רוצה לקנות קטנוע, ראנר

וולמן

New member
../images/Emo151.gifרוצה לקנות קטנוע, ראנר ../images/Emo45.gif

רציתי לברר כמה פרטים בכללי: 1. מה אתם חושבים על הראנר? 2. כמה עולה ביטוח חובה/צד ג'? 3. מישהו יכול להגיד לי למה על איילון אסור לעלות עם קטנוע ועל כביר מהיר אחר מותר? או שזה גם אסור? ומה המגבלות? 4. מה זה אומר אוברול תחתון ואוברול עליון? הבן אדם שמוכר אומר שעשה לא מזמן את זה, אז מה זה בכלל? חדש בעסק, הולך להוציא רשיון השבוע
וולמן
 

chapa

New member
כמה תשובות

1. ראנר - מנוע חזק, הקטנוע בין המהירים בקטגוריה. היגוי לא נוח לדעתי. גם השוק לא משהו. בכל מקרא תבדוק במאמרי הפורום ותעשה נסיעת מבחן. 2. ביטוח חובה - 1700 ש"ח ומשהו. 3. צד ג' - בערך 800 ש"ח , אני אישית ממליץ לעשות מקיף בתוספת של 300-400 ש"ח.
 

TheReverend

New member
../images/Emo45.gifלנהג צעיר+ ביטול השתתפות עצמית

אולי זה סביר? (עדיין קצת יקר לטעמי)
 

וולמן

New member
נהג צעיר אני לא,../images/Emo3.gif

אז כמה צריך לעלות הביטוח מקיף? ומה זה אומר, אוברול עליון + תחתון? מה זה בכלל? ומה עם שאלתי בקשר לכבישים מהירים ביןעירוניים? בבקשה עזרה?
 

ixmix

New member
מקיף...

חובה ל50, כ 1750 ש"ח לנהג יחיד. צד ג' ללא ביטול השתתפות עצמית - כ400/500, מקיף - 10-15 אחוז מערך הכלי - אבל לא מסכימים לבטח כל כלי. אוברול - שיפוץ מנוע. עליון - החלק שמייצר את הלחץ (בוכנה, צילינדר, אטמים), תחתון - לאחר שיפוץ עליון לעיתים החלק התחתון של המנוע (קראנק) לא יעמוד בלחץ וידרוש גם הוא שיפוץ. כביש מהיר - אסור לסוע פחות מ55, לקטנוע 50 אסור לסוע מעל 50 (כך בחוק) ולפכיך לקטנוע 50 אסור לסוע בכביש מהיר (איילון, כביש 6 וכו'), וכמובן מותר לו לסוע בבינעירוני (אם כי לנסיעות ארוכות לא ממש מומלץ).
 

וולמן

New member
לא הבנתי

את ההבדל בין מהיר לביןעירוני? כביש 5 (חוצה שומרון) נחשב מה? ואם הוא מהיר, אז מה זה ביןעירוני אפשר דוגמה?
 

yuvalfra

New member
הבדל

על כבישים מהירים כגון איילון שמוצב בהם תמרור מינימום 55 אסור לך בכלל לעלות אם אתה נוסע 55 קמ"ש או אם אתה נוסע 100 קמ"ש. על כבישים שאינם כבישים מהירים בהגדרתם בחוק, כגון כביש החוף בעקרון מותר מותר לך לעלות. אבל, על כבישים אלה כמו כל כביש אחר אסור לך לעבור את ה-50 קמ"ש, זה ע"פ החוק, במציאות לא אוכפים את זה, אז תוכל ליסוע שם 90-95 קמ"ש, אבל לא מומלץ לשחוט ככה את המנוע הקטן והמסכן יותר מדי. אם אתה מתכוון לכביש בינעירוני שבו מותרת נסיעה של 60-70 קמ"ש אז למה בכלל ללכת על קטנוע מקורר מים? טייפון, טרקר וכדומה יעשו את העבודה והם זולים יותר לקניה ואחזקה. אני בערך במצב שלך, רוצה קטנוע 50 לאיזור, עם כבישים בינעירוניים מזדמנים. בהתחלתה אמרתי לעצמי שאני לא צריך יותר מ-70 קמ"ש אז נלך על קירור אוויר, אח"כ חשבתי שאולי אני יקח ספורטיבי שיעשה 90 קמ"ש ואני יסע איתו על כביש החוף ועכשיו חזרתי לנקודת ההתחלה שבה הלכתי לקראת קטנוע מקורר אוויר (פיאג'ו טייפון). ההבדלים במהירויות באמת לא גדולים.
 

