שבת שלום לכולם

../images/Emo16.gif שבת שלום לכולם ../images/Emo16.gif

והפעם, אני מביאה לכם לקראת שבת קצת Soul נהדר מאמריקה. ונתחיל עם ה-Temptations, בלהיטם My Girl. ה-Temps היו אחת מלהקות הבית המצליחות ביותר של מוטאון, חברת תקליטים שחורה מדטרויט, שהתמחתה ב-Soul - גרסה עדכנית, עירונית ופופית ל-Rhythm'n'blues. מוטאון הקפידה על מראם החיצוני של אמניה: לבוש-ערב (חליפות לבנים, שמלות-ערב לבנות), תסרוקות מוקפדות וכוראוגרפיה מושלמת (וצנועה, יחסית לרוקנרול של שנות החמישים ותחילת שנות השישים). השירים, שנכתבו ברובם על ידי צוותי-כותבים קבועים, היו שירי פופ מושלמים, שהתבססו על הרמוניות קוליות, לחנים קליטים, וקצב (ה-rhythm). הקטלוג של מוטאון הוא אחד הטובים והחשובים ביותר שנוצרו בשנות השישים, ומומלץ מאוד להכירו. ונמשיך עם מארי וולס, "הזמרת האהובה על הביטלס", כדברי מנחה "שינדיג" בפתיחת הקליפ לשירה My Guy - שהוא גם שיר אהוב עלי. הביטלס הושפעו מאוד ממוטאון ומסול בכלל - יותר מאשר מהבלוז, ממנו הושפעו מרבית הלהקות הבריטיות באותם ימים. אגב, גם My Guy וגם My Girl נכתבו על ידי אותו אמן, סמוקי רובינסון, שהוא אחד מכותבי-השירים הטובים ביותר שקמו באמריקה, במאה העשרים. רובינסון היה גם זמר, וסולן להקת ה-Miracles. כאן הם מבצעים את להיטם The Tracks of My Tears, שכתב רובינסון: מילים מתוחכמות, לחן מושלם, ביצוע מושלם גם כן... פשוט גדול. ונעבור לשיר, שעבורי מסמל את מוטאון והשגיה יותר מכל - Reach Out (I'll Be There) של ה-Four Tops: כשהכל נראה שחור, ואת מדוכאת הושיטי יד, אני אהיה שם. זהו אחד השירים הכי מלאים בשמחת חיים, בנחישות, בחום, שאני מכירה. http://www.youtube.com/watch?v=91O1kiv1B6I מבין כל להקות הבנות שפעלו בארה"ב בתקופה הזו - ושגם להן היתה השפעה גדולה על הביטלס - המצליחה ביותר היתה The Supremes, גם היא להקה של מוטאון. ללהקה היתה שורה ארוכה של להיטים בשנות השישים, ועם הזמן הפכה אחת משלושת הבנות, דיאנה רוס, לזמרת מוכרת (וסלב) בפני עצמה. כאן הן מבצעות את אחד מלהיטיהן, I Hear a Symphony http://www.youtube.com/watch?v=3UbQNW2HCp4 דיאנה רוס נהייתה זמרת מצליחה, אבל לא ממש אהובה. מי שכן זכתה לסימפטיה היתה טינה טרנר. במשך שנים, שרה טינה לצידו של בעלה, אייק, שהיה אמן מוכשר אך אדם אלים. בסופו של דבר היא ברחה ממנו, ובנתה קריירת סולו מרשימה. כאן מבצעים בני הזוג את אחד מלהיטיהם הגדולים, River Deep, Mountain High. אף כי השיר נחשב לאחד משיאי הסול, הוא נכתב למעשה על ידי שלושה לבנבנים: צמד הכותבים ג'ף בארי ואלי גריניץ', בשיתוף פיל ספקטור, שהשפעתו על הצליל העשיר של השיר, "חומת הצליל" שלו, ניכרת כאן. http://www.youtube.com/watch?v=10rz93V4urg ונסיים - אם הממשק יתיר לי - עם מארווין גיי בביצוע לשירם הקלאסי של נורמן וויטפילד ובארט סטרונג, I heard it through the grapevine. כאן, בביצוע חי משנת 1969. השיר היה אולי הלהיט הגדול ביותר של גיי, שהחל להקליט עוד בסוף שנות החמישים, ופיתח קריירה מרשימה - הוא היה אחד מזמרי ה-soul החשובים והמצליחים ביותר - עד מותו בשנת 1984. http://www.youtube.com/watch?v=94s1LotMwBo
 
Like a Sex Machine...

איזה גרוב נהדר.... מי יכולים להשאר אדישים לקצב הזה, ולא לרקוד? זה פשוט דורש להזיז ת'תחת. תודה על הקליפ, דוקטור. ומה אתכם, כל השאר? אין לכם מה להמליץ? מה לומר? בושה!
 

avki

New member
המלצה קטנה ומטריפה

Radiohead - Anyone Can Play The Guitar הקליפ ממסיבת חוף מטופשת איפה שהוא בתחילת שנת ה-90. http://youtube.com/watch?v=FEjd6R_pImk ולשם ההשוואה - Radiohead - Idiotique בערך 10 שנים אחרי, להקה שלוקחת על כתפיה לסבול את על העולם המודרני כולו, ומשלבת בין אלקטרוני כבד לבין רוק ניסיוני. http://youtube.com/watch?v=FEjd6R_pImk
 
קליפ מצויין

אני דווקא מוצאת קשר בין הקטע שביצעו ב"120 דקות" לבין מה שהם עושים כיום. יש להם צליל אופייני, עליו הם שומרים כל השנים. אגב, נשמט הלינק לקטע השני.
 

