפ"י מספר ילדים במסגרת. כלומר מסגרת גן עם 6 ילדים תקבל את אותה תמיכה כמו מסגרת גן עם 8 ילדים ובלבד שהמסגרת תעמוד בקריטריונים של ועדת תמיכות. אלו"ט נענית רק לתמיכות של מסגרות שבהן כל הילדים הם על רצף האוטיזם מפני שאיננו מעוניינים לתמוך בילדים שהם לא בקבוצה שלנו. אלו"ט לא עושה אבחנה אם הילדים (ההורים) חברים באלו"ט או לא. אני יכול לספר שני סיפורים אישיים: 1) כאשר הבן שלי (עומר) היה בגן תקשורתי בחיפה הוא היה הילד היחיד חבר באלו"ט, ולמרות זאת הגן קיבל תמיכה שנתית לשחיה טיפולית. 2) היום הבן שלי הולך למועדונית פעמיים בשבוע ושם בין השאר מתקיימת פעילות אתגרים. במועדונית יש עוד 2 ילדים PDD והשאר עם לקויות אחרות. ניסיתי לקבל תמיכה של אלו"ט לפעילות אתגרים ונעניתי בשלילה, למרות שאפשר לומר שאני קרוב לצלחת. אין ספק שילדי השילוב יוצאים קרחים מכאן ומכאן, ללא קשר לרמת התיפקוד שלהם. יש עוד הרבה עבודה לעשות כדי שמערכות החינוך, הבריאות והרווחה יכירו בחשיבות השילוב. אני מזמין כל מי שרוצה להצטרף לאלו"ט - כמו שכבר כתבתי אתמול, ככל שכוחנו יגדל כך גם השפעתינו תהיה משמעותית יותר. דורון.
 

doritmor

New member
איך מצטרפים ובמה זה כרוך?

האם משהו שעומד בקשר עם בית לורן נחשב חבר? ממש לא ברור. אף פעם לא ניסו לצרף אותנו, לא קיבלנו פניה מסודרת בעניין. למרות שאנחנו תורמים לאלו"ט כל שנה כמו אזרחים אחרים..).
 

doroniz

New member
הצטרפות לאלו"ט

באתר של אלו"ט יש אפשרות להצטרף לאגודה - כל משפחה תתקבל בברכה. בסוף דצמבר יש בחירות לועד האגודה, ולכן זה זמן טוב להצטרף ואולי אפילו להציע מועמדות. כאשר מישהו תורם לא שואלים אותו למה הוא תורם? האם יש לו קרבה כלשהי לאוטיזם? הכל מחשש לפגיעה בפרטיות. אותו הדבר לגבי בית לורן - הפניה אליהם היא ללא צורך להזדהות כדי שלא יווצר חשש וכדי לעזור לכמה שיותר משפחות.
 

doroniz

New member
ברוכה המצטרפת ../images/Emo39.gif

כל אחד ואחת מוסיף לנו עוד כוח.
 

תירתיר2

New member
אנשי צוות בגן שפתי

שבו אני עובדת- גננת, שתי סייעות ובת שירות לאומי- וזאת על 11 ילדים.
 

דורי 7

New member
כנ"ל אצלנו שהילד היה בגן טיפולי

גננת +2 סייעות+בת שרות לאומי , היו 8 ילדים אבל התקן ל-12 ילדים.
 

Diana M

New member
ברבורית, הדברים אינם פשוטם כמשמעם

למרות שלכאורה כל הילדים שאימותיהם תשבנה לשאלתך , לומדים בחינוך המיוחד, קוד החריגות של המסגרות שונה. דוגמא, בזמן שבגן לילדים מעוכבי התפתחות יכולים ללמוד עד 14 ילדים (ועם אישור פיקוח , גם 16 ) הרי שבגן לילדים עם הפרעות התנהגות קשות ילמדו רק שישה ילדים. משמע, תקן נקבע על פי סוג החריגות. כמו כן ישנם גורמים רבים נוספים להבדלים במספר אנשי הצוות. למשל, סייעות צמודות. מספיק שבגן אחד יש ילד עם סייעת צמודה, זה כבר מעלה את מנין אנשי הצוות בגן. לא תמיד הסייעת תהייה בפועל צמודה לילד המסויים, אלא תשמש את כלל ילדי הגן. ויש עוד דוגמאות רבות אחרות. משרד החינוך והרשות המקומית חייבים לעמוד בתקן, כל מה שמעל לתקן תלוי בטוב ליבה של הרשות וכיסם של ההורים.
 