וולמן

New member
אבל,

לפי מה שהבנתי קירור אוויר לא סוחב טוב בימים חמים כי אין אוויר קר שיקרר אותו, ולפי מה שאני חושב (משער) מנוע עם קרור מים מחזיק מעמד יותר זמן מאשר קירור אוויר, לא? (וד"א, ימים חמים לא חסר פה)
 

yuvalfra

New member
לא נכון

מדובר בביצועים בלבד. מנוע מקורר מים יניב ביצועים טובים יותר ממנוע מקורר אוויר ביום חם, אבל ההבדלים מינורים למדי. כאשר מדובר על הבדל של 4-5 קמ"ש כאשר הרכיבה היא בתחומי העיר וכיבישי 60-70 קמ"ש האם זה באמת משנה? מבחינת עמידות המנוע אין לך מה לדאוג - טייפונים וטרקרים מחזיקים מעמד שנים על גבי שנים ואמינותם מוכחת. אבל שוב, תגדיר מה אתה מתכוון בכביש בינעירוני. האם כדוגמת כביש החוף (נסיעה בכ-100 קמ"ש) או כבישים בינעירוניים בהם מוצב תמרור מהירות מיוחדת 60-70 קמ"ש? אם הראשון נכון, הייתי הולך יותר לקראת קירור מים שיצליח מעט יותר מקירור אוויר לעמוד בקצב של הפחים בנתיבים האחרים. אם השני נכון, הייתי הולך יותר לקראת קירור אוויר, שיהיה מעל או מעבר לצרכים שלך, נוח, פרקטי, מרווח, זול לאחזקה ועמיד יותר. אתה צריך לזכור שקטנוע 50 סמ"ק בין אם הוא מקורר מים ובין אם הוא מקורר אוויר, הוא עדיין 50 סמ"ק. 100 קמ"ש עם קטנוע 50 סמ"ק בכל מקרה זה נדיר מאוד (נדיר שזה אמיתי, לא שזה מופיע על הספידומטר כזיוף) והמצב היותר מציאותי הוא הבדל בין 85 קמ"ש ל- 90 קמ"ש בין שני סוגי הקטנועים. הבדלים די מינורים, אלא אם כן אתה שוקל משקל נוצה, ואז תוכל אפילו לדחוף קטנוע ספורטיבי ל-95 קמ"ש אמיתי (המשקל מאוד מאוד משנה בקטנועי 50 סמ"ק).
 

וולמן

New member
אוקיי,

המטרה שלי היא באמת יותר בתחום ה 60-70 קמ"ש. אני בטוח שאסע בכבישים מהירים יותר (90) אבל בתדירות פחותה, הכנסת לי את זה לפרספקטיבה קצת שונה ממה שחשבתי עד עכשיו. תודה.
 

yuvalfra

New member
NRG

ספורטיבי מקורר מים. הוא מהקטנועים היותר "דרשנים" בקרב הספורטיבים, אולי בעל המנוע הטוב ביותר. אבל שוב, בשביל מה? לטעמי עדיף משהו יותר נוח, מרווח ופרקטי בשביל שימושים עירוניים ובינעירוניים מתונים (כנ"ל 60-70 קמ"ש). על קטנועים מקוררי אוויר מהיקרים יותר (טייפון,ויוהסיטי וכו') יש לרוב מתלים מפנקים יותר מאשר על קטנועים ספורטיבים בעלי מתלים קשיחים, ולכן הם יותר נוחים לנסיעות קצת יותר ארוכות (15 דקות ומעלה). אני כמעט בטוח הולך להזמין טייפון 50 חדש, שהוא כנראה מקורר האוויר הטוב ביותר (יקר מהאחרים, אבל כנראה שעל איכות משלמים).
 

be_roo

New member
רענון תיאוריה בהקדם

אפשר להתחיל כאן (צריך להרשם אבל זה בחינם), או פה, אתר פחות טוב אבל אם אין לך חשק להרשם.
 

וולמן

New member
היי, לא נכון

פשוט שאף פעם לא שמתי לב לשלט כזה, או שאף פעם לא ייחסתי לו חשיבות כי נסעתי רק במכוניות עד עכשיו.
 
למעלה