S a m B o o k i
New member
תגיד מי הודח בבקשה ..ההפסקה נגמרה. הישרדות מתחדשת. היו שלום בינתיי
בינתיים. נמשיך מחר או מחרתיים...
למי שלא יכול לראות היום השרדות
תגיד מי הודח בבקשה ..ההפסקה נגמרה. הישרדות מתחדשת. היו שלום בינתיי
בינתיים. נמשיך מחר או מחרתיים...
שחרתגיד מי הודח בבקשה ..
למי שלא יכול לראות היום השרדות
וואייי , טוב , תודה ערן
מעלה לי משהו מהזיכרון!הפסקת פרסומת. הנה מציאת הערב !!!!!!!!!!!!!!!!
גם לי מעלהמעלה לי משהו מהזיכרון!
יש לי שאלה: זכור לי במעורפל רויאאל טייגר אחד עם ידית הילוכים כמו של הסקניה, האם זה זה?
אב טיפוס למולדת ראשונה.גם לי מעלה
ראיתי פעם תמונה אחרת של זה. באיזה דגם מדובר?
אתה צודק - ושתי נקודות:אב טיפוס למולדת ראשונה.
אכן היה לו מוט הילוכים קטנטן.
אתה צודק - ושתי נקודות:
א. נספרו בסה"כ 42 מרכבי מולדת. כולם בלי יוצא מן הכלל כתחליף למרכב Saracakis. לפי ארכיון אגד יוצרו מרכבי המולדת ב- 1983, אך יש להניח שהיצור החל ב- 1981, אם לא לפני כן. הרכב שבמוזיאון (89-785) הוא עם מרכב מפברואר 1982. ב. מספר הדגם של המולדת במרכבים: 3203, ומכאן שתכנון המרכב בוצע כבר ב- 1976-77, והנה הקישור ל- 39-485 שלעיל.
והנה 39382 בפוזה מעניינת מאתר אגדהערב עברתי הצפה של תמונות. אחפש אם יש עו
עוד מהדגם. עדיין לא בדקתי את כל המיילים כי מדובר ממש בעשרות. ירו לי אותם בכמויות. מחר אתחיל לעבור על החומרים ועל המסמכים שהגיעו במהלך השבוע. תודה רבה על ההסברים הנהדרים וליל מנוחה מירושלים...
זה מתוך הסרט "8 בעקבות אחד" - מה תולדות האוטוהערב עברתי הצפה של תמונות. אחפש אם יש עו
עוד מהדגם. עדיין לא בדקתי את כל המיילים כי מדובר ממש בעשרות. ירו לי אותם בכמויות. מחר אתחיל לעבור על החומרים ועל המסמכים שהגיעו במהלך השבוע. תודה רבה על ההסברים הנהדרים וליל מנוחה מירושלים...
ג'קי זכרונך אינו מטעה אותך!מעלה לי משהו מהזיכרון!
יש לי שאלה: זכור לי במעורפל רויאאל טייגר אחד עם ידית הילוכים כמו של הסקניה, האם זה זה?
ג'קי זכרונך אינו מטעה אותך!
האוטובוס המיוחד הזה פרי פיתוחה של המח' הטכנית החליף מספר מנועים במהלך הניסוי ביניהם היה גם מנוע דאף, אך המיוחד באוטובוס הייתה תיבת ההילוכים מתוצרת וילסון המוכרת מהטייגר אך הפיקוד היה ידית שנילקחה מהסקניה והמיוחד עוד יותר היה שלידית הפיקוד שודך מוח פניאומטי שאיפשר שילוב להילוך חמישי במצב עמידה מוחלט והאוטובוס היה למעשה משלב את ההילוך הראשון ומעביר הילוכים מראשון עד חמישי ואף הוריד הילוכים בבלימה בדומה לגיר ה-ISHIFT, מעין גיר רובוטי. האוטובוס הזה היה גרוע מאוד מבחינת ביצועים (תאוצה) בשל העברת ההילוכים האוטומטית (השהייה ענקית בין הילוך להילוך) ורוב הזמן הנהג המצולם שהוא היה הנהג הקבוע על האוטובוס הזה השתמש בתיבת ההילוכים באופן ידני. הרבה שנים תהיתי לאן נעלמו שני אוטובוסים מיוחדים האחד ליילנד שנרכש ע"י השקם והשני זה המצולם כאן שלא ראיתי כ-25 שנה שום תמונה שלו. שמו של הנהג היה אפרים זלצר ז"ל (נפגע קשה בתאונה בהיותו הולך רגל) בתו ענת היתה חברתי לספסל הלימודים.
