טוב לא יודעת כמה זה אומר לכם משהו
אבל אני מדריכה ח' ואני במערך הבטחה בערכי הליבה של הצופים, ואחד מערכי הליבה היא "זהות יהודית". אז בבקשה, אני לא אעלה לפה רקע, ערכים, מטרות. אני אשים מערך פעולה ומטרות... מקווה שתהנו: זהות יהודית: מטרות: 1) החניכים יסגלו להם אורח חיים לפי אמונתם 2) החניכים יפנימו את העובדה שקיימים עוד מגזרים בארץ שראויים לאורך חיים איכותי כמו שלנו 3) החניכים יבינו שהלאום הוא המרכיב העיקרי שקושר אותנו למדינת ישראל מהלך פעולה: 1) גלה גלה- (כרגע הבנתי שחלק מהם הולכים לסיים שנת ח' בלי לדעת מזה גלה גלה!!!) 2) אני מניחה משולש על הרצפה ואומרת להם לדרוך עליו, אחרי שהם דורכים עליו אני מניחה עליו עוד משולש ויוצרת מגן דוד ואז אומרת שוב לדרוך עליו- עד כמה הסימבוליות חשובה לנו? אנשים מתים בשביל הדגל, האם זה הגיוני? לכבד את הדגל? מה המשמעות של המגן דוד? (רק שתדעי שזה דיון פתוח ואני אישית בעד סימבוליות וכאלה, אני פשוט מנסה לפתח דיון)- 3) משפטים עם צעד קדימה- האם בנות צריכות לעלות לתורה, תחבורה ציבורית בשבת, התחשבות בשומרי שבת בטיולים וכו' וכו'...- 4) אני מקריעה להם חלק ממגילת העצמאות, ששאר המגזרים במדינת ישראל יהיו זכאים לחופש: דת, לשון, שפה, מצפון וכו'... – ואז אני שואלת אותם אם הם חושבים שזה באמת קיים? ואם זה לא קיים (מה שסביר להניח הם יגידו) אז איפה טעינו? מה עושים כדי לשפר? זה כתוב במגילת העצמאות, ואם אנחנו לא נקיים את מה שגדולי האומה חתמו עליו מי יקיים? הציטוט: " תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ללא הבדלי: דת, גזע ומין ותבטיח חופש: דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות. תשמור על המקומות הקדושים..."