פעולת השבוע

F00D Is G00D

New member
../images/Emo168.gifפעולת השבוע../images/Emo168.gif

על שלי אני עובד ברגעים אלו ממש... היא הולכת לכיוון של סוציאליזם ודמוקרטיה שרשרו את פעולות השבוע שלכם
 
עשינו דגליים../images/Emo13.gif

אתמול.. ולא כדאי לפתוח את השרשור הזה ביום שבת בערב וכל אחד יספר על הפעולות שהוא העביר השבוע(שלישי ושבת)?
 

ט ב ע ו ל

New member
טוב לא יודעת כמה זה אומר לכם משהו

אבל אני מדריכה ח' ואני במערך הבטחה בערכי הליבה של הצופים, ואחד מערכי הליבה היא "זהות יהודית". אז בבקשה, אני לא אעלה לפה רקע, ערכים, מטרות. אני אשים מערך פעולה ומטרות... מקווה שתהנו: זהות יהודית: מטרות: 1) החניכים יסגלו להם אורח חיים לפי אמונתם 2) החניכים יפנימו את העובדה שקיימים עוד מגזרים בארץ שראויים לאורך חיים איכותי כמו שלנו 3) החניכים יבינו שהלאום הוא המרכיב העיקרי שקושר אותנו למדינת ישראל מהלך פעולה: 1) גלה גלה- (כרגע הבנתי שחלק מהם הולכים לסיים שנת ח' בלי לדעת מזה גלה גלה!!!) 2) אני מניחה משולש על הרצפה ואומרת להם לדרוך עליו, אחרי שהם דורכים עליו אני מניחה עליו עוד משולש ויוצרת מגן דוד ואז אומרת שוב לדרוך עליו- עד כמה הסימבוליות חשובה לנו? אנשים מתים בשביל הדגל, האם זה הגיוני? לכבד את הדגל? מה המשמעות של המגן דוד? (רק שתדעי שזה דיון פתוח ואני אישית בעד סימבוליות וכאלה, אני פשוט מנסה לפתח דיון)- 3) משפטים עם צעד קדימה- האם בנות צריכות לעלות לתורה, תחבורה ציבורית בשבת, התחשבות בשומרי שבת בטיולים וכו' וכו'...- 4) אני מקריעה להם חלק ממגילת העצמאות, ששאר המגזרים במדינת ישראל יהיו זכאים לחופש: דת, לשון, שפה, מצפון וכו'... – ואז אני שואלת אותם אם הם חושבים שזה באמת קיים? ואם זה לא קיים (מה שסביר להניח הם יגידו) אז איפה טעינו? מה עושים כדי לשפר? זה כתוב במגילת העצמאות, ואם אנחנו לא נקיים את מה שגדולי האומה חתמו עליו מי יקיים? הציטוט: " תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ללא הבדלי: דת, גזע ומין ותבטיח חופש: דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות. תשמור על המקומות הקדושים..."
 

eviv

New member
עוד אפשרות

תלוי בחניכים כשאני אדרכתי הייתה לי קבוצה שהיה קשה להלהיב אותה ואם לא היית שומר עליה ברמת התרגשות כלשהי היית מאבד אותם. במקרה כזה אפשר להחליף את הצעד קדימה בפעולות אחרות כמו לעמוד על כיסא אם רגל אחת או ששאר דברים הזויים אחרים :) שאלה- האם נתת משפטים שהתייחסו למגזרים לא יהודיים? נושא מעניין, איך הייתה הפעולה?
 

ט ב ע ו ל

New member
כמובן, זו הייתה מהות הפעולה

קודם כל לחניכים היפרקטיבים יש אפשרות של לעמוד במעגל שכל אחד מחזיק כיסא על שתי רגליו האחרויות ואם הוא מסכים אם המשפט הוא צריך להסתובב מהר במקום בלי שהכיסא יפול, אם הוא לא מסכים אז להישאר עם הכיסא עומד... דוגמא שקפצה לי לראש. ובקשר למשפטים- כמובן שננתי משפטים לא רק מהמגזר היהודי, למשל- האם צריך לאפשר לבנות מסגד באוניברסיטת חיפה? מאבק שנמשך המון שנים, ועל בכלל התפתח דיון, על זה שדוגרי הם אזרחים הם באים ללמוד באוניברסיטה ושהם מתפללים הם צריכים ללכת לדשא או לשירותים כי אין מקום מוסדר ומצד שני- הלו? מדינה יהודית מה עכשיו מסגד?. ודבר שני היה על בדואים והעניין של הזרמת הכספים אליהם ופתיחת קומונות בכפרים, העניין של שילובם בערים וכו'... ועוד משהו שאני לא זוכרת על דרוזים והגיוס לצבא. הפעולה בלשון המעטה יצאה בת ז...
 
מה זה גלה גלה../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

(ולא,אני לא חדשה,הגבתי רק ממזמן ומאז אני קוראת סמויה
)
 

ט ב ע ו ל

New member
אממ גלה גלה? קצת מוזר להסביר

בכתב אבל אני אשתדל. עומדים במעגל ומחזיקים ידיים ממש ממש חזק ואז מתחילים להסתובב ולשיר "גלה גלה גלה גלה גלה גלה גלה מכונת כביסה שלי" (וואו שכותבים את זה, זה נשמע שיר טיפשי) ואז צריך להתחיל להימתך אחורה למשוך לסבך את המעגל על שמישהו עוזב יד למישהו ואז הוא יוצא מהמשחק
 

F00D Is G00D

New member
שלי..

