../images/Emo41.gif שוב תודה על התגובות...
ראשית אני חייבת לציין שהורים הם ה-סמכות בשבילי בעיקר במקרה הזה, הם יודעים יותר טוב מכולם איך אפשר לעזור לילד שלהם, והם תמיד יעמדו על המשמר שהילד שלהם יקבל את הכל והכי טוב. אני חושבת שאת צודקת - הילד לא מרגיש לדעתי שיש מי שמבין אותו ומסוגל להבין איך הוא מרגיש ומה עובר עליו, אני יכולה לראות לפי התגובות שלו שהוא בחרדה מתמדת - בכי, צעקות, נסיון לברוח החוצה - מהכיתה, מהמבנה, אל הטלפון להתקשר הביתה וכו'. מה שאני לא יודעת זה איך לעזור לו - אני מנסה להפוך את סביבת הכיתה למובנית וברורה ככל האפשר, כפי שציינתי - מערכת השעות ברורה וגדולה נמצאת על הקיר (שינוי שערכנו בכיתה בשבילו אך מסייעת מן הסתם לכולם), המערכת ניתנת לפירוק, אם יש שינוי שאנו יודעים מראש, הכותרת מוצאת פיזית ממקומו ומוחלף, השיעורים מובנים ומוכרים, אני חושפת אותו לאט לשיטת לימוד שלא הכיר קודם, באופן אינדיבידואלי ורק לאחר מכן בכיתה. אבל אני לא מרגישה שאני מקדמת אותו בתחום הריגשי - חברתי, אין תוכנית טיפול ריגשית מותאמת כי הילד כאמור, לא מאובחן. חיזוקים ותעודות שניתנות בכיתה לא מקדמות אותו משום שהוא אדיש אליהם, ההפסקה היא הזמן הבעייתי ביותר ביום משום שהוא פשוט לא יודע איך להתנהג, ניסיתי לתווך לו התנהגות בהפסקה על ידי משהו שנקרא "סיפור חברתי" אך לא בהצלחה, עם כל הרצון הטוב וכל החיפושים אחר דרכים לעזור ולייעל - אני חושבת שגם אני שוגה בחיפוש במקומות הלא נכונים - אני מתחילה להאמין שאין סיכוי לשינוי ולשיפור ללא הכרה של ההורים בבעיה האמיתית ותחילת טיפול אינטנסיבי נכון, על אף שאני מאמינה שההורים חושבים שהם עושים את המיטב עבור בנם, אני גם מאמינה שחוסר הרצון או היכולת שלהם להכיר בבעיה ועל ידי כך לתת גם לי וגם לילד הדרכה נכונה וטיפול נכון מחמירים את המצב - הילד אולי לא יודע איך לבטא את זה, אך הוא מרגיש את הלחץ והציפיות שיש להורים ממנו ולא יודע איך להתמודד. ד.א ההורים של הילד פנו היום בבקשה למנהלת בית הספר לשלב את הילד במקצוע נוסף (הוא משולב על פי דרישת ההורים בשיעור אחד במשך השבוע בספורט ובחצי מהפעמים זה נגמר לא טוב). הם החליטו להתלונן אצל המנהלת שאני לא עושה מספיק לטובתו ושהוא לא ממצה את היכולות שלו בכיתה! אני עדיין לא יודעת איך להגיב לזה - בנתיים פשוט עוד לא הגבתי