V e g

New member
באמת אהבת את זה? ../images/Emo13.gif

היה לנו דיון לא מזמן על הקליפ הזה בפורום, והשתעשענו במחשבה שת'ום היה מאוד מובך מהקליפ הזה. הם נהיו יותר מורכבים עם השנים, לאו דווקא בגלל שהמוסיקה יותר אלקטרונית. אבדה הנאיביות שאפשר לראות בקליפ הזה למשל... אבל הצליל האופייני כמו שציינת תמיד ישאר
 
למה מובך?

למיטב הבנתי הקליפ לקוח מהתוכנית "120 דקות" של MTV. זו היתה תוכנית הדגל של הרוק ה"אלטרנטיבי" באותם ימים, והיתה לא רעה בכלל. זה היה בתקופה בה MTV (לפחות באירופה) שלתת!11 לגמרי, או לפחות היה שווה צפיה לחובבי מוסיקה. התוכנית הביאה את השוליים למיינסטרים, והיתה אחראית לחשיפתם של הרכבים לא מעטים - ביניהם רדיוהד. אני לא מאמינה שיורק ושות' הם עד כדי כך אליטיסטיים, שימאסו בחשיפה כזו. מעבר לכך, אולי זה הטעם האישי שלי, אבל אני מעדיפה אמנים שלא חושבים פעמיים על איך הם נראים (מבחינת הגשה, אולי מבחינת גם ההקשר) ונותנים למוסיקה להוביל אותם - וכך נראה שהחבר'ה עושים, בקליפ הזה.
 

V e g

New member
העניין הוא לא שהם מאסו

או שהם אליטיסטיים כמו שזו פשוט תקופה שונה, עם תפישה לחלוטין שונה. גם אני מצר על כך שהימים האלה של לקפוץ לבריכה עברו, במובנים מסוימים. אם מסתכלים על הטקסט, הנאיביות שלו ("אני רוצה להיות ג'ים מוריסון"...), מבינים את המרחק התהומי מהיום. הם אגב אמרו, שבתקופה הזאת הם אף פעם לא ידעו איך "להתנהג" בהופעות מצולמות חיות מהסוג הזה...ורואים למה
הם עברו תהליך בלתי הפיך בעקבות ההצלחה, בין היתר התמוטטות נפשית של הסולן - מה שהוביל להתרחקות מראיונות לתקופה ארוכה, בנסיון לשמור על שפיות. נו, את יודעת איך זה - כמו כל להקה שמאבדת מהנאיביות שלה... אגב, הם ממש לא "סטטיים" בהופעות בימינו, רק שזה לא מצחיק כמו בקליפ הזה...
 

avki

New member
הקליפ הזה הוא משובח.

הוא מראה על להקה שהיה לה חזון נעורים מסויים, והיא הצליחה להגיע אליו ולעשות מה שבראש שלהם, אפילו אם זה רק לצרוח ולעשות תנועות של כוכבי רוק שקדמו להם. ויותר מכל כמובן, הוא מצויין כי מראה על הנאביות והשינוי שהם עברו.
 

Jason2

New member
מדובר באיזה אלבום

שיצא בעקבות איזה מופע שעלה בלאס וגאס ומבוסס על שירי הביטלס. השירים הם מקוריים אבל עברו מיקסוס ונערכו בצורה של קטע בתוך קטע. יש שם קטעים של שירים עם לחן של שירים אחרים וכו'. בד"כ זה חביב אבל יש קטעים שהם הגזימו לגמרי וזה הופך למשהו לא ברור. בסך הכל עוד אוסף של הביטלס שערוך בצורה שונה במקצת ויותר עדכנית.
 

Pete Best

New member
לא ממש...

אני שמעתי את האלבום כמה פעמים, והמיקסים והשינויים שם הרבה יותר מ"עוד אוסף של הביטלס". הפעם, לפחות לדעתי, זה לא נעשה בשביל הכסף. האלבום הזה פשוט נפלא, ואחרי ששמעתי אותו חשבתי לעצמי "איך הם לא עשו את זה מההתחלה??" זה פשוט נפלא. לשמוע, ולהנות מכל רגע קסום של הביטלס
 

Jason2

New member
טוב אז זה כן נעשה בשביל הכסף

כל המופע הזה וכל הפרסומים אני בטוח שזה לא בכדי להעניק משהו לקהילה. והמיקסים והשינויים בחלק מהמקרים נחמדים ובחלק מיותרים. ובקשר לשאלה איך לא עשו את זה מההתחלה, איפה בדיוק ההתחלה?
 
למעלה