doroniz

New member
תקנים

דבר ראשון הייתי מברר מהו התקן - משרד החינוך והרשות המקומית חייבים לעמוד בתקנים. הבעיה היא האחריות - גורם אחד מעביר אחריות לגורם השני ואי אפשר לצאת מהם. באופן עקרוני ועפ"י מיטב ידיעתי - התקנים בגנים התקשורתיים מעובים יותר מאשר בגנים השפתיים והטיפוליים.
 

doritmor

New member
נכון, התקן משתנה בהתאם לגן

בגן שפתי התקן מחייב פחות כ"א בהשוואה לגן תקשורתי. אפשר לראות את התקנים לגבי מספר הילדים באתר של משרד החינוך - לגבי סייעות לא זכור לי שראיתי תקן באיזה מקום. בגנים שפתיים שאני מכירה מדובר בגננת + 2 סייעות (אחת נקראת סייעת פדגוגית והשניה יותר מינהלתית - כלומר דואגת לנקיון, לכריכים וכו´9. חוץ מזה יש בנות שרות לאומי וסטודנטיות שבאות לעשות התמחות. לדעתי יש מצב של עודף כ"א. יש יותר צוות מילדים ולא תמיד זה לחיוב. הבעיה היא כמובן כשצריך להוציא ילד לשילוב עם סייעת ואז אם אין מספיק כ"א זה פוגע.
 

yonitbrk

New member
תשובה

כהרגלי תשובה קצת מאוחרת אצל ילדי כיוון שכל אחד בגן אחר זה הולך ככה בגן התקשורתי בבוקר גננת ושלוש סיעות כאשר בשעהאחת מיעות ננת מחליפה ועוד שתי סיעות סיעות הבוקר מסימות שתיים בשה שתיים ואחת ממשיכה עד ארבע ומארבע עד רבע לחמש הן נשארות שתי סיעות וגננת וזה על שמונה ילדים בגן השפתי שלושה עשר ילדים ועליהם גננת סיעת ובת שירות ופעמיים בשבוע סמינריסטית המצב שם די אגום והן די חסרות אונים
 
הבהרות...

בגן שלנו יש 7 ילדים ברמות שונות. כולם הוגדרו כ-PDD ולא מעוכבי התפתחות. בבוקר יש גננת סייעת ובת שרות לאומי. בצהריים מצטרפת סייעת נוספת אך רק לחפיפה של שעה-שעתיים. אז מתחלפת גם הגננת ושוב נשארת רק עם בת שרות וסייעת עד השעה 17:00. משרד החינוך וגם העיריה טוענים שהם נתנו אפילו קצת מעל התקן, אך כאמור אנו ההורים חשים שזה ממש לא מספיק. אין גם סייעת צודה לאף ילד שאפשר "לנצל" למטרת השילוב משום שזה גן תקשורת. ברבורית1
 

נונינה

New member
הסיבה להבדלים בין הגנים...

התקנים ע"פ משרד החינוך באמת מדברים על גננת +סייעת ל-8 ילדים בערך - ככה זה בתל-אביב לפחות. בגנים שהעמותה לילדים בסיכון תומכת בהם יש באמת בקבוצה 6-8 ילדים וגננת (שתי גננות המתחלפות בינהן מ8 ועד 4) ועוד 4 סייעות כל הזמן בגן. בנוסף, בגן עיריה רגיל של חינוך מיוחד, לילדים עם בעיות רגשיות של פעם בשבוע טיפול של קלינאית תקשורת או ריפוי בעיסוק עד כמה שאני יודעת ברמת חן הם כל כך מטופלים שכמעט אין להם זמן לגן.......... אני לא יודעת מה קורה בגנים של אלו"ט - אלוטף. צריך לבדוק.
 

doroniz

New member
גנים של אלו"ט

לאלו"ט אין גנים - אלו"ט תומכת בכל הגנים התקשורתיים בארץ עפ"י הבקשות שמופנות לועדת התמיכות (שאני חבר בה). חשוב להבין שאלו"ט היא אגודה לאומית לילדים אוטיסטים ובשל כך מחויבת לעזור לכל האוטיסטים בארץ, עפ"י קריטריונים שנקבעים במוסדות האגודה. אלוטף השרון (בתל-מונד) ואלוטף אסף הרופא הן מסגרות טיפוליות של אלו"ט שבהן נפתחו כיתות גן לילדים מתחת לגיל 3 שמערכת החינוך המיוחד לא מטפלת בהם (וחבל....). דורון.
 
אלו"ט נגד העמותה ...

שוב אנו וילדינו אוכלים אותה בגלל ה"יריבות" הבלתי ברורה הזאת. הגן שלנו שייך לעמותה שנותנת את רוב הטיפולים הפרא-רפואים, אבל בגלל זה אנחנו לא מקבלים שום דבר מאלו"ט, וחבל. מצד אחד מרויחים ומהשני מפסידים. שבת שלום ברבורית1
 
למעלה