אני דוחה טיפה את דמוקרטיה (זה משתלב לאט לאט). בפעולה הקודמת התחלתי מערך זרמים בשיתוף מתודה ע"פ תקופה השבוע זה המשיך ל"סוציאליזם-פורים" שלב ראשון, כל אחד הכניס לקלפי מעטפה עם 1-5 ניירות - אותם קבע לפי מידת הרעב שלו שלב שני: החניכים היו צריכים לאפר את עצמם כמו חיות, כל אחד בחר מדבקה עם שם של חיה(ולי היה מדבקות יפות גם עם ציור)ובן זוג, הם איפרו אחד את השני כמו החיה(לצערי 2 אלרגים לאיפור אז נאלצתי להשתמש גם קצת בגועש) שלב שלישי: על החניכים למצוא כל אחד את הפינה האופינית לאותה חיה(חתול-עץ, אריה סלע, שפן-דשא)נאמר להם שהם כבר הזדקנו ועכשיו אני מלך החיות(האריה) צריך לדאוג להם, כל צורך שלהם אני ממלא שלב רביעי: 2 חניכים היו צריכים להביא במבה. ספרנו ביחד כמה בדיוק יש(30 בשקית) וספרנו כמה סה"כ פתקים. עשינו חישוב של פתקים חלקי במבות ואז כל פתק היה שווה X במבות. כל חניך קיבל במבות לפי ההצבעות שלו. שלב חמישי: נתתי לחתולה(השוליה של האריה) להקריא חלק מאלו, על החניכים היה לפסוק מה הוא סוציאליזם ומה הוא קפיטליזם, וכמובן מה הם לא יודעים(וזה הפתעה לשבוע הבא) • על כל החיות להתחלק שווה בשווה באוכל שלהם • על כל החיות לעזור כמה שיותר אחד לשני בבניית הבית • על כל החיות להביא למלך כל יום 70 ₪ • על כל החיות לתת 10 ליטר מהתבואה(תוצרת עצמית) שלהם לשכן משמשאל • על כל החיות לתרום 10% מהמשכורת שלהם לחניכי תנועת האיחוד החקלאי שבאים להתרים • על כל החיות להתחיל להשתמש אך ורק בתחתונים של "פוקס" • כל החיות הנכות מקבלות חניה חינם היכן שרוצים • כל החיות הרעבות מקבלות 10 גרם אורז כפול משקלן כרגע • כל החיות חייבות להחליף מכוניות עם השכן פעם בשנה! לא משנה מה מצב אחת המכוניות -------- בפעולה הקודמת החניכים היו צריכים להתנפל על הבמבות. אם מישהוא צריך גם את הקודמת שיפנה אלי.... גידי
 

ט ב ע ו ל

New member
שמת גואש על חניכים??

והם הרשו לך???? וואו... חניכים שלי פשוט קצת מפונקים, יש מצב החניכים שלי של שנה שעברה היו שמים. אבל כל הכבוד על ההזרמה
 

eviv

New member
אשמח לקבל

את התשובות למשפטים... די מותח...
 

F00D Is G00D

New member
../images/Emo13.gif

• על כל החיות להתחלק שווה בשווה באוכל שלהם - קומוניזם • על כל החיות לעזור כמה שיותר אחד לשני בבניית הבית - קומוניזם • על כל החיות להביא למלך כל יום 70 ₪ - קפיטליזם • על כל החיות לתת 10 ליטר מהתבואה(תוצרת עצמית) שלהם לשכן משמשאל - קומוניזם • על כל החיות לתרום 10% מהמשכורת שלהם לחניכי תנועת האיחוד החקלאי שבאים להתרים - סוציאליזם • על כל החיות להתחיל להשתמש אך ורק בתחתונים של "פוקס" - קפיטליזם • כל החיות הנכות מקבלות חניה חינם היכן שרוצים - סוציאליזם • כל החיות הרעבות מקבלות 10 גרם אורז כפול משקלן כרגע - סוציאליזם • כל החיות חייבות להחליף מכוניות עם השכן פעם בשנה! לא משנה מה מצב אחת המכוניות - קומוניזם במבה: סוציאליזם: כל אחד מצביע מראש כמה לדעתו הוא צריך לקבל, הוא מקבל לפי צרכיו (למשל 70 גרם במבה כפול משקל גופו הנוכחי קפיטליזם: כולם מסתערים על הבמבה - זוכה זוכה קומוניזם: כל אחד מקבל מספר שווה של במבה.
 
וואו..!!!

זו פעולה ממש עמוקה לכיתה ד! כשקראתי את הפעולה חשבתי על כיתות ח... הלך טוב? הם הבינו הכל?
 

eviv

New member
כיתות ח?

אפשר להעביר לכיתות ח' פעולות עמוקות ומורכבות אם מצליחים בשפה שיווקית להפוך אותן ל"סקסיות".
 
למעלה