שבת שלום לכולם

../images/Emo16.gif שבת שלום לכולם ../images/Emo16.gif

המליצו לנו על אלבום, שיר, קליפ - כל יצירה שהיא - לסוף השבוע ולשבוע הבא. למה לדעתכם כדאי לבאי הפורום להחשף? מה כדאי להם להכיר? בעקבות ההצלחה המסחררת של ההודעה שלי משבוע שעבר, הודעת השבת הנוכחית מוקדשת, הפעם, למנצ'סטר וכמה מהאמנים שיצאו ממנה. נשתדל ללכת בסדר כרונולוגי, למרות שזה לא ממש משנה. ונתחיל עם הבאזקוקס, יקיריי. הלהקה הוקמה ע"י פיט שלי (פיטר קמבל מק'ניש) והאוורד דבוטו (האוורד טראפורד), לאחר שהשניים - חברים לספסל הלימודים - ראו את הסקס פיסטולס בהופעה. הם צירפו אליהם את סטיב דיגל בבס, וג'ון מאר בתופים, בעוד שלי מנגן בגיטרה ודבוטו שר. בשנת 1977 פרש דבוטו מהלהקה והקים את Magazine, עליהם נדבר מיד. סטיב גארבי הצטרף בבס, בעוד דיגל עובר לנגן גיטרה מובילה. לבאזקוקס היתה במהלך השנים הבאות סדרה ארוכה של להיטים - סינגלים פנטסטיים, בהם לעיתים קרובות צד ב' של הסינגל היה טוב כמו צד א', או טוב ממנו. מרבית השירים נכתבו ע"י שלי, וחלקם ע"י דיגל. הלהקה הפסיקה לפעול בתחילת שנות השמונים, אך התאחדה בשנים האחרונות, והיא מופיעה בהצלחה ברחבי העולם. הפעם, בחרתי בשבילכם עוד שיר נפלא שלהם, I Don't Mind, שיר שמבוסס על משחקי-מילים מבריקים באנגלית, אבל אני אתרגם אותו בכל זאת : המציאות היא חלום משחק שבו נראה שאני לא מצליח לעולם לגלות בדיוק מה אני אני לא יודע אם אני שחקן או מתחזה-לשחקן, שאמאן או פאדיחה אבל אם לא אכפת לך אז גם לי לא אכפת אני אבוד בלי שמץ מושג אז איך אני יכול לפרום את הקורים הסבוכים האלו שאני ממשיך לטוות אני לא יודע אם אני צריך להאמין בתפישות מטעות אבל אם לא אכפת לך אז גם לי לא אכפת נהגתי להתערב שלא אכפת לך בכלל אבל הימורים לא עזרו לי מעולם כל פעם שהייתי בטוח, משהו בך גרם לי לעוד ספקות איך את/ה יכול/ה לשכנע אותי כאשר כל מה שאני רואה גורם לי להרגיש שאת/ה משפיל/ה אותי ואם זה נכון אז הליצן הפתטי הזה ימשיך להסתובב סביבך כלומר, אם לא אכפת לך אז גם לי לא אכפת נהגתי להתערב שלא אכפת לך בכלל אבל הימורים לא עזרו לי מעולם כל פעם שהייתי בטוח, משהו בך גרם לי לעוד ספקות אני אפילו חושב שאת/ה שונא/ת אותי כאשר את/ה מצלצל/ת אלי בטלפון ולפעמים כשאנחנו יוצאים אני מצטער שלא נשארתי בבית וכשאני חולם, או סתם שוכב במיטה אני חושב שאת/ה מתנקמ/ת בי בכוונה האם זה הכל בראש שלי? האם זה בראש שלי? איך את/ה יכול/ה לשכנע אותי כאשר כל מה שאני רואה גורם לי להרגיש שאת/ה משפיל/ה אותי ואם זה נכון אז הליצן הפתטי הזה ימשיך להסתובב סביבך. כלומר, אם לא אכפת לך אז גם לי לא אכפת ונמשיך עם להקתו של האוורד דבוטו, Magazine. הלהקה משוייכת לפוסט-פאנק אבל אני (וסיימון ריינולדס) רואים בהם יותר ארט-רוק, שפשוט היה במקום הנכון בזמן הנכון. (דבוטו עצמו לא יאהב את ההשוואות שריינולדס עושה, בינו לבין הפרוג שנוא-נפשו). והשיר שבחרתי עבורכם הוא שיר שהמלצתי עליו כבר בעבר, אבל בכל זאת - מכיוון שהוא אחד השירים הכי אהובים עלי: Model Worker (כאן, בהופעה משנת 1981). זהו שיר אהבה חמוד, בו הדובר משווה את עצמו לפועל תחת משטר קומוניסטי: אני אעשה הכל בשבילך, אפילו אהיה "עובד לדוגמא".
