שאלה בקשר לצילום קולנועי

Crazy doughnat

New member
../images/Emo151.gifשאלה בקשר לצילום קולנועי

רציתי לשאול שאלה בקשר לצילום קולנוע וטלוויזיה. זה בעצם שתי שאלות: 1. איך זה שכשמצלמים סרט אז אח"כ רואים אותו כהה כזה ממש כמו סרט, וכשאני מצלם משהו בבית עם מצלמה קטנה דיגיטלית, אז רואים בהיר ובכלל לא כמו שנראה סרט? זה קשור איכשהו למצלמה? 2. למה עובדים כיום בקולנוע עם המצלמות הענקיות האלה ולא עם הדיגיטליות של היום? ואשמח אם מישהו ייתן לי הסבר מפורט על היתרונות של המצלמות הגדולות האלה שמצלמים בקולנוע איתן. תודה רבה מראש.
 
שמים וארץ

קודם כל מדובר בשני פורמטים שונים: המצלמות הגדולות מצלמות בפילם. פילם זה חומר גלם גדול (35 מ"מ) שדורש נפח איחסון פיזי גדול. מצלמות הפילם כיום משלבות את המכניקה הישנה של הפילם עם האלקטרוניקה המתקדמת, שמעניקה את האינפורמציה לצלם ועוזרו בכל מה שקשור לזמן הצילום, מהירות הצילום וכמות חומר הגלם שנשארה. הפילם הוא פורמט איכותי יותר מבחינת איכות התמונה היות והתמונה נצרבת במלואה על הפילם בניגוד לוידאו בו התמונה מתורגמת לאות חשמלי ומתקבלת בצורת שורות צפופות שיחדיו יוצרות את התמונה. פורמט ה HD למשל, יוצר תמונה ע"י סריקה, אבל עובד בשיטה שדומה לסריקה שיש במסכי מחשב, ללא שדות, שהיא סריקה איכותית יותר. ההבדל הוא כמו ציור על דף A4 לעומת דף של פנקס כיס. יש יותר מקום, יש יותר נפח לצבע ויש יותר רזולוציה. יתרון במצלמות גדולות הוא עניין היציבות. בתנועת מצלמה, תפעול של מצלמה גדולה יהיה איכותי יותר ויציב יותר. לגבי עניין השאלה הראשונה. בצילום פילם, שנייה של תמונה נוצרת מ 24 פריימים. בוידאו יש פריים אחד יותר, שמשנה את כל ה"סטרוב" הקטן הזה שמתקבל. בכלל בפריים וידאו אחד יש שני תתי פריימים, לא ניכנס לזה, בביטול של אחד מה"שדות" האלה, יתקבל אפקט דומה לפילם. היות והפילם בנוי מתמונות בודדות ללא תתי תמונות. כן, כן, זה מבלבל בהתחלה. אז במידה ואתה מצלם במצלמה הביתית שלך ואתה אח"כ ניגש לערוך את החומר, כדי לקבל את ה "LOOK " של הפילם אתה צריך לבטל שדה אחד בעריכה.
 

Crazy doughnat

New member
../images/Emo151.gif רגע...

אז איך אני יודע איזו מצלמה תראה לי אח"כ איכות של סרט קולנוע ולא איכות ובהירות של מצלמה דיגיטלית קטנה? ו2. לא ענית לי על השאלה השניה. למה ממשיכים לצלם במצלמות הגדולות ולא בקטנות החדשות והמשוכללות? ומהם ההבדלים העיקריים בין המצלמות?
 
אל תהיה כל כך מתוסכל

גם ניר פרידמן צריך לעבוד קצת, לא ? מצלמה שתראה איכות של סרט קולנוע, זאת רק מצלמת קולנוע. כל השאר פחות איכותיות. אפשר ללכת על המצלמות מהשורה הראשונה של הוידאו, שלהן יש רזולוציה טובה ואז לעבוד קצת יותר בעריכה כדי לקבל את המראה של הפילם. תלוי גם לאיזו מטרה אתה צריך וכמובן, התייעצות עם הצלם שיצלם לך את הסרט. האיכויות הטובות בוידאו הן, HD ובטה דיגיטל. פחות מזה זה הבטה 600 אח"כ הפורמטים של ה DVCAM ו DVCPRO אח"כ מיני DV ושאר הביתיות. מצלמים במצלמות הגדולות: א. בגלל עדשה איכותית יותר. ב. CCD גדול יותר ג. מספר רב של CCD , שלוש, לעומת מצלמות עם CCD אחד. ד. קלטות איכותיות יותר. ה. עיבוד תמונה טוב יותר. ו. יכולת שליטה על הצבעים , יותר טובה ומדוייקת. ז. אחיזה טובה יותר ויציבה. ח. הקלטת סאונד טובה יותר. ט. יכולת שילוב פילטרים חיצוניים נוחה יותר. י. מצלמה גדולה עושה רושם על הלקוח. יא. מצלמה גדולה, היא סיבה מוצדקת להביא עוזר צלם. יב. כי פשוט מצלמה גדולה מצלמת הרבה... יותר... טוב. יג. פרט קטן נוסף, לגדולות יש רזולוציה טובה יותר. אבל.... העתיד טמון במצלמות הקטנות.
תסלח לי על החיפזון אבל עכשיו חזרתי מיום עמוס ואני חייב לקום בחמש וחצי.
 

matty

New member
הבעיה שלך היא לא המחיר של המצלמה

אם תתאמץ, אולי תוכל למצוא גם מצלמה משומשת. הבעיה שלך היא חומר הגלם. מצלמות קולנוע מצלמות על פילם (כמו מצלמת סטילס), ולא על מדיה מגנטית. פילם עולה מאוד ביוקר, ואח"כ גם צריך לשלוח אותו לחו"ל לפיתוח, ולחכות שהוא יחזור, ולסרוק אותו בטלסינה עדי שתוכל לערוך offline על avid רגיל.. וכו וכו אח"כ אתה גם צריך מסרטה (זוכר? הדבר המקרקש הזה שיש בקולנועים) כדי לראות את הסרט שלך.
 

Crazy doughnat

New member
../images/Emo151.gif כן.. אבל רגע...

כל מה שמצלמים אצלנו כאן בארץ. כל הסדרות טלוויזיה למניהן, מצטלמות על מצלמות של פילם? זתומרת ששולחים הכל לפיתוח בחו"ל? זה מוגזם מדי... וסתם התעניינתי בקשר למחירים, זה לא שאני רוצה לקנות...
 

Crazy doughnat

New member
../images/Emo151.gif מקפיץ. צריך מישהו שיענה על

השאלות. נו כבר. אולי ניר פרידמן?
 
למעלה