מה מיוחד באוטובוס הזה ?הפסקת פרסומת. הנה מציאת הערב !!!!!!!!!!!!!!!!
אכן מציאת הערב! הסברים...הפסקת פרסומת. הנה מציאת הערב !!!!!!!!!!!!!!!!
תודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:אכן מציאת הערב! הסברים...
במחצית שנות ה- 70 הוציאו באגד לגמלאות את המרכבים היפים-אך-יחודיים מתוצרת דנמרק (DAB) ויוון (Biamax), שנרכשו בשנים 1962 (דאב) ו- 1964 (ביאמקס). כשאפשר היה, הוחלף המרכב במרכב חדש, ישראלי סטנדרטי, ובמקרים אחרים נזרק האוטובוס כולו. ב- 1976 החל עדכון הביאמקס של אגד בגוש דן (סה"כ נרכשו 40 , מתוכם 22 קיבלו רישוי תל-אביבי): לא פחות מ- 11 אוטובוסים נגרעו. חמישה אחרים לא הגיעו כלל ל- 1976, והם נגרעו (אחד הפך לרכב של אגף המשק) עוד קודם לכן. עשרה אוטובוסים קיבלו מרכב חדש (סטנדרטי). אוטובוס זה - 39-485 - היה היחיד שזכה לפי המחקר שנערך בארכיון אגד למרכב נסיוני עם מכללים יחודיים (למשל: מנוע דאף, אם כי נתון זה לא עודכן ברשיון האוטובוס). האוטובוס המחודש קיבל אישור תנועה ב- 25 בנובמבר 1977 (ובתמונה, שצולמה מן הסתם בסמוך למועד זה, ניתן לראות את "חבר נהג" לובש אפודה חורפית). זו פעם ראשונה שאני רואה את התמונה, וקל לראות שהחזית שייכת למרכב התיירות של מרכבים באותם ימים (או לפחות, מ- 1978 ואילך). במרכב התיירותי נעשה שימוש בעיקר על וולוו B58, כדגם 3212. שימו לב לתמונה המצורפת והבחינו בדמיון ביציקת הפיברגלאס של החזית. יש כמובן שינויים בפרטים (חלונות, מאותתים) - אבל התבניות זהות! בתמונה: B58 עם מרכב מינואר 1978, ששימש בערוב ימיו את טיולי גילי, ברישוי מוסב 334-472 (או 473; יש להניח ששני האוטובוסים היו שלהם).
ונסיים הלילה בתמונה מיוחדת אךתודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:
713 היה האחרון מדגם זה שנסע !
אביתר תמונות יפות~!~!~! תמונה!!!תודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:
713 היה האחרון מדגם זה שנסע !
תודה גם לך.אביתר תמונות יפות~!~!~! תמונה!!!
כנראה ש38713 עבד קבוע על קו 88תודה !!! והנה המארק 1 האחרון ששרד באגד:
713 היה האחרון מדגם זה שנסע !
התמונה צולמה בהארץ ב7 לאוקטובר 1973כנראה ש38713 עבד קבוע על קו 88
שלום!תודה לאביתר על התמונה שצולמה לפיו באוקטובר 73 וזה אומר שהאוטובוס כבר היה בן 16 או 17 שנה אכן שרות ארוך יחסית לאוטובוס בארץ ,שימו לב לצביעה בחזית בזמן שצבעו בטורקיז צהוב לא הורידו את הפרסומת ונשאר "זכר" מהצביעה הקודמת
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.