I'm sick of working on the land I wanna work with machines and look handsome I have been indulging in ostentatious display doing little more than eat three square meals a day And I've been shirking my duty so I've been sending gifts to curry favour But because I love you and because you love me a model worker I'II willingly be I need a holiday, I've not been well take me to the Brocade River Hotel And I just want to know while the revolution lasts will it enable me to swallow broken glass I'm not too worried by hegemony I know the cadre will look after me And I just want to know while the revolution lasts will it enable me to swallow broken glass! I have been indulging in ostentatious display doing little more than eat three square meals a day But because I love you ..​
ונמשיך באווירה קודרת יותר, עם Joy Division, אחת מלהקות הפוסט-פאנק החשובות שיצאו מהעיר, ולהקה שהשפיעה עלי רבות בזמנה. על רקע שסיפקה חטיבת-קצב מעולה - פיטר הוק בבס וסטיבן מוריס בתופים - שר סולנה של הלהקה, איאן קרטיס, שירי דכאון ויאוש אפלים, על אפסות החיים ואפסותו שלו. קולו העמוק, הבגדים השחורים אותם לבשו חברי הלהקה בהופעות, ותנועותיו האפילפטיות בזמן ששר (הוא סבל באמת מאפילפסיה) רק הוסיפו לדרמה של השירים. קרטיס הוא דמות שנויה במחלוקת כיום, גם אם התאבדותו, בגיל 23, הפכה אותו לאיקון, למשך זמן מה. אך ללא קשר לקרטיס, המוסיקה של ג'וי דיוויז'ן היא מעולה, ונצחית. אולי לא מומלצת לאלו מכם שנוטים לדכאון, אך לכל השאר כן. כאן הם מבצעים את שירם המפורסם ביותר, Love Will Tear Us Apart, שהיה "להיט" במצעדי האינדי באותם ימים, ונהיה עוד יותר מפורסם, מאז. זהו שיר קליט יותר ממרבית החומר שלהם, ובמידה מסויימת אינו מייצג, אבל לדעתי הוא נקודת פתיחה טובה עבור אלו מכם שלא מכירים את הלהקה. לאחר מותו של קרטיס, בשנת 1980, החליטו חבריו ללהקה להמשיך, תחת שם אחר - New Order. הם צירפו את אשתו של מוריס, ג'יליאן גילברט, כנגנית קלידים ולאחר אלבום כושל ראשון, עברו לנגן רוק אלקטרוני הדוק. הנוסחה, שהושפעה מההיפ-הופ האמריקאי של אותם ימים, הצליחה מאוד, ובמידה לא מעטה הפכה לנוסחה המוסיקלית השלטת בשנות השמונים: צליל מסונתז דומיננטי, קצב אחיד וכבד. ניו אורדר נהיו אחת הלהקות הבריטיות המצליחות ביותר בשנות השמונים. בשנות התשעים הם הורידו מהלך, וחברי הלהקה עסקו בפרוייקטים צדדיים. הם חזרו לפעול בשנים האחרונות, עם קלידן מחליף לגילברט, שפרשה מסיבות משפחתיות. הקליפ שבחרתי הוא של להיטם הגדול ביותר מאמצע שנות השמונים, Blue Monday, שיר שהיתה לו השפעה עצומה על הפופ הבריטי באותן שנים. http://www.youtube.com/watch?v=p7yhbP9VaS0 טוב, זה חלק א', בכל אופן. יש לי עוד לינקים, אבל אני אעלה אותם רק בכפוף לעניין מצד הציבור. אז מה דעתכם על השירים? על האמנים?
 

