DSOTM - התחלת דיון

../images/Emo168.gif DSOTM - התחלת דיון ../images/Emo168.gif

היום אנו מתחילים את הדיון, במסגרת פרוייקט השירים, באלבום Dark Side of the Moon, שהוא אולי האלבום הידוע ביותר של הפלויד. לאור זאת, אני מצפה להשתתפות רבה מצדכם (!!). הדיון יחולק לכמה חלקים. מהיום ועד יום רביעי, נדון באלבום באופן כללי: הרקע להקלטתו, השוואתו לאלבומים קודמים, והשפעתו הכללית על מה שקרה לפלויד ולמוסיקה בכלל, לאחריו. וכו'. אנא שרשרו ביקורותיכם/סקירותיכם לכאן. ביום רביעי, נתחיל בדיון פרטני בכל אחד מהשירים, כאשר תחילה יועלו שני הקטעים הראשונים: Speak to me Breathe ביום א' הבא יועלו לדיון שני השירים הבאים: On the Run Time (ו-Breathe reprise בסופו). וכן הלאה. כמובן, שאפשר להמשיך את הדיון בדברים שהועלו קודם, גם לאחר שמועלים דברים חדשים. לזכירכם: לאלו מכם המעוניינים להכנס "לעובי הקורה", ישנן שאלות מנחות בהנחיות לפרוייקט, בטאגליינס. השאלות כמובן אינן מחייבות, וכל אחד יכול לכתוב מה שבא לו או לה.
 

דור(2?)

New member
Speak to Me/Breath

הפתיחה של האלבום (שאני הכי אוהב, ולא רק מבין האלבומים של הלהקה) מציגה למאזין מה הוא עומד לעבור כשהוא ישמע את הדיסק - speak to me מתחיל בפעימות לב, כמה סימפולים ממקומות שונים מהמסע של שמיעת Dark Side (הכסף של money, הצחוק המטורף שמלווה אותנו כמעט כל ה"מסע"), ואז צרחות אימה שמהוות את המעבר לשיר הראשון באמת, Breath. השיר מורכב משני חלקים, החלק הראשון הוא שיר מספר 1 (או שיר מספר 2 בגירסאות הישנות יותר של האלבום) באלבום, והחלק השני שלו הוא בשיר מספר 3 (או 4), מיד אחרי Time. את משמעות ופירוש השיר אני אשאיר לטובים ממני, מעולם לא הצטיינתי בניתוחים
שני הקטעים הראשונים נותנים פתיחה מצויינת, שמכניסה ל Mood המתאים לשמיעת האלבום, בייחוד ברגע השיא שלהם, המעבר בין שני הקטעים. מה הייתי נותן בשביל לשמוע את זה שוב בפעם הראשונה... Speak to me מבוצע ע"י מייסון, וbreath ע"י כל חברי הלהקה. בהופעות (לא ההופעות של סיבוב ההופעות של האלבום, אלא מאוחרות יותר)Speak to Me בוצע בגירסא ארוכה ששימשה לחימום הקהל, שיידע שהוא הולך לשמוע את DSOTM בהופעה חייה
 

דור(2?)

New member
מישהו יודע מה מקור השם

Speak to Me? ואיך הוא מתקשר לקטע? ושכחתי לציין שאני אוהב את המסגרת שבאלבום, הפתיחה והסיום של פעימות הלב
 

trancelover

New member
נראה לי שאלבום יותר ידוע זה 'החומה'

מה אפשר כבר להגיד בכללי עטיפה אלופה מיקס מדהים של תקופות, סאונד שמיים סאונד של העתיד אי אפשר לא להתייחס לסאונד המעובד הזה כלכך טוב שבאמת הקדים ת'זמן אלבום טריפ שלם שמאפיין אולי את השיא של המיצוי מפינקפלויד כלהקה שלמה שכלאחד מבצע ת'חלק שלו והכל בחיבור אלוף קיצר אלבום פצצה ביותר חלק מהשירים באמת סוףהדרך וחלק עם כמה פארטים שלא נעשו בצורה שהדליקה או שבקיצור התווספו להם חלקים מיותרים לדעתי שמעט הורידו מהערך לא שזה הוריד מהערך הכללי של האלבום הבאמת פצצה וייחודי לעלה ובשורה התחתונה THEWALL משקיף מלמעלה
 

edlessme

New member
אני מוחה!!!

התשובה שבFAQ נחרצת מידיי... אני חושב שרצוי להביע שם גם את הדעה שלי וכמה סטלנים מקנדה שאני מכיר ש ב-ה-ח-ל-ט ישנה התאמה!!!
 
אם קראת עד הסוף

אז ראית שהכנסתי משהו לגבי זה שיש המאמינים בקיום "סינכרוניזציה". רציתי בזמנו להכניס ציטוט מפוסט שלך, אבל הדברים היו... איך לומר... בלתי ברורים בעליל, ולכן בלתי ניתנים לציטוט. אם אתה רוצה לכתוב משהו ארוך ומנומק (עם הוכחות) על כך שהפלויד באמת יצרו את DSOTM כפס קול לקוסם מארץ עוץ, אתה מוזמן - ואני אכניס את זה למאמרים. אבל, אני מבקשת, לא במסגרת השרשור הזה - המיועד לדיון רציני באלבום.
 

yo t a m

New member
Dark side of the moon

ה"טייק אובר" של רוג'ר ווטרס, ומהנהגה זו של הלהקה לא ירפה עד שלא ינטוש את הלהקה. הדיסק יוצא דופן בהערכה כלפיו, אך לטעמי בצדק. זהו נסיון, די נועז ופשטני למען האמת, לתמצת את כל החיים ב-10 שירים, 40 דקות. הדיסק הוא פסימי למדי, ושורת הסיכום שלו מוכיחה זאת בצורה הטובה ביותר- כל השיר האחרון הוא אופטימי עד מאד, ומראה ש*הכל* מכל בכל הוא "In tune", ואז באה השורה האחרונה והורסת את כל האשלייה. עטיפת הדיסק מפורסמת עד מאד. היא למעשה מציגה מנסרה משולשת ושבירת אור. יש לציין שהעטיפות של פינק פלויד הן מתוחכמות עד מחכימות, ועטיפה זו היא ללא ספק מרשימה מאד. היא כוללת בתוכה ידע מדעי שאותו למעשה חקר ניוטון, והיא ללא ספק מראה על עומק מסויים, אם כי לא ברור הקשר בין העטיפה לדיסק עצמו... ביחס לאלבומים קודמים, אין ספק שהוא מאורגן יותר סביב קונספט מסויים. אלבומים קודמים גם הם לא היו אוסף מבולגן של שירים, אבל אף אחד מהקודמים לא התעלה לרמה כזאת של סדר, ארגון, וקשר בין השירים. אינני משוכנע שהוא השפיע כל כך הרבה על המוזיקה אחריו. אני כן משוכנע שהוא השפיע על פינק פלויד- השליטה עברה לווטרס כפי שכבר כתבתי, ובאלבומים הבאים (ובמיוחד אחרי wywh) שליטה זו תובע ביתר שאת. הטקסטים באלבום עמוקים למדי, אם כי פשוטים, כפי שווטרס בעצמו העיד, שכתב אותם לקהל הרחב, על מנת שכלל הציבור יוכל להבין את מה שהוא רוצה להגיד, ולא רק הוא עצמו או קהל מצומצם. הדיסק הצליח הצלחה כבירה, עם... 713 (?) שבועות במצעד האמריקאי. מרשים, ללא ספק.
 
למעלה