חדשות תעופה סופ"ש

Aviation Addict

New member
יום עצב לבואינג: 757 האחרון

יצא מפס הייצור ללקוח "שנגחאיי איירליינס" המטוס שבתמונה הוא ה-1050 במספר ב-23 שנות ייצור, שמתוכם 1030 עדיין בשירות פעיל. הפס ייצור נסגר עקב חוסר הזמנות למטוס, וכדאי לפנות משאבים של החברה ל-787 החדש. המקור: http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050428g.html
 

S o l l y

New member
מזה ?!

הכנפיים שלו באמת כאלו עקומות מעוגלות כאלו ? או שזה רק בתמונה ??
 

Aviation Addict

New member
מצב הזמנות מטוסים נכון להיום ../images/Emo160.gif

Airbus/Boeing 2005 Orders-Commitments Airbus TOTAL = 130 Boeing TOTAL = 317 AIRBUS: Company - Aircraft Type Apr28 British Mediterranean 7x A321 Apr21 China Eastern 4x A320 11x A320 Apr21 Shenzhen Airlines 2x A319 3x A320 Mar29 GB Airways 1x A320 4x A320 Mar25 Air Asia 20x A320 Mar17 China Eastern 5x A319 Mar17 Qatar Airways 1x A330-200 1x A330-300 Feb25 Iberia 15x A318 9x A320 6x A321 Feb18 Kingfisher Airlines 3x A319 Feb15 CIT Leasing 2x A320 Jan28 China Southern 5x A380 Jan27 GECAS 2x A330-200 Jan27 Virgin Atlantic 10x A340-600 Jan26 Air China 20x A330-200 Jan21 Northwest 2x A330-200 6x A330-300 Jan20 Sichuan Airlines 2x A319 6x A320 Jan11 UPS 10x A380 Jan03 Kingfisher Airlines 10x A320 BOEING: Company - Aircraft Type Apr26 Air India 5x B777-200 10x B777-300 20x B787 Apr25 Copa 5x B737-700 Apr25 Air Canada 16x B777 2x B777F 14x B787 Apr19 Air Europa 3x B737-800 Apr12 Flugleidir Icelandair 5x B737-800 Apr10 Korean Air 10x B787-800 Apr08 Westjet 3x B737-600 Mar23 GOL 4x B737-800 Mar22 S.A.L.E. 20x B737-800 Mar08 Air France 4x B777-300 Feb25 Icelandair 2x B787-800 Feb24 Ryanair 70x B737-800 Feb22 GOL 5x B737-800 Feb17 All Nippon 4x B777-300 Feb09 SpiceJet 10x B737-800 Feb04 Japan Airlines 30x B737 Feb04 Ethiopian Airlines 5x B787 Feb03 Buraq Airlines 3x B737-800 Jan28 Air China 15x B787 Jan28 China Eastern 15x B787 Jan28 China Southern 13x B787 Jan28 Hainan Airlines 8x B787 Jan28 Shanghai Airlines 6x B787 Jan28 Xiamen Airlines 3x B787 Jan26 Flugleidir Icelandair 10x B737-800 Jan12 Bavaria 6x B737-700 Jan06 Hapag Lloyd 10x B737-800
A380 Order/Commitments Air France - 10 China Southern - 5 Emirates (incl 2 A380F) - 43 Etihad - 4 Fedex (A380F) - 10 ILFC (incl 5 A380F) - 10 Korean Air - 5 Lufthansa - 15 Malaysia Airlines - 6 Qantas - 12 Qatar Airways - 2 Singapore Airlines - 10 Thai - 6 UPS (A380F) - 10 Virgin Atlantic - 6 TOTAL = 154
A350/B787 Order/Commitments A350 Air Europa - 10 TOTAL = 10 B787 Air Canada - 14 Air China - 15 Air India - 20 Air New Zealand - 2 All Nippon Airways - 50 Blue Panorama - 4 China Eastern - 15 China Southern - 13 Continental - 10 Ethiopian - 5 First Choice - 6 Hainan Airlines - 5 Icelandair - 2 Japan Airlines - 30 Korean Air - 10 Primaris Airlines - 20 Shanghai Airlines - 9 Vietnam Airlines - 4 Xiamen Airlines - 3 TOTAL = 237
מקור: http://www.justplanes.com/
 

yuval yelin

New member
משהו פה לא מובן לי

רואים ב - Airliners.net המון מטוסים חדישים שעומדים ללא שימוש, למשל כמו פה. אז למה חברות הולכות ומזמינות מטוסים חדשים? (וכל כך הרבה).
 