itaikuskus

New member
לגבי ג'וי דיויז'ן

לצערי, love will tear us apart הפיל אותי בפח, שכן מדובר בשיר זוועתי ומשעמם, שגרם לי לפסול את הלהקה הנהדרת הזאת, מלאה באפילה ומסתורין, באלבום היחיד שיצא כשקרטיס עוד היה בחיים "unknown pleasures" שמומלץ בחום. כבד, אפל, מלנכולי, אובדני, נהדר. לצפות בקליפ שלהם עושים את shadowplay פתח אותי אליהם מחדש, תנו לזה בדיקה
 
כל האלבומים שלהם מומלצים

Closer, האלבום השני, יצא שבועות ספורים לאחר מותו, אאל"ט. ההקלטות היו כבר מוכנות להדפסה. כמו VEG, גם אני קרובה יותר ל-closer, אבל זה יותר מסיבות סנטימנטליות: זה היה האלבום הראשון שלהם אליו נחשפתי. במשך תקופה מסויימת של כמה חודשים, הקשבתי לאלבום הזה ללא הפסקה, לפחות אחת ליום (באותם ימים, הייתי תלויה בפטיפון, אחרת זה היה בתדירות גבוהה יותר). ללהקה הגעתי אחרי שהתחלתי לקרוא את עתונות המוסיקה האנגלית. בארץ כלל לא ידעו מיהם. וכך, סייעו לי ג'וי דיוויז'ן להגמל, סופית, מהתפישות המוטעות שהפיצו חובבי הפרוג במחוזותינו. ותודה על הלינק ל-Shadowplay. זהו אכן שיר מעולה, טוב בהרבה מ-LWTUA.
 

avki

New member
רוב השירים מקלוזר ומאנוון פלזרז.

השיר הזה תמיד נראה לי פשוט. מונוטוני וסתמי יחסית.
 

itaikuskus

New member
it's not

it's brilliant. the simplicity makes it so good, with the guitar riff and the melo-dramatic voclas, what's there not to like? better then most of the tracks on UP
 

V e g

New member
על ג'וי דיויז'ן וניו אורדר...

אני עדיין מחכה בקוצר רוח לסרט על איאן קרטיס. אני מאוד אוהב את האפלוליות של Unknown Pleasures, המינימליסטיות שלו, אבל closer בעיני אלבום יותר טוב - יותר בשל מוסיקלית, גם יותר קודר. עם הצליל הסינתי שלו, הם פשוט הקדימו את זמנם. יש להם כמה שירים כמו In a lonely place ו-Atmosphere שחובה לשמוע. מה שנהדר, זה שההשפעה שלהם עדיין אותנטית בימינו, עם להקות מצויינות כמו אינטרפול, שממשיכות את הקו הבסיסי שלהם הלאה. לגבי ניו אורדר, הם היו גם גאונים בדרכם. האלבום הראשון באמת היה מאופיין בצליל של ג'וי דיויז'ן, אבל באלבומים הבאים שמענו כבר את הצליל הנהדר שלהם. Blue Monday, עד היום הוא תקליטון ה-12" הכי נמכר בהיסטוריה(!!!). הם אכן התאדו בניינטיז, אבל Get Ready שיצא ב-2001 הוא אלבום מצויין. אלבום דווקא רוקיסטי ולא פופי, מאוד ממליץ.
 
הסרט יהיה בוודאי מעניין

כמדומני שהוא מבוסס על ספרה של אלמנתו, דבורה, הלא כן? דמותו כבר הופיעה ב-Twenty-Four Hour Party People, שבו טרם הספקתי לצפות. מכל הראיונות והמאמרים עליו שקראתי בשנים האחרונות, עולה שהוא היה בסה"כ בחור מאוד צעיר, שטרם הספיק ממש להתבגר. לאנשים אין זכרונות טובים מדי ממנו, אבל את כל ההתנהגויות הלא-נעימות שלו אפשר להסביר בחוסר בגרות. אם הסרט יהיה באמת נאמן לספרה של דבורה קרטיס, לפחות תחסך מאתנו אהלהה של דמותו. הוא לא יהיה ג'ים מוריסון שני, או אפילו קורט קוביין.
 

V e g

New member
תגידי

קראת את Touching from a distance של אלמנתו? בתור מי שכותב טקסטים מאוד בוגרים, מיוסרים, כמעט נשמעים כאילו באים מפיו של אדם זקן, בעצם סה"כ אדם בן 23 שסבל כזה סבל קיומי, וסבל ממחלת הנפילה ולקח סמים כדי לשלוט בהתקפים שלו, נראה לי קצת נמהר לפשט את העניין בטענה שהוא היה ילדותי, לא? בלי חלילה להפוך אותו לדמות הרואית לרגע. לא שאני יודע הרבה, באמת רציתי לקרוא את הספר שלה...
 
