שבת שלום לכולם

../images/Emo16.gif שבת שלום לכולם ../images/Emo16.gif

המלצת הסופשבוע שלי היא לארכיון תחנת הרדיו האמריקאית KCRW. התחנה המצויינת משדרת את תכנית הרוק המדוברת Morning Becomes Eclectic, שהיא מין גרסה אמריקאית לג'ון פיל הבריטי. בארכיון ניתן למצוא עשרות (מאות?) הקלטות וצילומים מסשנים שנעשו עבור התחנה, ע”י אמנים רבים, צעירים וגם וותיקים. מומלץ ביותר, במיוחד עבור מי שמחפשים מוסיקה חדשה, ורעיונות טריים.
 

GingerBread Man

New member
המלצה לסופ"ש

מאיר אריאל - ירוקות ,שירי חג מועד ונופל בוב דילן הישראלי ככה קוראים לו. מבחינתי הוא אפילו יותר טוב. אני אישית לפחות יותר מזדהה עם הטקסטים שלו, שהם מדהימים בכל קנה מידה, ציניים, ומקוממים. כמו שצריך. הנה דוגמית (מקווה שזה חוקי): מתוך מדרש יונתי מהאלבום ירוקות- שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה - אבנים בלב ירושלים כיכר השוק הומה. בשקרים ועוול מתעטפת לרגל מלאכת החומה אך מבעד לצעיף נשקפת עירנו עירומה. שלא רודפת צדק צדק לא רוצה שלום כי אין שלום בלי צדק -רק למה באנו הלום? -החלמנו חלום? -הניקץ היום? השירים מלווים במוזיקה מעולה, ומאוד מיוחדת. בקיצור, תנו צ'אנס.
 

brotos

New member
ארול, ארול.

התוודעתי למאיר לפני מספר חודשים, דווקא בטעות (איחרתי את האוטובוס...). קניתי אז את "...מועד ונופל" והתרשמתי מאוד. לאחר שבועות מספר הלכתי להופעה של שני הבנים שלו, ושם רכשתי את האלבום (המופתי, לדעתי הדלה) "רישומי פחם". אז זהו, כרגע הוא אחד הפייבוריטים שלי. ירוקות מומלץ?
 

melancholy man

New member
בסוף מצאו אותו מתחת עץ אשכוליות אחד

חשבו שזהו זה, מאידח התברר/שתי סטירות הוא התעורר/ אם כי בדרך אל החדר הוא חשב שבמילא גוררים אותו שני אלא/זה רק נגמר בעוד סתירה...ארול ארול. ירוקות מאוד מומלץ, אריאל אמר ודיי בצדק, שיחד עם "שירי חג מועד ונופל" ו"וגלוי עיניים", הוא משלים טרילוגיה. האלבום משלים מהלך מוסיקאלי שהעביר את אריאל מסינגרסונרייטר קלאסי, מהסוג של וודי גאט'רי, או דילן בתחילת דרכו, למשהו שדומה יותר ל singersongwriters של שנות השביעים, עם קצת יותר דגש על לחן ושימוש מעניין ברוק ובלווי המוסיקאלי. אלבום מצויין.
 
לא כוס התה שלי

אין ספק שמאיר אריאל היה אמן מוכשר. אבל יצירתו היא צינית מדי, מיזנטרופית עד כדי אלימות ובוז כלפי בני אדם, לעיתים עד כדי אבדן הומניות. קשה לי למצוא ביצירתו נקודות אליהן אני יכולה להתחבר; נהפוך הוא.
 

melancholy man

New member
עניין של טעם

מצד שני, החברה שלנו מיזנטרופית מידיי וצינית, כנראה בגלל זה רובנו מתחברים למילים
 
לדעתי

מאיר הוא גאון מילולי וגם" המוזיקה שלו לא נופלת מכך- הוא יודע לחבר מוזיקה למילים כמו שמעטים בארץ (ולדעתי בעולם) מסוגלים. רק דוגמא: בשיר :פלוגה בקו" הוא שר "אני יורד והיא עולה אליי.." כשהתוים יורדים ועולים בהתאם. שלא לנדבר על מבנה השירים שאני אישית לא מכיר עוד אף זמר/ת שהגיעו לרמתו.
 

NIR Y

New member
מאיר אריאל

על ירוקות אני לא יודע עם הייתי ממליץ, יש קטעים טובים ויש קטעים מיותרים לגמרי כמו רוממה נולדה. אבל על שירי חג ומועד ונופל, אני מאד ממליץ, אני זוכר שאמרו פעם באגדות רוק, שרק בגלל השם מגיע לו להיות ב100 אלבומים המומלצים שלהם.
 
המלצות נוספות

אני מעלה כאן עוד המלצות על ספרים ואלבומים שקניתי, לפני שאשכח. 40 Years of Psychedelia / Jim DeRogatis ספר חדש של ג'ים דה-רוגטיס, מבקר אמריקאי ידוע. בספר פרקים על פסיכדליה אמריקאית ובריטית, והשפעותיה של הפסיכדליה על זרמים ותתי-זרמים מאז שנות השישים ועד הטראנס של ימינו. מעלעול בספר בבארנס אנד נובלס עולות ההתרשמויות הבאות:
הניתוח של הפסיכ' האמריקאית טוב מאוד.
הניתוח של הפסיכ' הבריטית לוקה בחסר; דה-רוגטיס מפספס כמה מהאלמנטים המרכזיים בתחום, אולי מכיוון שהוא אמריקאי והניואנסים הבריטיים זרים לו.
ואלו גם החסרונות של הפרק המוקדש לפינק פלויד - כמדומני שהלהקה היחידה שזכתה לפרק נפרד בספר. דה-רוגטיס מזהה נכונה את החדשנות של PIPER, אבל לא ממש מבין מה בארט ניסה לעשות שם, עם ההפניות שלו לספרות-ילדים אנגלית קלאסית, והפסטורליה הכפרית, שהפלויד פיתחו בהמשך. מאידך גיסא, הניתוח שלו את ההסטוריה של הלהקה ויחסי הכוחות בה הוא מעולה - אחד הטובים שקראתי. דה-רוגטיס מושפע מטרנדים עכשוויים בעתונות המוסיקה האנגלית, ומנתח את הכיוונים המוסיקליים של הלהקה בהתאם ליחסי הכוחות בה. הוא גם ראיין את חברי הלהקה בשנות התשעים, ולכן יש לו תמונה טובה ומפוכחת על מה שהלך שם. בין היתר, הוא המבקר הראשון שדוחה, בריש גלי, את הגרסה הרשמית של הפלויד לגבי עזיבתו של בארט, דהיינו שהם החליטו ספונטנית יום אחד לא לאסוף אותו בדרך להופעה. הוא תולה את האשם במאבקים אישיים בין הלהקה למנהליה דאז, ורצונם של חברי הלהקה (מן הסתם בעיקר ווטרס) להוכיח למנהלים שהם מסוגלים לתפקד ולהצליח גם בזכות עצמם. כזכור, פיטר ג'נר ואנדרו קינג, המנהלים, חשבו שבארט הוא הכשרון היחיד בלהקה, והאחרים (אולי חוץ מרייט) הם רק נגני הליווי שלו.
לא קראתי בעיון את הפרקים על ההתפתחויות מאז. יהיה מעניין להשוות בין הניתוח שלו של המוסיקה האלקטרונית העכשווית, עם זה של סיימון ריינולדס הבריטי, הנחשב למומחה הגדול בתחום.
 
למעלה