ערן שחר

New member
נזק של עשרות אלפי דולרים לאל על

נזק של עשרות אלפי דולרים נגרם לאל על כתוצאה מהטיפול ב-120 נוסעים שהיו במטוס החברה שנפגע מציפור בזמן ההמראה מיוהנסבורג, דרום אפריקה, בדרכו לישראל - כך מסר אתמול מנכ"ל אל על, חיים רומנו. מדובר בטיסת אל על שהמריאה באמצע השבוע בדרכה ארצה. זמן קצר לאחר ההמראה, נשמעה חבטה ובתא הטייס התקבלה אינדיקציה על בעיה באחד משני המנועים של המטוס. הסתבר כי ציפור נשאבה לתוך המנוע ופגעה במספר להבים - מה שהצריך הטסה של חלקי חילוף לדרום אפריקה. המטוס, מדגם בואינג 767, נחת בשלום, אך כתוצאה מכך השתבש לוח הטיסות הסדיר בין שתי המדינות. בשלב ראשון הועברו הנוסעים לבתי מלון, ולאחר שהתברר, כי תיקון התקלה יארך זמן רב, הועברו הנוסעים לטיסות של חברות זרות. לדברי מנכ"ל אל על לא היה מדובר בנחיתת חרום ובאף שלב לא נשקפה סכנה לנוסעי הטיסה. האירוע ביוהנסבורג הוא האירוע השלישי בקווים לישראל וממנה מאז החל בסוף השבוע שעבר גל הטיסות המוגבר של פסח. הוא הצטרף לאירוע במטוס של אייר קנדה, שהמריא בסוף השבוע מנתב"ג ושב ונחת לאחר שהתגלתה תקלה במכ"מ מזג האוויר שלו, ולמקרה בו "נתקעו" כ-200 נוסעי ישראייר כשמונה שעות בנתב"ג, לאחר שטיסתם לברצלונה לא המריאה כמתוכנן בגלל תקלה טכנית במטוס. מנכ"ל בריסל איירליינס: רשות שדות התעופה מפלה אותנו מול אל על מנכ"ל בריסל איירליינס בישראל, רובי הרשקוביץ, מותח ביקורת חריפה על רשות שדות התעופה (רש"ת) ומאשים אותה באפליית חברות התעופה הזרות מול אל על, בחלוקת זמני המראות מטוסים מנתב"ג. בשיחה ל-TheMarker אמר הרשקוביץ כי חברתו פנתה למרכז התיאום של רש"ת, בבקשה לאשר לה להמריא בשעה 02.30 אחר חצות מנתב"ג בימי חמישי, במקום ב-01.40. נתב"ג נסגר לתנועת מטוסים בכל לילה בין השעות 02.00 אחר חצות ל-04.50 לפנות בוקר. "בקשתנו הסתמכה על כך שגם לאל על מאשרים באופן יוצא מהכלל להמריא בימי חמישי בלילה מנתב"ג, בשעות שלאחר סגירת שדה התעופה; זאת, כדי שמטוסיה יוכלו להשלים סבב טיסות לפני כניסת השבת. להפתעתי קיבלנו תשובה שלילית. אני לא מבין מדוע לאל על נותנים להמריא בלילה ולנו כחברת תעופה זרה מסרבים. יש כאן בפירוש אפליה לרעה של חברות התעופה הזרות מול אל על", אמר הרשקוביץ. יתרה מכך, לדברי הרשקוביץ, "דווקא מטוסי המטען של אל על מדגם בואינג 747-200 אשר גם להם מותר להמריא מנתב"ג בשעות שלאחר סגירתו לטיסות נוסעים סדירות ושכר, הם שמרעישים ביותר וחורגים מדי חודש מרמת הרעש המותר של המשרד לאיכות הסביבה. לנו, שרוצים להשתמש במטוסי נוסעים בעלי מנועים מאוד שקטים, לא מאפשרים להמריא בלילה מנתב"ג". הרשקוביץ לא מתכוון לעבור לסדר היום מול ההתנהגות המפלה של רש"ת והוא ייפנה לדרגים גבוהים יותר, כהגדרתו, במשרד התחבורה. ברשות שדות התעופה (רש"ת) דחו את טענותיו של הרשקוביץ ומסרו כי מטוסי אל על ממריאים באישור מיוחד בגלל עניין השבת, רק ביום חמישי בלילה. טייסי אל על מצטרפים לעובדי הקרקע טייסי אל על אישרו את הצטרפותם לתאגיד המשותף עם עובדי הקרקע, לצורך רכישת מניות החברה במחיר מוזל, והגוף המשותף יוצא לדרכו. ל-TheMarker נודע כי נציגות העובדים קיימה בשבוע שלפני חג הפסח סדרה של אסיפות הסברה לעובדי אל על בנתב"ג, שבהן הסביר מזכ"ל הנציגות, מיכאל כוכבי, את משמעויות הגוף החדש. עובדי אל על רכשו בסוף פברואר השנה כ-8% ממניות החברה. זאת במסגרת תאגיד עובדי אל על - גוף משותף לעובדי הקרקע והטייסים שהוקם כחלק מהליך ההפרטה של חברת התעופה. העובדים רכשו את המניות במחיר מוזל של 70% ושילמו כ-12.5 מיליון שקל, שאותם מימנה חברת הפניקס. הגוף החדש יוכל לרכוש עוד 5% ממניות אל על בהנחה של 40% החל ב-2007. תהליך אישור ההצטרפות של הטייסים לאיגוד נמשך זמן רב, משום שכל טייס בחברה היה חייב להצביע באופן אישי על הסכמתו להצטרף לגוף החדש. בגלל שרבים מטייסי החברה נמצאים רוב ימות השבוע בתפקיד, או בהשתלמויות ואימוני סימולטורים בחו"ל, נמשך תהליך האישור זמן ממושך עד להשלמתו. הצטרפותם הרשמית של הטייסים לתאגיד סוללת את הדרך לתחילת פעילותו באופן מעשי. בשלב זה נמצא התאגיד בהליך מציאת מקום ויצירת מערכת המיחשוב. מתוך:.themarker
 
למעלה