לא קראתי את הספר, אבל

קראתי ראיונות אתה, ועם חבריו ללהקה ואחרים שהכירו אותו, ומאמרים שהתבססו על הספר. שמעתי לראשונה על ג'וי דיוויז'ן שבועות ספורים לאחר מותו של קרטיס. עתונות המוסיקה תארה אותו בקווים דומים לאלו שלך כאן, ואני קניתי את התדמית הזו, של אמן מעונה, פיזית ונפשית, הסובל סבל קיומי. אלא שמסתבר שהתדמית הזו היתה רחוקה מהמציאות - לפחות כפי שמתארים אותה כיום מי שהיו קרובים לו. קרטיס לא "סבל סבל קיומי". הוא היה תמלילן מוכשר, אבל שאיפתו העיקרית היתה להתפרסם, להיות "כוכב". הוא נמשך בצורה לא-בריאה לכל נושא הנאציזם והשואה, ולמרות ששיריו מעבירים מסרים הומניים, על פי מכריו הוא נמשך לאסתטיקה הנאצית, ואף היה גזעני. הוא הסתבך בקטטות טפשיות, והתנהגותו היתה לעיתים מוזרה. גם התאבדותו לא היתה אקט אקזיסטנציאליסטי, אלא פשוט חוסר יכולת להתמודד עם הלחצים: נישואי-הבוסר שלו התמוטטו; הוא ניהל רומן מאחורי גבה של אשתו עם בחורה בלגית, שעזבה אותו; ההצלחה של הלהקה תפשה אותו לא מוכן נפשית, והתקפי האפילפסיה שלו גברו. לא ברור אם הוא לקח סמים קשים, ואם כן, באיזה היקף. אני רואה את הבחירה שלו בהתאבדות - כמו גם הדרך הכושלת בה ניהל את מערכות היחסים שלו - כתוצאה של חוסר-בגרות. אולי אם הוא היה קצת מבוגר יותר, הוא היה בוחר בדרכים פחות הרסניות להתמודד עם בעיותיו, שלא היו בלתי-פתירות, כמובן. וכמו תמיד, זה פשוט חבל לראות מישהו כל כך צעיר ומוכשר משליך את חייו מנגד.
 

V e g

New member
זה נשמע הגיוני

בהחלט הארת את עיני. אני גם תהיתי לגבי ההתעניינות בנאציזם. אני מקבל את הרושם שהוא היה מאוד אדיש לעולם, משועמם וחסר עניין וזה מאוד ייאש אותו. הוא לא הצליח לחיות חיים נורמלים כמו שאר האנשים. אולי הוא הרגיש "מוכשר מדי" ליד שאר הסובבים אותו (וזה גם מה שמשך אותו לאסתטיקה הנאצית ושאר השטויות שהוא עשה). אני מקווה שהסרט באמת יציג את האמת, היא לא פחות טרגית בעיני מאיך שעלולים ליצור אותה.
 

holo

New member
השיר של הבאזקוקס

ממש מזכיר לי את Rock'n'roll star של דיוויד בואי...
 

oribarak

New member
הרבה זמן לא כתבתי כאן..

יש לי המון המלצות... 1. מאיר אריאל- כל דיסק שהוא...חסר לי רק אלבום אחד שלו, ברנרד ולואיז, אבל כל מה ששמעתי, זה פשוט חובה...אין לי מילים, כל אלבום מגוון וכל אלבום מקורי מקודמו והוא פשוט גאון שלא הוערך מספיק בחייו...אין מילים 2. שלום חנוך ואריק איינשטיין- שבלול...האלבום הישראלי הכי טוב בכל הזמנים לדעתי, רוקנרול אדיר, המון רגש והמון הרמוניות והמון מוזיקה איכותית...לא עשו אף פעם כזה רוקנרול בישראל לטעמי, אפילו לא כוורת 3. קצת אחרת- אלבום הפרוגרסיב הישראלי הכי טוב ששמעתי עד כה...שלמה גרוניך ושמטוב לוי לא מאכזבים אותי אף פעם, יש לי כבר שני אלבומים של הצמד, ונוסף להם "שלמה יידוב" שהוא גיטריסט גדול... 4. עידן רייכל- לאחרונה נפתחתי אליו, הוא יוצר גדול...במיוחד אלבומו השני, ממעמקים, אתני, יפייפה, שימוש נפלא בכלי נגינה, ועיבודים אדירים...הוא מפיק ומעבד גדול ויש לי עוד הרבה שהיתי רוצה לשתף חח
 

avki

New member
../images/Emo45.gif על הכול.

אבל במיוחד על עידן רייכל. אנשים לא מעריכים אותו מספיק רק בגלל שמסחרו לו את האמ-אמא. הוא באמת יוצר מדהים.
 

ramonsegev

New member
המלצה לדיסק נהדר

"לאן פרחו הפרפרים"- אריק איינשטיין. אחד הדיסק המעולים ששמעתי בחיי. דיסק עם עצב טהור, נגינה טובה, כל שיר מדהים. ממליץ בכל פה שבת שלום
 
למעלה